Novinky

Proč bych se po smrti syna měla strojit a malovat?

Čtenářka dasena přišla před 20 lety o syna a od té doby ji netěší o sebe pečovat. I když kvůli manželovi a svým dvěma synům to dělá. Cením si, daseno, že jste nám o svém trápení napsala. Když berete antidepresiva, předpokládám, že docházíte k lékaři. A proto má slova asi neuslyšíte poprvé. Ale jsem přesvědčen, že Váš zesnulý syn by si jistě nepřál, abyste rezignovala na vlastní štěstí. Abyste kvůli němu trpěla. Tak se držte a radujte se z každé maličkosti!

Milé ženy-in a milá redakce 

Blíží se smutné výročí 20 let, kdy  jsem přišla o prvorozeného syna a od té doby se změnil můj svět.

Vždycky jsem chodila oblékaná jako ze škatulky, maminka byla švadlena a tak jsem ladila i do barev, vždy dokázala vše zkloubit, barvy, doplňky a i ostatní

Maminka umřela když mi bylo 27 roků, bylo to šílené období mého života, chodila jsem v černém snad tři měsíce a nebýt kolegyň z práce, tak bych tak snad chodila dodnes:(

Aby toho nebylo málo, přišla další rána, přišla jsem o syna a svět se zhroutil až na dno mého života. Zhroutila jsem se a můj život jsem částečně prožívala po blázincích, dodnes beru antidepresíva a když jdeme na hřbitov vždy uvažuju, kam by to ten kluk dotáhl ve svém životě,

Každá máma si myslí, že má nejlepší dítě, ale tohle dítě bylo vyjímečně nadané. Po revoluci vytudoval v  Německu Obchodní akademii a úspěšně nastoupil do zaměstnání v Deutche bank v Praze. Měla jsem z něho velikou radost.

Rána to byla obrovská, dodnes jsem se z toho nevzpamatovala.

Proč bych se nadále měla strojit a malovat? Ano pro svůj dobrý pocit, je pravda, když jdu ke kadeřníkovi mám z toho dobrý pocit, který za krátkou  dobu přestane působit a já si říkám proč, proč, proč?

Po těchto událostech jsem zhubla o 20 kg a vypadala jako stará bába. Dodnes mne nebaví se oblékat, dodnes mne nebaví se malovat. Když se na sebe podívám do zrcadla, chce se mi zvracet.

Snažím se žít pro moje další dva kluky, abych je neranila svým ošklivým obličejem a aby se za mne nemuseli stydět, ale že by mne to bavilo, to teda říci nemůžu. Snažím se uvařit pro manžela a mít domácnost v pořádku, aby manžel měl to ,co potřebuje, ale protože jsem v důchodu, tak vlastně nic nepořebuju.

Jen když jdu k doktorovi, snažím se, abych byla  čistá, aby se mne nelekl i doktor, ale malování a jiné pečování o sebe je minimální.

A tak si myslím milé ženy-in, že na kráse tolik nezáleží, záleží mít čistou duši, čímž Vás nechci poňoukat, abyste se nemalovaly a nedbaly o sebe, myslím, že je to v životě důležité. Pro mne však ne. Důležité pro mne je, abych byla vedle syna i na onom světě.

Milé ženy a milá redakce, přeji Vám z hloubi duše, aby Vás toto nikdy nepotkalo.

Vaše čtenářka dasena
Text nebyl redakčně upraven


Dbáte o to, abyste dobře vypadala?

  • Snažíte se líbit svému partnerovi, nebo vás má mít rádu takovou, jaká jste?
  • Mluví vám váš partner do toho, jak chodíte oblékaná, nalíčená…
  • Nebo se snažil a vy jste mu to zatrhla?
  • Je pro vás důležité, abyste byla krásná?
  • Nebo je vám to jedno, kdo vás má rád, vás bude mít rádu takovou, jaká jste?
  • Byla jste „ošklivé“ kačátko a nyní je z vás labuť?
  • Nebo vám „krása“ už za tu námahu nestojí?
  • Znáte někoho, kdo o sebe nedbá…
  • Nebo někoho, kdo to s tím zkrášlováním přehání?
  • A je vlastně vzhled u ženy důležitý, nebo je to jen „mužský“ požadavek…

Napadá mne spousta podotázek, ale věřím, že si je položíte samy.

Své, ale i příběhy svých známých a kamarádek, úvahy, popřípadě fotografie nebo videa posílejte na redakční e-mail

redakce@zena-in.cz

Jednu z vás dnes kolem 16. hodiny za příspěvek odměním krásnou kyticí, doručenou přímo k vám domů.

   
08.11.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [57] planda0 [*]

    Sml67

    superkarma: 0 20.03.2013, 09:49:31
  2. [56] magic11 [*]

    Sml79 hrozná představa,neumím si sebe představit. Před rokem se nám kluk málem zabil na motorce kousek od baráku, když už se vracel domů. Byly to také nervy, ale toto je asi to nejhorší , co může mámu potkat Sml79

    superkarma: 0 19.11.2012, 17:39:40
  3. avatar
    [55] denkas [*]

    peetrax — #53 No právě ,každej je jinej,každej jinak zdolává překážky,...Je mi jí moc lítoSml22

    superkarma: 0 09.11.2012, 12:25:24
  4. [54] tinkib [*]

    Moc smutné, až mi slzičky vyhrkly - bohužel i toto je život Sml79Sml79Sml79

    superkarma: 0 09.11.2012, 09:40:37
  5. avatar
    [53] peetrax [*]

    denkas — #47 já vím, to by bylo fajn. Jenže každej je jinej. I když je to škoda.

    1. na komentář reaguje denkas — #55
    superkarma: 0 09.11.2012, 09:27:25
  6. avatar
    [52] dajrin [*]

    Smutné, bolavé..., sevřelo se mi hrdlo. Posílám aspoň toto pohlazení... Sml79 a přeji hodně síly.

    superkarma: 0 09.11.2012, 08:54:29
  7. avatar
    [51] Žofie [*]

    SNÍŽEK — #41 Souhlasím s vámiSml22

    superkarma: 0 09.11.2012, 07:24:39
  8. [50] Lydia001 [*]

    Smutný článek. Moc Vám přeji, aby jste se stále držela a radovala ze života. Syn by si to určitě moc přál!

    superkarma: 0 08.11.2012, 22:28:48
  9. avatar
    [49] denkas [*]

    Trefa — #48 Děláš dobře.A máš tam nějaký kamarádky? Já vim,když sme se přestěhovali sem na ves,tak mě to chvíli trvalo,než sem si tu našla kamarádku.Jako sousedky se tu se mnou bavily ,to jo.Ale jen když sme se potkali.A když sem šla do krámu,tak sem třeba nepotkala živáčka.Když jedu do města ,tak v buse třeba 2-3 lidiSml80

    superkarma: 0 08.11.2012, 22:27:05
  10. [48] Trefa [*]

    Trefa:je to dva roky co mi zemrel manzel.bydlela jsem ve meste,za dva mesice po smrti me dcera odstehovala sem na ves.jsou to pro me tezke chvile.ale na hezke obleceni jsem nezapomela.

    1. na komentář reaguje denkas — #49
    superkarma: 0 08.11.2012, 22:15:29
  11. avatar
    [47] denkas [*]

    peetrax — #45 Ale někdy pomůžou víc než litování. Dášena by potřebovala kamarádku,která by ji vytáhla mezi lidi.Protože sama to nezvládá.A jestli kolem ní všichni chodí jen po špičkách a jen ji litují,tak tím ji nepomůžou. Já vim,že to je hodně těžký a že se každej  stím vyrovnává jinak.Ale ten život opravdu jde dál. Mojí kamarádce taky zemřel syn-Miminko.je to už pomalu40let a nezapoměla.I ted si pobrečí,ale má ještě dvě děti a teď i dvě vnoučata,tak žije pro ně,ale i pro sebe. a právě ona mě hodně pomohla,když mě zemřel manžel.

    1. na komentář reaguje peetrax — #53
    superkarma: 0 08.11.2012, 22:10:46
  12. avatar
    [46] SNÍŽEK [*]

    átéčko — #43 naprosto souhlasím,ti dva kluci mají taky potřebu být milováni od maminky Sml25

    superkarma: 1 08.11.2012, 21:45:01
  13. avatar
    [45] peetrax [*]

    Ach jo. Chtěla bych taky být tak "chytrá" jako vy tady. Snad kdyby to šlo nějak překonat a žít pro ty, co žijí, už by to paní během těch let snad udělala, ne? Tyhle rady člověku v depresi /nezaměňovat s depkou, deprese je nemoc a může ji vyvolat i šok z nečekané události/ opravdu "pomůžou". Sml15

    1. na komentář reaguje denkas — #47
    superkarma: 0 08.11.2012, 21:44:53
  14. avatar
    [44] louskacek2 [*]

    Každý má své bolístky, bohužel svět není jenom o tom dobrém. A proč se znovu radovat ze života? Právě pro ty co Vám ještě máte!

    superkarma: 1 08.11.2012, 21:37:17
  15. avatar
    [43] átéčko [*]

    MaVy — #36 Souhlasím. Bolest se má prožít smutek protruchlit, ale máte ještě dva syny!!! Taky by měli po zbytek života chodit jako stíny? Vždyť jim zemřel brácha!! A manžel? tomu také zemřel syn!! Jste matka, máte držet rodinu pohromadě i svým citem. A tím hlavním citem by neměl být smutek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #46
    superkarma: 2 08.11.2012, 21:28:27
  16. avatar
    [42] hubajda [*]

    black.bird.third — #39 ja se pridavam k posledni vete

    superkarma: 0 08.11.2012, 20:45:55
  17. avatar
    [41] SNÍŽEK [*]

    můj syn se zabil,je to tři a půl roku.Ta rána ve mně zůstane po dobu mého života.Jenže proto nemůžu už kvůli druhému synovi a manželovi se nadobro sesypat a nefungovat.Obešla jsem se bez psychiatra,stejně by mi nepomohl a věnuji se těm kdo se mnou žijí,funguju,ale nezapomenu.Sml49

    1. na komentář reaguje Žofie — #51
    superkarma: 2 08.11.2012, 20:41:41
  18. avatar
    [40] monkee [*]

    peetrax — #37 MaVy mluví z pozice těch "zbylých" synů. Na MaVy nezbylo víc rodičovské lásky a proto dasene připomíná, že musí žít i pro ty další. A pro ně být krásná a usměvavá. Když byla pro prvorozeného, proč ne i pro ty další?

    Prostě z ní nemluvilo sobectví, ale právě snaha o záchranu maminky pro mladší syny.

    superkarma: 3 08.11.2012, 20:24:57
  19. avatar
    [39] black.bird.third [*]

    Mamince taky umřelo první dítě. V necelých pěti letech. A kdyby se kvůli tomu měla zhroutit do konce života... co by dělaly další děti? Vychovala další tři děti a vždycky byla usměvavá, i když bolest to musela být příšerná.

    Zkuste myslet na své dva další syny. Budou rádi, když budou mít maminku usměvavou. Vím, že to moc nejde, ale zkuste to.

    1. na komentář reaguje hubajda — #42
    superkarma: 0 08.11.2012, 19:52:25
  20. [38] jithule [*]

    smutné, držte se

    superkarma: 0 08.11.2012, 19:34:58
  21. avatar
    [37] peetrax [*]

    MaVy — #36 chápu, že jsi frustrovaná ze svého postavení v rodině a mrzí mě to. Téhle ženské ale zemřelo dítě. Chceš to srovnávat? Kde bereš právo krafat o situaci, kterou jsi, díkybohu, nezažila? Nechci se hádat, jen je mi z tvého komentu na tomto místě tak nějak smutno. Sml15

    1. na komentář reaguje monkee — #40
    superkarma: 1 08.11.2012, 19:23:23
  22. [36] MaVy [*]

    a co ostatní děti?první syn si zasloužil mít milující ,krásnou matku a ti druzí dva?o co jsou horší?pro ně nemá cenu být stejnou mamkou?mám o 10 let starší sourozence a celý život žiji v jejich stínu,dotáhla jsem to dál,jsem přes 10 let vdaná,mám syna,vlastní dům,o mamku se starám a celý svůj život poslochám  ...kluk je kluk,ty si poradíš.....vždy jsem na druhém místě,vím,že já jsem ta mín milovaná,i když milovaná,jen mín a to je někdy pro mou duši utrpení,...jak je vašim synům?

    1. na komentář reaguje peetrax — #37
    2. na komentář reaguje átéčko — #43
    superkarma: 4 08.11.2012, 19:13:19
  23. avatar
    [35] Krupová [*]

    To je smutné co dodat. Držte se. V tomto případě asi čas vše vyléčí... neplatí

    superkarma: 0 08.11.2012, 19:12:09
  24. avatar
    [34] peetrax [*]

    Nedovolím si rozdávat moudra, kdo nezažil takovou tragédii, nepochopí a rady jsou k ničemu. Posílám vám svou účast. Držte se.

    superkarma: 1 08.11.2012, 18:45:11
  25. [33] step1 [*]

    Máme v rodině podobný příběh, ale je smutné dívat se na tetu, jak na sebe nedbá, jak ji nic nebaví, o nic se nezajímá a pomalu v křesle uvadá a upadá. Sml15

    superkarma: 0 08.11.2012, 18:39:25
  26. [32] Stendy [*]

    Smutné čtení. Ale musí se žít dál. Máte ještě manžela a dva syny. Ať vás kytička potěší.Sml59Sml59

    superkarma: 0 08.11.2012, 18:09:22
  27. avatar
    [31] saruz [*]

    hodně silný příspěvek Sml79

    superkarma: 0 08.11.2012, 18:03:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] a.Verisek [*]

    Nedokážu si ani představit, jak moc těžké to musí pro matku být, ale myslím si, že po tolika letech se s tím člověk smíří, zejména když má další dvě děti a manžela, pro které může dál žít Sml80

    superkarma: 0 08.11.2012, 17:52:02
  2. avatar
    [29] tajnostii [*]

    Moc smutný příběhSml79

    superkarma: 0 08.11.2012, 17:49:12
  3. avatar
    [28] ladouch [*]

    Úplně Tě chápu moje sestra před 3 lety také tragicky přišla o dceru, ale s naší pomocí se znovu naučila po této ztrátě žít, i když nikdy už nebude jako předtím, přeji hodně síly. Sml22Sml22

    superkarma: 0 08.11.2012, 17:43:53
  4. avatar
    [27] carmi [*]

    To je ale moc smutné. Takhle to přece nejde. Měla jsi krutý osud, ale máš dva kluky a manžela, jsou lidi, kterým nezbylo nic. A máš svůj život. Chtěla bych tě nějak povzbudit, ale nějak nenalézám asi ta správná slovaSml15

    superkarma: 0 08.11.2012, 17:35:08
  5. avatar
    [26] xx-b [*]

    to je moooc smutný příběh Sml15

    superkarma: 0 08.11.2012, 17:21:49
  6. [25] doginka [*]

    život je opravdu někdy krutý,ale je tu ještě manžel a další dva synové,ty Vás jistě potřebují.Váš život má pořád smysl,být tu i pro ně.

    superkarma: 0 08.11.2012, 16:45:11
  7. avatar
    [24] Jitullinka [*]

    Moc smutné vyprávění, ale život jde dál...Sml22

    superkarma: 0 08.11.2012, 16:42:14
  8. [23] Saritka [*]

    Smutné, ale  takových je tady víc, synovi by se asi nelíbilo, kdyby viděl, jak na vše rezignujete.Sml15

    superkarma: 0 08.11.2012, 16:33:13
  9. [22] Roland [*]

    Moc smutné. Zkuste se z toho trošku dostat, kvůli sobě, synům, manželovi.

    superkarma: 0 08.11.2012, 16:25:25
  10. avatar
    [21] Judo [*]

    Je to velmi bolestivé a smutné vyprávění.

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:52:16
  11. avatar
    [20] Jindriska8 [*]

    Moc smutné,když matka přežije své dítě,ale máš další děti a manžela,tak musíš žít pro ně a o to se víc snažit,aby byli šťastni.Sml22

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:48:40
  12. avatar
    [19] gerda [*]

    dasena — #11žena nemusí být špičkově oblečená a upravená od vizážisty, ale skleslost těla i ducha přebije každé pěkné ošacení! Kolegyni zemřel jeden ze dvou synů, ještě studoval na vejšce a podlehl rakovině. Mladší ze dvou, Jirka. Milý kluk. Muselo to být pro rodinu strašné, zvlášť když nedávno ta paní pochovala i sestru, která byla rok v kómatu, oni za ní jezdili rok do Ostravy a viděli, jak se to nelepší. Přesto nerezignovala na život, žít stojí za to vždycky. Když jsem jí kondolovala, předala jsem jí moudrost mé kamarádky, farářky. Nemá se prý truchlit příliš, příliš dlouho a srdceryvně. Duše pak nemají klid a není jim naší vinou dobře. Nám pak tady přísluší vážit si svého života, brát ho jako vzácný dar a nereptat, je to vlastně zkouška, která má svůj smysl. Nadměrným smutkem si podrýváme zdraví svoje i pohodu okolí. To je vlastně hřích.

    superkarma: 3 08.11.2012, 15:47:09
  13. avatar
    [18] LudPa [*]

    Něco tady radit je úplně zbytečné.Všechno jste už asi stokrát slyšela.Jenom věřte,že je nás tady hodně, co s vámi cítíme a držíme vám prsty.Zasloužíte si trochu štěstíčka,zasloužíte!!!

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:43:26
  14. avatar
    [17] kobližka [*]

    Je to velmi bolestné,ale tys vlastně umřela se svým synem.Smutné o to víc,že ani dva zbývající synové a manžel tě nedokázali vtáhnout zpátky do života....

    superkarma: 2 08.11.2012, 15:41:35
  15. avatar
    [16] ekleinovka [*]

    Zažila jsem něco podobného, ne - li přes kopírák. Nejstarší syn, také vystudovaný,pracoval,sportoval,milý,pohodář.....

    A ze dne na den prázdno....bylo mi hrozně,lexaurin jsem brala jako berličku, ale nejvíc mi pomáhala práce,navíc doma další 3 děti....

    Podlomilo mi to zdraví, to vím,ale nikdy jsem boj nevzdala a nevzdám,sportuju,někdy dost nebezpečně riskuju,jsem pořád v pernamenci..není dne, kdy si na něj nevzpomenu, letos před Vánoci to už bude 10 let....

    Člověk musí bojovat sám se sebou, občas mám den, kdy se cítím opravdu hrozně,ale vždycky se z toho vyhrabu, jedu dál....život je někdy strašně krutý.....také tohle nepřeju nikomu!!!!!

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:39:05
  16. avatar
    [15] denkas [*]

    dasena — #11 Já vim,že se to nedá srovnávat,ale třeba mě pořád chybí máma ,ale když sem šla na hřbitov,tak sem si řikala,co si mám obléci-to né,to by se mámě nelíbilo,vezmu si toto. A opravdu nikdo nevíme ,co je po smrti a možná ,že syn se na tebe dívá a moc rád by chtěl,abys žila spokojeně.Aby ses netrápila.Nojo,já vim,ono se to lehce řekne,..

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:34:59
  17. [14] magic11 [*]

    Sml79Sml79 hrozná představa, doufám, že mě to nikdy nepotká, NIKDY

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:31:22
  18. avatar
    [13] denkas [*]

    Já vím,že si ani neumím představit,jak je to těžký.Ale máš ještě dvě děti ,musíš i pro ně žít.Oni tě taky potřebujou.

    superkarma: 1 08.11.2012, 15:29:47
  19. avatar
    [12] enka1 [*]

    Sml15Nechtěla bych zažít

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:28:22
  20. avatar
    [11] dasena [*]

    milý Radku, ale já netrpím kvůli němu, ale kvůli osudu, samozřejmě, že by si to můj syn nepřál, ale co je štěstí?

    "muška jenom zlatá" bolest nespraví barva na očích, ani na rukách, ani na oblečení. Štěstí je, když je duše nezraněná, já jí mám po dlouSml13Sml22hych 20 a co víc, do konce života

    1. na komentář reaguje denkas — #15
    2. na komentář reaguje gerda — #19
    superkarma: 0 08.11.2012, 15:26:00
  21. avatar
    [10] Kytinkak [*]

    vím jaké to je, já přišla o bratra když mu bylo 19, myslím, že každá máma to nese těžce, ale život jde dál, zůstali jsme tu ještě my se sestrou, tak tu má mamka nás, prostě takový je někdy nespravedlivý život

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:19:27
  22. avatar
    [9] ToraToraTora [*]

    Dnes si zasloužíš kytičku i víc lásky sama pro sebe.

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:18:15
  23. [8] Jala [*]

    I když s tebou všichni cítíme, určitě si zdaleka nedokážeme tvou bolest vůbec představit...

    Ano - život někdy dokáže být krutý.

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:18:15
  24. [7] jarne [*]

    Smutné vyprávění, ale jistě je dobře, když o tom dokážeš naspat...držím palečky, aby ti bylo trochu lépeSml79Sml79Sml79

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:16:36
  25. avatar
    [6] Věrulinka [*]

    Sml79 moc smutné, ale určitě by syn nechtěl, aby jsi se trápila. Já vím, nezažila jsem, díky Bohu, neumím se vcítit do tvé duše, drž se hlavně Sml67Sml67Sml67Sml67Sml48, máš pro koho žít Sml67Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:15:24
  26. avatar
    [5] Hanula [*]

    Sml16nejhorší je, když máma musí pochovat své dítě - úplně s Vámi soucítím, nám se to stalo v rodině také - maminka se zmátořila, ale v duši jí zůstala velká rána, která už se nikdy nezacelila - držím palečky - máte rodinu, tak žijte pro ní....

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:14:56
  27. [4] FAXÍK [*]

    Moc smutný příběh, ale musíš žít dál pro své syny.

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:11:29
  28. avatar
    [3] tepito [*]

    smutné...Nikdo si neumíme představit tu bolest,když příjdeme o dítě.Kdo nezažil nepochopí.

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:10:47
  29. avatar
    [2] rusalka2008 [*]

    To je kruté, rodiče by nikdy neměli přežívat své děti. Ale musít žít - myslím opravdu ŽÍT - pro své blízké i sama pro sebe. Hodně síly!

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:09:20
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Tak to je hodně smutné. Nejde přece o strojení a malování, ale prostě o stav, kdy se na sebe rády podíváme do zrcadla a cítíme se v ošacení dobře. Klidně to můžou být džíny a bunda, vyfoukané vlasy, rty natřené jelením lojem - já bych dnes skákala až do stropu, kdyby mi zmizel ekzém, co mi při podzimku vylezl až po lokty, to je strašný pohled. A jak to svědíSml15 To je trošku tím, že asi nemáš nikoho, kdo by tě trošku provokoval k akci. Maminka má 84 a jí ráda říkám, jak moc jí tohleto sluší nebo co aby si radši na sebe nebrala. Moje oblečení je hlavně praktické, ale není mi jedno, do čeho lezu. Ve světlých barvách v tomto čase je člověku rozhodně líp!!

    superkarma: 0 08.11.2012, 15:07:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme