Bulvár

Prosím, můžu si objednat?

Kdo z nás by si jednou za čas nezašel rád do restaurace. Zejména teď, v období letních zahrádek, které doslova volají: Přijďte a posaďte se. Můžete však sedět třeba i půl hodiny, než se dočkáte nějaké obsluhy.

objednat

K tématu dnešního dne mě doslova vyprovokoval nedávný zážitek z jisté pražské restaurace, kam jsme si chtěli zajít s manželem „jen na pivo“. To jen na pivo dávám schválně do uvozovek, poněvadž když přeochotný číšník zjistil, že nebudeme jíst, ale dáme si jen jedno dvě, nasadil úsměv rozmrzelého jezevce, a podle toho se k nám také choval.
První dvě piva nám hodil na stůl stylem Vlastičky z Dědictví, že nám málem vyšplouchla pěna na kolena. Manželovi už cukaly koutky, ale držel se. Druhého piva jsme se nedočkali, a tak jsme lokál opustili. Dobře nám tak, máme chodit tam, kde to známe.

A to jsme také udělali. Pár dnů nato jsme si řekli, že si zajdeme do naší oblíbené hospůdky, kde máme kamaráda vrchního, kterému by nevadilo, ani kdybychom chtěli jen vodu ze záchodu. Jenomže náš kamarád byl tou dobou právě na dovolené a zastupovala ho nějaká brigádnice. Pěkná holka, ale bože, jak ta se tvářila! Při druhém pivu to manžel nevydržel a povídá jí:
„Jestli vás to obtěžuje, já si můžu klidně točit sám.“
Zatvářila se jak kyselý citron, prý jak to myslí, ale úsměv nevyloudila.
A tak jsme zase odešli s tím, že se tam vrátíme ne dřív, dokud se nevrátí náš známý.

Dcerka měla narozeniny. To už chtělo nějakou větší oslavu, nejen nápoj s pěnou. Vydali jsme se na společnou rodinnou večeři do restaurace, kterou nám poradili známí. Prý tam skvěle vaří. V tom měli pravdu, jídlo bylo výtečné, ovšem než nám ho přinesli, tak už jsme pomalu zapomněli, co jsme si objednali. Uznávám, bylo tam plno a obsluha na to byla sama. Ale to je věcí majitele, že nepřibere někoho dalšího. Jak nám později číšník, který nás obsluhoval, prozradil, táhne to sám s kuchařem v kuse bez přestávky už tři týdny. Divím se, že ještě vůbec vyloudil úsměv na tváři a že měl kuchař sílu něco tak výborného uvařit.

Je to těžké. Nikdo nevíme, za jakých podmínek lidé v restauraci pracují. Kolikrát jim opravdu do smíchu není. Na druhou stranu, my jako platící zákazníci máme právo na příjemnou obsluhu, a ne jen na dlouhé čekání, na jehož konci se objeví rozmrzelý obličej, který se vás nevrle zeptá: „Tak co si dáátééé?“

Jak se na to díváte vy, milé Ženy-in?

Napište nám vaše zkušenosti i zážitky z restauračních zařízení.

Téma dne 12. června 2012: Obsluha v restauracích

  • Chová se k vám personál hezky, nebo vám naznačuje, že obtěžujete?
  • Jaké máte zkušenosti, když jdete s dětmi nebo se svými čtyřnohými mazlíčky?
  • Máte nějaký rekord v čekání? Ať už při objednávce, nebo při placení?
  • Odešly jste někdy bez placení?
  • Vrátily jste někdy nechutné jídlo?
  • Máte vy sama pracovní zkušenosti v oblasti restauračního zařízení?
  • Máte rády letní zahrádky?
  • Byla jste někdy v opravdu snobské restauraci?
  • Anebo naopak, v té nejhorší špeluňce?
  • Porovnejte zážitky.

Těším se na vaše příspěvky.
Pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Jednu ze čtenářek odměním pěkným dárkem: kosmetikou zn. GABRIELLA SALVETE

darek

A když bude v Praze, tak ji pozvu na pivo. :)

   
12.06.2012 - Společnost - autor: Alexandra Stušková

Komentáře:

  1. avatar
    [29] átéčko [*]

    wich — #19 Tahle pizzerie mě odpuzuje už napřed, nevím proč, i když mi ji někdo doporučil, že tam dělají dobrou kávu...

    superkarma: 0 25.06.2012, 07:53:41
  2. avatar
    [28] tajnostii [*]

    Všichni jsme nějacíSml22

    superkarma: 0 19.06.2012, 13:46:13
  3. avatar
    [27] wich [*]

    Eva_Fl — #26 Jenže Amíci mají úplně jinou mentalitu, to nejde srovnávat.

    superkarma: 0 13.06.2012, 08:23:42
  4. avatar
    [26] Eva_CZ [*]

    ... a tady mame opacnej problem, jsou tak mili a ochotni, az me serou. Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje wich — #27
    superkarma: 0 13.06.2012, 00:26:37
  5. [25] Lydia001 [*]

    S přítelem chodíme hodně do restaurace a téměř vždy jsme spokojeni!

    superkarma: 0 13.06.2012, 00:25:30
  6. avatar
    [24] daska59 [*]

    Dnes jsme čekaly s kamarádkou na kafe - tedy spíš na obsluhu - 15 min., to kafe bylo za dalších 10. Ještě že jsme si šly spíš popovídat Sml30

    superkarma: 0 12.06.2012, 18:24:38
  7. avatar
    [23] wich [*]

    Alenka0010 — #18 Nikdy bych si na nikoho už nestěžovala. Vždy si vyříkám všechno s konkrétním člověkem. Nezničím někomu život kvůli tomu, že měl blbou náladu, i když je to neprofesionální. Holt tam už příště nejdu.

    superkarma: 0 12.06.2012, 17:48:54
  8. avatar
    [22] femme [*]

    Věrulinka — #16  no, co já si vzpomínám, tak za komoušů byl v hospodách pánem spíš pingl, než host  Sml58

    superkarma: 1 12.06.2012, 14:41:49
  9. [21] Anai [*]

    Velikonoce - zámecká restaurace ve Veltrusech. Zahrádka hezká, vnitřek podobně nehostinný, jako zámek sám (je zavřený). Jídelního lístku jsme se dočkali po 1.5 hodině čekání a jídla a pití samotného po 3 hodinách. Ve dvojicích jsme se střídali na procházky parkem a svolávali se mobilem. A to šel přítel hostinskou podplatit, aby si nás všimla! Je fakt, že v městečku Veltrusy byly ostatní hospody zavřené, je fakt, že slečna byla sama asi nejen na obsluhu, ale zřejmě ještě i sama vařila, co mě ale fascinovalo, byl její naprosto vyrovnaný úsměv. Mohla by vyučovat asertivitu (nebo si předtím něco "šlehla" Sml57), neboť kolem výčepního pultu se hosté dožadovali aspoň nějakého nápoje a bouřili se. No, mazec. Jídlo nakonec vůbec dobré nebylo.

    superkarma: 0 12.06.2012, 13:54:32
  10. [20] Trefa [*]

    Trefa:kdyz je jen jeden cisnik s kucharem,a hodne lidi je to spatne.zalezi na vedoucim ,kdyz nema zajem aby pridal dalsi lidi na obsluhovani.jestli ze je to vyhlasena restaurace je potreba se o to starat,aby se udrzeli zakazni ci.

    superkarma: 0 12.06.2012, 13:18:35
  11. avatar
    [19] wich [*]

    Já jsem takřka vždycky spokojená, obsluha se na nás vždy usmívá, prohodí pár slov, také potom spropitné necháme velké, když jse spokojení.

    Co můžu nedoporučit je pizzerie na Čeladné na Farských Lúkách. Jen ten design, nic víc. Neochotná obsluha, na vše neúměrně dlouho čekáte. Moje Créme Brulée byl bio puding z Penny marketu zalitý čímsi jahodovým s chlupem a čtvrtkou jahody, přítelův zmrzlinový pohár byl samý kus ledu, tzn. několikrát rozpuštěná a zmrazená ošizená zmrzlina. Nikdy více. Putyka jen pro Ostraváky, co si jezdí hrát na Čeladnou na háj sosájty Sml52Sml52 V obyčejném hostinci o kilometr dál nám udělali palačinky na vyznamenání.

    1. na komentář reaguje átéčko — #29
    superkarma: 0 12.06.2012, 13:05:59
  12. avatar
    [18] Alenka0010 [*]

    Věrulinka — #16 Tohle zažil manžel se synem loni na fotbalovém zájezdě na Ukrajině, po stížnosti majiteli číšník letěl na hodinu.

    1. na komentář reaguje wich — #23
    superkarma: 0 12.06.2012, 12:03:25
  13. avatar
    [17] ladouch [*]

    Provozní záležitosti hosta vůbec nemusí zajímat za své peníze by měl být kvalitně obsloužen.Sml22Sml22

    superkarma: 0 12.06.2012, 11:10:02
  14. avatar
    [16] Věrulinka [*]

    jj pryč jsou doby, kdy host a zákazník byl naším pánem Sml15, dnes je opravdu výjimka, kde se obsluha chová slušně a s úsměvem Sml22

    Zaměstnávají se lidi, kteří o pohostinctví a obchodě nic nevědí a jenom chtějí vydělávat.

    Chovají se děsně, ale dýško očekávají ve velké sumě Sml31 a dokonce jsem zažila, kdy si o něj drze řekli Sml31

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #18
    2. na komentář reaguje femme — #22
    superkarma: 0 12.06.2012, 10:00:55
  15. avatar
    [15] Žábina [*]

    syn dělal loni číšníka v jednom hotelu, domů jezdil vycucaný jak citron, dělali ve dvou maximálně ve třech i s kuchařem a to se opravdu nedá stíhat...majitelé šetřili nechtěli přijmout nikoho navíc, to stojí peníze...

    superkarma: 1 12.06.2012, 09:54:20
  16. avatar
    [14] RosaGloriaDei [*]

    Alenka0010 — #12 co víš, třeba ho zrovna bolely zuby

    superkarma: 0 12.06.2012, 09:24:55
  17. [13] Danulka K. [*]

    Škoda,že neumím psát takové články, výhra je nádherná!

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:53:55
  18. avatar
    [12] Alenka0010 [*]

    Zatím nejhorší obsluha, kterou jsem zažila, byla v obci Příkazy, kde je hanácký skanzen, v jediné restauraci na návsi. Pán se tvářil, jak kdyby z toho obsluhování měl umřít. Ale jídlo bylo vynikající.

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #14
    superkarma: 0 12.06.2012, 08:52:38
  19. avatar
    [11] Winnie the Pooh [*]

    Je to silně individuální. Mám i špatné zkušenosti, ale zrovínka nedávno jsme si s manželem udělali výlet na motorce a zastavili se na oběd v jedné vesnici v hospůdce, kde se dalo sedět i venku. Obsluhu tvořila dvě mladá děvčata, která se uměla otáčet a úsměv jim z tváře nezmizel po celou dobu. Pozorná, milá, ochotná obsluha, navíc jídlo vynikající a pro nás bylo opravdu radost tam posedět a utratit nějakou tu stovku. Tam jsem si připadla opravdu jako vítaný zákazník. Bohužel, ač by to mělo být pravidlem, je to spíše výjimka.

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:44:45
  20. avatar
    [10] gaba23 [*]

    hlavně slušně a kultivovaně obsluhovat, úsměv je bonus. Sml16

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:44:45
  21. avatar
    [9] zsuzsika [*]

    občas si člověk řekne-já blbec,že jsem sem vůbec vlezl

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:10:29
  22. avatar
    [8] vmarta [*]

    Víc  úsměvného personálu....asi by seto měli učitSml16

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:08:21
  23. avatar
    [7] Jindriska8 [*]

    Není to příjemná situace,ale jsou to taky jenom lidi!

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:04:08
  24. [6] Roland [*]

    Obsluha to opravdu nemá často lehké. Ale slušnost, ochotu a úsměv by to chtělo.Sml16

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:03:41
  25. avatar
    [5] Kytinkak [*]

    tak tohle znám, i že nám zapomněli jídlo donéstSml30

    superkarma: 0 12.06.2012, 07:29:06
  26. avatar
    [4] blesksoft [*]

    dcera taky takhle pracovala 5 dní v týdnu od rána do noci ona číšnice v kuchyni kuchař a na pár hodin tam chodila paní na mytí nádobí v kuchyni , sklo si dcera musela mýt sama a po zavíračce ještě uklidit lokál a přilehlé prostory - vydržela rok Sml31

    superkarma: 0 12.06.2012, 07:13:02
  27. avatar
    [3] LudPa [*]

    Každý se musí v práci snažit, ne že ne.Všude je něco a zákazník by to poznat neměl.

    superkarma: 1 12.06.2012, 06:11:03
  28. avatar
    [2] ondrasek74 [*]

    Mám podobnou zkušennost Sml68

    superkarma: 0 12.06.2012, 06:01:49
  29. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Sml28 ja se divim, ze jeste vubec maji hosty. Sml31

    superkarma: 1 12.06.2012, 02:17:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme