Rodina

První miminka roku jsou holky

První miminka letošního roku přišla na svět ve středočeském kraji. Jak uvedl server Novinky.cz, stala se jimi podle dostupných informací děvčátka Alžběta Križovenská a Lucie Nepovíjivá. Loni se první děti narodily na jihu Moravy.

Mezi prvními občánky, kteří se v úterý ve všech 13 krajích a v Praze narodili, je podle dostupných informací devět chlapců a šest děvčátek. V Moravskoslezském kraji se prvním novoročním miminkem stal vietnamský chlapeček Nam z uprchlického tábora ve Vyšních Lhotách.

Podle některých informací se mnoho rodiček snažilo přivést své potomky na svět ještě před příchodem Nového roku, a to kvůli tomu, že ode dneška budou mít nárok na menší mateřské příspěvky. Tyto změny prosadila vláda loni v rámci reformy veřejných financí, která platí ode dneška. V porodnicích však shodně důrazně popírali, že by dětem pomáhali na svět dřív, než byl jejich čas.

Porodné se dnešním dnem snižuje na 13 000 korun, a to na každé dítě. Dosud činilo 17 760 korun. Dvojčata dostávala 52 500 korun, nyní to bude 26 000 korun. Trojčata měla 78 750 korun, nově 39 000 korun.

Změny jsou ode dneška i v mateřské dovolené, která bude třírychlostní. Rodiče si mohou volit, zda s dítětem zůstanou doma dva, tři, nebo čtyři roky. Při nejkratší rodičovské dovolené budou měsíčně pobírat 11 400 korun, při tříleté 7600 a při čtyřleté 3800 korun.

Myslíte si, že je nynější porodné při současných cenách kočárků a základní výbavičky dostačující? Byla byste ochotná si kvůli mateřskému příspěvku nechat vyvolat předčasný porod?

   
02.01.2008 - Těhotenství a porod - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [101] saruz [*]

    a dneska už jsou z miminek předškoláci Sml16

    superkarma: 0 19.02.2013, 11:40:45
  2. [100] Leidy [*]

    Porodné je jednorázová pomoc tak to jde.Ale pak už je to horší.Já mám 2 děti.A další už neplánuji, sice manžel by chtěl ale když vidím kam to spěje tak do toho nejdu.Samozřejmě kdybych měla 1 dítě nebo žádné tak do toho jdu.A na peníze bych se nedívala.Ale vadí mi poplatky za nemocnici a u lékaře za děti.Vždyť ty novorozenci jsou ze začátku u pediatra skoro každý týden. Nevím kam to spěje.

    superkarma: 0 02.01.2008, 23:26:28
  3. [99] Reni [*]

    Když chtějí partneři mimiko, tak nemohou
    hledět na penízky.

    superkarma: 0 02.01.2008, 23:10:32
  4. avatar
    [98] Leona [*]

    taky přeju hlavně zdraví... holky jsou super ale kluci taky

    superkarma: 0 02.01.2008, 23:06:21
  5. avatar
    [97] LudPa [*]

    Tak ať holky rostou ve zdraví.

    superkarma: 0 02.01.2008, 22:58:16
  6. avatar
    [96] Vivian [*]

    varoska: souhlas s první půlkou příspěvku, výbava se dá pořídit celkem levně, když člověk nemusí mít všechno nové a značkové A když je dítě plně kojené, tak se pro něho musejí kupovat v podstatě jen ty pleny, což je pár stovek měsíčně. Takže i ten rodičák je dost štědrej :-)) Já si ho dávám na spořící účet, porodné jsem tam taky šoupla a ještě jsem ty peníze nepotřebovala, to miminko skoro nic nestojí

    superkarma: 0 02.01.2008, 22:13:34
  7. avatar
    [95] Vivian [*]

    Porodné je jako příspěvek IMHO víc než štědré.
    Stát by měl přestat rozhazovat peníze na dávky a spíš by se měl postarat o to, aby se i mladé rodiny byly schopné slušně uživit samy. A zaměstnavatelé by mohli začít vycházet matkám víc vstříc a umožňovat práci na částečný úvazek nebo práci z domova, aby se taková matka nemusela spokojit se státním příspěvkem a mohla si přivydělat.

    superkarma: 0 02.01.2008, 22:07:57
  8. [94] boban [*]

    Kdo dítě chce tak nehledí na peníze.

    superkarma: 0 02.01.2008, 21:52:34
  9. avatar
    [93] edith1975 [*]

    Myslím, že je to dostačující. Když jsem se rozhodla mít děti, bylo to kvůli tomu, že je chci já, ne stát, porodné jsem brala jako pomoc státu, koupila jsem za něj kočárek a měla jsem radost, že ho mám jakoby zadarmo. Kvůli výši porodného bych si určitě předčasný porod nepřála. Přála jsem si, aby bylo dítě hlavně zdravé.

    superkarma: 0 02.01.2008, 21:50:30
  10. [92] mindulinka [*]

    Tak já mám docela štěstí - když byli synovi 2 tak jsem šla zpět do své původní práce na 8 hodin týdně (ten den byl se synem doma manžel nebo ho bral do práce, babičky pracující) a 3 let syna chodím na 4 hodiny denně. Já jim vyšla vstříct a šla jsem o rok dřív a oni mi také vyšli vstříct, že můžu chodit na poloviční úvazek do 4 let věku syna.

    superkarma: 0 02.01.2008, 21:43:13
  11. [91] ulmanka [*]

    Nějak bylo,nějak bude.Hlavně ať jsme zdravé holky

    superkarma: 0 02.01.2008, 21:36:09
  12. [90] MMartinaM [*]

    superkarma: 0 02.01.2008, 21:11:52
  13. [89] MMartinaM [*]

    Podmiňovat dítě výší příspěvku mi připadá divné, Buď dítě chci nebo ne.

    superkarma: 0 02.01.2008, 21:11:42
  14. avatar
    [87] vlskorepa [*]

    Také si myslím, že porodné není důvod, proč si lidé děti pořizují, takže i kdyby nebylo žádné porodné, tak budu mít svoje děti.

    superkarma: 0 02.01.2008, 21:04:12
  15. [86] marketa24 [*]

    Kdo dítě opravdu chce bude ho mít i bez porodného.

    superkarma: 0 02.01.2008, 20:28:02
  16. [85] gentiana [*]

    (1) Když matky chcou, aby jim stát dítě živil, tak ať jsou pak pokutovány za to, že dítě odmlouvá učitelce, barví si vlasy na zeleno nebo je na podpoře.
    (2) Jsou lidi, co by si pro šesták dali koleno vrtat a ještě k tomu půjčí vlastní nebozez. U nás ve Vidlákově je skopáváme se schodů.

    Fakt je, že kamarádova přítelkyně porodila jedno mládě těsně poté, co porodné zvedli na těch 17 a druhé tuším 28. Holt, vysokoškolským učitelům je každá koruna dobrá, takže musej i děti dělat ne když na ně přijdou chutě, ale kdy se to rentuje.

    superkarma: 0 02.01.2008, 20:21:22
  17. avatar
    [80] Aloren [*]

    Děti mají přicházet na svět, protože je chceme...Výbavička pro dítě se dá pořídit za slušné peníze, ale to by, ty dnešní mladé maminy se nesměly předhánět v módních trendech...Nejhezčí a nejodivovanější mamina u nás na vsi, čeká ted' třetí dítě, vozila to své druhé mimčo v kočárku proutěném vyplétaném, starém tak přes 50 let a její nejstarší pětiletá dcerka měla ten svůj dětský kočárek v tom samém provedení, ujišt'uji vás, každý se za nimi otočil...

    superkarma: 0 02.01.2008, 19:52:45
  18. avatar
    [79] OlgaMarie [*]

    Letos už není ani pohřebné,tak se nebude umírat?

    superkarma: 0 02.01.2008, 19:49:20
  19. [78] dwolfova [*]

    Pokud někdo touží po porodném, tak to je děs, já si myslela, že děťátko chci mít s osobou mě blízkou. Samozřejmě porodné je kapka toho, co vlastně výbavička a vše související s miminem stojí - ale alespoň něco. A předčasný porod - ani omylem, měli jsme ale v domě před mnoha lety paní, která, aby nebyla o vánocích v porodnici, tak si nechala vyvolat porod a jak to dopadlo: chlapeček se narodil s postiženou rukou, jak jej z ní tahali a ať dělala cokoliv, nikdy se neuzdravil a manžel ji obvinil, že porodila "mrzáka" a rozvedli se! Pak se odstěhovali, takže nevím, co vůbec kluk dělá s takovou vadou, způsobenou blbými rodiči.

    superkarma: 0 02.01.2008, 19:30:22
  20. avatar
    [77] kucharinka1 [*]

    myslím si,že miminka přicházejí na svět z lásky a né kvůli penězům,stejně to porodné nastačí na celý život

    superkarma: 0 02.01.2008, 19:17:18
  21. avatar
    [76] ZP [*]

    nejhorší to bude u prvního dítěte ty další budou dědit tak takové velké výdaje už nebudou

    superkarma: 0 02.01.2008, 19:13:09
  22. avatar
    [75] breberka [*]

    JanaJedli: MOje řeč

    superkarma: 0 02.01.2008, 18:55:14
  23. [74] JanaJedli [*]

    zahr: a proč? Protože některé maminky si potrpí na luxus??? Zkrátka nebudou dítkům nakupovat značkové dupačky atd., co děti mají tak 1měsíc. A v levnějších kočárcích je taky hodně výběr. Nemusím mít kočár za 30 tis, když mi stačí třeba za 7tis. Zkrátka si bude muset člověk vybrat. Miminku je jedno, jestli má tu a nebo tu značku oblečení nebo v čem se vozí..., hlavní je, že má milující rodinu!!!

    superkarma: 0 02.01.2008, 18:39:49
  24. [73] Vendis75 [*]

    Myslím si,že porodné nikdy nepokrylo zdaleka náklady na výbavičku a vše potřebné.Je to jen takové malé přilepšení.Předčasný porod bych si nikdy vyvolat nenechala,přeci kvůli penězům nenechám potom trpět dítě celý život.Jelikož dělám ve zdravotnictví,vím,co si prožívají předčasně narozené děti a nemusí to být o měsíce,ale i dny.

    superkarma: 0 02.01.2008, 18:36:49
  25. [72] JanaJedli [*]

    Ale je pravda, co tady párkrát zaznělo, pokud děti chceme, tak je celkem jedno, jestli je porodné tolik a tolik. Co by někdo dal za to, kdyby měl i jen 1000Kč a měl krásné zdravé dítě.... Tak nebudeme remcat a hodně zdraví, štěstí a lásky do toho nového roku

    superkarma: 0 02.01.2008, 18:36:26
  26. [71] JanaJedli [*]

    Mně se zdá, že všechny ty částky (ať porodné nebo rodičovský příspěvek) hrozně moc najednou zvýšili.. jo je to pěkné, ale potom zjistili, že ty peníze prostě nejsou. Kdyby už tenkrát uvažovali rozumně a zvýšili všechno tak o 1-2tis, tak by všichni byli jakž takž spokojeni. Ale brát něco, co už je rozjeté...??? Kdyby nejdřív mysleli a potom "se dělali hezcí a hodní", potom by nemuselo být tohle.

    superkarma: 0 02.01.2008, 18:34:36
  27. [70] zahr [*]

    Myslím že by ta částka mohla být větší.

    superkarma: 0 02.01.2008, 18:33:30
  28. avatar
    [69] OlgaMarie [*]

    Manx: Že bys letos přitvrdila?
    Kdysi se za děti dělali ještě odpisy půjček:Fuj!

    superkarma: 0 02.01.2008, 17:56:09
  29. [68] renatka23 [*]

    je to děs..

    superkarma: 0 02.01.2008, 17:23:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [67] Meander [*]

    čau: Bohužel...

    superkarma: 0 02.01.2008, 17:14:51
  2. [65] čau [*]

    já si myslím, že nerodíme kvůli výši porodného, ale kvůli tomu že chceme dítě.Kdyby jsme nedostali nic tak nás to přece neodradí mít děti

    superkarma: 0 02.01.2008, 17:04:52
  3. [64] Aja777 [*]

    Tak to asi nééé

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:58:20
  4. [63] ajme [*]

    Očičko: to mi pobavilo Připomnělo mi to B.Polívku v Dědictví- Irenka,já ťa mám rád i bez peněz. PS:ale ona jeho ne

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:56:46
  5. [62] Očičko [*]

    přece se kvůli několika penězům nebudu hartusit,vždyť mimčo je boží i bez peněz

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:27:42
  6. [61] Jasminek [*]

    Určitě bych si nenechala vyvolat předčasný porod kvůli mateřské... ...porodné by mohlo být vyšší, ale není to podle mě zas tak důležité...

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:26:46
  7. avatar
    [60] cibulicka [*]

    Každé miminko by mělo přijít na svět z lásky a néééééé,kvůli penězům

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:16:15
  8. avatar
    [59] Lubar [*]

    ajme: my čekáme už druhý, takže většinu věcí mám po prvním ... a pracuju s jedním děckem, budu i se dvěma ... proto asi o rodičáku přemýšlím jinak, než chlapi ve vládě

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:12:14
  9. avatar
    [58] ŠTÍSTKO [*]

    reditelka: TO by měli u nás zavést na občany tmavé pleti!!! Nejsem rasista,když jsou slušní,tak mi nevadí.Ale každý den koukám z okna a poslouchám pod okny řev bandy těchto SPOLUOBČANŮ,o kterých máma celý den neví!!!!!

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:09:47
  10. avatar
    [57] Meander [*]

    BRONTOSAURUS: Holt znovu vrhneš, no. To už přece umíš.

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:07:44
  11. avatar
    [56] BRONTOSAURUS [*]

    Monča263: ..to máš pravdu...taky jsem do mateřský byla u podniku 13 let. Prakticky jinou práci neumím a když jsem se ptala, jestli se po rodičovský můžu vrátit na zkrácený úvazek, nebo si alespoň přizpůsobit dobu příchodu a odchodu, tak se mi vysmáli do očí! A tak nevím kam se potom vrtnu.

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:04:03
  12. [55] kornoutek [*]

    myslím si, že porodné je dostačující... snad si neudělám dítě jen kvůli tomu, že dostanu něco od státu, je to samozřejmě milé a pro někoho potřebné, ale pokud chci dítě, musím počítat v dnešní době s dost velkými výdaji, jak za výbavičku, tak do budoucna

    superkarma: 0 02.01.2008, 16:00:36
  13. [54] Monča263 [*]

    no tak klidně by to porodné mohlo být vyšší, ale snad bych radši uvítala, kdyby stát nějak dokázal nařídit, aby mohli ženy po mateřský, aspoň nějaký ten rok chodit do zaměstnání na zkrácený úvazek, já kvůli tomu musela v listopadu skončit v práci kde jsem byla zaměstnaná deset let a protože nemám žádnou jinou možnost (pomoc babiček, manžel je přes týden pryč, nevyhovující spoje autobusů atd.) zůstávám doma do čtyř let věku syna a musím hledat nějakou práci, kde se nesměnuje a kde bych mohla vodit děti do školky a chodit zase pro ně. Ale to je asi utopie.

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:59:27
  14. avatar
    [53] BRONTOSAURUS [*]

    ..a kolikpak asi dostane maminka, když se jedno dvojče narodí 31.12.07 a druhý 1.1.08 ?

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:56:34
  15. avatar
    [52] reditelka [*]

    Myslím, že porodné po změně není nic moc, ale pořád je naše sociální zabezpečení rodiny jedno z nejvyšších na světě. Např. v USA nedostanete NIC, žádné porodné, žádná mateřská.

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:55:52
  16. avatar
    [51] LudPa [*]

    Vyvolat předčasný porod?To se snad nemyslí vážně ani kvůli penězům.

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:53:40
  17. [49] ajme [*]

    Lubar máš lepší nápad než vláda,na to tam s jejich mozkama nemůžou přijít Tak hodně štěstí ať to proběhne hladce a přeju zdravé a tobě taky vše .Pak napiš,co máte,jsem zvědavá.Ale asi moc času nebude až to přivezete domů.Kdyby náhodou ta chvilička zbyla,tak nám napiš o svém .Jsi rozumná a skromná,tak mu pořiď levný ale pohodlný Hodně,hodně štěstíčka

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:52:06
  18. [48] mindulinka [*]

    Jedno dítě z výbavičky strašně rychle vyroste a neunosí ji. Já měla na syna nové věci k doktorce a do města a na hraní doma a na hřiště nosil po sestřenici. A vůbec mi nevadilo, že je to růžové. Je spíše smutné, že čekáme na rodičovský příspevěk - místo toho by měl stát umožnit, abychom své děti uživili a nebyli odkázání na příspěvky.

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:45:10
  19. [46] terenniberuska [*]

    určitě bych kvůli mateřskému příspěvku nemohla´vyvolat předčasný porod,mě by šlo a vždy jde jen o zdraví dítěte,to je přece to nejcenější co může být

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:43:31
  20. [45] murat [*]

    rodila jsem 1. ledna brzy ráno, tak vím jak to chodí...a jak se zapisujou časy

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:42:35
  21. [44] ajme [*]

    dostačující není,ale snad si mimino nepořizujem kvůli penězům,ale z lásky k dětem,né vynutit si porod kvůli většímu porodnýmu a mateřské je nezodpovědnost jak ke svému zdraví,tak ke zdraví .A to se naopak vždycky snažily ženy udržet to déle a porodit právě na Nový rok,aby dostaly výbavičku od státu.Tak nevím kvůli čemu se vlastně ty děti rodí

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:42:34
  22. avatar
    [43] Lubar [*]

    Porod čekám každým dnem, hamounsky jsem doufala, že to do konce roku stihne, nestalo se, taky se nic neděje ...
    Vyvolat porod jen kvůli vyššímu porodnému bych si fakt nenechala ...
    Pokud jde o výši - porodné mi připadá i takhle docela slušný ... stačí to na dobrý kočárek i s autosedačkou, skromnější maminka z něj může pořídit poměrně dost věcí ...
    Pokud jde o mateřskou, na tu stejně nebudu mít nárok, takže ta je mi putna ...
    Pokud jde o rodičovský příspěvek, tam mně mrzí, že je to zase jen "tupý" dávání peněz ... osobně bych byla pro to, aby byl příspěvek fakt minimální, ale k tomu, aby existovalo něco, jako refundace nákladů na hlídání, pokud žena aspoň nějak vydělává, a je úplně jedno, jestli si přivydělá doučováním dětí, jako uklízečka nebo je to vrcholová manažerka ... přišlo by mi to mnohem víc motivující, než to, co udělali teď ... pak by se učitelce vyplatilo vzít kroužek ve škole, pokladní jít na jeden den v týdnu do práce a tak ... a přitom by to nemusela nutně být volba, jestli dítě nebo práce, ale dalo by se to dobře spojit ...

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:41:51
  23. avatar
    [42] tortora [*]

    porodný je stejně jenom jednorázová částka důležitější je rodičák výbavičku člověk koupí postupně my jsme kočár koupili novej,nějaký oblečení taky,ale spoustu věcí mám z druhé ruky raději koupím malé než sobě,ale s tím se počítá

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:38:26
  24. avatar
    [41] Amálie [*]

    Hlavně si myslím, že mít dítě neznamená "státe, kolik mi dáš, abychom na to měli"

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:37:00
  25. [40] inka35 [*]

    inka35: omlouvám se za spojená slova, ruka na odeslání byla tentokrát rychlejší než oko na kontrolu.

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:33:26
  26. [39] inka35 [*]

    Zajímalo by mě jak se čas porodu měří.Když se dítě vytáhnecelé či až po ustřihnutí pupeční šnury. Taknevím jestli se to dátak přesnězměřit a jestlinezáleží i na doktoru.

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:31:58
  27. avatar
    [38] Vera.Macík [*]

    Pokud chce někdo dítě, tak ví, že porodné je jenom částečná podpora. Taky nemusí být všechno nej, dají se pořídit lacinější věci, případně vím, že si maminky věci různě předávají mezi sebou, půjčují a tak. Všechno je to jenom na chvilku.

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:29:45
  28. avatar
    [37] Duppinka [*]

    cicinka: nelituj, já ti můžu být jedno, hled si sama sebe

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:26:37
  29. avatar
    [36] shb [*]

    porodné je málo a vůbec podpora mladých, co se týče bydlení a všeho zde není, a kvůli penězům bych si taky nenechala vyvolat předčasný porod- to jedině idiot

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:26:13
  30. avatar
    [35] Meander [*]

    Majucha: To je ta Nepovíjivá snad o kousek lepší

    superkarma: 0 02.01.2008, 15:21:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme