Tak přesně tuhle větu má vytisknutou a nalepenou na domovní schránce naše sousedka. Letáky přímo nesnáší. Zato náš pan soused, ten bez letáčku v ruce nevyjde pomalu ani pro chleba.

advert

Letáky, reklamní brožurky, propagační časopisy – jsou všude kolem nás, zabraly prázdné místo po dopisních obálkách, které už ve schránkách uvidíte málokdy (kromě těch úředních). Šetřete naše lesy! chtělo by se křičet, ale je pozdě. Mašinérii těchto specifických tiskovin nezastavíme. Je příliš silná, příliš mocná... a umí zasáhnout cíl.

V ulici, kde bydlíme, roznáší letáky brigádníci. Vždycky čekají, jestli je někdo pustí do domu. Pokud ne, nechají balík přede dveřmi – a hup, už je tady bezdomovec, který si to míří s balíkem přímo ke sběrným surovinám. Má takováto reklama vůbec smysl? Vždyť jsou to vyhozené peníze!

Na vesnici, kde máme chalupu, a myslím, že je to tak i ve vícero menších městech, roznáší reklamní letáky poštovní doručovatelka. Je mi jí strašně líto, jako by toho měla málo, dostane ještě nějaká ta kila navíc a tahá se s tím chuděra přes celou ves. Ale na rozdíl od naší pražské ulice, papírový produkt dorazí mezi zákazníky. Lidé se na tyto brožurky těší, zejména pak ti starší, kteří považují reklamní letáky téměř za společenský časopis.

Ale letáky nejsou zdaleka jen záležitostí starších lidí, to určitě ne. Například i můj manžel čte v letácích jako v knize, kroužkuje a porovnává, kde mají co levnější, a pak nelení a klidně si tam zajede.

Letáky už dávno neplní jen odbojářskou či protistátní činnost. (Proletáři i diverzanti by se asi divili. :)) Dnešní letáky svítí v rukou všem, bez rozdílu věku, povolání, vyznání či politické příslušnosti.

Jak se jimi necháme ovlivnit, to záleží na zdravém rozumu každého z nás. Někdy tam nalezneme dobré věci, jindy zakroutíme nevěřícně hlavou. Jako tuhle nedávno já. Koncem října se mi dostal do rukou leták, ve kterém jistý obchodní řetězec  propagoval „velikonoční zajíčky“! Tak nevím, jestli měl ještě na mysli výprodej těch letošních, ale spíš už je „ o krok napřed“. Takže s Mikulášem koupím asi rovnou i ty zajíce. No, to je pěkná „kokotina“.

Téma dnešního dne zní: Reklamní letáky

  • Nacházíte ve vašich schránkách reklamní letáky?
  • Vyhazujete je nebo do nich rády nahlédnete?
  • Porovnáváte ceny?
  • Nakupujete podle nich?
  • Kdy nejvíce? (Vánoce, Velikonoce, výprodeje)
  • Byla jste někdy podle reklamního letáku napálena?
  • Obtěžují vás?
  • Nevadí vám?

Vše o letácích pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz
Jednu nakupující nenapálím, ale odměním malým dárkem:
3 x luxusní  tělový krém AVON – naturals: s mlékem a medem, s vanilkou a s růží a broskví

krem

Reklama