Bulvár

První zachráněné miminko v pražském babyboxu

článku z 10. 11. 2005 jsem psala o babyboxech – schránkách pro čerstvě narozené nechtěné děti nebo děti, které si matka nemůže dovolit vychovávat. První byl otevřen v GynCentru v Hloubětíně. Doposud jej nikdo nevyužil. Až v pátek večer babybox „zapípal“ a lékaři v něm našli holčičku.

Byla pečlivě zabalená v peřince, vedle ní ležel její rodný list a dopis od matky. Psala v něm, že je to pro ni těžké, ale porodila dvojčátka a víc než jedno dítě si nyní nemůže dovolit.

Malá Sonička potvrdila ideu zakladatele českých babyboxů Ludvíka Hesse, který se na ni hned přišel podívat: a to nikdy už nenalézat mrtvá tělíčka novorozenců pohozená v igelitových taškách u popelnic.


Ukázalo se, že přes nesouhlas Ministerstva zdravotnictví babyboxy mohou fungovat a malá Soňa je toho nesporným důkazem.

Nyní je v péči lékařů a soud by měl rozhodnout o jejím umístění do náhradní rodiny. Snad to nebude dlouho trvat a nebo někdo pomůže mamince děvčátka, aby se mohla postarat o obě právě narozené děti.  

Zdroj: blesk.cz         
         aktualne.cz

Myslíte, že babyboxy mají své opodstatnění?

   
20.02.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [76] Meander [*]

    Anis: Že by to bylo až tak těžký, že musí odložit jedno z dvojčat?

    superkarma: 0 21.02.2006, 15:06:48
  2. [75] Anis [*]

    Sice jedno odložila, s rodným listem mu přitížila, ale určitě nevědomky. Je vidět, že je to zodpovědná žena. A že nemá chlapa? Je to bez něj těžký, to mi věřte.

    superkarma: 0 21.02.2006, 14:59:43
  3. avatar
    [74] lucis [*]

    Babybox , aby se nestávalo toto http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A060221_131226_krimi_klu

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:57:51
  4. avatar
    [71] Vivian [*]

    z debat o interrupcích, které tady kdysi probíhaly, mám dojem, že kdyby to dítě zabila, setkala by se tu s mnohem větším pochopením, než když ho odložila...

    superkarma: 0 20.02.2006, 23:40:01
  5. avatar
    [70] Vivian [*]

    imo udělala to nejlepší, co v dané situaci asi mohla udělat... tisíckrát lepší, než ho zabít nebo pohodit na skládku...
    jestli budeme všechny mámy, které dítě odloží, takhle odsuzovat, moc jim nepomůžeme...

    superkarma: 0 20.02.2006, 23:38:42
  6. [69] rozina [*]

    Tak vidím, že jsem měla pravdu. Ale dámy, tak se rodí bulvár, jeden řekne to, druhý ono, a je drb na světě. Vím že je to tu téma pro úvahy, ale Dámy dovolte Vaše úvahy se někdy rovnají pohnutí mysli, ze ketrého tu holku podezříváte. JO jo , v ddnešní době nepotěší nic tak jako druhého neštěstí. Jsme národ, který vše přepočítává na prachy, ale žádnou vás nenanpadlo hledat její adresu a nabídnou jí pomoc, to by ale šlo už o vás a o tom tu není řeč, že. Z toho co jsem prvně napsala neustoupín ani o píď. Blahořečím schválení Baby Boxů, aby jsme už v bulvárních plátcích nemusely číst, že tam či onde některá " matka" odložila dítě. Každá situace je někdy pro nás ženy tristní, těžká a na první pohled neřešitelná, ale nejsme všechny stejné povahy! JEdna to zvládne, druhá ne ! Dopadlo to dobře, a bude jedna rodinka, která marně na děťátko čeká, mít radost. A té malé ... to prospěje.

    superkarma: 0 20.02.2006, 20:24:22
  7. avatar
    [67] Meander [*]

    Anubis: Oni to odůvodňují, že je děcko stejně zmáčknuté, jako bylo před narozením Je fakt, že oni je tam opravdu utahují úplně vší silou. Kouká jim z toho kužele jenom hlava.

    superkarma: 0 20.02.2006, 17:30:50
  8. avatar
    [65] Meander [*]

    Anubis: Na Ukrajině se novorozeňata takhle znehybňují pořád. Ona pak neřvou

    superkarma: 0 20.02.2006, 17:09:24
  9. [61] xenie [*]

    yvet: moje názor yk článku máš u reakcí 48 a 50, pokud umíš číst, ale chytit se blbosti a tu rozebírat, to takové slepice jako ty umí nejlíp, co ? Káča jedna pitomá

    superkarma: 0 20.02.2006, 16:28:19
  10. [60] yvet [*]

    xenie:

    superkarma: 0 20.02.2006, 16:23:46
  11. [59] xenie [*]

    yvet, ty krávo nebeská, nauč se číst a pak kecej, OK ? svůj názor jsme tu párkrát vyjádřila, že ho nechápeš je jen tvá blbost

    superkarma: 0 20.02.2006, 16:21:16
  12. [58] yvet [*]

    xenie: no protoze se tem miminkam tak rika, ne? Co te na tomto osloveni tak poburuje? Spise nevis, jak svuj nesouhlas vyjadrit a tak se chytas blbosti, ze?

    superkarma: 0 20.02.2006, 16:09:22
  13. [57] xenie [*]

    proboha, proč říkáte dětem "uzlíček" ?

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:58:46
  14. [55] a.... [*]

    zaráží mě, jak tady řešíte, proč tuhle situaci ta maminka řešila tímhle způsobem, proč dávala k dítěti rodný list, co tím vším sledovala....ženská, která svý dítě odloží, je patrně z kategorie těch" jenodušších", které nepřemýšlej vůbec o ničem(natožpak o budoucnosti..). Jen si prostě najednou uvědomila,že to nezvládne, tak dítě odložila(a když už měla ten rodný list, tak ho tam dala taky)
    Prostě její rozhodnutí- její řešení(mohlo být i horší ) a není na nas, abychom soudili...

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:35:12
  15. [54] yvet [*]

    A ze mela cele tehotenstvi na to si rozmyslet, co dal? Ty, kdo si tim prosly, tak vi, ze zrovna v sestinedeli je to velmi odlisne od tech predstav, ktere jsme mely za tehotenstvi, zvlaste kdyz jsme nemely pomoc a byly na ten uzlicek samy. A ta zoufala zena pravdepodobne byla sama na dva uzlicky Potrebovala by odbornou pomoc, aby prozrela, ze to nebude tak hrozne, jak se ji to ted jevi.

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:34:18
  16. [53] yvet [*]

    Vy jste porad tak podezirave! Je to jednodussi si rict, ze je to vypocitava mrcha a uz to neresit. Ale co kdyz je to opravdu nestastnice, ktera pod vlivem hormonu ci v poporodni depresi sahla k tak zoufalemu cinu, ktereho bude po zbytek sveho zivota litovat?

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:26:57
  17. avatar
    [52] átéčko [*]

    rozina: Souhlas!

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:23:20
  18. [50] xenie [*]

    btw pochybuji že tím chtěla něco komplikovat, naopak předpokládám, že ten rodný list tam nechala právě kvůli údajům o dítěti, aby se o něm vědělo... že to ztíží adopci předpokládám netušila, taky by mně to nenapadlo ...

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:11:07
  19. avatar
    [49] bivena [*]

    Anubis: V podstatě s tebou souhlasím. A co když je to promyšlený tah obou partnerů.Nechci nikomu sahat do svědomi,ale je tam dost otazníků..... proč průvodní dopis, proč rodný list, proč ne adopce v porodnici, proč..atd.

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:10:47
  20. [48] xenie [*]

    no, paní neznám, do hlavy jí nevidím, ale fakt je to s tím rodným listem takový problém ? alespoń se ví, kdy se to malé narodilo, ne ? btw podle toho jí lze asi dohledat a zeptat se jí na souhlas k adopci, ne ? netroufám is ji soudit, kdo ví co ji k takovému řešení vedlo... ale vždy 100x lepší než kdyby dítě někam pohodila

    superkarma: 0 20.02.2006, 15:08:14
  21. avatar
    [47] Meander [*]

    box...

    superkarma: 0 20.02.2006, 14:57:41
  22. avatar
    [46] Meander [*]

    rozina: Souhlasím, když už byla tak nekonečně pitomá, že to vědomě počala, donosila, porodila a měsíc tomu dělala matku - aby se toho pak zbavila - je dobře, že za tím účelem použíla baby boy a ne smeťák za dědinou.

    superkarma: 0 20.02.2006, 14:57:30
  23. [45] rozina [*]

    No, budu ostrá, ale holky nechte toho, udělala co v té chvíli považovala za nejlepší, a UŽ přestaňte se spekulováním PROČ. pROSTĚ proto- HLAVNĚ ŽE VYUŽILA baby - BOX, A HOTOVO. nEBUˇDTE SENZACE CHTIVÉ A NEBAVTE SE NA CIZÍ ÚČET. ono SE TO KECKÁ, KDYŽ SE VÁS TO NETÝKÁ. Prostě si to tak zvolila , a důvody jsou JEN její záležitost.
    Nevím MY češi jsme kurva národ, do každého rejeme, pomlouváme, ale svoje zázemí si chráníme. Tak už DOST.
    vÍM, ŽE NA MOU HLAVU SE SESYPE SPOUSTA nadávek, ale je to TAK !!

    superkarma: 0 20.02.2006, 14:55:29
  24. avatar
    [44] Meander [*]

    Solda: Možná by si pak upekla další a situace by se opakovala To hergot předem nevěděla, že nemá co do huby? A ať mi nikdo netrdí, že na tom byla tak zle. Tomu nevěřím. Prostě jí hráblo.

    superkarma: 0 20.02.2006, 14:51:27
  25. avatar
    [43] Meander [*]

    Anubis:

    superkarma: 0 20.02.2006, 14:48:18
  26. [40] yvet [*]

    Te matce by se melo pomoc. Kdykoli se podiva na sve dite, tak se neubrani myslence na to, co dela to druhe dvojce. Je to zoufalost, co udelala. Bude se trapit. A v sestinedeli vypada vse hure nez ve skutecnosti je. Kde ma rodice? Jak te nestastnici pomoc?

    superkarma: 0 20.02.2006, 14:23:06
  27. avatar
    [38] aha [*]

    Proboha, neřešte tady proč to udělala a jak to měla udělat. Prostě to udělala tak, jak považovala za nejlepší. Hlavní je, že dítě je v pořádku a snad o něho bude dobře postaráno.

    superkarma: 0 20.02.2006, 14:11:08
  28. avatar
    [35] lilithheta [*]

    gerda: A kam měla přijít a říct,že nemá na chleba??? To jako v nemocnici - když si představím ten "extraochotný" personál u nás v nemocnici (vrátným počínaje), tak se tomu musím smát. Cha, už vidím jak se o to někdo fakt zajímá. Ale třeba by ji odkázali na nějakou nadaci nebo tak podobně.

    superkarma: 0 20.02.2006, 12:55:22
  29. [34] Jana 01 [*]

    Proč těžká volba? Měla kluka a holku, víc si přála asi kluka. Málokomu je opravdu úplně jedno, jestli to bude holka či kluk, obzvlášť, když si může opravdu vybrat. A možná si myslí, že klukem nakonec třeba ještě otce obměkčí.

    superkarma: 0 20.02.2006, 12:54:00
  30. avatar
    [33] Saturninka [*]

    lasička: můj syn taky "neměl" otce, protože ač si ho vyškemral, nakonec vzal vale, když jsem byla těhotná a k přiznání otcovství se neměl. V rodném listě ho nakonec zapsali až po soudu a to měl kluk už víc jak 1/2 roku - jsem i já nezodpovědná ??? Asi jo .
    A situaci mohla řešit včas - JAK???? nechat si jedno z dvojčat odsát??? Nechat dát pryč obě???? Co když se jí situace změnila ze dne na den - znám to, taky mne to nedávno potkalo a ze "zasrané milionářky" jsem rázem socka ....

    Nechci se oné maminy zastávat, ale ani ji odsoudit, páč neznám její příběh... .

    superkarma: 0 20.02.2006, 12:52:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme