Chystáte se vyzkoušet poprvé lekci spinningu? Máte obavy, jestli hodinu zvládnete? Bojíte se, co vás čeká? Zbytečně, strach mít vůbec nemusíte!

Lekci Spinningu může absolvovat opravdu kdokoliv. Nečekají na vás žádné náročné pohybové kreace, ani nezapamatovatelné sestavy. Nemusíte se strachovat, jestli na ni stačíte fyzicky. Nepotřebujete být zdatným cyklistou, abyste hodinu zvládli. Z největší části záleží totiž na vás, jaká „vaše“ hodina bude. Sledujete instruktora a dbáte jeho rad, ale zároveň posloucháte své tělo. Je jen na vás, jakou zátěž si nastavíte. Každý máme momenty, kdy sneseme velkou zátěž (glycerín)bez potíží, jindy zas potřebujeme trochu odlehčit. Proto zátěž nastavujeme vždy jen podle svých aktuálních možností a chuti. Z tohoto důvodu není na regulátoru žádná stupnice, která by nás při nastavování mohla ovlivňovat. Stejně tak se sami rozhodnete, jaký styl „pojedete“. Profil každé lekce je pro vás doporučením, nikoliv příkazem. Necítíte-li se na dlouhé těžké „terény“, vynecháte je. Naopak, chcete-li si je přidat, přidáte si je. Je to přece vaše jízda.

To nejdůležitější, co vám může spinning – stejně jako jakýkoliv jiný druh sportovní aktivity – nabídnout, je váš dobrý pocit.

 

Na co je spinning dobrý?

 

KONDICE
ð Pro ty, kteří si chtějí získat, udržet si nebo zlepšit svoji kondici jednoduchým a zábavným způsobem
Nemusíte být zrovna vrcholoví sportovci, dokonce nemusíte nikdy předtím sportovat, a přesto můžete zajít na SPINNING. Nemusíte se učit žádné složité pohyby. Budete nenásilným způsobem pracovat na své fyzičce a zároveň pročistíte svoji mysl - i když je vám šedesát nebo máte 130 kilo.

 

POSTAVA
ð Pro ty, kteří chtějí pečovat o svoji postavu
SPINNING je ideální prostředek ke zhubnutí. Při jedné 45minutové lekci průměrně spálíte 400 až 600 kcal, což je 12krát víc než při aerobiku, aniž byste zatížili své klouby. Pravidelný trénink vám pomůže účinně tvarovat a zpevňovat vaši postavu.

 

TRÉNINK
ð Pro sportovce
SPINNING program umožňuje specializovanou přípravu pro všechny druhy sportů. S pomocí měřiče tepové frekvence lze simulovat konkrétní tréninkovou zátěž - vytrvalost, rychlost, výbušnost i intervalový trénink. Pro svoji vysokou účinnost je spinning běžně používán ke zlepšení kondice hráčů NHL.

 

 

Co s sebou na lekci?

Tekutiny:
Celkem byste během jedné lekce měli vypít cca 0,7-1 l tekutin. K pití si přineste neperlivou vodu nebo iontový nápoj.

Oblečení:
Pohodlnou jízdu si zajistíte v cyklistických kalhotách s vycpávkou nebo v přiléhavých šortkách a lehčím triku nebo dresu.

Obuv:
Noste cyklistickou obuv s SPD systémem nebo obuv s tvrdou podrážkou (např. tenisová obuv). Nevhodná je obuv na aerobic nebo běžecká obuv s měkkou podrážkou.

Rukavice:
S ohledem na vaše pohodlí a bezpečnost používejte cyklistické rukavice. Rukavice pohlcují vlhkost, takže zabrání kluzkému povlaku na řidítkách.

Ručník:
Vždy si přineste ručník na osušení potu.

 

Centra StartSpinning

Ať už chodíte na spinning, abyste se sportem odreagovali od všedních záležitostí nebo od práce, abyste zlepšili svoji fyzickou kondici, abyste zhubli přebytečné kilogramy, abyste trénovali na cyklistické vyjížďky nebo na cyklistické či jiné závody, nebo jestliže se na svoji první lekci spinningu teprve chystáte, rádi Vás uvítáme v některém z center START.

Již na pěti místech v Praze Vám nabízíme standardní i specializované lekce. Kromě širokého výběru hodin v dopoledních, odpoledních a večerních časech můžete navštívit i lekce ranní, které Vás stoprocentně správně nastartují na celý den, hodláte-li pauzu na oběd věnovat raději cvičení než jídlu, máte také možnost ;-).

Prodloužené 90minutové lekce jsou ideální pro spalování tuků nebo jako specializovaný vytrvalostní trénink, na hodinách věnovaných začátečníkům se zase nováčci doví vše potřebné ke správné technice jízdy a základy správné jízdy.

Jako novinku nyní nabízíme také lekce určené těhotným. (O tom, jak pomáhá spinning v době těhotenství, napíšeme příště.)

 

Kde nás tedy najdete?

 

* Sportcentrum Ymca, Na Poříčí 12, Praha 1 (metro Náměstí republiky)

 

* Fanatic Studio, Slezská 2, Praha 2 (metro Náměstí míru)

 

* Wellness centrum Chrpa, Krejnická 2021, Praha 4 (metro Roztyly)

 

* Sportcentrum Evropská, José Martino 31, Praha 6 (budova FTVS)

 

* Relax Klub Strahov, Vaníčkova 2c, Praha 1 (Spartakiádní stadion – zastávka Koleje Strahov)

 

Kromě běžných spinningových lekcí pořádáme například pravidelné víkendy se spinningem, oblíbené maratóny s promítáním cyklistických závodů na veletrhu SportPrague a mnoho jiných zajímavých akcí.

Více o nich a mnohé další zajímavosti, také aktuální rozvrhy a kontakty na jednotlivá centra najdete na našich webových stránkách www.startspinning.cz.

 

Těšíme se na vaši návštěvu a na společné příjemně strávené chvíle na spinningu.

 

 

SOUTĚŽ - SOUTĚŽ - SOUTĚŽ - SOUTĚŽ!
Odpovězte během dnešního dne správně na tyto následující tři otázky a zúčastněte se slosování o 3 volné vstupy na spinning! 


1) Kolik tekutin byste přibližně měla vypít během jedné lekce spinningu?
2) Kolik kcal můžete spálit při jedné 45minutové lekci?
3) Jaký typ tekutin byste měla pít při tréninku?

Odpovědi vkládejte SEM.

Reklama