Zdraví

Prvorodičkou ve 34 letech? Názory odborníků se výrazně liší

older

V dnešní době mnoho žen odkládá narození prvního dítěte až do věku po třicítce a nepochybně pro to mají spoustu rozumných důvodů. Ale je to pro ženy a jejich děti vůbec zdravé, otěhotnět a porodit prvního potomka až v relativně pozdním věku?

Pozdní mateřství versus ideální věk

Není sporu o tom, že velká většina žen touží mít děti, otázka je pouze kdy. Názory na to, který věk je vlastně pro mateřství ten nejlepší, se různí. Jiný pohled na věc mají psychologové, sociologové, porodníci, lékaři nejrůznějších odborností, jiný ženy různých profesí a ještě jiný také jejich partneři a celé široké příbuzenstvo.

Část pravdy ohledně toho, kdy je nejlepší přivést na svět své první dítě, může mít nakonec každý. Každopádně sociologové z Texaské univerzity v Austinu na toto téma před časem vypracovali odbornou studii. A výsledek?

To, co mnozí z nás dnes považují za pozdní mateřství, je ve skutečnosti ideální věk!

Magická číslice pro věk šťastné prvorodičky je prý 34. Podle sociologů právě v tomto věku dosahuje většina žen ideální rovnováhy mezi dobrým zdravotním stavem a materiálním zabezpečením. Pro mladší ženy je totiž ještě obtížné správně skloubit mateřství a kariéru, což se může projevit nejen materiálním nedostatkem, ale v důsledku i zdravotními problémy matky a jejího dítěte.

Zdraví a mateřství

Přestože ženy po třicítce už nejsou na vrcholu svých fyzických sil a kondice, právě ony věnují více pozornosti svému zdraví a staví se zodpovědněji také ke zdravotnímu stavu svého budoucího dítěte. Navíc platí, že ženy, které nerodily, jsou často ve věku 34 let v lepší fyzické kondici než ženy, které první dítě porodily v osmnácti nebo dvaceti.

Přestože věk 34 let je pro první dítě možná ideální, odborníci upozorňují, že již po 35. roce věku začíná klesat hladina ženských pohlavních hormonů a s tím se také snižuje pravděpodobnost otěhotnění. Proto je vhodné pomýšlet na mateřství o něco dříve; odborné zdroje opět udávají ideální rozmezí: je jím věk 27 až 34 let.

Zdroj: www.zenska-neplodnost.cz

   
05.08.2010 - Zdraví - autor: redakce

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] wich [*]

    macamala — #54 Sml30Sml30

    superkarma: 0 06.08.2010, 22:52:34
  2. [55] Anime Otaku [*]

    macamala — #54 Jo jo, takových se pak stačí zeptat, co z takového telete vyroste Sml30

    superkarma: 0 06.08.2010, 18:53:44
  3. [54] macamala [*]

    wich — #53 Souhlasím naprosto, ale v řadě jiných diskusí jinde se objevují názory, že právě v těch 18 letech jsou matky free, kdežto těm pozdějším matkám způsobují děti stres a nervy. Takže tě možná začne někdo ubezpečovat, že v 18 přece není tele Sml30.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #55
    2. na komentář reaguje wich — #56
    superkarma: 0 06.08.2010, 14:29:56
  4. avatar
    [53] wich [*]

    macamala — #52 To je takové vděčné a věčné téma. Minulý týden děti ano/ne, teď odložené mateřství, nebo potraty, nedecentní kojení na veřejnosti To je záruka spousty příspěvků ve vášnivé diskuzi.

    A věk pro početí dětí je fakt hodně individuální záležitost. A spíš mi přijde rozumnější, když si dítě pořídí ženská právě kolem třicítky, která už je vyklidněná, ví, co od života chce, než osmnáctileté tele, které pak neví, kam s nervama.

    1. na komentář reaguje macamala — #54
    superkarma: 0 06.08.2010, 11:59:45
  5. [52] macamala [*]

    wich — #43 Tak nad touhle diskusí se bavím, navíc jsem si vzpomněla, jak jedna "soudružka" za základky, která s námi kdysi chodívala cvičit pronesla, že ženská má mít dítě do 25, protože pak už je opotřebovaná. Ona možná jo, cvičit naštěstí nechodí, takže nikdo nemusí poslouchat ta moudra. Nedávno jsem četla diskusi na Elle ohledně těhotenství Simony Krainové. Překvapilo mě, jak řada žen byla krutá na její adresu.

    1. na komentář reaguje wich — #53
    superkarma: 0 06.08.2010, 11:49:11
  6. [51] Anime Otaku [*]

    thumber — #31 Jo, to si pamatuju, když mi bylo kolem 15, tak jsem si myslela, že v35 letech jsou lidi zralí do hrobu. 

    OlgaMarie — #50 NeznámSml23, můžeš mě poučit?

    superkarma: 0 06.08.2010, 09:15:43
  7. avatar
    [50] OlgaMarie [*]

    Znáte Kalouskův návrh na výplatu porodného?

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #51
    superkarma: 0 06.08.2010, 07:31:04
  8. avatar
    [49] kareta [*]

    wich — #48 no, spolužačka si s manželem pořídila plánovaně na stavárně 3 dětiSml80

    superkarma: 0 05.08.2010, 21:02:06
  9. avatar
    [48] wich [*]

    peetrax — #45 Též už mi to přijde trošku zvláštní. Když prvoplánově se tu probírala zejména otázka zdravotní a taky celospolečenské změny (studium, kariéra).

    1. na komentář reaguje kareta — #49
    superkarma: 0 05.08.2010, 20:59:24
  10. avatar
    [47] kareta [*]

    spetulka — #46 Sml67

    superkarma: 0 05.08.2010, 20:48:27
  11. avatar
    [46] spetulka [*]

    Myslím, že každá žena je pro mateřství zralá a připravená v jiným věku a je jen na ní a partnerovi, jak se k tomu postaví a jak se rozhodnou. Faktem je, že řeči typu - dnes to není tak snadné jako dřív, mi přijdou značně alibistické. Myslím, že děti se rodily i v mnohem horších situacích, než je ta dnešní a ženy těhotenství a porody neodkládaly ani kvůli tomu, že je např. válka, což si myslím, že byla doba mnohem složitější než je dnes...A ono žít a užít si...nemám pocit, že by s příchodem dětí měl končit život a tím možnost "užít si", ostatně i to znamená pro každého něco jiného...takže prostě ideální věk pro mateřství záleží zcela a jen na pohledu konkrétní ženy/páru. Já třeba chtěla první dítě rozhodně před třicítkou a když k tomu byly možnosti, nevidím důvod, proč otálet...

    1. na komentář reaguje kareta — #47
    superkarma: 1 05.08.2010, 20:42:31
  12. avatar
    [45] peetrax [*]

    wich — #43 tak tak, to už se dostáváme do jakési zvrácené roviny... Jen kvůli tomu, že někdo někomu snad probůh připadá starej. Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #48
    superkarma: 0 05.08.2010, 20:25:05
  13. avatar
    [44] peetrax [*]

    Francaise — #41 Sml28 tomuhle se musím jen smát (když to vztáhnu, s dovolením, na sebe, v necelých 29). Sml52

    superkarma: 1 05.08.2010, 20:23:15
  14. avatar
    [43] wich [*]

    thumber — #31 Bez urážky. Neplánuji těhotenství okamžitě, jen abych se zalíbila tvé dceři.

    btw. když někdo má třeba tři děti, to poslední se mu taky většinou narodí okolo třicítky. A to už je z estetického (na které tu také upozroňujete) hlediska společensky přijatelné? Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #45
    2. na komentář reaguje macamala — #52
    superkarma: 0 05.08.2010, 20:20:48
  15. avatar
    [42] tortora [*]

    Francaise — #41 myslím,že tohle zrovna není jen o věkuSml23znám spoustu holek pod 30 co tohle musí podstoupit,bo jinak jim to nejdeSml68

    superkarma: 0 05.08.2010, 19:18:44
  16. avatar
    [41] Francaise [*]

    Mě jen baví, jak si dnes holky užívají života do třiceti (a déle) a pak houfně podstupují umělé oplodňování Sml80.  Ale hlavně ať se mládí vydovádí, že Sml22.

    1. na komentář reaguje tortora — #42
    2. na komentář reaguje peetrax — #44
    superkarma: 0 05.08.2010, 19:04:42
  17. avatar
    [40] tortora [*]

    wich — #29 Sml40Sml30Sml30jsem to nějak přehlídlaSml32

    thumber — #31 mě v 15 všechny nad 20 připadaly starýSml52Sml52to se tak vážně nedá brátSml23ale je fakt,že někdy přemýšlím,jestli je to maminka/tatínek nebo babička/dědečekSml30Sml30

    superkarma: 0 05.08.2010, 18:40:06
  18. avatar
    [39] markéta5 [*]

    Jsem také prvorodička.Když jsem rodila bylo mi něco přez 35.Taky jsem měla dítě naplánované dřív,ale život to změnil.potkala jsem holt toho pravého až ve 32.Bohužel zůstane asi u jednoho dítěte,byly velké komplikace.

    superkarma: 0 05.08.2010, 18:20:43
  19. avatar
    [38] vlcice [*]

    Taky jsem chtěla mít děti dřív, nejlépe ihned po VŠ, tj. ve 24. Jenže svého muže jsem poznala až ve 25 letech. Tehdy ještě dva roky studoval. Když dostudoval, našel si práci a začal se zapracovávat. Ale po roce jsme se rozešli . Po půl roce jsme se dali dohromady, jenže jsme neměli kde bydlet. Do té doby jsme bydleli s jinými studenty v podnájmu. Našli jsme si tedy hned nový podnájem a rok jsme zkoušeli spolu žít.Chtěli jsme mít jistotu, že opravdu víme, co děláme. Teprve pak jsme se rozhodli mít dítě, ale chtěli jsme mít vlastní byt. Více méně během týdne jsme sehnali byt, který jsme chtěli a asi tři měsíce jsme zařizovali hypotéku a podobné záležitosti. Když jsme měli byt jistý, začali jsme pracovat na dítěti tak, abych už porodila v novém bytě. Otěhotněla jsem ve svých 30 letech hned na první pokus. Stěhovali jsme se do zcela prázdného bytu, kde jsme měli jen komodu a postýlku pro dceru. My jsme spali nějaký čas na zemi. Postupně jsme si šetřili na nábytek. Po dvou letech nám stále ještě chybí nějaké drobnosti (jako lustry), ale už jsme konečně zařízení. Před 3,5 měsíci jsem ve svých 33 letech porodila druhou dceru. Otěhotněla jsem tentokrát na druhý pokus. Musím říct, že nikdy jsem se necítila v takové formě, jako dnes a nikdy jsem neměla tolik energie. Dřív jsem si se vším dělala příliš velké starosti, bývala jsem často nemocná a unavená. Asi to tak zkrátka mělo být, i když jsem původně vše plánovala jinak.

    superkarma: 0 05.08.2010, 17:56:07
  20. avatar
    [37] Dimsy [*]

    Vždycky se musím smát, když někoho slyším vykládat, jak v dnešní době je to s dětmi složité. Jestli si ho pořídit nebo ne, v kolika letech, jak děti přijdou draho a úvahy nad tím, kdy je ta správná doba ho mít. Podle mě mít děti bylo vždycky složité, vždycky stály hodně peněz a když to člověk do mrtě uváží, tak na to, mít dítě není vhodná doba nikdy. A nejvíc mě pobaví věta: Dřív to bylo jednodušší. Tak se ptám: kdy dřív????

    superkarma: 1 05.08.2010, 16:28:58
  21. [36] lonkue [*]

    thumber — #31 ne opravdu nebudu mit deti mlada jenom proto abych se zalibila nejake male holcicce... Kdyz jsem byla decko tak mi kazdy nad 25 pripadal jako vykopavka. I ta mala holcicka jednou bude 30 letou zenou, ne....?

    superkarma: 3 05.08.2010, 16:11:36
  22. [35] lonkue [*]

    OlgaMarie — #33 to nebylo minene konkretne proti tobe. Ale kdyz jsi si to na sebe vztahla....Sml80. Definici zit a uzit ma kazdy jinou.... To by bylo na dlouho....Sml33

    superkarma: 0 05.08.2010, 16:09:59
  23. avatar
    [34] OlgaMarie [*]

    lonkue — #23 Ty mi dneska dáváš kapky. Už jsem se dozvěděla, že do 30 jsem byla asi obojživelník, tak teď mi ještě přibliž, co si mám představit pod oním žít a užít.

    Nic ve zlém, jen jsi mě pobavila.

    superkarma: 0 05.08.2010, 15:57:24
  24. avatar
    [33] OlgaMarie [*]

    lonkue — #23 Ty mi dneska dáváš kapky. Už jsem se dozvěděla, že do 30 jsem byla asi obojživelník, tak teď mi ještě přibliž, co si mám představit pod oním žít a užít.

    Nic ve zlém, jen jsi mě pobavila.

    1. na komentář reaguje lonkue — #35
    superkarma: 0 05.08.2010, 15:57:21
  25. avatar
    [32] Altamora [*]

    thumber — #31 V patnácti pro mě byly staří všichni nad dvacet pět, to se tak nedá brát. Sml16

    superkarma: 1 05.08.2010, 15:41:46
  26. [31] thumber [*]

    Moje dcera se mě jednou ptala, když jsme spolu potkaly moji spolužačku s kočárkem, jestli to byla babička nebo maminka (38 let). A přitom jsem si myslela, že vypadá mladě, štíhlá, upravená .... trochu mě to zarazilo, ale byl to pohled mladé holky, pro které jsou už ženy kolem čtyřicítky "staré"..... proto, holky, nečekejte! Myslíme si, že jsme mladé tak, jak se cítíme, bohužel, okolí nás vnímá reálněji Sml16.

    1. na komentář reaguje Altamora — #32
    2. na komentář reaguje lonkue — #36
    3. na komentář reaguje tortora — #40
    4. na komentář reaguje wich — #43
    5. na komentář reaguje Anime Otaku — #51
    superkarma: 0 05.08.2010, 15:32:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Kayty [*]

    Bébina — #26 Tak to mě, když všechno dobře dopadne, bude 32 a chlup. A jak píše pár jiných, dřív by mě dítě ani nenapadlo. Člověk k tomu musí tak nějak dospět.

    superkarma: 0 05.08.2010, 15:26:14
  2. avatar
    [29] wich [*]

    Lilinka, Lonkue - souhlasím s vámi Sml22 Věcné rozumné argumenty.

    tortora — #20 Vždyť tam je citace Sml30

    1. na komentář reaguje tortora — #40
    superkarma: 0 05.08.2010, 14:48:15
  3. avatar
    [28] Julianna [*]

    První dítě jsem měla ve 29,5 letech. Dodělala jsem školu a naivně si myslela, že vše půjde hned, trvalo to 5 let.

    Ale do třicítky jsem to stihla, teď čekám druhé a bude mi 38, pokud bude vše OK, stihnu to do svých narozenin, počátkem listopadu. Těhotenství je teď klidnější, pohodovější, bez větších problémů, u prvního jsem si tedy zažila své, těšila jsem se až to bude za mnou....

    Jo někdy to prostě nejde tak, jak by si člověk přál....

    superkarma: 0 05.08.2010, 14:31:07
  4. avatar
    [27] kareta [*]

    Bébina — #26 Sml30, já to měla taky kolem narozenin...kdybych nepřenášela, porodila bych první díě do 30tky, takto mi bylo 30 a 3 dny.

    superkarma: 0 05.08.2010, 12:48:18
  5. [26] Bébina [*]

    Je mi 30 a tehotna jsem az ted, driv by me to nenapadlo, ted uz citim, ze je cas. Staleho partnera mam sice od svych 24, ale nemeli jsme spolecne bydleni a partner rozjizdel podnikani, takze penez nazbyt nebylo. Ted jsem v pohode, pritel se na dite tesi, vyzijeme i z jednoho platu a mam stale misto, kam se po rodicaku muzu vratit. Nastesti se nam to povedlo na podruhe, prestoze jsem se cpala leta HA. Kdyz to bude zdrave a porodim v terminu nebo par dni po, stihnu dite jeste do 30ti, kdyz budu prenaset vic jak tyden, budu rodit v 31.

    1. na komentář reaguje kareta — #27
    2. na komentář reaguje Kayty — #30
    superkarma: 0 05.08.2010, 12:46:17
  6. [25] lonkue [*]

    sanvean — #24 ono uz tak konci... Evoluce nas sama pohlti a zpatky na stromy....Sml30

    superkarma: 0 05.08.2010, 12:01:45
  7. avatar
    [24] sanvean [*]

    Aby to pak neskončilo takhle Sml58

    http://www.youtube.com/watch?v=PSROlfR7WTo

    1. na komentář reaguje lonkue — #25
    superkarma: 0 05.08.2010, 11:34:40
  8. [23] lonkue [*]

    Lilinka — #19 Lilinka - presne jak pises. V dnesni dobe je pred 30 jen velmi malo lidi financne nezavislych a "usazenych" ve stabilnich vztazich. Tak to proste je. A proc ne.... Podle me je dulezite trochu zit a i si uzit predtim nez zalozim rodinu....

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #33
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #34
    superkarma: 0 05.08.2010, 11:30:45
  9. avatar
    [22] tortora [*]

    peetrax — #14 jsem na tom stejně,rozhodně jsem neplánovala mít první dítě tak pozdě,ale což,stalo se,mám dvě,jen chvíli trvalo,než se povedly,stejně to byla spíš psychika,bez problémů jak těhotenství,tak porod,což spousta mnohem mladších říct nemůže,moje tělo je fyzicky o 10 let mladší(jako co se týká fyzické kondice),takže v pohodě,kdyby byl vhodnej chlap dřív,tak je mám určitě dřívSml22i když já měla i strašnej strach z porodu,ale ten jsem taky překonala věkemSml30Sml30

    superkarma: 0 05.08.2010, 11:30:00
  10. [21] lonkue [*]

    Altamora — #18 Altamora - nevim jak to bude s pubertou. Az to s nasi dcerou bude mlatit tak me bude tak 47 - 50 let... Snad to zvladnu. Kdyz ne bude odeslana do anglicke internatni skoly ze ktere se nam vrati az ji bude 20....Sml30. Ale vazne - ja si myslim, ze tim, ze se dneska spoustu veci posouva - zacatek kariery a financni nezavislosti, zacatek rodiny, rozeni deti, a tim se i posouva i mentalita dnesni generace a mam pocit, ze proste bude dele "mlada" ve srovnani s generaci nasich rodicu, kteri ve 30 meli deti ve skolnim veku a ve 40 se stavali prarodici....

    superkarma: 0 05.08.2010, 11:29:07
  11. avatar
    [20] tortora [*]

    tenhle článěk jsme nedávno četla na netuSml24

    1. na komentář reaguje wich — #29
    superkarma: 0 05.08.2010, 11:23:57
  12. avatar
    [19] Lilinka [*]

    Vztáhnu si celou situaci na sebe. Na podzim mi bude 26 let. Před rokem jsem dokončila VŠ a rok pracuju. Něco málo přes rok mám partnera, se kterým chci žít a jedou rodinu založit. Momentálně rekonstruujeme 50 let starý byt a doufáme, že na přelomu roku bude hotový k nastěhování. Žádnou větší finanční rezervu nemáme, peníze padly na koupi bytu a jeho rekonstrukci. Přítel se ke mně stěhoval a musel hledat práci. Tu našel, ovšem bez nějaké dlouhodobější jistoty (pokud to ovšem v dnešní době je vůbec možné Sml54)

    Neumím si představit, že do toho všeho bych si měla pořídit dítě, ač na to mám vhodný věk. A už vůbec si neumím představit, že po 3 letech mateřské budu hledat práci. Kdo by asi zaměstnal VŠ ženskou s praxí JEDEN rok a s dítětem? Sml80

    Dneska je fakt jiná doba.

    1. na komentář reaguje lonkue — #23
    superkarma: 0 05.08.2010, 11:07:31
  13. avatar
    [18] Altamora [*]

    lonkue — #15 Každý má mít dítě tehdy, kdy ho chce, ale přece jen by ho neměl chtít ze špatného důvodu. Třeba proto, že se to očekává. Nebo proto, aby byl dědic. Ale jaký je ten správný důvod, to fakt nevím. Osobně si myslím, že hory tu budou vždy, moře taky, města jakbysmet. Prostě to všechno můžu vidět i později, nemusím to stihnout do třicítky. Když na čas přeruším kvůli dítěti práci, kdy se k ní snáz vrátím? Před třicítkou nebo po čtyřicítce? Jsem příznivcem dítěte před třicítkou, ale jen se správným partnerem. Ono je to dost na nervy, potýkat se s přechodem i s pubertou současně. Dnes lidé vypadají lépe, ale konstrukční materiál je stejný jako před tisíciletímiSml30

    1. na komentář reaguje lonkue — #21
    superkarma: 2 05.08.2010, 11:04:14
  14. avatar
    [17] bubidani [*]

    To my bychom dítě rádi už teď, ale jak zde už bylo psáno, mladí pokud se mají spolehnout jen na sebe si to prostě nedovolí. Dřív se lidem dařilo hůř ale i ty děti byly méně nákladné, stačilo je ošatit, nakrmit... dnes vám je socialka odebere jen protože jste si dovolili je nechat doma samy a jít do práce Sml80

    superkarma: 0 05.08.2010, 10:46:54
  15. [16] Ei.lin [*]

    Eliana — #11  Tak průměrnou mzdu 20 000,- hrubého moc žen nemá ani v tý Praze, a to mnohdy ani v oboru na kterej musely vystudovat vysokouSml30

    Jinak já prve rodila v 29ti a vnímala jsem to jako že mám ale už vážně nejvyšší čas, a poslední dva roky před otěhotněním jsem už byla docela nervózní aby to vůbec šlo. Šlo a naštěstí okamžitě... a jak čtu na netu jiný těhule a hlavně takzvaný snažilky, tak to bylo vážně štěstí.

    superkarma: 0 05.08.2010, 10:33:41
  16. [15] lonkue [*]

    Svoje prvni dite poviji v pokrocilem veku 32! A to zvladnu jen o fous. Jeste par tydnu a uz by mi bylo plnych 33! Ach ty hruzo!Sml57. A ted vazne... Podle me je v dnesni dobe (slozita ekonomicka situace) sebevrazdou se poustet do plozeni pred 30. Ja mam i pocit, ze ta zena nema moznost se vyvinout jako clovek, kdyz ma deti moc brzo. Proste ji chybi zivotni zkusenosti, neni financne samostatna a ani asi moc nezila.... (ted se to do me pusti Sml57). Jsem rada, ze budu mit dite v tomto veku a ani o den driv. Asi bych spis jeste rok, dva pockala.....

    1. na komentář reaguje Altamora — #18
    superkarma: 3 05.08.2010, 10:22:05
  17. avatar
    [14] peetrax [*]

    Libis — #5 Taky jsem plánovala dítě v mladším věku. Plány jsou od toho, aby nevycházely. Že budu dítě "nechávat na poslední chvíli", s tím jsem fakt nepočítala. Ale život nejde nalajnovat, fakt ne. Sml24 

    1. na komentář reaguje tortora — #22
    superkarma: 1 05.08.2010, 10:02:09
  18. avatar
    [13] peetrax [*]

    wich — #9 Taky si říkám. Nehledě na to, že tohle nejde naplánovat - navíc je zodpovědné najít nejprve správného partnera (ač toto je relativní) a taky sebe a svou budoucí rodinu aspoň trochu finančně zajistit. Sml80

    A pak člověk čte komentáře typu "nenechávejte to na poslední chvíli"... Sml14 Sml80

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:59:40
  19. avatar
    [12] wich [*]

    Eliana — #11 Přesně tak, navíc se hrozně zvyšují nároky na vzdělání. Pomalu na každý Sml64 je potřeba minimálně Bc. vzdělání. Pokud tedy dotyčná neplánuje stát denně osm hodin ve fabrice nebo za kasou (což je hodně smutný, protože spoustu úřednických míst by v pohodě zastali maturanti).

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:41:33
  20. avatar
    [11] Eliana [*]

    jeah, co bych dala za to, kdyby se zadařilo a aspoň se trefila do tohoto věku.... Prostě to tak někdy v životě vyjde a s novými reformami to mladší  maminky budou mít ještě težší, na všechno si našetřit na výbavu, pak sobě na důchod, dítěti na školu a bydlení s tím,  že průměrnou mzdu 20tis. hrubého moc žen (pardon mimo Prahu a snad Brno) nemá a ještě u toho žít důstojně...

    1. na komentář reaguje wich — #12
    2. na komentář reaguje Ei.lin — #16
    superkarma: 0 05.08.2010, 09:20:24
  21. [10] Goldenhair [*]

    šája — #6 mně jenom hrozně štvaly (mírně řečeno) reakce okolí, jak to, že ženská nemá ve 30 letech nejmíň 2 děti školního věku a otázky, kdy už to bude a na co jako čeká atd. už mně unavovalo jim vysvětlovat, že si je pořídím, s kým já budu chtít, až já uznám za vhodnéSml31Sml31Sml31 a problém s otěhotněním mohou mít i 20leté (ale ty zase mají víc času na léčbu)

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:14:03
  22. avatar
    [9] wich [*]

    Ten věk při prvním dítěti taky ovlivňuje styl života. Pokud si někdo dělá dvě tři výšky, než si najde práci, zapracuje se... třicítka je hned Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #13
    superkarma: 0 05.08.2010, 09:10:56
  23. avatar
    [8] skolacka [*]

    Ať si každý pořizuje děti, kdy chce.

    Pokud se žena rozhodne mít děti po třicítce, tak předpokládám, že je natolik rozumná, že si uvědomuje, že to může být komplikovanější než v 25. I když ve svém okolí vidím, že v tom neni až takový rozdíl... problémy s otěhotněním mají jak holky po 30, tak i před... a stějně tak bez problémů na první pokus otěhotní holky před 30 i po Sml80

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:02:10
  24. [7] Anime Otaku [*]

    Tak koukám že to s přítelem plánujeme tak nějak v čas, řekli jsme si , že pokud půjde všechno jako dosud, tak se začneme tak v 26 snažit.Je pravda, že jsem původně chtěla později, ale pak jsem viděla u několika známých, že to nešlo třeba i čtyři - pět let...

    superkarma: 0 05.08.2010, 08:59:04
  25. avatar
    [6] šája [*]

    Goldenhair — #3 Tak si pořídí dítě s blbem po třicítce Sml30 to si ženská nevybere Sml57

    1. na komentář reaguje Goldenhair — #10
    superkarma: 0 05.08.2010, 08:29:56
  26. [5] Libis [*]

    Sml80První dítko jsem měla v 23 letech a myslím si že to byl tak akorát čas. Druhé jsem měla v 28 letech. Po té jsem měla zdravotní problémy se štítnou žlázou a před její operací se mne doktor ptal kolik mám dětí, když jsem mu řekla, že 2 tak mě doporučil nebo spíš ozmánil, že je to zajímavé, vzhledem k mé diagnoze.Obě těhotenství jsem si užívala i mateřství a nelituji. Nyní už mi děti nedoporučují, jelikož by mohlo býti postižené a to bych asi nezvládla. Mám děti ráda, ale když vidím ty nemocné lituji je a obdivuji zároveň.

    Nenechávejte to naposlední chvíli. Čas utíká a za ty problémy a strarosti a bolesti vám to nestojí. Dokud jste mladí více vydržíte a děti vám za to budou vděčné.

    1. na komentář reaguje peetrax — #14
    superkarma: 0 05.08.2010, 08:02:17
  27. avatar
    [4] maje [*]

    Goldenhair — #3 rozhodnout se z vlastní vůle, že budu zkoušet otěhotnět po 30, mi nepřijde rozumné (s ohledem na velmi časté problémy). pokud žena nenajde vhodného partnera, to je zase něco jiného. já myslela svobodné rozhodnutí nechat dítě na pozdější věk.

    superkarma: 0 05.08.2010, 07:39:09
  28. [3] Goldenhair [*]

    maje — #2 to se sice hezky řekne, ale co když žena do 30 let nenajde vhodného partnera pro zplození potomků? Sml80Sml80  má si raději pořídit dítě do 30 let s nějakým blbcem, i když ví, že jim to klapat nebude a půjdou od sebe? nebo má raději počkat na toho pravého budoucího otce až po 30tce i za cenu toho, že snažení pak bude trvat dýl? Sml15Sml15 a teď babo raďSml57Sml57Sml57

    1. na komentář reaguje maje — #4
    2. na komentář reaguje šája — #6
    superkarma: 0 05.08.2010, 07:36:03
  29. avatar
    [2] maje [*]

    v dnešní době se rozhodnout pro otěhotnění po 30, je podle mě velmi riskantní. je opravdu hodně párů, kteří nemůžou počít nebo mají velké problémy. sama s tím mám zkušenosti. a to mi bylo 23, když se dcera narodila. snažili jsme se rok!a řešit to kolem 35 roku? šance se neúměrně zmenšuje. kdepak. já si myslím, že max. do 30 - pro první dítě určitě.Sml24 

    1. na komentář reaguje Goldenhair — #3
    superkarma: 0 05.08.2010, 07:00:00
  30. avatar
    [1] kareta [*]

    To je podle mne pozděSml80 Rozhodně pro první dítě.

    superkarma: 0 05.08.2010, 00:28:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme