Bulvár

První byl "golfík pošťák"

Malé nebo velké auto? Naše čtenářka s nickem TanaM vyzkoušela obojí. Přečtěte si její příspěvek, za který samozřejmě děkujeme.

Hezký den, moje první auto stálo v roce 1981, dvě stě marek. Byl to starý golfik vyřazený z Deutche post. Všem svým autům jsem dala jména, golfík byl vlastně pošťák. V autě nebylo možné zavřít pravé dveře, zavřít levé okno, a auto fungovalo vlastně jen na čestné slovo. Jezdila jsem s ním asi půl roku a pak putoval celý "golfík pošťák" na vrakovišrte. Druhý v pořadí byl WV Passat, ale já mu říkala důvěrně "pastevec". Auto sloužilo dobrých 10 let. Nikdy nás nenechal na cestě, odjezdila jsem s ním tisíce kilometrů, při odvozu dětí do škol, na plavání, na hokej, na basketbal.

Pak když jsem žila v Anglii, měla jsem jedno jediné auto, mazdu 323 s normálním řízením. Pár měsíců jsem jezdila snad 40 kilometrovou rychlostí, než jsem si zvykla na opačný systém řízení, s volantem  po pravé straně auta.

Když jsem se vrátila v roce 1993 domů, pořídila jsem si pěkné auto - Mitsubishi Space Vagon. Auto jsem za velmi krátkou dobu prodala, protože to byl nekonečný příběh.... od benziny k benzině "nenasytná Berta". Spotřeba auta při pohonu na 4 kola, 4WD, byla 14 litrů při městském provozu i 16 l bezolovnatého benzínů N98. Auto jsem po roce prodala a koupila jsem si malé autíčko Suzuki Swift.

"Zuzík", které má malou spotřebu, malé pojištění, všude zaparkuji, nebojím se, že mně někdo auto poničí. Je to vlastně můj průvodce do práce, na výlety, na chatu.

Při svých cestách poznání, jsem zjistila, že si lidé zvedají své sebevědomí, hlavně muži a pořizujou si stále větší a větší auta. S kamarádkami říkáme těmto autům "buldozery". Nezávidím to nikomu, protože velké auto jsem měla a vím, jak tato auta jezdí, jakou mají spotřebu, a jaký je problém zaparkovat, jak se musí hledat většinou 2 parkovací místa.

Pro mně je mé malé auto potěšením, usnadňuje mi cestu do práce. Jsem spokojená s malým autem o obsahu 1,0.

Tana M

Malé nebo velké auto? Tak to je asi věčné dilema. Malá auta - tzv. nálupní tašky mají malou spotřebu, malé povinné ručení a všude se vejdou. To je pravda, ale mají i spoustu nevýhod. Jak jsem se dozvěděla od zkušených mechaniků, jejich motor moc nevydrží, protože je často ve vysokých otáčkách a rychleji se opotřebovává. Kromě toho jsou malá auta mnohem nebezpečnější. Při střetu s jiným trochu větším vozidlem nemáte prakticky žádnou šanci vyváznout se zdravou kůží.

Co si o tom myslíte, milé ženy-in? Máte na to nějaký názor? Kdybyste si mohla vybrat, koupila byste si raději malé, nebo velké auto? Jaké máte zkušenosti? Napište nám na dnešní téma

redakce@zena-in.cz

   
30.08.2010 - Blog redakce - autor: Dana Haklová

Komentáře:

  1. avatar
    [2] oalison [*]

    Jo jo tak s tou bezpečností souhlasím, malý auta nemaj žádný deformační zóny, takže při nárazu jde všechno naplno na osoby uvnitř... Mě se ty velký auta taky nelíbí, ale je fakt že, kamarádka s ním bourala asi 3 x nikdy ne její vinou, ale pokaždé měla jen zruchanou část vozu jí ani spolujezdcům se nikdy nic nestalo...

    superkarma: 0 30.08.2010, 13:49:09
  2. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    Uplně s tebou souhlasím. já chtěla též malé auto, ale manžel tvrdil, že je nefér, aby děti chodily pěšky, když mi jedem, bo bysme museli jezdit pomalu, aby stíhaly. takže máme pětimístné auto. A když se na parkovišti nevejdu? Moc si s tím hlavu nelámu, auto je spotřební zboží Sml54

    superkarma: 0 30.08.2010, 13:44:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme