Osobní trenér vám ušetří čas i peníze. Sestavením tréninkového plánu přesně na míru dosáhnete rychleji a efektivněji svých cílů. Osobní trenér bere ohled na váš zdravotní stav a fyzickou kondici. S osobním trenérem vám nebude chybět motivace, zvládnete větší počet opakování, když už nemůžete, s osobním trenérem to nevzdáte. Trenér vám poradí jak s tréninkem, tak s životosprávou i s regenerací.

cvičeníPokud cvičí lidé sami, jakých chyb se nejčastěji dopouští?
Pokud chodí člověk cvičit sám, většinou nedosáhne stejné pravidelnosti ve cvičení jako s trenérem. Mezi další nejčastější chyby patří:

  • intenzita cvičení je nižší, než by lidé ve skutečnosti zvládli
  • přetěžují se svalové partie, které by se měly spíše protahovat než posilovat
  • zanedbává se strečink, který je stejně důležitý jako samotné posilování
  • nedbá se na správné posílení hlubokého stabilizačního systému, který je důležitý pro záda
  • špatné dýchaní, které zmírňuje efektivitu cvičení

cvičeníJak dlouhý trénink je optimální?
Záleží na vašich cílech, způsobu života a energetickém příjmu. Ale všeobecně je optimální trénink 60 až 90 min.

Kolikrát týdně bychom měli cvičení věnovat, aby byly vidět nějaké výsledky?
Čím více tím lépe. Minimálně 3x týdně.

V dnešní době si mnoho lidí stěžuje na bolest zad a má problém s krční páteří – jaké cviky byste mu doporučila a jakých by se měl takový člověk vyvarovat?
Problémy s krční páteří se objevují například z častého sezení u počítače. Ochabují zádové svaly, zkracují se prsní svaly, dochází k protrakci ramen. Páteř je přetěžována, protože svaly podél páteře jsou ochablé. Je třeba věnovat velkou pozornost hlubokému cvičenístabilizačnímu systému, svaly, které nám pomáhají ke správnému držení těla, jejich posilováním předcházíme bolesti zad a deformaci páteře. Měli bychom se vyvarovat cvičení s velkou zátěží. A protahovat svaly, které jsou přetížené ze špatného držení těla.

Je lepší cvičit po ránu nebo odpoledne, či večer?
Záleží, zda je člověk ranní ptáče, či nikoliv. Osobně si myslím, že je lepší cvičit po ránu, člověk se nabije pozitivní energií po zbytek dne. Pokud chcete spalovat tuky, nejlepší je cvičit po ránu, s nízkou intenzitou.

Dita Šípková, osobní trenér Fitness Euforie, Praha 5, www.euforie.cz

Reklama