Bulvár

Proti přírodě jsme bezmocní

Ničivé zemětřesní, které v neděli zasáhlo Asii, otřáslo celým světem. Bylo největší a nejstrašnější za posledních 40 let a počet obětí se blíží k 60 000!

Těžko si dokážeme představit zoufalství, beznaděj a bolest, kterou lidé v postižených oblastech cítí.

Největší ztráty na životech jsou zaznamenány na Srí Lance, zničeny byly i nádherné Maledivy… Stovky a tisíce mrtvých jsou v Thajsku, na Maledivách, v Barmě, Bangladéši a Malajsii. Ničivá přílivová vlna zabíjela dokonce v Somálsku na vzdáleném východním pobřeží Afriky.

V postižených oblastech je i mnoho českých turistů. Podle vyjádření cestovních kanceláří jsou všichni její klienti v pořádku. Čtyři čeští turisté utrpěli zranění, ale v ohrožení života nejsou. S několika desítkami našich občanů, kteří vycestovali do této oblasti na vlastní pěst, se dosud nepodařilo navázat spojení.

V takových chvílích si člověk uvědomuje, že proti přírodě je bezmocný. Jediné, co můžeme udělat, je pomoci. Tak, jak je v silách a možnostech každého z nás.

Pokud chcete pomoci i vy, můžete třeba prostřednictvím Konta na pomoc Asii.

Sdružení Česká katolická charita otevřela sbírkový účet pro oblasti přírodní katastrofou postižené jihovýchodní Asie.

Sbírkové konto: 369-369369369/0800 u České spořitelny Praha 1. Při platbě složenkou uvádějte číslo účtu ve tvaru 3690369369369/0800

variabilní symboly:
1071 - Indie, 1151 - Indonésie, 1711 - Srí Lanka

Vybrané peníze budou použity na projekty ve spolupráci s mezinárodní federací národních Charit – Caritas Internationalis. Více na www.charita.cz

Zdroj: Idnes

   
29.12.2004 - Společnost - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [86] Avilka [*]

    a taj neboli doteraz donútení niečo podniknúť. BTW pamätné je tsunami z 1755, ktoré zaplavilo Portugalsko.

    superkarma: 0 02.01.2005, 09:21:18
  2. avatar
    [85] Avilka [*]

    V Tichom oceáne je viac kolíznych zón- stretáva sa tam viac litosferických dosiek, preto je na Havaji centrálna varovná stanica pre 26 krajín. Tam im robí hlavne šarapabu subdukčná kolízia (podsúvanie litosverických dosiek jednej pod druhú - to sa deje i pri Jáve v Jávskej priekope) v Peruánsko - čílskej prikope.
    Toto centrum zachytilo zemetrasenie a do 15 min. varovalo dokonca ja Thajsko a Indonéziu a tí sa na to vys... alebo nevedeli reagovať a zorganizovať celoplošnú evakuáciu. Indický oceán je relatívne "kľudnejší"

    superkarma: 0 02.01.2005, 09:19:47
  3. avatar
    [84] werka [*]

    Jeremi: Luxusní hotely jsou otázka soukromých investorů, nějaké systémy varování obvykle záležitost státu .. A zrovna na Srí Lance asi státní moc momentálně řeší to, aby zůstala státní mocí víc než cokoliv jiného (a taky na to vyčerpává finance). MMCh - tam ani vláda nemá pod úplnou kontrolou celé území - část je ovládaná tamilskými separatity - aspoň pokud vím

    superkarma: 0 31.12.2004, 08:59:39
  4. avatar
    [82] Jarunka [*]

    Libča: ty udelas nejlip, kdyz se budes koukat na KIKU, nebo Super RTL, tam neuvidis zadne skarede obrazky. Jinak snad to, co jsi napsala, komentovat nebudu.

    superkarma: 0 30.12.2004, 10:02:15
  5. avatar
    [81] Libča [*]

    Jarunka: nejsem masochista...
    uctivam obeti, mrtve, nevinne.... jejich pamatku...

    superkarma: 0 30.12.2004, 07:51:31
  6. avatar
    [79] lucrezia [*]

    V televizii davali, ze postihnute krajiny ziadne varovanie nedostali, pretoze pristroj na meranie tsunami nemaju, stoji vela penazi. Japonci mavaju tsunami pravidelne, ale pretoze pristroje maju, tak su vzdycky vcas varovani.

    superkarma: 0 29.12.2004, 23:33:39
  7. avatar
    [78] Jeremi [*]

    Feng: Opakuji - je mi známo, že na volném moři je tsunami prakticky nepozorovatelná a zdvižená vlna se z toho udělá, až když najede na mělčinu. Oblastem blízko epicentra zemětřesení opravdu nebylo pomoci. Ale těm vzdálenějším (třeba Srí Lance) ano, ale bohužel žádné varování nepřišlo. A je to škoda, když možnosti máme.

    Na druhou stranu si dovedu představit, že možná i někde někdo byl varován, ale neposlal to dál, protože "to je nějaká blbost, až sem voda nikdy nesahala". Přesně jako Rikina jsem si vzpomněla na starou paní z Terezína, co ji v bedně ukazovali ve chvíli, kdy se v Karlíně dalo jezdit jen na lodičkách a mluvilo se o tisícileté vodě - taky říkala, že nikam nepůjde, protože "tady voda nikdy nebyla".

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:58:56
  8. avatar
    [77] Jarunka [*]

    Libča: vis co je hyenismus? A vis vubec proc ty "nechutne" fotografie a zabery v TV davaji?
    Pokud nevis ani jedno,pokusim se ti to napsat.
    Hyenismus je to, ze kdyz prijdes skoro vsechno a ten zbytek ti jeste nekdo ukradne. Tomu ja rikam hyenismus.
    Zabery a fotografie se davaji proto,aby to lide videli tak, jak to ve skutecnosti je. Ono tam jaksi neni nic jineho
    A aby pomohli tem, co prezili.

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:03:29
  9. avatar
    [75] klara.kr [*]

    Mě je z toho strašně. Moje kamarádka se tam chystala, 26.12 měli odlítat domů. Naštěstí to odložili na únor což už ted zrušili. Dneska jsem četla v novinách o té naší modelce, jak visela na palmě několik hodin, má rozdrcenou pánev ale přežila. Před měsícem, jsem byla na módní přehlídce terezy maxové, tahle modelka tam byla, pak v baru popíjela se svým přítelem, kterej byl tak krásněj, děsně jsme ho okukovaly......... a teď čtu, že je mrtvej
    Myslím, že je to opravdu katastofa, co se stalo

    superkarma: 0 29.12.2004, 21:31:41
  10. [74] Rikina [*]

    Ohledně varování - když byly povodně v Čechách, například v Terezíně, byli lidé varováni včas a několikrát, přesto neodešli a museli být na poslední chvíli zachraňováni. Prostě neuvěřili, že se něco takového může stát, nikdy se to přece nestalo... Nepochybuji, že totéž by nastalo na Srí Lance a ostatních místech. Kromě toho je známo, že valná většina místních lidí tam neumí plavat, ačkoliv žijí celý život na mořském pobřeží. Vůbec se nemuseli utopit, kdyby to uměli, i když jistě nebylo jednoduché plavat mezi troskami...

    superkarma: 0 29.12.2004, 20:49:16
  11. avatar
    [72] Blueberry [*]

    sesimologove = seismologove

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:51:39
  12. avatar
    [71] Blueberry [*]

    Libča: Diky, ale ted budes mit jine starosti . Ja ziju trochu vys, nez Kalifornie, v Britske Kolumbii, ale taky tu sesimologove strasi, ze jednou ... Uz jsem tu malicke zemetreseni zazila dvakrat, a je to silene neprijemny pocit.

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:50:37
  13. avatar
    [70] Libča [*]

    Blueberry: vis co?? muzes pak k nam ja te u nas schovam.... par lidicek vem s sebou..
    je to strasne to vedet kde clovek zije a obdivuji vsechny ty lidi kteri ziji v tehlech oblastech

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:45:52
  14. avatar
    [69] Blueberry [*]

    Lidi ziji na uzemich, ktera jsou nebezpecna. Ja jsem jedna z nich. Vime tady (zapadoamericke pobrezi), ze jestli se to tu jednou poradne otrese, cela Kalifornie napriklad muze byt pohlcena vodou. A to by nebylo 100 tisic lidi, ale pocitam tak 20 milionu. A nikdo by nikam neutekl, dovedete ti predstavit evakuaci Los Angeles?

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:42:59
  15. avatar
    [68] Libča [*]

    Jeremi: mozna to tak je... ja fakt nevim, jak sama rikas po bitve je kazdy kral.... nebo by chtel byt... a je to skoda skoda tech lidskych zivotu, nevinnych....

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:37:43
  16. avatar
    [67] Jeremi [*]

    JanaVi: Nemají prostředky na varování, když jsou tam luxusní hotely?

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:34:20
  17. avatar
    [66] JanaVi [*]

    Jeremi: Já jsem slyšela, že od zemětřesení do té spouště na pobřeží uplynuly 3 hodiny, takže čas na varování by byl, ale oni tam prý nemají prostředky, kterými by varovali tak veliké množství lidí. Není mi to jasné, ale tak jsem to slyšela. Nikdy jsem v žádné exotické zemi nebyla a ani k tomu nemám dost odvahy, takže fakt neznám místní poměry.

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:16:37

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [65] Jeremi [*]

    Libča: To vím, že na volném moři není ta vlna vidět, ale je vidět, jakou spoušť napáchala cestou a že se asi jen tak nezastaví. A podle síly otřesů toho zemětřesení (a minimálně USA, Rusko a Francie mají citlivé přístroje schopné během pár minut zjistit, co se kde otřásá - kvůli sledování zkoušek jaderných zbraní) se dá snadno dopočítat, že asi nějaká vlna bude. Já nechci být po bitvě generál - jen mě zaráží, jak jsme jako lidstvo nepoučitelní a jak málo využíváme možnosti, které nám soudobá technika dává. Je mi smutno z toho, že řadě těch úmrtí se dalo zabránit.

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:11:16
  2. avatar
    [64] Libča [*]

    Jeremi: oni rikaly ze pry ta vlna na mori tedy uprostred oceanu neni tak hodne videt, jevi se jako malicka par metru vysoka vlna... vis?? pak pry se to rozjizdi az kdyz se to blizi k pobrezi a pry v oceanu se ty otresy spatne meri.. rikam co jsem slysela... takze pokud jsou to bludy nebijte me au au

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:40:47
  3. avatar
    [63] Jeremi [*]

    medved: To je přesně to, co mě na tom fascinuje - na Srí Lanku ta vlna dorazila po víc jak třech hodinách, muselo to být vidět z družic, vědělo se, s jakou silou to udeřilo na ostrovech cestou. Jsou tam moderní hotely, tedy zcela určitě i telefonní linky, elektřina, rozhlas, televize a varovaní veškeré žádné.

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:31:51
  4. avatar
    [62] Libča [*]

    nekteri turiste zustavaji v te oblasti, napriklad si uklidi plaz a sednou si tam mezi ty trosky a sluni se.. to rvu vzteky, vubec si neuvedomuji ono nebezpeci, nemoci, infecke atd. atd.
    hyenismus---ze je to prace novinaru? Sorry ale zaber v televizi kde je znicena plaz a vpredu obrazovky vidite nohu..?? je to krasny?? Sorry... ja porad rikam ucta k tem lidem.... to je to hlavni...

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:14:03
  5. avatar
    [57] ještěrka.ehp [*]

    Křeček: Naprosto souhlasím s tím, že pokud by se měla příroda bránit, sou rozhodně lepší místa, kde s tím začít a myslím, že by měla začít zatraceně brzy

    superkarma: 0 29.12.2004, 14:35:09
  6. avatar
    [55] ještěrka.ehp [*]

    Feng: Podle knížky o Thajsku a jihovýchodní Asii, kterou sem teď četla, to vypadá asi tak, že domorodci tam žijou na úpatí činné sopky s tím, že pokud si bůh (zrovna ten jejich, kterého uctívaji) přeje, aby zemřeli, tak zemřou, pokud ne, tak ne. Takže tam žijou, přestože vědí, že to tam není bezpečné a nehnou se ani o píď, protože pokud se jim něco stane, je to zásah zhůry. No jinak co se týče turistů, chtějí se prostě podívat do Ráje na zemi a asi moc neřeší, co kdyby se najednou zrovna tam vyskytlo zemětřesení zrovna takového rozsahu. Já osobně bych tam jela taky - nic mě neláká víc než vidět Thajsko - každopádně představa, že bych tam jela s někým, kdo by tam při něčem takovém zemřel mě dost děsí a stavět se k tomu tak, že když už tam člověk jede, musí s něčím takovým počítat, když už se tam něco takového 40 let nestalo, asi taky nebude uplně v pořádku

    superkarma: 0 29.12.2004, 14:32:58
  7. avatar
    [52] medved [*]

    100 tisic lidi, samozrejme

    superkarma: 0 29.12.2004, 14:24:34
  8. avatar
    [50] medved [*]

    Feng: pohyby jsou zcela normalni, ale mam dojem, ze je pro nas "civilizovane" lidi zcela normalni, ze fungujou systemy varovani, ktere tady ale proste nejsou...neverim, ze kdyby se neco podobneho stalo v Evrope, tak zahyne 100 lidi, jakoze se to na tohle cislo urcite vysplha ...pokud by clovek nejezdil do tektonicky aktivnich oblasti, tak nemuze skoro nikam...to by se musela vylidnit cela kalifornie, napriklad...ja myslim, ze je prave silene, jak moc ohrozena oblast to je a jak malo jsou tam ty systemy propracovane resp. neexistuji...penize penize penize

    superkarma: 0 29.12.2004, 14:23:51
  9. avatar
    [47] Křeček [*]

    No dobře, mě by třeba napadlo si zjistit, jaké potřebuju očkování, ale přiznávám, že tohle ne.

    superkarma: 0 29.12.2004, 14:14:43
  10. avatar
    [43] Křeček [*]

    Feng: To by mě zajímalo, jestli tohle nějaká cestovka napíše do katalogů k nabídce zájezdů na Filipíny....

    superkarma: 0 29.12.2004, 14:04:41
  11. avatar
    [34] Křeček [*]

    Sandy: To by nám asi příroda odpustila, ale co třeba těžba deštných pralesů, hromadné vybíjení velryb (a spousty jiných zvířat), ropné skvrny v moři, spousta svinstva v ovzduší......

    superkarma: 0 29.12.2004, 13:48:42
  12. avatar
    [32] Křeček [*]

    Binder: Máš pravdu v tom, že lidí škodí přírodě víc než přírodní katastrofy - ale v tom případě posílá se příroda brání na špatném místě. Já to opravdu nikomu nepřeju, ale ve vyspělých zemích by tato obrana byla účinnější.

    superkarma: 0 29.12.2004, 13:40:30
  13. avatar
    [30] medved [*]

    Binder: ty fakt nejsi normalni

    superkarma: 0 29.12.2004, 13:26:51
  14. avatar
    [29] medved [*]

    je to fakt hruza...uplne mi staci fotky v novinach, ani nemusim videt zpravy nejhorsi je, ze jsou to tak chude zeme, ktere se z toho bez pomoci nedostanou, ale pochybuju, ze te pomoci bude dost...ted je to zajimave a nove, ale za par mesicu po nich pes nestekne...a turismus tam potrebuji jako sul...tsunami jim znicila narodni bohatstvi...vetsinou jedine, ktere meli
    najednou jsem zjistila, kolik znamych je v tech oblastech pres vanoce a dost lidi se tam chysta i ted na silvestra, coz moc nechapu...sice treba trochu jinam, ale ja bych mela strach minimalne z tech epidemii, ktere co nevidet prijdou

    superkarma: 0 29.12.2004, 13:25:45
  15. avatar
    [23] Běla [*]

    Je to opravdu hrůza počet objetí je už 80 000 tisíc a to určitě nebude konečné číslo.A myslím si že je dobře že jsme informovaný tv novinách o tamní situaci,sice moře nemáme ale nemůžeme vědět jaká pohroma nás čeká.

    superkarma: 0 29.12.2004, 13:05:03
  16. avatar
    [22] ještěrka.ehp [*]

    Jinak to co se stalo se mi zdá opravdu děsivé, nicméně musím souhlasit s Binder, i když kdyby šlo o mé příbuzné nebo známé, mluvila bych určitě jinak

    superkarma: 0 29.12.2004, 13:01:12
  17. avatar
    [21] ještěrka.ehp [*]

    Líza@: no jak to tak čtu, až se budeš příště zase někam chystat, dej předem vědět, abych nějakou nešťastnou náhodou nedorazila do stejných končin Vedle tebe to musí být fakt životu nebezpečné

    superkarma: 0 29.12.2004, 12:59:54
  18. avatar
    [20] Jarunka [*]

    O jakem hyenismu porad pisete? Je to jejich prace, kterou si vybrali a kterou musi delat A kazdy zaber, kazda fotka je v tomto pripade asi nutna. Je tolik pohresovanych o kterych se nevi, kde jsou a jestli jsou vubec jeste nazivu

    superkarma: 0 29.12.2004, 12:18:39
  19. avatar
    [18] Hanela [*]

    Líza@: Ty to vážně přitahuješ....

    superkarma: 0 29.12.2004, 11:24:27
  20. avatar
    [17] Hannah01 [*]

    Líza@: Přesně tak, když je ti dáno, že už tu strašíš moc dlouho, tak ti nepomůže ani bunkr...

    superkarma: 0 29.12.2004, 10:43:38
  21. avatar
    [14] Hannah01 [*]

    catcat: Jenže tady jsme to věděli dlouho dopředu a mohli se připravit...
    Ale jinak souhlasím, že je nesmysl nikam nejezdit - my letos byli v Tatrách, kdysi v Itálii - týden po našem odjezdu tam přišly taky velké záplavy a od cestování nás to neodradilo...

    superkarma: 0 29.12.2004, 10:27:45
  22. avatar
    [13] Wiki [*]

    Libca: to je normalni, reporteri jsou strasne hyeny :o/

    superkarma: 0 29.12.2004, 10:08:08
  23. avatar
    [12] catcat [*]

    Ježíšmarjá, Lízo, Ty se opravdu musíš držet doma a nejradši někde ve sklepě a nevycházet. Prosím Tě, kde jsi byla, když byly povodně u nás?

    superkarma: 0 29.12.2004, 09:49:45
  24. avatar
    [8] catcat [*]

    Oni to ty úřady asi třeba moc nepodcenily, ale tam prostě nemají žádné varovné systémy. Umím si představit tu hrůzu úředníčů někde támhle v tramtárii, když se to dozví a neví, jak s takovou informací naložit. A po té katastrofě, která vznikla - nevím, nevím, jak se jim bude žít (jestli žijí). Je to tragédie!

    superkarma: 0 29.12.2004, 09:26:40
  25. avatar
    [7] Hannah01 [*]

    aveis: Zaznamenali, hlásili, dokonce místní úřady uznávají, že varování podcenily. Údajně nějakou dobu před přílivovou vlnou strašně vyli psi...

    superkarma: 0 29.12.2004, 08:37:20
  26. avatar
    [5] Evča [*]

    Libča: připadá mi, že hyenismus je čím dál víc u nás normálnější , jakákoliv etika, soucit mizí , proč? to nevím a je mi z toho velmi smutno

    superkarma: 0 29.12.2004, 07:09:41
  27. avatar
    [4] Libča [*]

    ja jen dodam ze je to skutecne katastrofa..., hruza je ze zahynulo tolik lidi, ze nebylo mozne lidi varovat.
    Ale co me silene stve je ze treba v Nemecku davaji ve zpravach zabery kde i ja se ptam kde je ta ucta k tem obetem???
    Clovek si uz ani nemuze pustit zpravy... co tam vidi za hruzy.... a ti reporteri fakt jakoby s v tom vyzivaly.. uz to snad hranici s hyenismem. Zpovidaji turisty na letisti, kteri se rozplaci tou hruzou a oni nechaji kamery bezet dal?? Sorry ale tohle je fakt hruza... je mi tehlech lidi moc lito.

    superkarma: 0 29.12.2004, 05:25:48
  28. avatar
    [3] femme [*]

    je to strašná katastrofa , je mi moc líto pozůstalých po obětech

    superkarma: 0 29.12.2004, 00:49:05
  29. avatar
    [2] páťa [*]

    Je to příšerné. Ségry známý se od tamtud vrací domů a jsou všichni psychicky na dně.

    superkarma: 0 29.12.2004, 00:25:00
  30. avatar
    [1] Jarunka [*]

    Je to strasne

    superkarma: 0 29.12.2004, 00:07:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme