Bulvár

Prvotřídní blbec a šestý hřích v praxi

p

Nechápu, komu tohle může připadat zábavné a kdo se vskutku tak pekelně nudí, že se na takovou akci vydrží dívat. Očima sedmera hříchů je tohle v reálu ten šestý, a to, podle mého, non plus ultra…

Doopravdy si neumím představit, že bych se vydržela se zájmem dívat, kterak si tlustý magor cpe do hlavy obrovský hamburger nebo pizzu nebo jiné krajové jídlo, podle toho kde, v které části světa, se jal oblažit publikum svým „uměním“.  

Kusy jídla padající od úst na podložku za povzbuzování přihlížejících, a to celé ne proto, že týdny nejedl, ale čistě z plezíru a patrně za honorář. Asi nemám smysl pro zábavu, ale přijde mi to nechutné. A nejen to.

Nevím, kolik z vás tuto věc nebo jí podobné na kabelové televizi vidělo. Řekla bych, že dost.

Pro ty, kdo nechytají, malá „ochutnávka“

Adam Richman jezdí po celých Spojených státech a žere. Vrcholem dílu je, když se v každém městě utká se svým soupeřem - obřím několikalibrovým steakem, megahamburgerem, akrovou pizzou, superpálivými kuřecími křidélky či s pár galony milkshaku. Právě Richman má být tím nejzábavnějším elementem, dělá srandičky, hláškuje a objímá se s kuchaři a jedlíky (not so gay as it seems).

Mám jídlo spojené s přežitím. Je to základní lidská potřeba. Bez jídla bychom zemřeli a je mnoho lidí, pro které je nedostatek jakékoli potraviny „denním chlebem“. 

oBohužel, je mnoho malých dětí na téhle planetě, jejichž matky by daly pomalu vlastní život za jednu takovou megapizzu nebo jen ten korpus či jen talíř s drobky, které odpadly od „úst“ takovému Adamu Richmanovi a jemu podobným.

Možná budu působit přehnaně, ale dělá se mi při pohledu na tyhle pořady doslova nevolno z faktu, že někdo používá jídlo jako zdroj zábavy, přecpe se k prasknutí, aniž by měl hlad, a pak se prominutím někde na hotelovém pokoji často třeba pozvrací, nebo něco jiného, zatímco jiný v té samé chvíli hlady umírá.

Tenhle člověk vydělává peníze tím, že jí. Jiní nevydělají dost na to, aby jedli!

Každý článek myslím nemusí nabízet řešení. Dost ráda bych nějaké nabídla, ale nemám ho. Mnoho věcí nedokážeme řešit.

Hodně je o pocitech, které v nás určité modely vyvolávají.

Jíme, abychom žili

kMnohem raději bych se dívala, kterak tenhle člověk se svým štábem namísto přežírání se vezme vyrobenou obrovskou palačinku a dá ji někomu, kdo má hlad.

Jistě by nenasytil všechny, kteří jsou potřební, ale eticky by celý pořad jistě vyvolal v člověku zcela jiné pocity.

Takhle se nabízí, alespoň z mého pohledu, jen skvělá ukázka toho, jak vypadá šestý hřích v praxi.

Mám špatné svědomí, když vyhazuji z lednice nazelenalý salám, který jsem nestihla zpracovat, když musím vylít polévku nebo vyndávám Johance z tašky nesnědenou svačinu, která končí v koši.j

Právě proto, abych jídlo co nejméně vyhazovala, vařím jen na jeden chod, maximálně aby zbylo někomu k večeři.

Není to proto, že bych chtěla šetřit peníze. Chci se vyhnout pocitu, že zatímco já plním záchodovou mísu přebytkem, někdo zrovna teď zemřel. Někdo, komu by právě ta porce třeba pomohla.

Nedivte se mi proto, že při upoutávce na tuhle zbytečnost přepínám a nadávám.

Domnívám se, že takovéto akce člověku nejen nic nedají, ale do jisté míry jsou k mnoha lidským bytostem až surové a k jídlu neuctivé.

Člověk by neměl žít, aby jedl, ale jíst aby žil.

   
04.02.2010 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [75] Suzanne [*]

    Michaela Kudláčková — #62 Míšo, já osobně si jídla vážím, neplýtvám, jím s láskou. Nezachraňuju svět, zachraňuju konkrétní lidi. Mně jen vadí falešné souvislosti, jejich používání moudré není.

    superkarma: 0 16.02.2010, 07:49:27
  2. avatar
    [74] átéčko [*]

    Michaela Kudláčková — #62 čtu si to zpětně a musím říci Míšo, že jsi velice moudrá. Jako bys žila už sto letSml22Sml67

    superkarma: 0 11.02.2010, 12:43:11
  3. avatar
    [73] átéčko [*]

    Ten člověk je nechutný.

    Souhlasím s Míšou. Sdílím s ní stejné pocity ohledně jídla Sml22Sml67

    superkarma: 0 11.02.2010, 12:40:55
  4. avatar
    [72] OlgaMarie [*]

    Eva_Fl — #71 Právě ve Státech a ve Francii jsem viděla, jak se lze slušně k nákupu, za který dávám své peníze, chovat. Když někdo trpně snáší hrubé zacházení s hodnotami, které si zakoupí, zvláště jídlem, a je to pro něho normální, neváží sii předně sám sebe a to je smutné.  

    superkarma: 0 05.02.2010, 08:01:43
  5. avatar
    [71] Eva_CZ [*]

    OlgaMarie — #69 tady jsou taky pokladni a rekla bych, ze urcite taky hodne unaveny ( a ja jsem na vedlejsak jako pokladni pracovala taky, po osmihodinovy praci a o vikendech ), ale jidlem tady nikdo neflaka. A to je vsechno v megabalenich a urcite je to tezky ( na vahu ). A lidi se k sobe chovaji uctive a slusne. A ja se to porad jeste ucim.

    Hele, ja Mise rozumim i v tom prirovnani, ktere vyvolalo tuhle debatu. Tady nejde o to, ze se nekdo naji. Jde o ten nehoraznej hnus odpornyho idiota, jehoz zrejme jedinou zivotni naplni a zdrojem penez je prezirat se jak to hovado. A na druhy strane hladovejici. Je jedno, kde. Proste lidi, kteri nejak nemaji na to, aby se najedli tak, jak potrebuji k zivotu.

    Ale! Je to uplne stejny, jako kdyz porovnavate zivot fakt bohatyho cloveka s nekym, kdo bydli nekde v chatrci s deseti pribuznymi a kozou na zemi. Jenze ten bohatej se k tem penezum nejak proPRACOVAL. Asi se o ne nejak zaslouzil. Myslim, ze kazdemu, co jeho jest.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #72
    superkarma: 0 05.02.2010, 02:05:05
  6. avatar
    [70] Severacka [*]

    Sláva, že takový pořady nás ještě nedávaj, už takhle sleduju telku minimálně.

    No jo, no každý se holt živí jak umí Sml80, ale plýtvání jídlem taky nesnáším, takže holt když to někde dávaj, tak mám možnost přepnout a nevo vypnout TV a hotovo.... Sml16

    superkarma: 0 05.02.2010, 00:16:27
  7. avatar
    [69] OlgaMarie [*]

    syrrit — #23 Takže se i k potravinám, nejen k lidem, chováš neuctivě. Pro mě není normální jídlem házet! 

    Kristovce neznám. Kde jsi se s nimi setkala?  

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #71
    superkarma: 0 04.02.2010, 23:37:50
  8. avatar
    [68] evelyn [*]

    Suzanne — #67 jj, neni potreba srovnavat extremy, jidlo muze byt pozitek a nepotrebujeme si delat vycitky, ze si ho dopravameSml80

    superkarma: 0 04.02.2010, 21:42:29
  9. avatar
    [67] Suzanne [*]

    evelyn — #63 A což si jídla prostě vážit pro jeho samotnou podstatu? Což si uvědomit, že s láskou opatrované jídlo prospívá našemu tělu i duchu? Není třeba uvádět falešné souvislosti, ono se to totiž vždycky provalí. Vím, že to bylo myšleno dobře.Sml22

    1. na komentář reaguje evelyn — #68
    superkarma: 0 04.02.2010, 21:28:05
  10. avatar
    [66] denkas [*]

    Ten pořad jsem neviděla a ani vidět nechci! Stačí když někdy ukážou ty závody ve žraní! brr Nemusim vidět všechno!

    superkarma: 0 04.02.2010, 19:45:49
  11. avatar
    [65] evelyn [*]

    Michaela Kudláčková — #64 lidi koukaj na ruzne hovadiny v blbce, treba loni ta anglicanka co byla v Big Brother a pak ji diagnostikovali rakovinu, tak ji v te nemoci filmovali az do konce, hnus, ted zas hledaj nejakeho smrtelne nemocneho cloveka, ze ho po smrti nabalzamuji, jak se to delalo kdysi, aby si vyzkouseli, jak to funguje...a pitomci na to budou koukat, cim vetsi hnus, tim vic divakuSml28

    superkarma: 0 04.02.2010, 19:05:38
  12. avatar
    [64] Michaela Kudláčková [*]

    evelyn — #63 Já vim, ale jiné přirovnání neníSml80

    1. na komentář reaguje evelyn — #65
    superkarma: 0 04.02.2010, 18:49:43
  13. avatar
    [63] evelyn [*]

    Michaela Kudláčková — #62 no jo, ale pouzilas srovnani hladovejici deti kontra nezrizene obzerstvi, coz samo sebou vyvolalo diskuzi jaka vznikla a potazmo i ty prispevky na charitySml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #64
    2. na komentář reaguje Suzanne — #67
    superkarma: 0 04.02.2010, 18:03:02
  14. avatar
    [62] Michaela Kudláčková [*]

    On ten článek není vůbec o tom, jestli je nebo není smyluplnné přispívat různým nadacím a charitám.

    Ba ani o tom, jestli ti lidé, kteří každý den hlady umírají, za svůj osud mohou a případně do jaké míry.

    Šlo mi v něm o něco  úplně jiného.

    Ne vyvolat pocit vinny za to, že máme to štěstí a narodili jsme se jinde. Ale jen a jen o úctu k něčemu, díky čemuž jsme na tom nesrovnatelně lépe.

    Ono je těžké vážit si dostatku něčeho, čehož nedostatek nás prakticky nikdy netrápil.

    Člověk je ale jeden z mála tvorů, možná jediný, kdo se umí učit i z toho, co není jeho vlastní zkušeností. A vděk či úcta nebo skromnost je o moudrosti.Sml58

    1. na komentář reaguje evelyn — #63
    2. na komentář reaguje átéčko — #74
    3. na komentář reaguje Suzanne — #75
    superkarma: 0 04.02.2010, 17:43:31
  15. avatar
    [61] evelyn [*]

    Suzanne — #60 Sml30pekne prirovnani, sedi jak prdel na hrnec

    superkarma: 0 04.02.2010, 16:36:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Suzanne [*]

    Nevím, jak je to s adopcí na dálku. Možná, že to funguje, a pokud ano, díky Bohu. Každý má právo utratit svoje peníze tak, jak to dělá dobře jemu, tudíž kdyby to pomohlo jednomu ze sta dětí v dálavách získat vzdělání, jiný pohled na svět, tak taky dobře.

    Otázka je, jak dalece se míchat do něčeho, čemu nerozumím. Lidé v Africe žijí nějak, přijde jim to tak v pořádku. Ten jeden, který má vzdělání, většinou odejde stejně pryč, protože ti ostatní ho vyštvou. Chtějí žít tak, jak žijí. Nechtějí, aby jim do toho někdo kecal, což je normální. Trochu mi to přijde, jako když jeden ornitolog mluvil v rádiu o přikrmování ptáků. Říkal, že je to odpustitelné ve velmi tuhé zimě, jinak ne, protože ptáci potom zleniví a přestávají umět hledat potravu. Jsou vypasení a líní. A ti ptáci, kteří přiletí zesláblí z teplých krajin jsou potom znevýhodnění a často je ti vypasení lenoši vyženou z jejich území...

    1. na komentář reaguje evelyn — #61
    superkarma: 0 04.02.2010, 16:30:05
  2. avatar
    [59] RenataP [*]

    Dante Alighieri — #55 to je strašný, co k tomu říct...

    superkarma: 0 04.02.2010, 16:18:43
  3. avatar
    [58] evelyn [*]

    Dante Alighieri — #57 Sml30moc pracne

    superkarma: 0 04.02.2010, 15:54:50
  4. avatar
    [57] Dante Alighieri [*]

    evelyn — #56 Já se vsadím, že ani nesklidili to, co se jim na tom poli (možná) urodilo a nechali to uhnít nebo seschnout.

    1. na komentář reaguje evelyn — #58
    superkarma: 0 04.02.2010, 15:53:21
  5. avatar
    [56] evelyn [*]

    Dante Alighieri — #55 Sml80proc by obdelavali, je sucho, moc prselo...dyt dostanou bez prace.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #57
    superkarma: 0 04.02.2010, 15:49:21
  6. avatar
    [55] Dante Alighieri [*]

    Bratr mé kamarádky pracuje pro charitu. Jednou jeli do Afriky, zorali jim tam pole a něco vysadili. Když přijeli za rok, bylo vidět, že se nikdo pole ani nedotkl a všichni měli nataženou ruku. Takže já taky nevěřím na ubohé hladovějící.

    1. na komentář reaguje evelyn — #56
    2. na komentář reaguje RenataP — #59
    superkarma: 0 04.02.2010, 15:47:08
  7. avatar
    [54] evelyn [*]

    RenataP — #53 ani to, ze nemaj sanci to pochopit, nezduvodnuje, proc ji cpat horem dolem bez toho, ze to ma nejaky kladny dopad. Jestlize za ty "pujcky" a milodary nebudem nic pozadovat, jen cpat, nikdy ani nepochopiSml80

    superkarma: 0 04.02.2010, 15:45:37
  8. avatar
    [53] RenataP [*]

    evelyn — #27 jenže to oni nemají šanci pochopit, jak vidím... to je prostě evoluce, ještě k tomu nevyspěli...jinak si to vysvětlit neumím...Sml80

    1. na komentář reaguje evelyn — #54
    superkarma: 0 04.02.2010, 15:37:32
  9. avatar
    [52] evelyn [*]

    Kocicka — #51 Sml80je to tve pravo, tve rozhodnuti, mne prijde smysluplnejsi prispivat na ohrozene druhy zvirat, protoze jim svym vlastnim premnozenim a naroky zabirame jejich zivotni prostredi a oni nemaj sanci se branit. Lidi je mocSml24

    superkarma: 2 04.02.2010, 15:35:19
  10. avatar
    [51] Kocicka [*]

    Naprosto s pisatelkou souhlasím,prožívám to samé. Často k lidem co trpí hladem nemusíme chodit přes půl planety. I dnes jsou lidi bez práce ne vlastní vinou a bez peněz. A at si každý myslí co chce taky mám adoptované dítě, byl to můj velký sen...jen co jsem začla vydělávat, chtěla jsem se o svůj blahobyt podělit. Chlapeček je velmi vděčný, posílá fotky, vysvědčení, obrázky a já mám radost. Je to jako moje dítě, za které se modlím a myslím na něj.

    1. na komentář reaguje evelyn — #52
    superkarma: 0 04.02.2010, 15:08:56
  11. avatar
    [50] peetrax [*]

    syrrit — #23 "kristovci" je co nebo kdo?

    superkarma: 0 04.02.2010, 15:05:48
  12. avatar
    [49] evelyn [*]

    Eva_Fl — #48 jj, to je ted desna moda, adoptovat si dite na dalku

    superkarma: 0 04.02.2010, 14:19:27
  13. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #45 tos mela videt ty vosy, jak se na me sesypaly v debate o tom, ze kazdej Cech ma svyho cernouska. Sml52Sml52Sml52Sml52 Jak si adoptuji africky deti. Ktery ovsem z penez na adopci uvidem MOZNA tak setinu. Sml15

    1. na komentář reaguje evelyn — #49
    superkarma: 0 04.02.2010, 14:14:34
  14. avatar
    [47] evelyn [*]

    Suzanne — #45 Svedi jsou desni pitomci v tomhle smeru, berou to jako vec cti az povinnost cpat na dobrocinnost desne sumy, ktere ovsem ve finale schlamstnou nejaci zkorumpovani pohlavari tam, aby meli na svuj blahobyt a nove zbrane, aby pripadne kritiky a rejpaly odstranili. Nic bych jim nedala, dokud si sami neudelaj poradek a neco s tou neuveritelnou korupci tam.

    superkarma: 0 04.02.2010, 14:12:37
  15. avatar
    [46] Julča [*]

    Suzanne — #44 evelyn — #43 Vždyť oni ani nechtějí žít jinak. Jestliže jim to vyhovuje, tak ať nenatahují ruce. Spíš by se jim mělo tlouct do hlavy, co a jak změnit. Materiální pomoc je pro ně zbytečná.

    superkarma: 0 04.02.2010, 14:05:39
  16. avatar
    [45] Suzanne [*]

    evelyn — #42 No právě. To jsou pak ty řeči o solidaritě a pomoci strašně mělké. Lehce se odsoudí někdo, kdo má ten nepopulární názor "nechat je být". Myslím, že stojí za to investovat lásku, čas a námahu tam, kde může něco dobrého vzniknout. Já pomáhám konkrétním lidem, věnuju peníze i čas. Vím, kam moje "investice" jdou. Ale v těchto místech pomůžou snad jen modlitby. Ti lidé si prostě nejdřív potřebují projít svůj vývoj. Možná je zralejší nechat je být, ať se sami naučí. Nevím.

    1. na komentář reaguje evelyn — #47
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #48
    superkarma: 0 04.02.2010, 14:00:47
  17. avatar
    [44] Suzanne [*]

    Julča — #40 Bohužel, něco podobného mi říkal i můj lékař. Byl přímo tam někde, musejí se tam střídat, protože při dlouhodobějším pobytu je organismus strašně zranitelný. Ta organizace si myslela, že postaví nemocnici, zavedou ji a opustí. Bohužel zjistili, že jakmile nikdo nehlídá, hrozí, že nezůstane kámen na kameni a nemocnice prostě ...zmizí.

    1. na komentář reaguje Julča — #46
    superkarma: 0 04.02.2010, 13:57:26
  18. avatar
    [43] evelyn [*]

    Julča — #40 byly to asi tri dily dokumentace, jak to tam probihalo, porad jen slibovali, ze zitra prijdou lidi pomahat, zitra prijede material, makali jen ti tri nadsenci, z cernych nikdo ani prstem nehnul, jen potrebovali zalohu na tohle a tamhleto...a ty zalohy mizely v cerne dire, ktera jen zvetsovala svuj prumerSml24

    1. na komentář reaguje Julča — #46
    superkarma: 0 04.02.2010, 13:57:18
  19. avatar
    [42] evelyn [*]

    Suzanne — #41 no kdyz z druhe strany nevidis ani naznak snahy, naopak vsechnu energii vynakladaj jen na to, jak te jeste vic ocurat, tak to zahy omrziSml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #45
    superkarma: 0 04.02.2010, 13:53:55
  20. avatar
    [41] Suzanne [*]

    evelyn — #18 Mnoho k zamyšlení. Člověk asi potřebuje udělat "něco". Věřím, že síla myšlenek a solidarity je obrovská. Ale ne vždy padne na úrodnou půdu. Aby se s tím pomáhající smířil, to je asi jedna z nejtěžších věcí...

    1. na komentář reaguje evelyn — #42
    superkarma: 0 04.02.2010, 13:47:51
  21. avatar
    [40] Julča [*]

    evelyn — #39 Tak to je dost hustý Sml31

    1. na komentář reaguje evelyn — #43
    2. na komentář reaguje Suzanne — #44
    superkarma: 0 04.02.2010, 13:46:19
  22. avatar
    [39] evelyn [*]

    Eva_Fl — #35 jj, ja treba tady videla dokument o nadsencich, co chteli chudackum africkym detem postavit skolu, odjizdeli s nadsenim a plnou penezenkou, ktera by mela pokryt vsechny naklady, penize cerni rozfofrovali, i kdyz tam tyhle naivni duse "dohlizely", takze z cele skoly se postavily akorat zaklady a nadsenci odjeli znechucene domu bez penezSml16

    1. na komentář reaguje Julča — #40
    superkarma: 0 04.02.2010, 13:00:20
  23. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #36 pamatujes? Jsem ti o tech linejch hovadech vypravela.

    superkarma: 0 04.02.2010, 12:59:20
  24. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    evelyn — #34 Hele, to je proste FAKT. Pitomoucka Amerika je zamestnava, protoze rasismus a takovy ty veci a jsou to chudaci. No, mozna kdyby hnuli tema svejma pomalejma prdelema, takovi chudaci by to nebyli. A cim blbejsi a chudsi, tim vic spratku. Jejich IQ - no, ja to zkratim, nemaji IQ.

    superkarma: 0 04.02.2010, 12:58:06
  25. avatar
    [36] Suzanne [*]

    evelyn — #34 Eva_Fl — #32 Sml31Sml30Sml30Sml30

      Eva_Fl — #33 to je naprosto v pořádku. Mně vadí mediální vydíračka.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #38
    superkarma: 0 04.02.2010, 12:57:34
  26. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    evelyn — #18 tohle by si meli precist vsichni ti, kteri tam naprosto zbytecne posilaji prachy.

    1. na komentář reaguje evelyn — #39
    superkarma: 0 04.02.2010, 12:55:43
  27. avatar
    [34] evelyn [*]

    Eva_Fl — #32 Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Suzanne — #36
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #37
    superkarma: 0 04.02.2010, 12:52:33
  28. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #28 ja nerada vyhazuju jidlo ne proto, ze jinde maji hlad. Ja jsem mela v zivote taky hlad a nikoho to nesralo. Proste nerada plytvam cimkoliv. Ale popelnice ze sebe doma nedelame. Sml23

    1. na komentář reaguje Suzanne — #36
    superkarma: 0 04.02.2010, 12:50:35
  29. avatar
    [32] Eva_CZ [*]

    evelyn — #29 haitansky cernousky jsem mela moznost poznat osobne. Jsou to neuveritelne liny tupy hovada. A smrdej.

    1. na komentář reaguje evelyn — #34
    2. na komentář reaguje Suzanne — #36
    superkarma: 0 04.02.2010, 12:48:42
  30. avatar
    [31] mio [*]

    evelyn — #18 Díky za tip na rozhovor se Šibíkem!

    superkarma: 0 04.02.2010, 12:29:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme