Rodina

Proti přírodě je umělé početí

Netají se svým názorem čtenářka Zuzana. Podle ní příroda ví, proč některým párům dítě nechce dopřát. Zachraňování nedonošených dětí jí naopak přijde v pořádku. Co si o tom myslíte?

Dobrý den, nemyslím si, že by nedonošeňátka a jejich zachraňování znamenaly nějaký významný „boj proti přírodě“ - člověk, lékař i matka nasazují dostupné prostředky, aby děťátko zachránili....  Sama mám nedonošené dítě doma - narozen v 7.měsíci s porodní váhou 1600g a jsem moc šťastná, že ho máme - kluk Jonáš :),dneska už prvňáček.

Co připadá proti přírodě mně, jsou umělá početí.... Tady už člověk opravdu fušuje přírodě do řemesla - a pokud se člověk alespoň trochu zajímá o psychologii, duchovní nauky, je mnoho důkazů o tom, že uměle počaté děti si nesou do života významný handicap :(. Myslím, že přiroda moc dobře ví, proč určitým párům prostě nechce dítě dopřát - je to kruté, ale důvod bezesporu je.

Zuzana

Máte právo na svůj názor. Uvidíme, co mu řeknou ženy, které otěhotněly jen díky asistované reprodukci.

Co si o tom myslíte, milé ženy-in? Jste téhož názoru, nebo si myslíte, že se Zuzana mýlí? Napište nám na: redakce@zena-in.cz

 

   
11.10.2011 - Příběhy - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [54] Rikina [*]

    Lucimo — #52 No a neměli by právě rodiče, kteří chtějí využít tuto metodu, vyžadovat všechna možná a dostupná vyšetření? Přece není samo sebou, že ty děti nemohou mít jinak. Sml80 Něco je u nich v nepořádku, a než si člověk začne "hrát na boha", měl by vědět, kam to může vést. Prostě nejsem příznivcem toho, aby se umožňovalo mít dítě úplně každému jen proto, že ten dotyčný to chce a proto, že je to technicky možné. A jediným kritériem jsou potom peníze, jestli si tyto drahé metody může kdo dovolit. Nemám pocit, že je to v pořádku a že se to má podporovat. Sml80 

    superkarma: 0 11.10.2011, 22:26:21
  2. avatar
    [53] fialinka [*]

    Lucimo — #52 a i to zběžné genetické vyšetření se většinou dělá až po prvním nezdařeném pokusu :-).

    superkarma: 0 11.10.2011, 21:33:37
  3. avatar
    [52] Lucimo [*]

    Rikina — #49 Záleží, co myslíš tím "genetickým vyšetřením", ale zběžnou genetiku podstupují všichni lidé, kteří se poruchu plodnosti rozhodnou řešit v centrech asistované reprodukce. Ať už ICSI mají, nebo ne. A podrobné gentické vyšetření, jaké jsme my s mužem podstupovali kvůli potratům zase pro ICSI nikdo nevyžaduje.Sml23

    1. na komentář reaguje fialinka — #53
    2. na komentář reaguje Rikina — #54
    superkarma: 0 11.10.2011, 20:58:46
  4. avatar
    [51] átéčko [*]

    Lukáš Čejka — #42 Cikáni s rozmnožují cestou přirozenou a kolik % z nich jsou zmetci... je to tím, že sem nepatří, že pochází z nižších kast v Indii a tady se jim daří pouzze kvalitně rozmnožovat. Nepíši Rom, protože Rom je v jejich řeči ženatý cikán.

    superkarma: 0 11.10.2011, 19:36:40
  5. [50] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #48 klikaři vyhrávají vždycky Sml57 jasná věc Sml67

    superkarma: 0 11.10.2011, 17:57:28
  6. [49] Rikina [*]

    AndreaK — #47 není to vždycky tak. Ale tím násilným spojením nekompatibilního materiálu jsem měla na mysli metodu ICSI, kdy se mikropipetou doslova nacpe jedna vybraná spermie dovnitř, do vajíčka. U této metody se přímo vyžaduje genetické vyšetření obou budoucích rodičů, aby se na minimum omezily možnosti, že dítě bude mít nějakou vadu. Nicméně i tak je pořád určité riziko, a předpokládám, že když do toho lidi jdou, tak to předem zvážili a o všech variantách vědí.

    1. na komentář reaguje Lucimo — #52
    superkarma: 0 11.10.2011, 17:55:05
  7. avatar
    [48] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #44 s tema nemocema je to tak nejak zvlastni - vem si morove epidemie ve stredoveku - obyvatel tu bylo par a jeste jich polovina vymrela Sml80

    nevim jestli tim umelym oplodnenim se neco zvysuje, neznam cisla, jestli u umelych oplodneni je pak nejaky vetsi vykyt zatezi, celkove asi zalezi na tom, proc nemohlo dojit k oplodneni prirozenou cestou Sml80 osobne si nemyslim ani , ze plati to co se obecne traduje, ze u prirozeneho vitezi ta nejlepsi spermie, protoze predstava, ze treba ja jsem to nejlepsi co se urodilo je dost neuctive k mym rodicum Sml54, spis bych rekl, ze je to proste o stesti - klikari vyhravaji Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #50
    superkarma: 1 11.10.2011, 17:45:21
  8. [47] AndreaK [*]

    Rikina — #36 Spojí se genetický materiál, který nebyl kompatibilní,.... ale ono to vzdycky neni tak.

    U nas se ten geneticky material nespoji, ale ve zkumavce se spoji, takze zkumavka je jedina sance.

    Vsechno je tu z nejakeho duvodu... i zena- in Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #49
    superkarma: 0 11.10.2011, 17:42:53
  9. [46] AndreaK [*]

    doginka — #45 Sml67

    superkarma: 0 11.10.2011, 17:40:29
  10. [45] doginka [*]

    Paní Zuzano,možná že taky máte vyoperované slepé střevo a vše u Vás proběhlo v pořádku! Bohužel je třeba dost ženských,který mají kvůli špatně provedené operaci slepého střeva  neprůchodné vejcovody,což není proti přírodě, ale chybou operatéra  a jinak se tento omyl doktorů--NÉ PŘÍRODY,jak dost hloupě píšete, řešit nedá. O IVF nevíte zřejmě nic,jinak vůbec nechápu Vaší větu, že děti si nesou do života významný handicap. Ten v dnešní době jediný handicap,jak Vám jistě řekne každý lékař zabývající se IVF, je právě ve vícečetném těhotenství a sní související nedonošenosti . Takže si značně odporujete. A každý lékař i rozumný člověk ví, že s velkým handicapem do života vstupuje nedonošené miminko,ať je počato přirozeně nebo uměle,než zdravé  donošené  dítě se správnou porodní váhou,byť počaté pomocí metody IVF.

    1. na komentář reaguje AndreaK — #46
    superkarma: 4 11.10.2011, 17:30:37
  11. [44] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #39 ano, je to podobné... Sml80

    Lukáš Čejka — #42 to jistě nemusí, vždycky je určité procento, kdy se jaksi nezdaří, a nejen u lidí, přece. Sml80 Ovšem proč k tomu ještě tu možnost zvyšovat tím, že budeme uměle dávat dohromady to, co k sobě tu přirozenou cestu nenašlo.

    Existuje kupříkladu i teorie, zdůrazňuju to slovo - teorie, že na přelidnění planety, ať už přirozenou cestou či za pomoci jiných metod, zareaguje příroda objevením se nových nemocí, na které budeme krátcí všichni. A počet obyvatelstva se tak přiblíží opět k rozumné míře. Ovšem za dost vysokou cenu. Kdo ví, jak to s tím rozmnožovacím pudem tedy vlastně je. Jestli by se neměl spíš brzdit, než podporovat... čímž nemyslím represemi, jako v Číně, jedno dítě a dost, jinak je průšvih. Sml57 

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #48
    superkarma: 0 11.10.2011, 17:29:03
  12. avatar
    [43] peetrax [*]

    kozicka — #40 když je z vlastního dítěte spratek, tak si můžu rvát vlasy a lamentovat, po kom to dítě je, kde jsem udělala ve výchově chybu atd., ale když je dítě adoptované... Sml80 Naivní a idealistický pohled na adopce mě přešel po přečtení Roku kohouta od T. Boučkové, která má s manželem adoptované dva romské kluky a jednoho mají vlastního.

    superkarma: 1 11.10.2011, 17:08:59
  13. avatar
    [42] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #36 a jeste doplnim - ani z prirozeneho poceti nemusi vzejit geneticky zdarile potomstvo a to nejen v dnesni "nezdrave" dobe, ale i v minulosti, kdy o nejakem umelem poceti nikdo ani nesnil Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #44
    2. na komentář reaguje átéčko — #51
    superkarma: 1 11.10.2011, 17:06:09
  14. avatar
    [41] fialinka [*]

    Ivf je jen praktická realizace rozmnožovacího pudu, toho nejsilnějšího, který nám dala právě příroda :-) nebo kdo vlastně :-).

    Ano, i tady je třeba nad tím uvažovat rozumně, ale to je u všeho...

    Pevně doufám, že naše nepřirozeně počaté děti trumfnou v budoucnu (i přesto, že kdo ví, co jejich geny) těch šest přirozeně počatých dětí, které mají sousedi (tam jsou geny jasné - bohužel se zdá, že dědičná bude i závislost k alkoholu, úřad práce, vztah k dětem i k sobě...)

    superkarma: 1 11.10.2011, 16:59:33
  15. avatar
    [40] kozicka [*]

    peetrax — #38 znám takovou paní, vyřešila to tak, že si postupně adoptovala 6 dětí, je to skvělá maminka

    1. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 1 11.10.2011, 16:58:59
  16. avatar
    [39] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #36 no ale to je stejne i s tema nedonosenyma - treba je priroda do te situace vystavuje (to ber s rezervou - nemyslim, ze priroda ma nejakou vuli), protoze je povazuje z hlediska zivocisneho druhu jako material nevhodny Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #44
    superkarma: 1 11.10.2011, 16:58:34
  17. avatar
    [38] peetrax [*]

    Kdo nezažil (moje blízká kamarádka to řeší už roky), nepochopí. Byla bych velice zvědavá na zaryté odpůrkyně, kterým se poštěstilo mít děti přirozenou cestou, jestli by svůj negativní názor na IVF měly i v případě, že by se dlouhá léta počít bez problémů nedařilo. Sml24

    1. na komentář reaguje kozicka — #40
    superkarma: 2 11.10.2011, 16:39:24
  18. avatar
    [37] Altamora [*]

    Rikina — #36 V mnohém s tebou souhlasím. Když má žena jen neprůchodné vaječníky, třeba po apendektomii, tak mi připadá skvělé, že i přesto může mít dítě s pomocí IVF. Nevidím však moc ráda, když si tímto způsobem "vytrucují" dítě  lidé s nějakou jinou vážnou celoživotní nemocí, která jejich život ovlivňuje. Ale třeba svůj hendikep za tak velký nepovažují, když s ním umějí žítSml80

    superkarma: 0 11.10.2011, 16:38:05
  19. [36] Rikina [*]

    Souhlasím, ale ne proto, že je to "proti přírodě" - i když to je vlastně asi jen jiná formulace téhož. Tím, že se prakticky násilím spojí zárodečné buňky, které by to normálně nikdy neudělaly, může vzniknout potomek, který si skutečně ponese handicap, nikoli duchovní, ale genetický. Spojí se genetický materiál, který nebyl kompatibilní, a neměl z něj vzniknout nový život. Takové dítě může mít nejrůznější nemoci, alergie, můžou je mít až v další generaci jeho potomci. Tak daleko ještě v genovém inženýrství nejsme, abychom mohli spolehlivě říct "ano, je to určitě neškodné, nikomu a ničemu to neublíží". Co když takto počaté děti budou mít ještě o to víc zhoršené možnosti přirozené reprodukce? Nebo se bude rodit víc postižených, třeba autistů? Nevím, ale přijde mi, že tady už lidská touha "já to dítě chci a chci" překračuje hranice, které jí byly stanoveny. Sml80 A kam až takhle lidstvo zajde? Budeme časem pěstovat ve velkém dlouhonohé blondýnky, protože přece všichni mají nárok, aby jejich dcera vyhrála soutěž miss čehokoliv? Nebo svalnaté sportovce, aby každý, ale opravdu každý otec mohl být hrdý na synka hokejistu? Nemyslím si, že existuje něco jako právo na dítě - za všech okolností. Jenže něco takového je marné vykládat v civilizaci, kde za prachy doktoři provedou umělé oplodnění klidně 60 - 70leté ženě. Protože ona přece taky má "právo na dítě".

    1. na komentář reaguje Altamora — #37
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #39
    3. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #42
    4. na komentář reaguje AndreaK — #47
    superkarma: 3 11.10.2011, 15:50:09
  20. [35] cilani [*]

    ToraToraTora — #29 Sml30Sml67

    superkarma: 0 11.10.2011, 14:48:39
  21. avatar
    [34] enka1 [*]

    AndreaK — #30 Sml22

    superkarma: 0 11.10.2011, 14:39:39
  22. avatar
    [33] gaba23 [*]

    Člověk bere jaksi automaticky, že otěhotní, porodí a vychová dítě. Můj bratr se už se svojí ženou šest let snaží mít rodinu. Teprve loni šli na IVF. Tři pokusy, bohužel Sml68. Čtvrtý se konečně povedl, ale i tak to špatně dopadlo, přišli o mimi ve druhém měsíci. Je mi hrozně, když vidím, že někteří lidé, děti rodí, jak na běžícím pásu a pak se o ně nestarají , že některým je přednější alkohol a drogy a už vůbec se mi nechce věřit, že je někdo schopen své dítě týrat, nebo po porodu zabít. Můj bratr by byl skvělej táta, každý den mi to dokazuje na mých dětech. Vidím, jak se tím trápí oba. Tolik bych si přála jim nějak pomoci, tolik bych si přála, aby tak hodní lidé, jako jsou oni dva, mohli prožívat takové štěstí jako já, kterého si vážím. Mám děti, mám dvě krásné zdravé děti a to je to nejvíc co jsem si mohla od života přát.

    superkarma: 4 11.10.2011, 14:34:43
  23. avatar
    [32] Eliana [*]

    Nicméně, přírodu máme chánit a ctít, ovšem jako lidské bytosti jsme dostali možnost vlastního úsudku a myšlení, tudíž bych do toho přírodu jako takovou netahala. Kam bychom se dostali, kdybychom  dosud žili všichni v jeskyni, jedli kořínky a škrtali křemínky, abychom se v tuhé zimě zahřáli?Sml57

    superkarma: 3 11.10.2011, 14:23:03
  24. [31] AndreaK [*]

    chce=chces

    prijdi=projdi

    zaroven obedvam, tak tukam co mi sily staci:)

    superkarma: 0 11.10.2011, 14:15:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] AndreaK [*]

    Draha Zuzano!

    Ted budu ta hnusna pro zmenu ja a reknu ti, aby ses vzila do kuzi tech co dite nemuzou mit a nebo se jim proste nedari. Zkus si projit temi roky co oni a tou bolesti!! Kdo nezazije nepochopi.

    neni to jen o tom, ze nekdo do tebe zavede oplodneni vajicko, ci embryo ci par bunek, vzdyt je to jedno jak to nazvem. Je to dlouhy a bolestivy proces. Takze jestli chce, pujcim ti moje "boty" na jeden den. A prijdi si tim!!!

    Snazime se 3 roky, jedno neuspesne IVF a druhe IVF zaciname v prosinci!!! Uz se nemuzu dockat. A dekuji medicine za to ze postupuje kupredu.

    Vzdyt to neni jen o IVF, vzdyt je to o vsem, skoro vse co clovek dela je proti prirode!! Viz komentare nize.

    1. na komentář reaguje enka1 — #34
    superkarma: 4 11.10.2011, 14:09:22
  2. avatar
    [29] ToraToraTora [*]

    cilani — #28 Kartáček? Jako správný bohém kloktám ráno černou kávou a zbytkem vína od včerejška Sml52

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 0 11.10.2011, 13:52:09
  3. [28] cilani [*]

    ToraToraTora — #27 Sml31 kartáček jsi už doufám vyhodila a svetry taky, jedině ten přírodní tě může hřátSml24 

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #29
    superkarma: 0 11.10.2011, 13:42:30
  4. avatar
    [27] ToraToraTora [*]

    enka1 — #26 Není to proti přírodě, takhle šťourat z díry po osmičce něco, co tam třeba mělo zůstat? Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 0 11.10.2011, 13:38:55
  5. avatar
    [26] enka1 [*]

    ToraToraTora — #24 Sml16bude dost párátek na dloubání v zubech

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #27
    superkarma: 0 11.10.2011, 13:38:13
  6. avatar
    [25] Lukáš Čejka [*]

    ToraToraTora — #24 Sml52 ty teda umis byt pekne drsna Sml54

    superkarma: 0 11.10.2011, 13:34:30
  7. avatar
    [24] ToraToraTora [*]

    Lukáš Čejka — #23 Sml57Řekla jsem rozřezat, tak rozřezat Sml57

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #25
    2. na komentář reaguje enka1 — #26
    superkarma: 0 11.10.2011, 13:28:43
  8. avatar
    [23] Lukáš Čejka [*]

    ToraToraTora — #22 pokud je ma vyrobene pouze z prirodnich materialu, tak bys na nej nemusela byt tak prisna Sml80Sml54

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #24
    superkarma: 0 11.10.2011, 13:14:43
  9. avatar
    [22] ToraToraTora [*]

    enka1 — #21 Máš pravdu. Dneska udělám jen studenou večeři a manželovi za jeho rouhačství udělám z francouzských holí párátka. Takovou Sodomu Gomoru doma trpět nehodlám. Ať si leze po čtyřech...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #23
    superkarma: 0 11.10.2011, 13:05:14
  10. avatar
    [21] enka1 [*]

    ToraToraTora — #17 Sml16protézy,transplantace,vozíčkypro handicapované...............

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #22
    superkarma: 0 11.10.2011, 12:57:11
  11. avatar
    [20] ToraToraTora [*]

    Verča27 — #19 Příště stačí říct: "Chtěla bych okomentovat článek, ale mám to tak na dvacet řádků, zredukuj to na jednu větu." Sml54 U věrných klientů to dělám i bez objednávky pouze telepaticky

    superkarma: 0 11.10.2011, 12:56:51
  12. [19] Verča27 [*]

    ToraToraTora — #17

    teď jsi uhodila hřebík na hlavičku. A já se tu snažím kostrbatě sepsat své hluboké názory. Zbytečně. Tímhle je už řečeno vše.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #20
    superkarma: 0 11.10.2011, 12:55:00
  13. [18] Verča27 [*]

    Zkusím se jen trochu provokativně zeptat: "Od kdy člověk dělá, jen to, co proti přírodě není?" Pohybujeme se v autech rychlostmi pro nás rozhodně nepřirozenými. Létáme - to je taky proti přírodě. Jsme schopní během chvíle zabít stovky lidí. Přenáším geny mezi jednotlivými druhy. Kde to v přírodě vidíte? Nikde. Člověk se přírodě vymknul už dávno.

    Kupodivu spousta nepřirozených věcí lidem nevadí. Proč tedy vadí zrovna asistovaná reprodukce? Jen proto, že se dotýká filozoficko - náboženských otázek? To snad pro přemýšlivého člověka skoro každé téma.

    superkarma: 1 11.10.2011, 12:52:42
  14. avatar
    [17] ToraToraTora [*]

    Proti přírodě jsou i rovnátka Sml57 ještě ten svůj názor zvažSml52

    1. na komentář reaguje Verča27 — #19
    2. na komentář reaguje enka1 — #21
    superkarma: 0 11.10.2011, 12:43:50
  15. avatar
    [16] enka1 [*]

    Eliana — #13 Sml22

    derou se mi na mysl vyjádření neslušná, zkusím kulantně:

    když nejde oplodnění klasickým způsobem, proč ho neumožnit způsobem jiným, když ta možnost je. 

    O umělé oplodnění žádají lidé, kteří dítě opravdu chtějí

    superkarma: 0 11.10.2011, 12:38:34
  16. avatar
    [15] Lukáš Čejka [*]

    enka1 — #14 ano, klonovani je problematicke nejen z etickeho hlediska, nastesti je stale zakazane Sml22

    superkarma: 0 11.10.2011, 12:25:07
  17. avatar
    [14] enka1 [*]

    Lukáš Čejka — #6 Sml67, klonování je větší problém

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #15
    superkarma: 0 11.10.2011, 12:19:38
  18. avatar
    [13] Eliana [*]

    Mno, šla bych k jádru pudla a odpověděla si na otázku proč tolik párů v dnešní době nemůže počít či nemá děti... po obšírné odpovědi, která by následovala, bych pak pronesla, že páry mají právo na umělá oplodnění a tahat do toho přírodu je nesmysl, naopak jsme stvořeni k reprodukci a k zanechání nějakého odkazu a jak se k tomu kdo dopracuje je na jeho svobodné vůliSml57

    1. na komentář reaguje enka1 — #16
    superkarma: 0 11.10.2011, 12:17:21
  19. avatar
    [12] Altamora [*]

    Lucimo — #10 Nechápu, proč je třeba člověka s jiným názorem označovat tituly z živočišné říše. Nesouhlas je jedna věc, nadávka druhá. Sml15

    superkarma: 6 11.10.2011, 12:12:47
  20. avatar
    [11] zabucha [*]

    nesouhlasím. mám první dcerku uměle počatou a syna přirozenou cestou. Obě děti jsou vymodlené a milované..Naopak jsem šťastná, že jde touto cestou počít dítě a dopřát ten zázrak párům, kteří děti mít přirozeně nemůžou..Stejně jako je zázrak vypiplat nedonošeňátko..Co se týká psychologie a duchovní nauky jak píšete...jak jsou na tom asi děti alkoholiček, drogově závislých..děti nechtěné, odložené, týrané apod???

    superkarma: 3 11.10.2011, 12:10:40
  21. avatar
    [10] Lucimo [*]

    Altamora — #5 Jo, to jistě. A já jsem svůj názor prezentovala níže.Sml57

    1. na komentář reaguje Altamora — #12
    superkarma: 0 11.10.2011, 12:10:04
  22. avatar
    [9] Altamora [*]

    Kdybych nemohla otěhotnět přirozeně, šla bych na IVF. Moje hranice je jinde - nelíbí se mi pronájem dělohy. Zvlášť když je to z tak "závažných" důvodů, jako je obava o figuru. Nemyslím si, že každá žena má právo na dítě. I tady by měl fungovat přirozený výběr. (Než mi někdo začne spílat - vím, jaké to je, když se nedaří, neměla jsem děti snadno. Ale je hranice, kdy se touha  změní v posedlost. Tu jsem bohudíky nepřekročila. Pořád si myslím, že některé věci by se dělat neměly, i když jsou technicky možné. )

    superkarma: 0 11.10.2011, 12:08:44
  23. avatar
    [8] Chica [*]

    Myslím že takhle by se dalo brát, že je proti přírodě kdeco, antibiotika  a vlastně veškeré léky, operace...v přírodě přece poraněné zvíře klidne umře, ne? A zrovna tak ta péče o nedonošené děti, matky po porodu, v přírodě by porodila na poli a uvidělo by se kdo přežije...Prostě myslím, že pokrok nezastavíme a můžeme být rádi, kam medicína pokročila, však je to pokrok vymyšlený lidmi, kdyby to bylo proti přírodě, nenadělila by nám tak výkonný mozek Sml57

    superkarma: 1 11.10.2011, 12:07:50
  24. [7] eli.emanuela [*]

    Na umělém oplodnění mi vadí, že se nějak neřeší, co s ostatními embryi. Některá dostanou šanci vyrůst a stát se dítětem, jiná se vyhodí jako odpad? A když se náhodou v děloze uchytí dvě vajíčka a žena nechce mít dvojčata, jak si nechá jedno z dětí odstranit = zabije ho.

    Jo, taky mi umělé oplodnění vadí. A to proto, že kolem sebe vidím až příliš neúcty k životu.

    Když žena omylem potratí vytoužené, vymodlené dítě, je to dítě, ne embryo. Když je to ale nechtěné těhotenství, tak se o dítěti nemluví, mluví se o jakémsi "neživém" embryu, o shluku pár buněk. Proč ten rozdíl v pojmenování, když obojí je stejné? Jen to podporuje neúctu k životu.

    Každé ženě toužící po dítěti bych přála, aby jí bylo dopřáno. Ideálně bez umělého oplodnění, ale...

    superkarma: 3 11.10.2011, 12:06:38
  25. avatar
    [6] Lukáš Čejka [*]

    Hmm, stejnou argumentaci by bylo mozne pouzit i u nedonosenych deti, taky by bylo mozne rict, ze priroda dobre vi, proc to dite poslala na svet nedovyvinute a tak s malou nadeji na preziti, tak proc by do toho mel clovek vstupovat technickym pokrokem. Takze bych tou prirodou v techto pripadech moc neargumentoval  Sml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #14
    superkarma: 1 11.10.2011, 12:02:37
  26. avatar
    [5] Altamora [*]

    Lucimo — #3 Sml68 Každý má nárok na svůj názor, i když je jiný než tvůj.

    1. na komentář reaguje Lucimo — #10
    superkarma: 5 11.10.2011, 12:00:50
  27. [4] pidulka [*]

    tak tohle mě dost zaskočilo, každý si zaslouží prožít neopakovatelné chvíle s miminkem, i ženy, které bohužel normální cestou neotěhotní. Umělé oplodnění je pro ně jedinou možností, tak proč s tím nesouhlasit. Možná kdyby jste byla ten případ, dívala byste se na to také jinak.

    superkarma: 1 11.10.2011, 11:54:24
  28. avatar
    [3] Lucimo [*]

    Myslím si, že paní je krátkozraká kravka.Sml24

    1. na komentář reaguje Altamora — #5
    superkarma: 6 11.10.2011, 11:49:27
  29. avatar
    [2] átéčko [*]

    s článkem nesouhlasím

    superkarma: 0 11.10.2011, 11:45:07
  30. avatar
    [1] mineralka7 [*]

    Medicína jde neustále kupředu. Všem, kterým pomůže, to moc přeju. Je otázkou volby, zda do umělého oplodnění jít nebo ne. Já do toho nepůjdu. Po potratu už nejspíš děti přirozenou cestou mít nebudu - nevzdávám to, ale iluze si také nedělám. Asi to tak příroda chtěla, aby se množili jen silní jedinci.  

    superkarma: 0 11.10.2011, 11:37:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme