Rodina

„Proč jen si to dítě pořídili?“ diví se jeho chůva

Skloubit dítě s kariérou jde, byť často za cenu, že jedno z toho tak trochu šidíme. Lenka (56) se s tím setkává dnes a denně. Hlídá totiž holčičku, na kterou mají rodiče čas jen výjimečně.

Lenka, původně zdravotní sestra, se roky živí jako chůva. Je rozvedená, její děti už dávno dospěly, takže se své práci věnuje skutečně naplno. Dříve pendlovala od rodiny k rodině, ale dnes ji plně vytěžují mladí manželé, respektive jejich ani ne dvouletá holčička. „Hlídám ji každý den a není výjimkou, že se o ni starám od časného rána až do večera. To neříkám proto, že bych si stěžovala. Je to zlaté dítě a já si péči o ni užívám. Jediné, co nechápu, jsou její rodiče,“ kroutí hlavou a vypráví dál.

dítě

„Jsou to mladí lidé, kteří nejen pracují, ale k tomu ještě studují. Ona druhou, on už třetí vysokou školu! Času tak rozhodně nemají na rozdávání, a to ani o víkendech. Svou dceru milují, to se jim nedá upřít. Jen musí být vděčná za ty chvilky, kdy jí to stíhají dokazovat. Chodí pozdě domů, takže není vůbec výjimečné, že ji ukládám do postele já,“ svěřuje se Lenka, která se už mamince malé holčičky snažila i promluvit do duše.

Taktně, samozřejmě. Aby si uvědomila, že je její dítě malé jen jednou. Jenže ona jen pokývala hlavou na souhlas a poznamenala, že ji to samotnou mrzí, ale nedá se nic dělat. Prý ji takto sice připravují o rodinnou pospolitost, ale zase jí zajišťují skvělou budoucnost. A až za pár let dostudují, bude lépe. No, jsou lidé, kterým určitě věci zkrátka nevysvětlíte. A tak se alespoň snažím, aby jí nic, kromě vlastních rodičů, nechybělo,“ dodává Lenka.

Čtěte také:

   
27.04.2016 - Příběhy - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [47] Radi1 [*]

    Díky holčičce si potom užijí vnoučat . . . Sml16

    Možná.

    superkarma: 0 07.04.2017, 15:06:37
  2. avatar
    [46] moravačka Aja [*]

    Je smutné,když si rodiče pořídí dítě a pak na něj nemají čas.Sml15

    superkarma: 1 18.01.2017, 04:08:28
  3. avatar
    [45] Lidka 1 [*]

    Proč na hlavní straně pořád svítí červeně upozornění na několik měsíců staré články???

    superkarma: 1 31.10.2016, 23:23:22
  4. [44] rychenza [*]

    No hlavne chuve do toho nic neni. Okamzite bych ji vymenila.

    superkarma: 0 03.05.2016, 04:54:59
  5. [43] uuu [*]

    Stádní pud je prostě silný. Kdyby se bezdětným furt ze všech stran neomlacovalo o hlavu, jací jsou nepotřební sobci a jak v důchodu chcípnou sami, bylo by míň děcek, o který ve skutečnosti nikdo nestojí. Sml68

    superkarma: 2 02.05.2016, 10:13:57
  6. avatar
    [42] nelysek [*]

    nelysek — #41 omlouvám se za chyby Sml15, koukám, že už ani neumím psát...

    superkarma: 0 27.04.2016, 22:47:39
  7. avatar
    [41] nelysek [*]

    No, nezbývá než doufat, že holčička ví, že ji mají rodiče rádi a občas se jí i věnují. Chůva je pořád lepší než kdyby si na ní doma vybíjeli frustrace z toho, že se nemůžou vklidu učit či pracovat. Pokud to rodičům vyhovuje, jejich věc, ale myslím, že pak budou litovat, že přišli o její dětství.

    Jen dodám, že si nemyslím, že je studium (záleží tedy také jaké) zárukou lepší budoucnosti, já sama jsem "vystudovaná" a nemůžu říct, že bych se měla nějak skvěle, mám sice dobrý plat, ale když ho člověk přepočítá na reálné hodiny a nervy s prací spojené musím konstatovat, že kdybych šla na učňák, byla bych na tom lépe. Až smrt v rodině mě otevřela oči a ukázala mi, že tudy cesta nevede. Peníze nejsou všechno (i když jsou potřeba), jde o to, aby byl člověk spokojený.

    1. na komentář reaguje nelysek — #42
    superkarma: 0 27.04.2016, 22:42:59
  8. avatar
    [40] AmeA [*]

    Kolik dětí i minulosti žilo s babičkou a dědou Sml32

    superkarma: 0 27.04.2016, 22:08:27
  9. avatar
    [39] denkas [*]

    Já si myslim,že dítě je spokojený. Jen to má obráceně,žije s "babičkou" a rodiče má občas. Je tak zvyklá,tak ji to asi nevadí.No spíš je mě líto těch rodičů,protože přicházejí o to nejkrásnější .Sml22

    superkarma: 3 27.04.2016, 19:23:04
  10. avatar
    [38] SNÍŽEK [*]

    je chůva,platí jí,je to její práce a nemá právo jim kecat do stylu života Sml31

    superkarma: 1 27.04.2016, 18:51:18
  11. avatar
    [37] Jandywoman [*]

    To je panečku zapeklitá věc tenhle příspěvek. Není tak černo-bílý jak se jeví. Dva mladí lidé kteří se evidentně milují když už spolu toužili založit rodinu, jsou ovšem oba natolik nadaní a chytří, že nechtějí zaseknout kvůli děcku svůj talent ke studiu (a ten nemá opravdu každý) a věnovat se na plný úvazek běžným rodičovským povinnostem. Co dělají tak špatného? Na určité časové období se snaží zajistit své dceři tu nejlepší péči a věnovat ji alespoň maximum ze svého volného času. Na určité časové období!Neodložili své dítě, studentka nešla na potrat, necpou děcko na krk babičkám, sousedkám, dalším příbuzným, ...snaží se řešit situaci tou neschůdnější cestou a jistě to emociálně ani pro ně není úplně lehké. Koneckonců, argument, že se takto snaží do budoucna vytvořit pro celou rodinu příznivější podmínky je jistě nikoli argumentem absenci 100% péče o dceru obhajujícím, ale v dnešní době docela logickým.

    superkarma: 2 27.04.2016, 18:44:29
  12. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    Ja teda nevidim, ze by chuva nekde jmenovala a drbala. Ze se ji nelibi pristup rodicu k decku, je snad jeji vec a jeji pravo. No a ze si postezovala? Chuva neni jen zamestnanec, je sice placena, ale stava se soucasti rodiny. Nevim, proc by mame nemohla rict svuj nazor. VYMENIT? Pokud se venuje decku, jak ma, maji doma poklad. Ono je asi strasne easy najit dobrou a spolehlivou chuvu, ze jo?

    superkarma: 3 27.04.2016, 18:25:02
  13. avatar
    [35] peetrax [*]

    Helpes — #25 přesně tak. Navíc nemáme pohled druhé strany, třeba by se ukázalo, že to není tak horké, jak (možná) zaujatá chůva popisuje.

    superkarma: 0 27.04.2016, 17:14:33
  14. avatar
    [34] peetrax [*]

    OlgaMarie — #32 souhlas

    Rikina — #12 to mě napadlo taky jako první... vyměnit.

    superkarma: 0 27.04.2016, 17:13:24
  15. avatar
    [33] peetrax [*]

    1anicka — #24 proč hned házet všechny do jednoho pytle? To chce studený obklad na hlavu.

    superkarma: 0 27.04.2016, 17:12:40
  16. avatar
    [32] OlgaMarie [*]

    Vyměnila bych chůvu. To se nedělá, kdákat do magazínu o poměrech v rodině a péči/nepéči rodičů.

    To s ní ani v pracovní smlouvě nepodepsali mlčenlivost? A má vůbec pracovní smlouvu?

    1. na komentář reaguje peetrax — #34
    superkarma: 7 27.04.2016, 16:06:19
  17. [31] magic11 [*]

    Rikina — #30 Sml67Sml67Sml59

    superkarma: 0 27.04.2016, 16:05:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    1anicka — #24 "to samí" vskutku nejsem, ale nikdy bych si nedovolila někomu předepisovat, jestli smí mít děti, nebo ne. Sml80 Ani pušálně odsuzovat "dnešní mladou společnost" - vlastně nevím, co ti lidé tak strašného udělali. Pracují, studují, dítě zabezpečili, i sama ta chůva uznává, že svou dceru milují, tak co je hergot špatně? Kdyby se flákali na sociálních dávkách a přitom byli s dítětem doma 24 hodin denně, to je lepší varianta?

    1. na komentář reaguje magic11 — #31
    superkarma: 5 27.04.2016, 16:02:17
  2. [29] magic11 [*]

    magic11 — #28 a každý by si měl zamést před vlastním prahem, než někoho šmahem odsoudí ...Sml23

    superkarma: 0 27.04.2016, 15:56:39
  3. [28] magic11 [*]

    Vyměnila bych chůvu Sml67

    1. na komentář reaguje magic11 — #29
    superkarma: 1 27.04.2016, 15:53:15
  4. [27] Helpes [*]

    Motty — #26 Přesně tak! Možná přibude k holčičce setříčka či bráška ...???

    superkarma: 0 27.04.2016, 15:28:44
  5. avatar
    [26] Motty [*]

    Mně je holčičky líto hlavně proto, že ona tu chůvu bere asi spíš jako babičku než někoho cizího, kdo tam jen pracuje. A bude to asi srdcervoucí pro obě, až se budou muset rozloučit. Ale třeba si rodiče chůvu adoptují a bude jejich už napořád, to já nevím Sml30

    1. na komentář reaguje Helpes — #27
    superkarma: 1 27.04.2016, 14:50:01
  6. [25] Helpes [*]

    Já si myslím, že v dnešní době lze bezpečně zabránit nechtěnému početí, tak nechápu, proč si ti mladí pořizovali dítě, když chtěli studovat. Jestliže dítě mají, měli by trávit většinu času s dítětem. Na druhé straně je zase pravda, že být s dítětem a nevěnovat se mu, jen ho neustále okřikovat, protože se připravuji ke zkoušce, je dobrá chůva řešení. Chůva si čas s holčičkou užívá, tak co dál chce řešit?! Její povinností je starat se o dítě a ne "vychovávat"jeho rodiče.

    1. na komentář reaguje peetrax — #35
    superkarma: 0 27.04.2016, 14:47:36
  7. [24] 1anicka [*]

    Rikina — #16 ty si asi to samí,co ta matka,žejo?

    Vy tady asi nechápete,že nejde jen o toto konkrétní dítě,ale o celou dnešní mladou společnost.

    všichni myslí jen a jen na sebe.vydělávat prachy.kdo je víc než já.

    stejně se jim to později vrátí i s úrokama.

    takovíto lidé by nikdy neměli mít děti!!!

    taky takovou holčičku hlídám už 3.rok od jejího 8.týdne narození.

    1. na komentář reaguje Rikina — #30
    2. na komentář reaguje peetrax — #33
    superkarma: 3 27.04.2016, 14:33:45
  8. avatar
    [23] cherinka [*]

    Rikina — #12 Tam se někde píše, že chůva malé říká, že je chudáček? Sml80Sml80

    superkarma: 1 27.04.2016, 13:45:25
  9. avatar
    [22] kareta [*]

    Rikina — #16 Sml67asi takSml22 Co je komu do toho, jak si zařídí život.Sml80

    superkarma: 0 27.04.2016, 13:20:15
  10. [21] Keltka [*]

    Rikina — #12 Sml67Sml67

    superkarma: 0 27.04.2016, 12:44:08
  11. [20] Keltka [*]

    Rikina — #16 Sml67

    superkarma: 0 27.04.2016, 12:43:38
  12. avatar
    [19] Kadla [*]

    Rikina — #16Souhlasím. Vtipné je, že možná to dítě se má líp s tou chůvou než kdyby s ním trávili čas jeho rodiče..

    superkarma: 0 27.04.2016, 12:33:04
  13. avatar
    [18] enka1 [*]

    Rikina — #17 Ta práskací chůva Artura Ivety Bartošový

    superkarma: 0 27.04.2016, 11:50:40
  14. [17] Rikina [*]

    enka1 — #14 Sml14 Jaká Golda? Něco mi uniklo? Sml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #18
    superkarma: 0 27.04.2016, 11:45:53
  15. [16] Rikina [*]

    Nikar — #13 Jestli to dotyčnou dámu natolik trápí, že o tom šla mluvit s matkou dítěte, tak velmi pochybuji, že by ve vztahu k tomu dítěti dokázala své pocity odložit a nedávat je najevo. Navíc když se píše, jak se snaží aby "dítěti kromě vlastních rodičů nic nechybělo". Sml80 Ona tam není od toho, aby posuzovala, co rodiče dělají špatně. Ona je zaměstnanec a má se postarat o dítě. Nic víc. Štourat do rodinných poměrů v žádném případě.

    1. na komentář reaguje Kadla — #19
    2. na komentář reaguje Keltka — #20
    3. na komentář reaguje kareta — #22
    4. na komentář reaguje 1anicka — #24
    superkarma: 7 27.04.2016, 11:38:26
  16. [15] Ricardo [*]

    i když chůva promluvila rodičům do duše, oni ji stejně nepochopili, protože nechtějí, mají své zájmy, takto jim to vyhovuje a dítě se jim nehodí do krámu.

    dítě má přicházet do milující rodiny, kde se mu dostane vřelého přijetí a vlídného zacházení,není to věc, kterou někomu odložím, kdy se mi to hodí,dítě má city a ty jsou lehce zranitelné a napáchané škody mnohdy nenapravitelné...

    bohužel se tyto případy stávají a ačkoliv to chůva myslí dobře, tak je pro tuto rodinu moc velká cíťa a jestli nesnese pomyšlení, že se tu s dětmi nezachází dobře, tak ať jde radši do fabriky k pásu, kde je to těm konzervám jedno, jestli na ně někdo kašle nebo neSml24

    superkarma: 2 27.04.2016, 11:33:19
  17. avatar
    [14] enka1 [*]

    Rikina — #12 Další chůva Golda? Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #17
    superkarma: 2 27.04.2016, 11:29:59
  18. [13] Nikar [*]

    Rikina — #12jak jste zjistila, že chůva dává dítěti najevo, že je chudáček? A já osobně si myslím, že je. Dítě v takto raném věku potřebuje lásku a objetí od rodičů. Co se stane, až dostudují? Dítko bude fixované na chůvu a tu zatím propustí, protože nebudou její služby už potřebovat? Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #16
    superkarma: 2 27.04.2016, 11:22:52
  19. [12] Rikina [*]

    No... já bych asi na místě mladé paní vyměnila tu chůvu. Sml80 Protože do mého životního stylu nikomu cizímu nic není, a aby chůva dávala dítěti najevo, jaký že je chudáček, že na něj rodiče nemají čas, to je přinejmenším neprofesionální a dítěti to akorát může udělat zmatek v hlavě. A už vůbec by si neměla chůva dovolit nějaké promlouvání do duše ke svým zaměstnavatelům.

    1. na komentář reaguje Nikar — #13
    2. na komentář reaguje enka1 — #14
    3. na komentář reaguje Keltka — #21
    4. na komentář reaguje cherinka — #23
    5. na komentář reaguje peetrax — #34
    superkarma: 9 27.04.2016, 10:51:08
  20. [11] alenabl [*]

    škoda - takový dětský věk je nádherný a už se více nebude opakovat. A kdy na dcerku budou mít čas? Možná nikdy..........Sml80

    superkarma: 1 27.04.2016, 10:39:56
  21. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    Jedny prazdniny jsme se synem stravili v NY. Meli jsme na starost 4 zidovsky deti. Jejich matka nepracovala, den travila ve fitku a na nakupech, presto mi deticky hazela na krk v 7 rano a ja jsem mnohdy do 11-12 v noci cekala, az se matka s otcem vrati z nejake vecere ci party. Ty deti byly od narozeni vychovavany chuvama. Matku a otce MOZNA videli o vikendech. Fakt jsem nechapala.... Sml80 Ze se mi to silne nelibi jsem matce ( pokud jsem ji vubec spatrila ) davala tezce najevo. Ale ji to prislo normalni... Ty nejmensi bylo malo pres rok. Sml15Sml15Sml15Sml15Sml15

    superkarma: 0 27.04.2016, 10:33:44
  22. avatar
    [9] hubajda [*]

    macamala — #7presne tak

    superkarma: 0 27.04.2016, 10:25:32
  23. [8] pajakr [*]

    chudák holčička Sml15

    superkarma: 0 27.04.2016, 09:45:08
  24. [7] macamala [*]

    Cas straveny s ditetem je jedinecny a uz se nebude opakovat.

    1. na komentář reaguje hubajda — #9
    superkarma: 1 27.04.2016, 09:14:01
  25. [6] bobani [*]

    Bucík — #4 Sml67

    superkarma: 0 27.04.2016, 08:23:47
  26. [5] Darmovzalova [*]

    Andreadornova — #3souhlasím

    superkarma: 0 27.04.2016, 07:54:33
  27. [4] Bucík [*]

    Moje dcera žije v Anglii, měla zajímavou a velmi dobře placenou práci, dělala manažerku módnímu návrháři. Ale po narození syna se jí vzdala, s odůvodněním, že by si neměla dopřát dítě, když by se mu nemohla věnovat a starala by se o něj chůva. Musela by se po porodu vrátit do práce po 2 měsících. Dnes už má chlapečky dva a až nyní, když je kluků 10 a 5 let, se dala do studia japonské mediciny a praktikuje japonské Anma masáže, akupresuru, shiatsu... a pracuje tak, aby se maximálně mohla věnovat dětem.

    1. na komentář reaguje bobani — #6
    superkarma: 2 27.04.2016, 07:49:46
  28. [3] Andreadornova [*]

    Někteří rodiče by děti mít vůbec neměli :-(

    1. na komentář reaguje Darmovzalova — #5
    superkarma: 0 27.04.2016, 07:15:16
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Ano, a až vystudují, pak bude zase něco jiného...prostě mají jiné priority a dítě si pořídili jen kvůli tomu, že by jim prostě chybělo v seznamu. Když mají na chůvu, peníze jim starost nedělají a mají to vyřízené. Za peníze všecko a pro ně taky.Sml15

    superkarma: 2 27.04.2016, 06:37:37
  30. avatar
    [1] Davidek [*]

    Pět vysokých škol .. to zavání závislostí .. a léta běží vážení ..

    superkarma: 0 27.04.2016, 01:14:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme