Bulvár

Proč mě, jakožto cizího člověka, má zajímat jeho problém?

Upřímně, nemám takovéto "moderní žebračení" ráda. Na ulici jsem příspěla jen párkrát když si mě odchytli cestou ze školy a já mladý tele měla v sobě ještě špetku soucitu. Pak jsem zjistila, že mi druhý den chybělo na sváču. Rodiče byli nekompromistí. Tady máš měsíční kapesné, a starej se. Raději pomáhám cíleně konkrétním osobám. Máme tu v obci starý důchodce co vychovávají vnučku. Dávám jim starý oblečení a a když jsou v nouzi půjčuji jim semtam stovečku na jidlo než jim příjde důchod.

Můj přítel je uplný opak, ten je lidumil až to škodí. Dává peníze kdejakému chudáčkovi na nádraží, který zrovna nemá dvacet korun na autobus z Prahy do Brna. A protože jsme si prohodili role, jedna paní, která vsadila na svůj Quasimodovský vzhled a přispěchala k nám s cílem vyvolat v nás lítostné city. Mysleje že jsme mladý pár a  že muž jistě ukáže svou štědrost před svou přítelkyní, přece se neprojeví jako lakomec. - Tvrdě narazila. Nejen že jsem ji rázně odmítla, ale ještě jsem přítele, který už už vytahoval peněženku, upozornila že na lavičce má igelitku s krabicovými víny.

Uzavřela bych svůj postoj tim, že každý nemohoucí přece má rodinu a přátele. Pokud se i tito blízcí na něj vykašlou, proč mě jakožto cizího člověka zajimat jeho problem?

Text nebyl redakcí upraven.

Nesouhlasím. Ne každý má rodinu a ne každá rodina má tolik peněz, aby mohla sponzorovat svého člena. Zvlášť případě, stojí-li kompenzační pomůcky desítky tisíc. Leckdy je ani pojišťovna nehradí v plné výši.

Charita a sbírky jsou téma na dnešek. Jaký je váš názor?

redakce@zena-in.cz

   
23.09.2010 - Společnost - autor: Eva Soukupová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] bubidani [*]

    peetrax — #30 jsem si tím jistá, protože už semnou něco prožili a zůstali při mě, ano lidi se časem mění, ale jsou pouta, který člověka ctí... nemusím mít tlupu o třiceti lidech, jsou přátelé a kamarádi, s kamarády je legrace, a s přáteli se dělíme o své radosti i starosti

    superkarma: 0 24.09.2010, 07:37:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] peetrax [*]

    bubidani — #28 já třeba na cizí pomoc nespoléhám. Ale jak už jsem měla možnost zjistit, nikdy člověk neví, co se mu stane. Nikdy. A neví, kteří lidi s ním zůstanou, kteří ne... Pozastavila jsem se nad tím, že si vybíráš přátele, kteří tě nikdy neopustí. Samozřejmě bych ti to přála, ale jak si tím můžeš být tak jistá...?

    1. na komentář reaguje bubidani — #31
    superkarma: 0 24.09.2010, 07:01:21
  2. [29] lidicka [*]

    Přispívám jedině  na sbírku kterou pořádá Liga proti rakovině  a na Bílou pastelku. Pak jedině na povodně. Ale bezdomovcům NE! Když mají na víno či jiný alkohol, asi až tak špatně na tom nejsou. Sama za alkohol neutrácím, nevím proč bych  měla podporovat cizí.

    superkarma: 0 24.09.2010, 06:42:28
  3. avatar
    [28] bubidani [*]

    peetrax — #27 jestli jsem dnes uspěšná, tak to se nechci vidět až budu na dněSml30

    nevim proč dáváte takovou váhu a spoléháte se na cizí pomoc, charity v dnešní podobě, to dřív nebylo a lidi taky žili... člověk se přizpůsobí, spousta lidí kteří jsou nějak postiženi si svůj byt a život přizpůsobili životním situacím, a stačilo jim to co dům a okolí dalo

    1. na komentář reaguje peetrax — #30
    superkarma: 0 23.09.2010, 22:34:24
  4. avatar
    [27] peetrax [*]

    bubidani — #24 "dneska jsi tak úspěšný a nemáš strach, žádný hřebík netlačí tě v botě, zítra budeš opuštěný starý brach, zítra budeš úspěšný kůl v plotě", jsem si vzpomněla, když jsem četla tvůj příspěvek. Jak si můžeš být jistá tím, co píšeš? Lidi se mění, i přátelé se na tebe můžou vykašlat. Fakt nikdy nevíš, co tě v životě potká nebo o koho přijdeš. Třeba si jednou na tu svou dnešní aroganci vzpomeneš. Ale spíš bych řekla, že ne. Sml24

    1. na komentář reaguje bubidani — #28
    superkarma: 0 23.09.2010, 21:39:14
  5. avatar
    [26] kebulkaevulka [*]

    bubidani — #25 Nebud lhostejná k jiným lidem,jednou taky možná budeš potřebovat pomoc,já jí potřebovala,pro mého syna a rodinu a přátelé mám taky,nikdy nevíš,kdy to budeš potřebovat,článek od tebe se mi vůbec nelíbil!Co člověk to názor a o tom to je.

    superkarma: 0 23.09.2010, 20:19:25
  6. avatar
    [25] bubidani [*]

    LudPa — #21 ja nejsem bezcitna, jen nepomáhám prostřednictvím nadací a různých sbírek, pomaham lidem ve svém okolí, jsou to lidi který znám, vídáme se a prožívám s nima životní situace

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #26
    superkarma: 0 23.09.2010, 20:10:45
  7. avatar
    [24] bubidani [*]

    Chefi — #19 o životě toho moc nevim, kdo může tvrdit že ho život už nemůže překvapit?

    přej mi třeba lepru, ale ja jsem napsala svůj názor, můžeš s tim nesouhlasit, každý není spasitel, dožadovat po někom "jestli mi nepomůžeš, jsi necita" se mi nezdá jako dobrý způsob, ale každý na to má jiný názor.... ja bez přátel a rodiny nebudu, umím si totiž vybírat přátele kteří při mě stojí, takže tebou přejicné dno se nekoná

    1. na komentář reaguje peetrax — #27
    superkarma: 0 23.09.2010, 20:08:36
  8. [23] Pool72 [*]

    Já bezdomovce taky nemusím, ale člověk se na tu uroven dostane coby dup.

    superkarma: 0 23.09.2010, 19:19:00
  9. avatar
    [22] kebulkaevulka [*]

    Chefi — #19 Souhlasím s každým tvým slovem,asi je moc mladá,až jednou bude potřebovat pomoc,tak jí přeji aby toto myšlení sdílelo co nejvíce lidí.

    superkarma: 0 23.09.2010, 17:10:01
  10. avatar
    [21] LudPa [*]

    Někdo pomoc opravdu potřebuje a někdo toho zneužívá. Ale raději málem pomůžu, lépe se mi usíná a říkám si " Na každého jednou dojde." Nějaká empatie být musí, mají ji dokonce i sloni.

    1. na komentář reaguje bubidani — #25
    superkarma: 0 23.09.2010, 16:28:37
  11. avatar
    [20] babicka11 [*]

    u Kauflandu taky furt někdo oblejzá a somruje drobný, to pak honem do auta a bič a pryč .....

    superkarma: 0 23.09.2010, 16:12:26
  12. [19] Chefi [*]

    jo tak každý má blízké a rodinu..????wtf???!!bože při tomto článku mám pocit, že "slečna" nemá o realitě života ani páru..Sml68

    a opravdu jí nepřeji..aby zažila,co to je být na dně...bez přátel,příbuzných,prostředků,zdraví atd...možná by pak pochopila..co dokáže pak pomoc od cizích lidí co mají i "nemají"

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #22
    2. na komentář reaguje bubidani — #24
    superkarma: 1 23.09.2010, 15:15:21
  13. [18] bobi2 [*]

    bubidani — #16 představ si rodinu s vážně nemocným dítětem, kde léčba je velice nákladná a pojišťovna hradí jen nepatrnou část nebo vůbec, popřípadě je nutná nákladná operace, co se pro to dítě budeš snažit udělat, nepožádáš o pomoc? Tady už to není jen o pomoci od rodiny či přátel.

    superkarma: 0 23.09.2010, 15:03:50
  14. avatar
    [17] Bugy [*]

    Já si myslím, že jsou lidé, kteří pomoc potřebují. Někdy nestačí přátelé a rodina. Taky každý rodinu nemá.

    superkarma: 0 23.09.2010, 13:54:01
  15. avatar
    [16] bubidani [*]

    oalison — #7 život má hodně barev, a neříkám, že by se mi nikdy nemohl tohle nebo tamto stát, může... ale žiju v nějakém prostředí s nějakými lidmi, chovám se k nim slušně a když mohu tak jim pomáhám, až budu potřebovat já, pomohou oni mě, jak to bude v jejich silách,  nevim proč bych měla zajimat někoho z druhé strany republiky že nějaká bubidani je nemocná, vždyť mě neznají, proč by mi měli pomahat? aby se jim usínalo lépe?Sml80

    1. na komentář reaguje bobi2 — #18
    superkarma: 0 23.09.2010, 13:37:52
  16. avatar
    [15] nadenica [*]

    oalison — #7souhlasímSml58

    superkarma: 0 23.09.2010, 13:28:11
  17. [14] kalakai [*]

    Manžel je taky dobrák, ale jak kdy. Od zkušenosti s místní charitní organizací, kdy se zpozdil s darem o pár dnů a paní na něj do telefonu křičela, jaktože nezaplatil tu fakturu, co mu dali, přispíváme raději na sport. Jednou tam budou chodit aji naše děti ;).

    superkarma: 0 23.09.2010, 13:21:31
  18. avatar
    [13] kozicka [*]

    Tee.. — #12 to má za to, že Ti věštila tak málo let

    superkarma: 0 23.09.2010, 13:14:21
  19. [12] Tee.. [*]

    Dante Alighieri — #11 ...Sml30.. no..tak to je zkušenost.. Sml79 ..to je drzost.. Sml31 ..

    ..tak to já ještě přispěju s jedním zážitkem..stojím v klidu na zastávce když tu ke mně zezadu přišla stará cikánka..a prý, že umřu v 68, budu mít tři děti a tak..já dělala, že jí nevidim, ale dost zřetelně jsme slyšela..dej mi pade, ne?..já ti tu věštim...Sml52  Tak sem jí řekla, že si tak možná povídá sama se sebou a že jí nic nedám. Tak se zamračila prorostlým obočím a šla otravovat pani vedle..Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje kozicka — #13
    superkarma: 0 23.09.2010, 13:10:15
  20. avatar
    [11] Dante Alighieri [*]

    Tee.. — #8 To bych mu tu dvacku asi dala taky. Sml16 Nesnášim totiž ty kecy - jsem nemocnej, matka mi umřela, bratr se na mě vykašlal... Jeden bezdomovec mi vyprávěl pohádku, že se potřebuje dostat do Mostu za svojí "starou", dala jsem mu teda 20 Kč jako příspěvek na jízdenku a on mi řekl "krávo, tak málo, to si strč za klobouk". To bylo poprvý a naposledy, co jsem něco dala žebrákovi.

    1. na komentář reaguje Tee.. — #12
    superkarma: 0 23.09.2010, 13:01:49
  21. [10] Bébina [*]

    kalakai — #4 Tyhle jsem potkala nekolikrat. Nekde u nadrazi, ze je okradli a nemaji na cestu domu. Tak jim rikam, at si zajdou na policii a tam si to vyresi. A v metru na Mustku obchazi stara pani s ovcakem a zebra. Moje mama ji jednou dala stravenku, at si tedy koupi jidlo. Z chvili tam byla znova, jestli by ji nemohla dat jeste jednu, aby uz mohla jit domu.

    superkarma: 0 23.09.2010, 12:57:58
  22. avatar
    [9] ToraToraTora [*]

    Tee.. — #8 Sml30 ale to se cení

    superkarma: 0 23.09.2010, 12:53:37
  23. [8] Tee.. [*]

    Ke mně přišel somrák na autobusáku a řekl: "Hele pani, já vám nebudu lhát - dáte mi na pivo?".. za upřímnost jsem mu dala dvacku.. Sml32

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #9
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #11
    superkarma: 0 23.09.2010, 12:52:02
  24. avatar
    [7] oalison [*]

    Co na to říct? Snad jen doufejte že jednou nebudete v takové situaci, aby jste nebyla odkázaná jen na zájem pro vás cizích lidíSml80

    1. na komentář reaguje nadenica — #15
    2. na komentář reaguje bubidani — #16
    superkarma: 0 23.09.2010, 12:50:55
  25. [6] Anai [*]

    Já s pisatelkou článku souhlasím.

    superkarma: 0 23.09.2010, 12:48:23
  26. avatar
    [5] enka1 [*]

    Dávání žebrajícím není charita

    Jinak: jak píše monkee

    superkarma: 0 23.09.2010, 12:47:39
  27. [4] kalakai [*]

    po mě taky jednou chtěl na nádraží jakejsi mladej zfetovanej, že na vlak.. nic nedostal

    1. na komentář reaguje Bébina — #10
    superkarma: 0 23.09.2010, 12:27:04
  28. avatar
    [3] monkee [*]

    ToraToraTora — #1 Chválím Sml22Sml24Sml79

    superkarma: 0 23.09.2010, 12:26:23
  29. avatar
    [2] monkee [*]

    Pomáhej dál důchodcům ve vaší obci a až to jejich vnučka nebude potřebovat, najdi si někoho dalšího konkrétního. I tato pomoc se počítá. Časem možná potkáš další příležitost být jiným prospěšná, není to jen o penězích. A dárcovství je DOBROVOLNÉ.

    Problémy cizích lidí tě zajímat nemusí, budou stačit problémy lidí, ke kterým si sama získáš vazbu a to chce životní zkušenosti.

    superkarma: 1 23.09.2010, 12:25:25
  30. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    Já jsem též skorolidumil, ale na čůčo nedávám nikdy.

    1. na komentář reaguje monkee — #3
    superkarma: 0 23.09.2010, 12:23:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme