brambůrkyČeši sledují na obalech potravin a pochutin údaje o původu, vyhledávají výrobky z kvalitních surovin a při nákupu upřednostňují české produkty. Tyto informace vyplývají ze spotřebitelského průzkumu značky Bohemia chips, která se na jejich základě rozhodla vyjít vstříc volání spotřebitelů a přichází ve spolupráci s lokálními farmáři na trh s novou produktovou řadou Bohemia Farmářské chipsy. Průzkum jasně prokázal, že většina občanů České republiky očekává mnohem větší podporu českého zemědělství zejména prostřednictvím velkých potravinářských firem.

Podle spotřebitelského průzkumu se stále více Čechů zajímá o původ potravin, které kupují. Informace o původu jsou důležitým faktorem pro 79 % populace. Pouze 6 % respondentů naopak tyto údaje vůbec na obalech nehledá.

Naprosto nejdůležitějším atributem pro výběr potravin, ale i pochutin, je podle dotazovaných kvalita. Na té záleží 96% respondentů. Téměř dvě třetiny dotazovaných si navíc vybírají potraviny a pochutiny, které mají přírodní původ. Například při nákupu chipsů, které konzumuje 86 % populace, je také velmi podstatné, aby neobsahovaly žádné umělé přísady. „Výsledky výzkumu ukazují, že českým spotřebitelům záleží na kvalitě a původu toho, co konzumují. Tomuto trendu nyní přizpůsobujeme výrobu. U nové řady Bohemia Farmářské chipsy například využíváme pouze kvalitních brambor, které nám dodávají vybraní čeští farmáři, a nepřidáváme žádné konzervanty,“ komentuje výsledky průzkumu pro značku Bohemia chips Michal Riegel, marketingový ředitel společnosti.

Z průzkumu dále vyplývá, že česká populace projevuje podporu drobným, lokálním výrobcům potravin, farmářům či zemědělcům. Odpovídá tomu na jedné straně zájem o farmářské trhy, s nimiž má zkušenost téměř 60 % obyvatel. Na druhé straně názor 97 % respondentů, podle nichž by měli výrobci potravin a pochutin využívat lokální suroviny. Téměř stejné procento Čechů se domnívá, že je správné, aby potravinářské firmy podporovaly české farmáře a zemědělce, přestože 89 % si myslí, že tomu tak v současné době není.

„V přístupu lidí k potravinám i pochutinám se velmi zřetelně projevuje určitý patriotismus, který souvisí nejen s místem, odkud potravina pochází, ale i s nutností podporovat české farmáře. Pro nás to znamená, že jsme se s naším konceptem podpory lokálních farmářů vydali správnou cestou,“ přibližuje přístup značky Michal Riegel.

Tuto tendenci lze sledovat zejména několik posledních měsíců, kdy médii napříč celou Českou republikou proběhly informace o nekvalitních potravinách dovážených ze zahraničí a byly prokázány případy jasného klamání spotřebitele. Češi proto zpozorněli a při výběru potravin dbají mnohem více na jejich původ a kvalitu surovin. Ze vzrůstající popularity farmářských trhů je rovněž cítit znatelná tendence poznat prodejce či výrobce osobně a získat tím jistotu, že produkt pochází od seriózního dodavatele.

brambůrky

Bohemia Farmářské mají poctivou chuť českých brambor

Značka Bohemia chips, která na trh přichází s novou produktovou řadou čtyř příchutí Bohemia Farmářské chipsy, spolupracuje s některými lokálními dodavateli mnoho let. Nyní se rozhodla věnovat jim větší prostor a představit je spotřebitelům osobně prostřednictvím webového portálu www.farmarskechipsy.cz a dokonce přímo na obalech nového produktu.

Farmáři dodávají pro výrobu Farmářských chipsů jednu z nejkvalitnějších odrůd brambor Lady Claire, která své vynikající vlastnosti a chuť získává především náročným procesem pěstování a sklizně. Brambora je při výrobě ponechána ve své přirozené podobě – ve slupce. Díky pečlivému způsobu přípravy a použití vysoce kvalitního rostlinného oleje pak vzniká ona lahodná chuť a křupavost chipsů, které se následně ochutí přírodním kořením, případně solí, a ještě čerstvé se zabalí.

Příběh Farmy Sojovice slovy majitele Jiřího Kruckého

brambůrkyO tom, že zemědělství není v našich poměrech procházka růžovým sadem, ví farmáři své. Každodenní dřina často může zůstat bez odměny. Vyprávět o tom může jeden z farmářů, který se na výrobě Farmářských chipsů podílí, pan Jiří Krucký, spolumajitel Farmy Sojovice: „Začátky v zemědělství byly velmi těžké. Pro nás bylo velkou výhodou, že s námi před 20 lety začala spolupracovat společnost Intersnack, které nově dodáváme odrůdu Lady Claire pro výrobu Farmářských chipsů. Společnost Intersnack je pro nás od prvního okamžiku rovnocenným a férovým partnerem.

 

* Spotřebitelský průzkum zpracovala pro značku Bohemia chips agentura STEM/MARK ne přelomu března a dubna. Průzkumu se účastnilo 509 respondentů.

Reklama