• Jak si připravit zdravou variantu vepřo knedlo zelo?

Tučný bůček nahraďte vepřovou kýtou, ke které si dopřejte velkou porci nezahuštěného zelí nebo zkuste variantu se špenátem. Co se týče knedlíků, tak si můžete připravit celozrnné (z celozrnné housky, rohlíku, bagety), což ale neznamená, že se jimi můžete přejíst. Ať už si uděláte celozrnné nebo klasické knedlíky, snižte jejich porci minimálně o polovinu nebo to zkuste bez knedlíků.

  • Dietní tip pro milovníky tradiční svíčkové

„Úskalím svíčkové je zejména zahušťování moukou, kvůli které jídlo obsahuje zbytečně prázdné kalorie a navyšuje se množství sacharidů, jejichž nadbytečné množství se ukládá v podobě tuků“, upozorňuje hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová. U svíčkové je přitom velmi snadné mouku vynechat. „Při přípravě svíčkové stačí použít velké množství kořenové zeleniny. Po jejím rozmixování bude omáčka hustá i bez mouky a navíc mnohem chutnější,“ radí trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová. 

  • Nemusíte se vzdát ani sladkých knedlíků

Zdravý životní styl neznamená, že se musíte vzdát svých oblíbených pochoutek. Například tvarohové knedlíky jsou zdrojem kvalitních bílkovin, takže si je můžete klidně čas od času dopřát. Akorát byste se měli vyvarovat maštění a sypání cukrem. „Raději si navrch přidejte více ovoce, k posypání použijte mák nebo kokos“, doporučuje Bartolomějová.

Zdravé tipy do kuchyně:

  • Při zahušťování nepoužívejte mouku. Místo mouky sáhněte po zelenině, bramboře nebo jablku.
  • Při vaření používejte nádobí s nepřilnavým povrchem, na kterém můžete opékat a smažit nasucho bez použití tuku.
  • Vyvarujte se bůčku, místo toho sáhněte v obchodě po kýtě. Z masa vždy odstraňte viditelné části tuku.
  • Používejte místo šlehačky zakysanou smetanu se sníženým množstvím tuku nebo jogurt.
  • Dejte si zeleninový salát jako předkrm před hlavním jídlem. Budete mít dříve pocit nasycení a spořádáte menší porci přílohy, aniž by vás pak trápil pocit hladu.
Reklama