V České republice je od dnešního dne zase o jednoho výrobce automobilů více. Řady, do kterých patří mladoboleslavská Škodovka nebo kolínská TPCA, dnes rozšířila korejská automobilka Hyundai.

První vozy sjely z jejích výrobních linek krátce po deváté hodině. Jednalo se o modely i30 z limitované série v barvách české trikolory.

„Blahopřeji pracovníkům Hyundai Motor Manufacturing Czech i pracovníkům všech dodavatelských a spolupracujících firem k tomuto historickému úspěchu. Děkuji všem za mimořádné pracovní nasazení, s jakým se podařilo za jeden a půl roku postavit a zprovoznit nejmodernější automobilový závod v Evropě –j sem si jistý, že tento výkon vejde do moderní průmyslové historie,“ ocenil rychlost, se kterou byla továrna postavena, prezident české divize Hyundai Kim Ok-čo.

Zkušební provoz, který se v továrně Hyundai v průmyslové zóně v Nošovicích dnes rozjede, začíná o několik měsíců dříve než se plánovalo. Původně měla výroba začít až v březnu 2009.

Vyrobit by se v nošovickém závodě mělo 300 tisíc aut ročně, ještě do konce roku z jejích linek sjede zhruba 18 tisíc vozů. Oproti stejným automobilům dovezeným z Koreje mají především cenovou výhodu.

„Cena pro i30 hatchback je 333 tisíc korun, to znamená, že je asi o 16 tisíc levnější, než byla stejná auta dovážená z Koreje,“ řekl v rozhovoru pro ČT24 mluvčí české divize firmy Petr Vaněk.

Dnešek je pro automobilku velkým dnem. Výstavba továrny totiž nebyla vůbec jednoduchá a provázela ji celá řada komplikací. Její výstavba se nelíbila ani místním obyvatelům, ani ekologům. Protestovali například proti výstavbě železnice do závodu, důvodem bylo nedostatečné odhlučnění.

Nošovická továrna je největší přímou zahraniční investicí v České republice. Její mateřská společnost do její výstavby a vybavení investovala téměř 30 miliard korun. Práci by v novém závodě měly postupně najít více než tři tisícovky lidí.

Reklama