Vztahy

Proč by nevěru odpustila téměř polovina z nás?

affair

Nevěra, problém starý jako lidstvo samo. V různých kulturách k ní lidé zaujímali rozdílný přístup, někde je společnost při posuzování záletníků tolerantnější, jinde naopak mnohem radikálnější. Rozdílný bývá i pohled na nevěrné muže a ženy.

Zatímco nevěrní muži sklízejí často za své „chlapáctví“ body navíc (jak dokazuje mimo jiné i situace na naší politické scéně), nevěrné ženy se se sympatiemi setkávají málokdy, většinou jsou okolím nemilosrdně odsouzeny.  

K zajímavým výsledkům ale došel internetový průzkum veřejného mínění společnoti SANEP. Jak uvedla MF DNES, téměř polovina z respondentů (47 procent) je přesvědčena, že by nevěru svému partnerovi odpustila. Na druhé straně nepřijatelná je nevěra pro více než třetinu z nás (35 procent). Nejvíce tolerantní k nevěře jsou prý vdané ženy.  

A jak často jsme nevěrní?

Nevěru přiznává 43 procent respondentů. Překvapivě častěji nevěru udávají muži. Ženy o nevěře spíše mlčí, nechlubí se s ní. Více než polovina dotázaných, kteří nevěru přiznávají, podvedla svého partnera pouze jednou až třikrát.  

Čím to, že nejvíce tolerantní jsou ženy v manželství? Je dobře, že nevěru tolerujeme, když už jí nedokážeme zabránit? A jak se chovat v případě, že máme podezření, že nás partner podvádí? Je lepší mlčet a nic neříkat, nebo spíš o partnera bojovat a snažit se zachránit, co se dá? Nebo je nejlepší říci rovnou a jasně: „Jestli se mnou chceš být, nesmí se to už opakovat“?  

zdroj: www.sexualne.cz

   
12.11.2009 - Láska a vztahy - autor: Eva Soukupová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [85] Kristulka [*]

    Mylady — #75 Já také ne, ztratila bych důvěru.

    superkarma: 0 11.12.2009, 09:51:03
  2. avatar
    [84] Dallea [*]

    [color=#000000]45[/color]] [color=#000000]evelyn[/color] [[color=#000000]*[/color]]

    Jak psala risina, nepatrat, kdyz to tak prozivam, zapirat, kdyz to delam sam, nebo se vubec nekrouzkovat, kdyz mam problem se zarlivostiSml80

    - a tak proč se kroužkujou Ti, co nechtějí (nebo nedokáží) být věrní? Spíš ti by neměli, když si chtějí "užívat".

    superkarma: 0 26.11.2009, 19:53:37
  3. [83] tamarinek [*]

    Florencie — #61 Taky jsem věřila až jsem na to doplatila a tak jsem to ukončila i přes 18let trvaní.Proč se zbytečně trápit a zatahovat do toho i děti?Sml80

    superkarma: 0 25.11.2009, 10:21:45
  4. avatar
    [82] enka1 [*]

    honuska — #81 Taky kousek pravdy.

    superkarma: 0 15.11.2009, 07:12:21
  5. avatar
    [81] honuska [*]

    Není to jen o nevěře, ale i o úctě a pochopení druhého. Nevěra je následek ne příčinna. 

    1. na komentář reaguje enka1 — #82
    superkarma: 2 14.11.2009, 22:18:34
  6. avatar
    [80] Mylady [*]

    OlgaMarie — #76 Sml30 tak proto po celý manželstí vládnu penězi já.

    superkarma: 0 14.11.2009, 14:22:02
  7. avatar
    [79] malvina [*]

    Julča — #78 dobře tolerovala

    superkarma: 0 13.11.2009, 19:24:16
  8. avatar
    [78] Julča [*]

    malvina — #77 Trpěla? Spíš bych řekla, že tolerovala. Je to její volba, jak to vyřeší nebo spíš nevyřeší Sml80

    1. na komentář reaguje malvina — #79
    superkarma: 0 13.11.2009, 19:08:02
  9. avatar
    [77] malvina [*]

    Moje  sousedka, trpěla  tak   dlouho nevěru svého manžela, až ji jednou domu přivezl nemanželské dítě.  Nevím  proč  ješte    vydržela  s ním.?? Nechápu tyto  pohnutky. Jsou ženy , které rádi  trpí. Já by jsem  takového chlapa  vyrazila i s pantama. Prominte,  za ten výraz.Sml16

    1. na komentář reaguje Julča — #78
    superkarma: 0 13.11.2009, 18:39:24
  10. avatar
    [76] OlgaMarie [*]

    Mylady — #75 To nemusíš. Co musíš, je vyždímat z něj, co to dá, aby mu na žádný rejdy nezbylo!

    1. na komentář reaguje Mylady — #80
    superkarma: 0 13.11.2009, 15:06:44
  11. avatar
    [75] Mylady [*]

    já bych nevěru neodpustila.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #76
    2. na komentář reaguje Kristulka — #85
    superkarma: 0 13.11.2009, 11:17:58
  12. avatar
    [74] enka1 [*]

    OlgaMarie — #72 Sml67

    superkarma: 0 13.11.2009, 10:03:44
  13. avatar
    [73] maje [*]

    OlgaMarie — #72 Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 13.11.2009, 09:29:05
  14. avatar
    [72] OlgaMarie [*]

    Fifika — #68 S tím ventilováním trpetelství také opatrně. Ona nevěra nebývá hlavní příčinou rozvodu, ale spíš neschopnost držet hubu a ono chodit domů a poslouchat výčitky málokterý chlap dlouho vydrží. Někdy stačí slovo a je to, jak píchnout šídlem do Sml64ele.

    1. na komentář reaguje maje — #73
    2. na komentář reaguje enka1 — #74
    superkarma: 0 13.11.2009, 09:18:47
  15. avatar
    [71] enka1 [*]

    OlgaMarie — #65 Sml22

    superkarma: 0 13.11.2009, 06:28:41
  16. avatar
    [70] enka1 [*]

    Florencie — #61 Problém není v nocíchSml16

    superkarma: 0 13.11.2009, 06:26:47
  17. avatar
    [69] enka1 [*]

    Lyoness — #58 Dante Alighieri — #57 Sml22

    superkarma: 0 13.11.2009, 06:23:28
  18. avatar
    [68] Fifika [*]

    OlgaMarie — #65 Jasně, tuhle radost bych mu taky neudělala. Ať pěkně trpí se mnou Sml30.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #72
    superkarma: 0 12.11.2009, 23:22:43
  19. avatar
    [67] OlgaMarie [*]

    wich — #66 V těchto situacích platí dvojnásob ono "vzít rozum do hrsti" a nejednat v afektu. Já tvrdím, že každý chlap, který zahne, je potenciální paroháč. Do smrti se bude bát, že mu ta jeho také zahne a co když se mu kamarádi za zády smějí. A dobře mu tak!Sml57

    superkarma: 0 12.11.2009, 23:18:13
  20. avatar
    [66] wich [*]

    OlgaMarie — #65 To je taky možnost Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #67
    superkarma: 0 12.11.2009, 22:50:38
  21. avatar
    [65] OlgaMarie [*]

    wich — #64 Já bych ho tedy rozhodně nevyhodila!Sml23 Ty brďo, co když by právě na to čekal?Sml30

    1. na komentář reaguje wich — #66
    2. na komentář reaguje Fifika — #68
    3. na komentář reaguje enka1 — #71
    superkarma: 0 12.11.2009, 22:39:11
  22. avatar
    [64] wich [*]

    Jsme si věrní, tak nad tím neuvažuji. Myslím ale, že hraje velkou úlohu i to, jestli je ve vztahu dítě. Pak není tak jednoduché otevřít dveře a říct vypadni. A leccos asi člověk překousne Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #65
    superkarma: 0 12.11.2009, 22:28:20
  23. avatar
    [63] Ronyka [*]

    sanvean — #62 myslím,že NECHCE je to správné slovo

    superkarma: 0 12.11.2009, 19:28:48
  24. avatar
    [62] sanvean [*]

    Ronyka — #59 to je jako by ses zeptala, jestli kuřáci kouří proti své vůli. Někteří ne, někteří ano Sml80 Dost lidí tu potřebu prostě má a ne každý jí dokáže, nebo ani nechce, odolat.

    1. na komentář reaguje Ronyka — #63
    superkarma: 0 12.11.2009, 19:08:44
  25. avatar
    [61] Florencie [*]

    Nepátrám a příteli věřím. Kdyby mě podvedl, nevím jak bych se zachovala Sml80 Vlastně o tom snad ani nechci přemýšlet, když si vezmu že skoro běžně nespí 3-5 nocí doma (pracovně), to bych musela zešílet..

    1. na komentář reaguje enka1 — #70
    2. na komentář reaguje tamarinek — #83
    superkarma: 0 12.11.2009, 18:03:56

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Julča [*]

    risina — #29 S tím souhlasím Sml67

    superkarma: 0 12.11.2009, 17:34:55
  2. avatar
    [59] Ronyka [*]

    kareta — #56 myslíš,že jsou si lidé nevěrní proti své vůli?

    1. na komentář reaguje sanvean — #62
    superkarma: 0 12.11.2009, 17:31:15
  3. [58] Lyoness [*]

    kareta — #56 Rekla bych, ze clovek by se mel dokazat ovladnout... Kdyz nechce tak to neudela... Jina vec je, kdyz chce Sml24

    1. na komentář reaguje enka1 — #69
    superkarma: 0 12.11.2009, 17:09:41
  4. avatar
    [57] Dante Alighieri [*]

    kareta — #56 Tvůj názor. Nech mi můj. Sml22

    1. na komentář reaguje enka1 — #69
    superkarma: 0 12.11.2009, 16:48:18
  5. avatar
    [56] kareta [*]

    Dante Alighieri — #55 nedokážeSml80

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #57
    2. na komentář reaguje Lyoness — #58
    3. na komentář reaguje Ronyka — #59
    superkarma: -1 12.11.2009, 16:38:57
  6. avatar
    [55] Dante Alighieri [*]

    Já ani nevím, co k tomu říct a nevím, co bych dělala, kdyby mi byl partner nevěrný. Souhlasím s tím, že reakce se dopředu odhadnout nedá. Myslím si ale, že kdyby mě teď podvedl můj nynější partner, rozešla bych se s ním. Měla bych za to, že když mi dokáže být nevěrný už v prvních měsících společného soužití, jak se na něj budu moci spolehnout v životě? Na druhou stranu ale připouštím, že když třeba budu s někým žít 15...20...30 let, jednoho dne k tomu dojde. A pomalu se s tím smiřuju. Lidi totiž věrní být nechtějí. Ne že nedokážou! Kdo chce, dokáže.

    1. na komentář reaguje kareta — #56
    superkarma: 0 12.11.2009, 15:51:03
  7. avatar
    [54] evelyn [*]

    Rikina — #50 clovek neni stvoren pro monogamii, tak to je a zvlast, kdyz je mladej intuivne hleda zenska oploditele a chlap plodnou samici, maji to proste geneticky zakodovane, s city to nema nic spolecnehoSml80

    superkarma: 0 12.11.2009, 15:24:02
  8. avatar
    [53] maje [*]

    Kapradina — #52 děkuji moc a věřím, že vyjdeSml58Sml58 už si v duchu plánuji společnou dovolenou a sociáĺní jistotySml32Sml57

    superkarma: 0 12.11.2009, 15:14:26
  9. [52] Kapradina [*]

    maje — #49 Taky jsem žila s manželem, kterého jsem si nevážila, je mi bez něj líp. Je škoda takhle promarnit život. Přeju ti, aby ti Míšina předpověd' vyšla.

    1. na komentář reaguje maje — #53
    superkarma: 0 12.11.2009, 15:09:38
  10. avatar
    [51] maje [*]

    Kapradina — #46 teď mě napadl jiný (a možná i pravý) důvod: nechuť ukázat lidem kolem sebe, že měli pravdu (hlavně moje matka mi ho hodně rozmlouvala). ale jak říkám, ten pravý už na mě někde čeká.Sml57

    superkarma: 0 12.11.2009, 14:35:05
  11. [50] Rikina [*]

    evelyn — #45 souhlas. Mně třeba někdy cca kolem mých 17 let řekl otec, že lidi si prostě věrní nejsou. Ale že za tím není třeba hned hledat nějakou zákeřnost, úmysl ublížit a podobně. Někdy se věci semelou jinak, než by člověk plánoval, a vzít zpět se to nedá, i kdyby se na hlavu postavil a ušima odstrkoval. Tak není nutno hned dělat hraniční rozhodnutí, a hroutit se, eventuálně vraždit. To sdělení mi v té době sice poněkud vzalo iluze, ale zas jsem přece jen už měla přečtených pár knih a kolem sebe viděla i život praktický, takže takové zklamání to nebylo. Sml80 Zažila jsem nevěru u exmanžela mockrát, a nebyl to důvod, proč jsme se rozvedli. Posléze jsem sama byla nevěrná, a dneska už vůbec neřeším. Zásadní věc je zbytečně neubližovat, tudíž nevěru nikde nerozkecávat a chovat se decentně, nejlépe se pak ani neptat na rodinné poměry, pokud nemá člověk nějaké dalekosáhlé plány, ale jde mu jen o sex. Sml57

    1. na komentář reaguje evelyn — #54
    superkarma: 1 12.11.2009, 14:27:52
  12. avatar
    [49] maje [*]

    Kapradina — #46 ne, nevážím. ale máme spolu dceru, která hodně špatně nesla to, že jsme se odstěhovali (já a ona). tak jsem se k němu vrátila. jak fádní, viď?Sml15 ale zároveň já už se tím vůbec netrápím, a díky tomu, že jsem šla do práce, tak se mi trochu zvedlo sebevědomí a jsem vyrovnanější. bohužel můj plat je směšný, sama bych to nejspíš neutáhla. na sociálce mi řekli, že bych stejně na nic neměla nárok, protože sice plat je malý, ale všude splním limit životního minima. takže taky nic. ale míša mi ve výkladu řekla, že ten pravý,  ten, o kterého se budu moci opřít a kdo si mě bude vážit, příjde jako odměna. takže se pořádně rozhlížím kolem sebe.Sml58Sml24

    1. na komentář reaguje Kapradina — #52
    superkarma: 0 12.11.2009, 14:21:20
  13. avatar
    [48] kareta [*]

    ach jo, lidi jdou tak konzervativníSml80

    superkarma: 0 12.11.2009, 14:20:25
  14. [47] Rikina [*]

    Napřed je třeba definovat, co to je nevěra. Protože lidi mají různý úhel pohledu, a už jsem se setkala i s názorem, že nevěra je jít s jiným chlapem, než zákonitým chotěm, na kafe, nebo nedejbože do kina. Nebo že nevěra je i anonymní chatování, případně psaní SMS. Sml57 

    superkarma: 0 12.11.2009, 14:17:13
  15. [46] Kapradina [*]

    maje — #37 Maje, proč vlastně spolu jste? Vážíš si ho?

    1. na komentář reaguje maje — #49
    2. na komentář reaguje maje — #51
    superkarma: 0 12.11.2009, 14:13:49
  16. avatar
    [45] evelyn [*]

    Sml80proc si lidi myslej, ze kdyz maj na partnera papir, znamena to, ze ho vlastni?

    Jak psala risina, nepatrat, kdyz to tak prozivam, zapirat, kdyz to delam sam, nebo se vubec nekrouzkovat, kdyz mam problem se zarlivostiSml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #50
    superkarma: 0 12.11.2009, 13:53:15
  17. avatar
    [44] Kofola [*]

    Plamínek 112 — #43

    Naprostý souhlás Sml22 Já jsem nevěru taky zažila a odpustila. Když to pokračovalo dál,rozchod. Opravdu ty nervy a bolest a každodenní nejistota za to nestojí.

    Raději budu s někým, kdo se mnou chce být a né toho, kdo neví, kam (na koho) dříve skočit Sml80

    superkarma: 0 12.11.2009, 13:33:43
  18. [43] Plamínek 112 [*]

    Je pravda, že dokud nevěru nezažijete, tak nemůžete s jistotou tvrdit jak zareagujete...Svému ex jsem nevěru odpustila, ale dlouho sekat dobrotu nevydržel. Nejvíc mě dostalo, že pak podruhé se to už ani moc nesnažil skrývat a používal úplně průhledný lži. Rozešla jsem se sním abych si zachovala zbytek hrdosti a hlavně zdraví...

    1. na komentář reaguje Kofola — #44
    superkarma: 0 12.11.2009, 13:22:57
  19. avatar
    [42] enka1 [*]

    Lukáš Čejka — #41 Jedu, ač zadaná.

    superkarma: 0 12.11.2009, 13:18:01
  20. avatar
    [41] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #39 Nechtela si tim rict ze nezadane zeny mame poslat do Kanady zalesakum? Sml30

    1. na komentář reaguje enka1 — #42
    superkarma: 0 12.11.2009, 12:42:24
  21. avatar
    [40] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #39 Zen je naopak nadbytek - na kazdeho chlapa tak pripada zena a kus - takze ta veta jedine:Na kterou zenu chlap nezbyde, ta si ho nezaslouzi Sml32

    superkarma: 0 12.11.2009, 12:40:15
  22. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #38 Na kterého chlapa baba nezbyde, ten si ji nezasloužil.Sml57

    Znáš vysídlování trestankyň z Anglie do Kanady? Jak na ně zálesáci čekali už v přístavu?

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #40
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #41
    superkarma: 0 12.11.2009, 12:36:41
  23. avatar
    [38] Lukáš Čejka [*]

    ToraToraTora — #36 se pletes

    Všichni obyvatelé s platným pobytem k 23.6.2006

    5 155 788 mužů, 5 341 321 žen, celkem 10 497 109 obyvatel s platným pobytem

    tedy rozdil je 185553 - to by znamenalo ze o tolik je pocet lesbicek vyssi nez homosexualnich muzu Sml24

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #39
    superkarma: 0 12.11.2009, 12:23:35
  24. avatar
    [37] maje [*]

    ToraToraTora — #36 důvod bohužel ani není vždycky ten, že je ve vztahu nespokojený. Sml80můj manžel např. ve vztahu spokojený byl, (měla jsem vždy navařeno, naklizeno, on mohl chlastat s kamarády, kurvit se,..) a přesto to dělal. chtěl si dokázat, že ukecá každou. a že jeho "majetek" (rodina) je opravdu jen jeho.Sml24

    1. na komentář reaguje Kapradina — #46
    superkarma: 0 12.11.2009, 12:15:06
  25. avatar
    [36] ToraToraTora [*]

    Lukáš Čejka — #30 Týýý matematiko...lesbiček je o něco víc než homosexuálů, tudíž není jediný, ani matematický důvod pro záletySml24

    1. na komentář reaguje maje — #37
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #38
    superkarma: 0 12.11.2009, 12:10:29
  26. avatar
    [35] Lukáš Čejka [*]

    maje — #34 Ja jsem jenom teoretik Sml32

    superkarma: 0 12.11.2009, 12:05:25
  27. avatar
    [34] maje [*]

    Lukáš Čejka — #32 a ty se podělíš rád, viď?Sml57

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #35
    superkarma: 0 12.11.2009, 12:00:17
  28. [33] Bébina [*]

    Je nevera a nevera. Neco jineho jsou placene sluzby u profesionalky, kde se neocekava nic krome sexu a je to jednorazove a neco jineho je mit dlouhodoby romanek s normalni zenskou a zamilovat se do ni. Prvni bych odpustila, druhe by mi rvalo srdce.

    superkarma: 0 12.11.2009, 11:52:58
  29. avatar
    [32] Lukáš Čejka [*]

    enka1 — #31 To je prosta matematika Sml57

    1. na komentář reaguje maje — #34
    superkarma: 0 12.11.2009, 11:33:13
  30. avatar
    [31] enka1 [*]

    Lukáš Čejka — #30  Však ona se ta Vaše taky podělíSml32.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #32
    superkarma: 2 12.11.2009, 11:31:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme