Průjem je onemocnění, které zakusil za svůj život téměř každý. Většina dospělých ho považuje za nutné zlo, které mu zejména na cestách do exotických krajin s nezvyklým složením stravy a různými hygienickými podmínkami dokáže pořádně znepříjemnit život. U dětí však může toto na první pohled banální onemocnění v souvislosti s velmi rychlým odvodněním organismu způsobit  vážné zdravotní komplikace.

Průjem člověka však nemusí trápit jen na dovolené. Horké letní dny zvyšují i v našich klimatických podmínkách riziko nákazy salmonelózou – průjmovým onemocněním způsobeným jednobuněčnými organismy. Ty přežívají a velmi rychle se množí v potravinách připravených ze surovin živočišného původu, které jsou nedostatečně tepelně opracované nebo kontaminované z důvodu nízké hygieny.

Léčba všech druhů průjmů včetně salmonelózy spočívá v prvé řadě v tzv. rehydrataci organismu, tedy ve zpětném dodání ztracených tekutin a v podávání vhodného léku. Nejlepší je samozřejmě takový, který působí proti všem typům průjmu. Mezi takové patří diosmectit, který je v lékárnách volně prodejný pod názvem Smecta.

Tato účinná látka přírodního původu „vychytává“ všechny viry, bakterie a toxiny, které mohou být původci akutního průjmu. Navíc chrání sliznici střev i střevní buňky a snižuje nadýmání. Smecta výrazně zkracuje dobu trvání průjmu a snižuje počet stolic. Její výhodou proti jiným preparátům na našem trhu je, že působí proti vlastní příčině průjmu a je vhodná nejen pro dospělé, ale i pro těhotné a kojící ženy stejně jako pro novorozence, batolata a děti. Smecta se tak může stát lékem proti průjmu první volby pro celou rodinu. V případě, že Smectu předepíše pediatr, může být částečně hrazena zdravotní pojišťovnou.

Podrobné informace o příčinách průjmu a vhodné terapii můžete získat na internetovém portálu s adresou www.prujmy.cz., který povozuje výrobce Smecty, francouzská farmaceutická společnost Ipsen. Součástí je i poradenská část, ve které na dotazy veřejnosti odpovídá Doc. MUDr. Václav Jirásek, CSc. – gastroenterolog, I. LF VFN UK v Praze. 

 

Reklama