O tom, co celulitida je, jak vzniká a kde se bere, vzniklo nespočet článků. Nejčastěji se odborníci shodují na tom, že se jedná o hromadění odpadních látek v tkáních. Celulitida je také definována jako hrudkovitá forma tuku, která se ukládá v podkoží jako následek špatné funkce lymfatického systému a nedostatečného metabolismu tuků. Hrudkovitá forma tuku způsobuje nerovnosti na povrchu těla. Nejčastěji bývají postiženy partie, kde se nejvíce ukládá podkožní tuk, jedná se o vnitřní strany stehen, boky, paže, oblast hýždí, břicha. A co si budeme povídat, pomerančová kůže opravdu sexy ani pěkná není. Tuky totiž na sebe umí vázat toxiny, tudíž vzniká efekt ďolíčků, jimž říkáme právě celulititda.

Proč máme celulititu?

Důvodů, proč nás tento zejména estetický problém trápí, může být nespočet – nedostatečná vláknina v těle, hormonální nerovnováha, nedostatek pohybu, sedavá práce, špatné stravování nebo špatný pitný režim, v neposlední řadě také genetické dispozice. A protože je naše zdraví jen a jen v našich rukách, proč se trochu neposnažit a stravovat se přesně tak, jak je pro naše tělo vhodné?!

Jídlem proti celulitidě

Krokem číslo jedna je dodávat tělu látky, které jsou výživné a prospěšné. Takový jídelníček by měl být tvořen potravinami, které nezpůsobují ukládání tuků. Odbourat by se měly jednoduché cukry, přebytek sacharidů, tuky živočišné a sůl.  Úplně vynechte nebo výrazně omezte bílý cukr, bílou mouku a bílé pečivo, sladké dezerty a koláče. Dále smažená jídla, smetanové omáčky, dorty s polevami. Vsaďte na výrazný podíl zeleniny ve stravě, vytvořte si pestrý jídelníček. Jezte zeleninu syrovou nebo s minimální tepelnou úpravou. Boj s celulitidou vám usnadní i kvalitní rostlinné bílkoviny v podobě fazolí, dále dostatek nenasycených mastných kyselin, které najdete v rybách i podíl vitaminu C obsažený třeba v zelí, špenátu, brokolici, z ovoce potom v pomerančích. Nezapomínejte na zinek, který podporuje tvorbu kolagenu, základu vazivové tkáně. 

Top 10 potravin proti celulitidě

  • Celozrnné produkty – pečivo, těstoviny, rýže nebo například vločky. Tyto potraviny obsahují velký podíl minerálních látek a vitaminů pro výživu kolagenového vlákna. Ale pozor! Celozrnné výrobky by měly ve 100 g obsahovat alespoň 7 g vlákniny, jinak to není celozrnné pečivo.
  • Sardinky - sardinky mají, stejně jako jiné tučné mořské ryby, jednu přednost - obsah omega-3 mastných kyselin.
  • Banány – na boj s celulitidou je toto výživné ovoce ideální! Obsahuje velké množství draslíku a hořčíku, což jsou super bojovníci s bojem proti zadržování vody v těle.
  • Citrusové plody – tyto plody mají hned několik plusů – mírní negativní vliv konzumace sacharidů na naše tělo. Vitamin C je navíc skvělým antioxidantem bojujícím proti působení volných radikálů.
  • Goji – neboli kustovnice čínská je bohatým zdrojem vitaminu C, antioxidantů a vlákniny. A stačí dvě hrstky denně!
  • Chilli a jiné pikantnosti – zejména tato ostrá paprička, která obsahuje kapsaicin, dokonale povzbuzuje lymfatický systém a prokrvení tkání zasažené celulitidou. A takový česnek funguje jako přírodní antibiotikum.
  • Zelený čaj - zrychluje metabolismus, snižuje vstřebávání tuků, pomáhá při regulaci glukózy v krvi. Zelený čaj také zdrojem silných antioxidantů.
  • „Vodová“ zelenina – na mysli máme třeba takový meloun nebo okurky. Díky nim skvěle doplníte pitný režim, což je při boji s celulitidou alfou a omegou úspěchu.
  • Tofu - je bohatý zdroj rostlinných bílkovin a zároveň obsahuje malé množství tuků. Tofu nezpůsobuje mimo jiné výkyvy hladiny krevního cukru.
  • Neperlivá voda – jistě víte, že bublinky tělu úplně neprospívají. Neperlivá voda čistí organismus a je nezbytná pro správnou funkci všech biochemických reakcí v těle.

Mohlo by vás také zajímat:

Reklama