Bulvár

Průzkum: Češi nejsou sobci, ale Slováci jsou na tom lépe

Jsou Češi sobci? Právě naopak. Aktuální průzkum společnosti NMS Market Research ukázal, že 82 % Čechů se rádo dělí. Ještě ochotnější jsou však naši sousedé na Slovensku, zde se rozdělí 88 % lidí. Překvapivě o tom rozhodujte také vzhled nebo způsob, jakým lidé požádají o pomoc. Nejméně se Češi i Slováci dělí o peníze, ale shodují se na tom, že jim sdílení obecně přináší radost.

beh

Jak přistupujeme k dělení se s ostatními?
„O vše je ochotno se rozdělit 62 % Čechů, avšak s cizími jsou mnohem sdílnější lidé na Slovensku,“ potvrzuje Kamil Kunc, zástupce výzkumné agentury NMS Market Research. Zda se nakonec rozdělíme nebo nikoli záleží v Čechách (u 73 %) především na způsobu, jakým nás někdo žádá o pomoc, zatímco Slováci (64 %) se dívají především na věc, o kterou je žádáno.

Pro naše blízké se rozkrájíme
S našimi blízkými se dělíme často a rádi. Proč však nejsem stejně sdílní i s cizími lidmi?
O jídlo, nápoje a sladkosti se s rodinou ochotně rozdělí 89 % respondentů, zatímco s cizími lidmi pouze 23 % z nich,“ konstatuje Kamil Kunc. Češi zřejmě jídlo nebo cukrovinky berou jako větší vzácnost, zatímco na Slovensku jsou v tomto ohledu sdílnější. Téměř polovina slovenských respondentů (41 %) uvedla, že by se s neznámým o jídlo klidně rozdělili. V Česku by tak učinilo pouze 28 % dotázaných.

beh1

Pro (sto)korunu bychom si nechali vrtat koleno?
Pokud jde o peníze, už na tom se sdílností nejsme tak dobře, Slovensko nás opět předehnalo. O poslední stokorunu v peněžence by se s ostatními rozdělilo pouze 14 % českých respondentů, na Slovensku o něco více (19 %). Přitom pro oba národy není poslední stokoruna ve 43 % případů ničím zvláštním a berou ji jako jakékoliv jiné peníze.

Ze sdílení máme radost
Čtyři pětiny Čechů v průzkumu uvádí, že z dělení se s ostatními mají velkou radost. Na tento fakt naváže projekt Last Missing Square, jehož cílem je dokázat v praxi ochotu Čechů sdílet věci s ostatními. Běžec Jirka, který se rozhodl uběhnout napříč Českou republikou více než 700 km, potřebuje totiž pomoc, kterou mu mohou lidé nabídnout a dokázat tím, že jsou ochotni se rozdělit.

Více informací o tom, jak se zapojit do projektu a pomoci běžci, najdete na www.poslednikousek.cz.

O průzkumu
Průzkum, zaměřený na sdílnost Čechů a Slováků, provedla výzkumná agentura NMS Market Research mezi 19. a 20. březnem v České republice a v období 19. -23. března na Slovensku. Zkoumání bylo realizováno na reprezentativním vzorku 508 českých a 517 slovenských obyvatel ve věku 18-45 let.

beh2

O projektu Last missing square
Jsou lidé v České republice a na Slovensku dost jemní na to, aby se dokázali s druhými rozdělit o to nejcennější? To chce MILKA zjistit prostřednictvím projektu „Poslední kousek“. Právě poslední kousek představuje to nejcennější z celé čokolády a jeho sdílení s ostatními je opravdovou výzvou.

Dva běžci, Čech Jirka a Slovenka Veronika, se rozhodli poslední kousky darovat svým blízkým, kteří za to stojí, a to ve velkém stylu. Každý z nich uběhne s posledním kouskem stovky kilometrů v Čechách a na Slovensku. Tímto způsobem chce Milka inspirovat všechny ke sdílení posledních kousků s jejich blízkými. Zároveň mají Češi i Slováci možnost dokázat, že nejsou sobečtí. Mohou podpořit Jirku v Čechách i Veroniku na Slovensku v průběhu jejich mise a nabídnout jim na jejich cestě pomoc (např. občerstvení, poskytnutí dopravního prostředku nebo nabídka přespání).

„Věřím v to, že se každý z nás chce rozdělit o poslední kousek tak jako já. Pojďme společně dokázat, že nám osud druhých není lhostejný. Ani když jde o cizího člověka,“ vyzývá běžec Jirka.

 A co vy, troufnete si na jemnost?

 

   
13.05.2015 - Společnost - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme