Oslabení svalstva pánevního dna se přisuzuje především vlivu těhotenství, porodu a nošení těžkých věcí. Přitom právě jeho posílené svalstvo přináší do života blahodárný vliv na psychiku, náš sexuální život i celou řadu zdravotních výhod včetně správné kontroly nad držením těla. Dnes se tedy s naší cvičitelkou zaměříme na jeho důkladné procvičení...

 

vvv„V dřívějších dobách neměly ženy tolik problémů s pánevním dnem především díky aktivnímu způsobu života. Dnes se vlivem stresu, sedavého zaměstnání a menšího množství pohybu situace zhoršuje. Svaly pánevního dna přitom můžeme trénovat nejenom ve fitness centru, ale také pomocí jednoduchých cviků doma během rutinních činností,“ vysvětluje Tereza Semrádová ze Studia Fascinace.
Svaly pánevního dna jsou aktivovány během jakýkoliv rutinních činností. Ať už zvedáme těžké věci, běháme, kýcháme nebo se smějeme, správná funkce svalstva pánevního dna nám pomáhá udržet dělohu a ostatní orgány ve správné poloze. Jedna z mnoha funkcí správné funkce pánevního dna je například zabránění úniku moči nebo stolice.

„Naše pánevní dno by se dalo přirovnat k trampolíně. Čím je trampolína volnější, tím více orgány tlačí, čímž vzrůstá pravděpodobnost inkontinence či neudržení plodu v průběhu těhotenství,“ upřesňuje Tereza Semrádová. Posilování svalů pánevního dna oceníte také vzhledem k vlivu na kvalitu prožitku pohlavního styku. Ženy snadněji dosahují vlivem jeho přirozené pružnosti orgasmu, a to především díky prokrvení dělohy a také aktivací pánevních svalů. Správná funkce svalstva pánevního dna je zkrátka základní platformou pro dobré zdraví. Znovuzískáním jeho správné pozice prospíváme i celkové stavbě našeho těla. „Po tréninku pánevního dna klientkám často odezní problémy s bolestmi páteře. Ty mohou být způsobeny špatně nastavenou pánví, která není v neutrálním postavení, a to kvůli ochablým svalům pánevního dna,“ uzavírá Semrádová.

Ve fotogalerii naleznete cviky i s podrobnými popiskami

Čtěte také:

Reklama