Bulvár

Proč o zneužívání dětí mlčíme?


Podle zprávy britské organizace Save the Children, kterou nyní projednává OSN, dochází v zemích třetího světa k častému zneužívání dětí. Dopouštějí se ho ale lidé, od kterých bychom to nejméně očekávali; humanitární pracovníci a členové mírových sil OSN.

O tom, že byly obtěžovány a zneužity vojáky, vypověděla více než polovina dotázaných dětí. Nejčastěji byly zneužity dívky ve věku deseti až čtrnácti let, výjimkou nejsou ale ani šestileté děti.

Alarmující počet zneužívaných dětí se ale netýká pouze zemí třetího světa. Situace je obdobná i v jiných zemích, včetně České republiky. Podle jedné ze dvou porevolučních studií se s některou z forem sexuálního zneužití v dětství u nás setkala až čtvrtina dotázaných, s výraznou převahou dívek

 

Jde o téma, na které bohužel ve sdělovacích prostředcích narážíme pravidelně. Proč? Nejspíše proto, že případů je tak mnoho a okolí zneužívaného dítěte často mlčí nebo vůbec nemá podezření.

 

Násilníci se často vymlouvají na to, že je dítě, které zneužili, samo vyzývalo a provokovalo. Může tento argument obstát? Nejde o mýtus, který je stále velmi hluboce zakořeněn v české společnosti? Patří určitá forma sexuálního chování k dětskému projevu?

Děti se mnohdy bojí a svém zneužití promluvit, obávají se kritiky rodičů, učitelů nebo dalších dospělých. Proč je u nás oběť (nejen dítě, ale například i zneužívaná žena) stále oproti pachateli spíše v nevýhodě? Proč máme tendenci se na zneužité dívat skrz prsty? Není to náhodou i tím, že nás vytrhnou z uklidňujícího pocitu, že něco takového se přece v našem okolí nemůže dít...?

 

Děti jsou v pozici, kdy jsou bezbranné, oproti dospělému, který je jakkoliv zneužívá, mají mnoho nevýhod, a mezi oběma stranami panuje tak výrazná asymetrie, že je pro dítě velmi těžké se ubránit (o fyzickém násilí ani nemluvě). Dospělí mohou využít mnoho argumentů, kterými děti zaženou do úzkých. Pro dítě je vše, co dospělý řekne, pravdivé, je zvyklé, že musí dospělého poslouchat.

 

Zdroje:

Respekt: Svlékni se a mlč

Novinky.cz: Pracovníci OSN sexuálně zneužívají na misích děti, tvrdí studie

 

Komentář odborníka

 

Sexuální zneužívání dětí je problém, který každá společnost nějakým způsobem řeší a skoro každá se s ním potýká. Míra ochrany, kterou je to které uspořádání schopno poskytnout dětem (ale nejen jim, rovněž dalším slabším nebo handicapovaným členům) je odrazem kultury a vyspělosti. Na druhé straně stojí lidská práva lidí postižených sexuální deviací. Není od věci uvědomit si ovšem, že ne každý pachatel sexuálního deliktu je zároveň deviant.

Určité zcitlivění na problematiku týrání a zneužívání dětí v posledních letech jde ruku v ruce s mnohdy šokujícími odhaleními (sériový vrah dětí Marc Dutroux v Belgii, občasné odhalení skupin pedofilů na internetu, Fritzlova aféra u jižních sousedů nebo kuřimská u nás a pod.) Mnohdy jde přitom o fatální selhání mnoha institucí, které si občané ze svých daní platí. A to je to, co alarmuje asi nejvíce. Protože se nelze vyhnout faktu, že se občas v každé skupině lidí vyskytne jedinec více či méně vybočující. Může to být jak v negativním, tak v pozitivním směru. Nicméně dohledové a represivní instituce mají chránit svobodu zbytku společnosti před těmi, kteří ji narušují. V jistém smyslu je tedy jedno, zda jde o vandaly na fotbalových stadionech nebo rodiče, „chovající“ své děti v klecích. Vždy jde o selhání regulačního mechanizmu společnosti.

 

Pedofilové jsou mnohdy lidé vnitřně smutní, neboť k uspokojení své touhy potřebují něco, co běžná společnost netoleruje. Nicméně pravý pedofil své případné oběti neusmrcuje, protože – jak vyplývá z názvu – je miluje. V případě slovenského vraha českého chlapce jde o nebezpečnou kombinaci deviace a sociální patologie. A selhání policie obou států je zde zvláště markantní...

 

Autor komentáře: MUDr. Ondřej Trojan

Připravilo www.sexualne.cz

   
25.06.2008 - Společnost - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [55] renčí [*]

    věta,že pravý pedofil neusmrcuje, protože z názvu vyplývá,že děti miluje na mě působí hrozně,když se stane,že ublíží tak to dítě poškodí a poznamená na celý život.

    superkarma: 0 28.06.2008, 20:43:30
  2. avatar
    [54] Ja [*]

    Taky jsem si myslela, že je nejdůležitější naučit dítě, jak se chovat před cizími lidmi . s nikým cizím se nabavit, nic si od nich nebrat, nikam s nimi nechodit. To je sice určitě k jeho dobru, ale i když se to naučí a bude se podle toho chovat, nemusíte ho přesto uchránit. To se se totiž může klidně stát, že ditě zneužije někdo, komu ho s důvěrou svěříte a totiž jeho trenér. A ve sportu je strašně tenká hranice mezi poplácáním po koleni se slovy - "Jsi fakt dobrej ..." a tím co pak může pokračovat .... Prožili jsme si to od podzima, kdy se nám syn svěřil a není to nic příjemného. Celá rodina a veškeré vztahy okolo dostanou fakt dost zabrat. A k čemu je, že ho odsoudili na podmínku, dali mu rok ústavní léčbu a pět let zákazu práce s mládeží, když syn se od doby soudu pokusil o sebevraždu, je již půl roku v péči lékařů a konec v nedohlednu ..

    superkarma: 0 27.06.2008, 00:05:49
  3. avatar
    [53] risina [*]

    wich: Souhlasím - ale stejně to je mnohdy nevědomé... Prostě ta žena i sobě tvrdí (a věří tomu) že její dcera je ještě dítě.. že vztah otce/ženina nového partenra k ní je čistě rodičovský...a i když jí dcera nazančuje, že to je jinak, nevěří jí.

    superkarma: 0 25.06.2008, 20:11:08
  4. avatar
    [52] OlgaMarie [*]

    wich: Takže lidé jsou stále ještě na úrovni primitiva.

    superkarma: 0 25.06.2008, 20:10:00
  5. avatar
    [51] wich [*]

    Ellisha, risina: Podle psychologů může i v určitých fázích (hlavně, když jde o zneužívané dívky, které již mají sekundární pohlavní znaky vyvinuty) jít o žárlivost, takže matka se cítí být ohrožena a postaví se ještě proti dceři. I takové případy jsou bohužel.

    superkarma: 0 25.06.2008, 19:55:09
  6. avatar
    [50] risina [*]

    wich: Ty ženy si to většinou nepřiznají.. Prostě zavírají oči a ani si to samy neuědomují.

    superkarma: 0 25.06.2008, 19:16:05
  7. [49] Ellisha [*]

    wich: Obávám se, že taková si s tím hlavu moc neláme....co to asi musí být za povahu, přihlížet něčemu takovému..?

    superkarma: 0 25.06.2008, 17:45:55
  8. avatar
    [48] wich [*]

    Nejvíc by mne ale zajímalo, jak se taková mlčící matka obhajuje sama před sebou

    superkarma: 0 25.06.2008, 17:03:41
  9. avatar
    [47] ŠTÍSTKO [*]

    wich: umáčkla jsem se,mělo to být

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:29:53
  10. avatar
    [46] ŠTÍSTKO [*]

    wich:

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:28:55
  11. avatar
    [45] shb [*]

    wich:

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:23:05
  12. avatar
    [44] Gedžitka [*]

    shb: wich: přesně tak

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:11:34
  13. avatar
    [43] wich [*]

    shb: Nikdy nepochopím ženskou, která ví, že někdo zneužívá její dítě a je schopná tomu v tichosti přihlížet. Partnerova maminka vždycky, když slyší o takovém případu, říká "Co všechno jsou ženský schopný udělat pro sex". Možná na tom taky něco bude, včetně maloměšťáckého uvažování "co tomu řeknou lidi" apod. Co by řekli lidi? Že je chlap prase a to je podle mne lepší, než psychicky mrtvé dítě.

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:07:54
  14. avatar
    [42] shb [*]

    OlgaMarie: takových si myslím je případů nejvíc- že je to v rodině a ty čůrácký neschopný matky co o tom ví a drží hubu protože se bojí nevím čeho ty bych trestala stejně...

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:04:00
  15. avatar
    [40] wich [*]

    Gedžitka:

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:27:53
  16. avatar
    [39] Gedžitka [*]

    OlgaMarie: no vidíš, holkám říkám i o tom, že ani nikdo z těch, co s nima normálně sme, jim tam nesmí sahat.....

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:20:08
  17. avatar
    [38] Gedžitka [*]

    soptice: jo tak tak. Taky mám nepříjemný zážitek a ač nemyslím, že mi doma nějak furt omílali, že tohle ne, tak sme prostě věděly, že nechodit s cizíma.... na koupališti nás začal obtěžovat nějakej kluk, mě bylo tehdy cca 12, švíca je mladší. Prvně začal, že si s náma bude hrát - na honičku ve vodě, měly sme tam nafukovací člun, tak že nás bude vozit, pak že bych s ním mohla jít do sprch, to sem řekla že ne, že už musíme jít, pak prej, že máme přijít druhej den, tak sem slíbila, že jo a pak sme se tam pár dní neukázaly. Doma sme to řekly.

    risina: no jo tak je potřeba děcku vysvětlit, co si k němu kdo může dovolit, že tam a tam smí sahat jen ten a onen (třeba doktorka při prohlídce apod.) a to jen tehdy a tehdy. A že kdyby něco má ječet, bránit se, utéct a říct to.

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:17:08
  18. [37] rozina [*]

    Souhlasíms názorem- že nejhorší jsou zločiny na dětech PRÁVĚ ze strany blízkých lidí. Každý má mít oči na stopkách v nejbližším okolí!!!!!!!!
    Moc ty dětičky lituji!!!
    O SYSTÉMU OCHRANY LIDÍ I DĚTÍ JE ŠKODA ZTRÁCET ČAS. nESTOJÍ TO ZA ŘEČ.!

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:12:56
  19. avatar
    [36] ŠTÍSTKO [*]

    Nejhorší na tom všem je,že je za dobré chování pustí dřiv. A ještě chudáci rodiče budou platit z řádně odváděných daní komfort takových hajzlů ve vězení!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:12:55
  20. avatar
    [35] OlgaMarie [*]

    Víte, co je horší? Je-li to v rodině. Někdy naprosto ztuhnu při nějaké zprávě v TV. Koho z vás, co nabádáte děti, aby se s cizími nabavily, by napadlo, že doma...?Žádnou a ještě se pohoršíte.
    K tomu oblékání: Vy jste jako malé netoužily po něčem jakoby dospěláckém? Když nějakej vometák nezvládá své sexuální představy a touhy a je svéprávný, tak ať jde k doktorovi. Ale to néé, to by měl ostudu a pak dělá zoufalé ksichty u soudu, jak trpí a mrzí ho to a jak nezvládl svádění. Kdyby před ním mělo být 20 let v lochu, tak by si to jich hodně rozmyslelo ukájet se na dítěti.
    Hádejte, kolik českých firem monitoruje, zda se jim nějaký úchyl v pracovní době nepohybuje na pornostránkách v pracovní době. Není to tak dlouho, kdy přijela kriminálka do firmy, kde pracuje syn. Přijeli i zástupci firmy z Vídně, kteří toto zjistili. A víte, čím se ten nenápadný, nekonfliktní pracovník hájil? Chodil na ty stránky, aby to ohlásil.

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:09:46
  21. avatar
    [34] wich [*]

    risina: Ale většina dětí, kterým je toto říkáno, zneužívána doma není. Také bych své dítě učila, aby se nezdržovalo s cizími lidmi. Byla jsem tak vychována já a považuji to za správné.

    Souhlasím s děvčaty, že mezi vězni je dítě tabu, tudíž to vězni, kteří ublíží dítěti, mají ve vězení velmi těžké (potvrzeno vězeňským psychologem).

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:08:37
  22. avatar
    [33] wich [*]

    Násilí na dětech a zvířatech je nejhorší. Nemají šanci se bránit . A je velmi odsouzeníhodné, že děti zde i umírají vinou nedokonalého systému, který je nedokáže včas ochránit . V takových případech beru věnec od premiéra republiky na pohřbu zemřelého dítěte jako krajně nevhodné gesto

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:05:33
  23. avatar
    [32] risina [*]

    Všechny tu mluvíte o tom, že děti nesmějí mluvit s cizí,i lidmi, Víte ale o tom, že nejvíc případů zenužívání je od lidí blízkých, dokonce příbuznýh?

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:00:01
  24. avatar
    [31] átéčko [*]

    Měla jsem o děti takový strach, že jsem se synem chodila do i ze školy.
    Mám strach stále, i když je synovi 25. Má nejsilnější motorku ve městě

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:50:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] soptice [*]

    Také jsem měla nepříjemný zážitek, když mně bylo 11 let. Odemklajsem si dům a na chodbě potkala chlapa, který mně oslovil a žádal, abych ho pustila na WC nebo do sklepa, že tam něco opraví.....a co myslíte, byla jsem tisíckrát poučená od rodičů, ale přes to všechno jsem mu ten sklep ukázala.....včas jsem utekla, protože mně bylo jasný, že tenhle chlap je divný. Byla jsem z toho dost vystrašená, ale doma jsem nic neřekla.
    Tím jsem tu chtěla říct, že dítě uvažuje jinak a pokud ho nebudeme vét k tomu, aby si samo dělalo svůj názor a hlavně se podle něj řídilo, že ne všichni dospělý jsou hodní......také hodně pomáhá uvádět příklady...co kdyby ti někdo zastavil a řekl, že tě odveze atd. atd.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:42:59
  2. avatar
    [29] soptice [*]

    tornado-lou: jde také o to, aby dítě doma řeklo všechno

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:34:43
  3. avatar
    [28] Kuře [*]

    tornado-lou: Proto je potřeba děti učit, že mají právo říct ne a taky že můžou mamince (tatínkovi, babičce...) říct všechno. A že po nich nikdo nemá právo chtít, aby o nepříjemných věcech mlčely.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:34:32
  4. avatar
    [27] RenataP [*]

    ToraToraTora: ano, píše o tom už Zdeněk Matějček před desítkami let, TOHLE je rizikový faktor zneužití...

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:29:52
  5. avatar
    [26] Kuře [*]

    Kassy: Ono je potřeba děti učit, že si můžou říct (a nejlépe taky vysvětlovat, kdo je "rozumný" k oslovení), že mají právo odmítnout, mají právo říct názor atp. Nicméně já zatím nepřipouštím, že by se mohly bavit s dospělými, kteří je sami osloví. Třeba i proto, že moje spolužačka šla ukázat "hodnému pánovi" kudy má jít. Jenom roh... Během těch pár kroků ji přesvědčil, aby mu tu cestu ukázala dál. Měla z toho pak docela nepříjemný zážitek a to stačila utéct "včas".
    Tvrdím, že dospělý dokáže děcko ukecat kdy se mu zamane. A jakmile se děcko s někým dá do řeči, tak k němu postupně nabývá důvěru. Proto malé říkám, že rozumný dospělý se ptá dospělých a ne malých dětí. Jinak máme se sousedkama pravidlo, že děcka smí ven jenom v "tlupě". Malu pustím, pokud jde s kamarádkou nebo kamarádem a nikdy ne samotnou. A nesmí venku zůstat sama.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:29:40
  6. [25] tornado-lou [*]

    vsechny opakujete, ze dite nesmi mluvit s cizima atd. jenze ti zneuzivajici prece ve velke vetsine nejsou cizi lidi, ale znami nebo i blizci

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:26:53
  7. avatar
    [24] soptice [*]

    Oko za oko, zub za zub...je strašné, jak nízké tresty pro takové zrůdy jsou....nechápu, jak civilizovaná společnost nedokáže přehodnotit zákony, které rozhodují o tak důležitých věcech. Děti jsou tak zranitelné a naivní, sama svým dětem téměř každý den opakuji, aby nemluvily, nechodily a nevěřily cizím lidem....a abych pravdu řekla, už jsem jim tím občas k smíchu. Ale vím, že jim to v té hlavičce snad určitě zakoření. Mám z takových věci opravdu panickou hrůzu. Někde jsem četla, že v České republice je ohlášeno 13 případů týdně zneužívání dětí......to je přeci tak strašné. A kde jsou ještě ty neohlášené. Nem§ůžeme nic, než dokola opakovat dětem, že s cizím člověkem nesmí.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:20:48
  8. avatar
    [23] Gedžitka [*]

    Kassy: Napsala jsi to přesně. Ale zas k tomu, že zastrašovat, nmusíš snad dítě zastrašovat, ale vysvětlit mu co a jak, aby se jednou přece jen neosmělilo a zrovna blbé situaci. A jinak líná huba - holý neštěstí, takže ano učit děti říct..., zeptat se ....

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:17:48
  9. avatar
    [22] Kassy [*]

    Já souhlasím s tím, že děti je potřeba chránit, ale ani to se nesmí přehánět. Já jsem jako malá měla taky vtlučeno do hlavy, že s cizími lidmi se nesmím bavit a dopadlo to tak, že jsem se ještě v osmnácti bála zeptat někoho na cestu nebo si o něco říct prodavačce v obchodě. Všeho s mírou a podle povahy konkrétního dítěte. Přirozeně stydlivé dítě asi není třeba ještě víc zastrašovat. Myslím, že spíš než pěstovat v dětech obecnou nedůvěru, je potřeba právě učit je, že mají právo na svůj názor a o sobě rozhodují samy. A taky je v běžných situacích nechat nést následky jejich rozhodnutí. Pak budou schopné se i rozhodnout, s kým a o čem se bavit můžou (třeba poradit cestu) a s kým a o čem ne (třeba odmítnout od cizího bonbón).

    A k tomu třetímu světu - ono v kulturách, kde se čtrnáctileté holčičky běžně vdávají, je to asi zas něco jiného než u nás.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:07:26
  10. avatar
    [21] IRISS215 [*]

    Já bych takové jednání daleko přísněji trestala Nemám ráda lidi, kteří ubližují bezbraným dětem

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:58:15
  11. [20] T.J.T. [*]

    átéčko: Taky souhlasím, že malé holčičky mají vypadat jako děti. Ovšem ze zkušeností musím říct, že je strašně těžké jim zabránit, aby se "šlechtily" jako velké. Např. když jsem jim odmítla půjčit lak, natřely si všechny nehtíky fixami. Naštěstí brčálově zelenými
    Ovšem tím nechci zlehčovat tohle téma. Když čtu o pedofilech a podobných proklínám civilizaci. Takové oko za oko ... by se hodilo.

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:33:21
  12. avatar
    [19] jiti [*]

    Každýmu kdo ublíží dítěti přeju to nejhorší.

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:27:17
  13. avatar
    [18] átéčko [*]

    ToraToraTora: To máš pravdu, ale omluva pro pedofila to fakt není
    Také nemám ráda, když mají malé holčičky tanga, nalakované nehtíky a máma jim dovolí malovat se.
    Co já vím, jestli tohle přitahuje pedofily, ale nelíbí se mi to moc

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:17:37
  14. avatar
    [17] Gedžitka [*]

    A taky sou dobrý ty řeči dospělých jako třeba- mě se nemusíš bát, já ti nic neudělám nebo pojď dej mi ručičku, půjdeme spolu HOlky se teda straní cizích lidí kvůli tomu, že se stydí, ale i tak jim pokaždé říkám, že s nikým nikam jít nesmí, s nikým se nesmí bavit....

    Kuře: ano to je snad v pořádku, že se nebojí říct

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:03:54
  15. [16] počítačka [*]

    Kuře: No vidíš, to je ve školce. A já jako vychovatelka mám u kolegyň problém, protože chci po puberťácích, aby říkali všechno. Slušně, ale narovinu. A že s každým názorem se počítá. U těch kráv /omlouvám se všemu hovězímu, ale slušnější výraz mne nenapadá/ kolegyň je to problém. Prostě rozhodnou a bude to tak. Pokud něco studenti řeknou, je to špatně, vidí to blbě...aj. I malé dítě musí umět říct svůj názor a tím pádem i možnost s každým se nebavit.

    superkarma: 0 25.06.2008, 12:43:57
  16. avatar
    [15] Kuře [*]

    A pak se dočteš v hodnocení ze školky: "Dítě se nebojí říct když se mu něco nelíbí, dokonce ani paní ředitelce." Do dneška musím nad tou větou vrtět hlavou. Nevím, proč by malá měla sednout na zadek a nechat si líbit nespravedlnost jenom kvůli tomu, že ji páchá ředitelka?
    Pořád dokola tluču malé do hlavy, že má vlastní rozum a nemusí poslouchat každého hejhuláka, který je náhodou dospělý. A hlavně že doma může říct úplně všecko a nikdo jí to nemá právo zakazovat. Díky tomu jsme se velice rychle zbavili pokusů o šikanu, protože malá doma nahlásila, že jí Vojta zmlátil a ještě jí řekl, že to nesmí nikomu říct. Tož to práskla doma a následky pro Vojtu byly velmi nepříjemné.

    superkarma: 0 25.06.2008, 12:21:10
  17. [14] Lindaa [*]

    Me na celém clánku zarazil poslední odstavec pred odborníkem, má v necem pravdu. Proc odmala ucíme deti, ze dospelý má pravdu, nejlépe ví co je pro díte to nejlepsí, proc kdyz díte má vlastní názor a rekne ho nahlas je oznaceno za nevychované a neposlusné? Se samotným zneuzíváním to nemá nic spolecného, ale kdyz uz k tomu dojde tak by se deti aspon nebály ozvat se.
    A souhlasím s ToraToraTora 12

    superkarma: 0 25.06.2008, 12:10:18
  18. avatar
    [13] kuty [*]

    Zrovna jsem četla na Tn. cz.Nějaký týpek se obnažoval před desetiletou holčičkou v parku.Hrozí mu pouze pokuta.Já osobně bych mu ho bez váhání ufikla,hajzlovy hnusnému.

    superkarma: 0 25.06.2008, 12:00:51
  19. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    Všude se o tom mluví, ale stále se najde spousta maminek, které svým holčičkám odmala kupují vyzývavé rádoby dospělé oblečení, malují jim nehtíky, k vánocům jim věnují jejich první rtěnku...co na tom, že jdeč teprve do první třídy. Ano, pedofil je vždy na vině, ale proč je provokovat. Ze sledování pedofilů jasně vyplývá, že nejčastějšími obětmi jsou právě malé slečny, které se oblékají jako "velké", pedouš si totiž snáz omluví ten věkový rozdíl

    superkarma: 0 25.06.2008, 11:56:42
  20. avatar
    [11] olga ebertová [*]

    Lostris: Ano,i mě říkají,že jsem dětem pořád za zadkem,že je nepustím samotné ani na ulici,ale pro mě je důležité mít o dětech přehled a vím,že jsou se mnou v bezpečí.Jednou určitě ty děti pustím z dohledu,ale ještě není tan pravý čas.V tomto věku 11 a 7 let jsou tak zranitelné a důvěřivé až hrůza.

    superkarma: 0 25.06.2008, 10:52:09
  21. avatar
    [10] Lostris [*]

    cicinka: na Kavárně se ti snažily říct, že být dětem pořád za zadkem taky není zrovna to nejlepší

    superkarma: 0 25.06.2008, 10:40:04
  22. avatar
    [9] cicinka [*]

    Vidíte,a mně se nedávno na kavárně ženy-in snažily přesvědčit,že to dělám špatně,když si kluky hlídám a nechci je nikam pustit samotné.Nebo aspoň do rizikových míst.Tak nevím. Já taky budu mít raději živé děti i když nedůvěřivé.

    superkarma: 0 25.06.2008, 10:23:30
  23. avatar
    [8] OlgaMarie [*]

    Za zneužití jsou velmi nízké tresty, protože kdekdo si myslí, že malé dítě zapomene...Dospělý, svépravný je vinnen a nezkoumala bych, zdali je odpovědný za svůj čin. JE!(Po volbách také nikdo nezkoumá naši psychiku, protože JSME svéprávní.) Proč se čeká, až zabije? Tomu lze změnou zákonů předejít.

    superkarma: 0 25.06.2008, 10:19:48
  24. avatar
    [7] shb [*]

    olga ebertová: to je pravda - proč si třeba myslíte že teď chcípla ve vězení ta kráva co chtěla podříznout svý děti...a v médiích se objevilo že příčina smrti je neznámá....ani vězni nesnesou tyhle zvrácený hajzly

    superkarma: 0 25.06.2008, 10:03:23
  25. avatar
    [6] Kuře [*]

    olga ebertová: Já jsem po zralé úvaze došla k tomu, že pro dítě je nejlepší se s dospělákem skutečně vůbec nebavit. Maximálně můžou vyhrknout: "já se s cizím bavit nesmím" a okamžitě zdrhnout,nejlépe do nejbližšího obchodu nebo na pískoviště mezi maminky (vycházím z prostředí, kde se mí harantíci pohybují sami). Předpokládám, že v době,kdy se děcka pohybují sami je venku dost dospěláků, kterých je možno se zeptat na cestu, požádat o pomoc atp., takže oslovovat dítě je naprosto zbytečné.

    superkarma: 0 25.06.2008, 10:01:46
  26. avatar
    [5] shb [*]

    fuj ani jsem to nemohla dočíst, je to všude a pořád jen se o tom někdy mluví víc a někdy míň, já žádnou víru v člověka nemám, lidi jsou pro mně obecně zrdi, jen se občas objeví někdo kdo příjemně překvapí takže asi tak

    superkarma: 0 25.06.2008, 10:00:54
  27. avatar
    [4] olga ebertová [*]

    Kuře: To samé učím svoje děti,s nikým cizím se nebavím i kdyby sliboval cokoli.Je to přeci pro jejich bezpečnost.Mám panickou hrůzu z toho,že moje děti nedorazí ze školy.

    Slyšela jsem,že ve vězení jsou vězni hákliví na hajzli co ublíží dětem,nebo ženám.S takovým si rychle poradí.Většinou má hazl nějakou ošklivou nehodu a bachaři dělají,že nic neviděli a neslyšeli.

    superkarma: 0 25.06.2008, 09:43:02
  28. avatar
    [3] Kuře [*]

    Já jsem nedávno dostala kapky za to, že obě děti učím, že když na ně cizí dospělák promluví,tak mají okamžitě zdrhnout. Prý je učím chorobné nedůvěřivosti. Můj argument, že dospělák dokáže děcko kdykoliv ukecat je prý blbost. No nevím, já si myslím, že dokud můžou mezi lidi takový hýzlíci jako teď, tak je lepší mít nedůvěřivé, leč živé děti.

    Já bych tyhle zrůdy šupla pěkně mezi ostatní vězně a těm bych řekla, že mají novou hračku. Někteří jsou třeba nemocní, ale v tom případě holt nesmí mezi lidi. Lidi s infekčníma nemocema jsou taky izolovaní a dokud jsou nakažliví, tak nesmí ven.

    superkarma: 0 25.06.2008, 09:20:49
  29. avatar
    [2] arjev [*]

    štístko: máš pravdu. Za vraždu - kulku nebo se zhoupnout. Nechala bych mu vybrat.

    superkarma: 0 25.06.2008, 09:02:41
  30. avatar
    [1] ŠTÍSTKO [*]

    Kdyby zrovna zavřeli toho hajz.a (co zamordoval Jakoubka) a nedávali mu ambulantní léčbu,na kterou ani nemusí docházet,tak mohl Kubík být naživu.Když už se takový lidi dostanou za mříže,tak bych jim dělala to samé,co oni chudákům dětem. Určitě by si nějakou recidivu rozmysleli.A ty rádobi humanitární pracovníci jsou taky pěkný hyeny - měli by pomáhat a né ubližovat.Más rodiče varovali,že se nesmíme nechat nalákat na bonbony,ale dneska by děti nemohli mluvit s nikým a nejhorší je,že dětem často ubližujou ty nejbližší!

    superkarma: 0 25.06.2008, 07:05:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme