Domácnost

Proč babičky nechtějí hlídat?

 

Až příliš často se setkáváme s nářky dnešních mladých maminek, že jejich babičky jsou totálně nehlídací.

Přitom ony samy nejednou braly pomoc svých rodičů jako samozřejmost, tehdejší doba tomuto trendu přála.

Do důchodu se chodilo brzy, a pokud některé mladé dívky odolaly zvyklosti vdávat se nejpozději v osmnácti a ihned otěhotnět, pak o pár let později mohly dítě přivést na svět a prarodiče už si užívali důchodu. Dvougenerační rodinné domy nahrávaly společnému bydlení.

 

Snad právě proto jsou dnešní babičky jiné… Málokteré se do hlídání ratolestí hrnou a důvodů může být mnoho.

 

Častým důvodem, o kterém se ale příliš nahlas nemluví, je pouhá nepřipravenost k babičkovství: „Nejsem přece tak stará, abych už byla bába!!!“

Pro psychiku ženy, jež byla "hozena" do prarodičovství a právě oslavila čtyřicítku, to může být zatěžující. To jistě uznáme. Na druhou stranu, ale když by měla mladá rodina čekat, až se budou jejich rodiče cítit na novou roli, nemusela by se dočkat…

 

Další důvod je slýchaný taky často: „Chceme mít svůj klid.“ Důvod lehce pochopitelný, svoje děti  si už vychovali, tak proč se znovu zatěžovat domem plným rozházených hraček a dětského výskání a řvaní… Navíc spolu s přibývajícími roky ubývá sil a roste potřeba mít svoje soukromí a klid.

 

Některé babičky razí názor, že pomazlit a pochovat – to jo. Ale jak se pokaká, šup s ním k mámě. Tak tohle je to pravé babičkovství, na které se těší každá novopečená babička. Že si s miminkem užije jen to krásné, a na řev, pláč, jídlo a plenky je přece máma…

No nelíbilo by se vám to taky?

S postupujícím věkem dítěte se celá tato situace může změnit v rozmazlování prarodiči, kteří dovolí mnohem víc, než by kdysi dovolili svým dětem. Tato situace se rodičům pochopitelně nelíbí, protože pak právě oni vystupují v roli toho zlého, který zjednává pořádek.

Role babičkovského rozmazlování je jistě ve výchově dětí nezastupitelná, ale rodiče by měli stanovit nějaká pravidla, aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním.

 

Další celkem pochopitelný důvod, proč nehlídat, je fakt, že se babičky již necítí na převzetí odpovědnosti za dítě. Svoje děti vychovaly (možná právě s pomocí prarodičů), ale už to je dávno a přece jen, ač vnouče milované, je to „cizí dítě“. Zodpovědnost dle zákona mají rodiče, kdyby se dítěti něco stalo… samé katastrofické vize.

 

Pokud máte babičku, která vám i vašemu dítěti plní, co vám na očích vidí – či alespoň to, oč ji slušně požádáte, pak berte tento článek jako poctu vaší babičce.

 

Výhoda těch „nehlídacích“ prarodičů je jedna a zcela jistě nepřehlédnutelná -  nemusíte být nikomu za nic vděční, nikdo se nemíchá do základní výchovy vašeho dítěte a zbytečně nevznikají třecí plochy a zásadní spory.

 

A koneckonců je dost důležité uvědomit si jednu věc:

 

PRARODIČE MAJÍ NA SVÁ VNOUČATA POUZE PRÁVO, A JAK S NÍM NALOŽÍ JE ČISTĚ JEJICH VĚC.

 

NEMAJÍ K NIM ŽÁDNÉ POVINNOSTI, PROTO NA NICH NELZE NIC VYŽADOVAT.

VŠE JE NA JEJICH SVOBODNÉ VŮLI.

 

A jsou-li mezi ženami-in nějaké babičky, docela by mě zajímal jejich pohled na věc, a proto pište, pište…

 

 

   
13.02.2006 - Dům a byt - autor: Renata Petříčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [205] Meander [*]

    Jenka2: A prarodiče by si měli uvědomit, že nemají mladým co kecat do výchovy

    superkarma: 0 15.02.2006, 15:36:04
  2. [204] Jenka2 [*]

    xenie:
    souhlasím. Moje máma šla do důchodu ve svých 55, rok poté jsem já nastoupila po dvou mateřských zpět do procesu budování socialistické a babička se zapojovala do hlídání, vyzvedávání ze školky a pod. Já bohužel půjdu do důchodu až v 59 a držím palce, aby žádné z mých dětí (27 a 25) nezaložilo hnízdo dřív, než budu mít čas jim pomáhat (tedy, jestli budu ještě natolik schopná, aby mi dítě vůbec někdo svěřil). Obecně - mladí by si měli uvědomit, že pomoc není povinnost, že prarodiče mají svůj život.

    superkarma: 0 15.02.2006, 12:57:58
  3. avatar
    [203] evusche [*]

    Moje máti je zlatá babička. K té se tenhle článek fakt nehodí
    Za to tchyně

    superkarma: 0 14.02.2006, 20:06:32
  4. avatar
    [202] Šupitopresto [*]

    Galadriel: já jsem se vlastní názor ani radši neodvážila napsat
    NiKina: jo přesně, všechno je to o vztazích

    superkarma: 0 14.02.2006, 17:13:46
  5. avatar
    [201] Dudlajlama [*]

    Stazka: Kdyby tak mlade holky

    superkarma: 0 14.02.2006, 16:56:47
  6. avatar
    [200] RenataP [*]

    děkuji všem za názory.
    Vidím, že je to zcela stoprocentně o vztazích v rodině.
    Kde je to , tam je všechno v pohodě, a kde to skřípe, tam je zrovna tohle hodně ostrá třecí plocha...

    superkarma: 0 14.02.2006, 15:01:36
  7. avatar
    [195] Markýza [*]

    děkuji Vám, všem diskutujícím, opravdu jsem velmi ráda, že se tady nic nezměnilo.

    superkarma: 0 14.02.2006, 09:27:31
  8. avatar
    [192] Eva_CZ [*]

    Angel79: prstiky.

    superkarma: 0 14.02.2006, 01:55:46
  9. [191] Angel79 [*]

    Teeeeda to je diskuze. Ach jo. Pani E.... by si mohla jit hned vyplachnout hubu mydlem
    Jinak moje mati a budouci tchyne se moc tesi na hlidani. Doufam, ze jim to vydrzi....

    superkarma: 0 13.02.2006, 23:54:03
  10. [190] Pegyša [*]

    Tak tohle by si měla přečíst moje dcera,hlavně poslední dvě věty,ale vlastně už je to jedno,její děti(moji vnuci, 19 a 16)se začínají chovat tak,jak se chovala ona ke mě.

    superkarma: 0 13.02.2006, 23:34:40
  11. avatar
    [187] Ťapina [*]

    Šmarjá, já bych vlastně ani neměla říkat, že chlap koupil rohlíky, když je jenom přinesl domů Ále vlastně já ještě můžu, ještě nejsme manželé. Ufff

    superkarma: 0 13.02.2006, 23:18:54
  12. avatar
    [186] phoebe24 [*]

    Eva_Fl: teda Evo.....já snad měla s tím psychoanalytikem stopro pravdu . No nic, já se loučím a když JÁ napíšu, že už reagovat nebudu, tak to tak bude rovnou napoprvé.

    superkarma: 0 13.02.2006, 23:08:03
  13. avatar
    [185] sarobrouk [*]

    Já má obě babičky hlídací a na celý den i na noc, přestože princezna má čerstvě rok. Jedna je hlídací tchýně a je moc hodná a hlídá pravidelně ve čtvrtek. Je v důchodě rok. A mouje máti má 55 let, čili pracuje a když má volno, tak pohlídá. Teď hlídala jen tak i v noci. Nepotřebovala jsem, ona chtěla. Ale ona do toho dozrála. Před 10 lety taky vykřikovala hesla: pomazlit se a zpět k mamce! Kdo má dítě nemá trajdat, večer ti nikdy nebudu hlídat! Na procházku jen napapané a přebalené dítě, na 2 hodinky a zpět k mamce! A teď se třepe. Je to jen o psychice a o tom, kdy člověk dozraje do jakékoliv role. Já jsem do maminkovaté dozrála až ve 31 letech.

    superkarma: 0 13.02.2006, 22:06:44
  14. avatar
    [184] Eva_CZ [*]

    phoebe24: napodobne a uz na me nereaguuuuuuuuuuj!

    superkarma: 0 13.02.2006, 22:03:02
  15. avatar
    [183] Tanzi [*]

    Měla jsem zájem se zapojit do debaty, ale už mám po chuti.

    superkarma: 0 13.02.2006, 21:39:18
  16. avatar
    [182] phoebe24 [*]

    Eva_Fl: Tvoje příspěvky mi dávají jediný smysl: zvyšuješ si tímto pochybným způsobem své sebevědomí a léčíš mindráky (to množství vulgarit a urážek mluví samo za sebe). Pokud Ti ty Amíci tak slušně platěj, tak zkus raději psychoanalytika, než hledání virtuálních pochlebovačů a uctívačů Tvých skvělých a oduševnělých názorů.
    Jo, a to, že se mnou končíš, jsi už slíbila jednou, tak to prosím Tě tentokrát dodrž. Možná jsi opravdu skvělá, úžasná, vzdělaná, movitá a celý Tvůj život je přímo nabitý exkluzivními zážitky, ale z Tvých příspěvků je mi tak nějak...

    superkarma: 0 13.02.2006, 21:23:18
  17. avatar
    [181] Eva_CZ [*]

    phoebe24: jinak se s tebou fakt loucim, protoze si rada povidam s lidmi, kteri me nejak bavi. Ty jsi nudna a blba.

    superkarma: 0 13.02.2006, 20:57:48
  18. avatar
    [180] Eva_CZ [*]

    phoebe24: Uca jak stehno.
    Jestli ti dela problem si tam diakritiku domyslet, zkus si me prispevky prepisovat, treba ti daji i smysl. Mozna.
    A s tou klabosnici mas pravdu - ja jsem rada, kdyz se trefim na pismenka. A nejsem zadnej PC expert. Velmi slusne me zivi jen to, ze umim vic, nez bezny Amik. K nasrani, co? A pravda, nejakou tu praxi mam, zhruba 27 let - ale samozrejme jsem nezacinala na osobnich pocitacich.

    Jo - a ve tvem pripade se nejednalo o preklep, jeste jsem nevidela, ze by se nekdo ve slove ,,samozrejme" TAKHLE BLBE UKLEPL.
    Na to ti neskocim, sousko....


    Vivian: vsak ona je ze me uplne posrana.

    superkarma: 0 13.02.2006, 20:55:49
  19. avatar
    [179] Vivian [*]

    phoebe24: ale psaní velkých počátečních písmen u zájmen (Ti, Tebe, Tvoje) je projevem úcty...

    superkarma: 0 13.02.2006, 20:47:16
  20. avatar
    [178] phoebe24 [*]

    Eva_Fl: koukám, že Tě to dost vzalo, když jsem Ti napsala, že si z Tebe na prdel nesednu . A pokud mi chceš vyčítat jeden překlep a pár čárek, tak se nejprve nauč používat diakritiku . To by pro takovou PC expertku neměl být problém i bez příslušné klávesnice . Nebo jsi vážně z Kromerize?

    superkarma: 0 13.02.2006, 20:21:25
  21. avatar
    [175] femme [*]

    mám tři děti, které mi naši hlídali opravdu snad jen 3x, když jsme šli s mangelem do kina první vnouče nám dcera nadělila, když mi bylo 38 a to jsem měla ještě nejmladší dceru, které bylo v té době 8 let, takže jsem moc nehlídala a to mi zůstalo občas jdu s vnoučaty někam ven, nebo do kina, ale abych je pravidelně hlídala, tak to teda ne konečně i ta nejmladší vylítla z hnízda, tak si to chci ještě užít

    superkarma: 0 13.02.2006, 19:44:10
  22. avatar
    [174] Vivian [*]

    Jeremi: z toho musela chudák Knappová dostat bolení hlavy

    superkarma: 0 13.02.2006, 19:37:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [173] Jeremi [*]

    Vivian: Ne, na SpoluBydlícíhoCvoka jsme museli mít posudek od Knappové, aby ho zapsali do matriky.

    superkarma: 0 13.02.2006, 19:25:40
  2. avatar
    [172] Vivian [*]

    Jeremi: SBC? Je to vůbec v kalendáři?

    superkarma: 0 13.02.2006, 19:22:19
  3. avatar
    [171] Jeremi [*]

    Já bych to zas až tak neřešila. Běžně řeknu, že mi SBC koupil kabelku, noťas, hodinky... Nebo že já jsem jemu koupila k večeři taliány. Ostatně i to auto mi koupil = celé to zařídil; já si ho jen vyzdvihla. Ale pochopitelně to všechno šlo z NAŠICH peněz.

    superkarma: 0 13.02.2006, 19:09:54
  4. avatar
    [170] Eva_CZ [*]

    Vivian:

    superkarma: 0 13.02.2006, 19:03:06
  5. avatar
    [169] Vivian [*]

    Eva_Fl: ježiš, ty jsi detailistka

    superkarma: 0 13.02.2006, 19:01:25
  6. avatar
    [168] Eva_CZ [*]

    Vivian: jdu ven a slovo pocitac ted vypustim ze sve mysli. Pred chvili jsem se vratila od sousedu, chteli propojit fax s PC - a celou dobu mi stali za zadkem a radili!

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:59:54
  7. avatar
    [167] Eva_CZ [*]

    Vivian: to mozna jo. Pokud nemuze chodit ( ale mohla si ho klido objednat po telefonu ). Ale to by nepsala : manzel mi koupil pocitac, ale manzel mi prinesl domu PC.

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:58:10
  8. avatar
    [166] Eva_CZ [*]

    Vivian: no - a to je jeden z duvodu, proc si ho nechci vzit. VON mi porad neco kupuje - a takhle by nakupoval i za moje....

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:56:54
  9. avatar
    [165] Vivian [*]

    Eva_Fl: 139: třeba proto, že nemůže chodit a musel ho fakt koupit její von

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:56:50
  10. avatar
    [164] Eva_CZ [*]

    Vivian: prislo mi divny, jak jsi psala, ze ona by si PC koupit nemohla, protoze na to nema prachy ( duchod ). To je prece blbost. Jinak nic proti darkum.

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:56:08
  11. avatar
    [163] Vivian [*]

    Eva_Fl: jenže vy nejste manželé, ne? Kdyby sis ho vzala, tak by ti už asi nikdy nic nekoupil, chudák VON

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:55:44
  12. avatar
    [162] Blueberry [*]

    Taky me silene rozciluje, kdyz "manzel kupuje manzelce auto" napriklad. Tohle pouziva muj kamarad - Koupil jsem Jitce auto (sedacku, televizi atd). Jo? Ty mas nejaky ciste osobni prijem, ktery se nezahrnuje do spolecneho vlastnictvi? Ne? Takze tys ji jenom pomohl koupit auto - to je velky rozdil. Jasne, ze nejdu tak daleko a nerozciluju se, kdyz rekne, ze ji koupil k vyroci prsten.

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:55:32
  13. avatar
    [161] Eva_CZ [*]

    Vivian: proc si nekoupila sama ten pocitac, kdyz ho chtela a je vdana?

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:54:51
  14. avatar
    [160] Eva_CZ [*]

    Vivian: VON mi koupil k Jezisku plazmovku. Ale ta je fakt MOJE, je v mem pokoji a uzivam ji jen ja - a VON ji koupil ze svych penez. Ja BYCH SI JI ASI NEKOUPILA, NEVIM, NIKDY JSEM O TOM NEPREMYSLELA. To neni umysl, ale Caps Lock.

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:54:04
  15. avatar
    [159] Vivian [*]

    Eva_Fl: myslím, že znění zákona tady nikdo nezpochybnil, ale i přesto si myslím, že není nic špatného ani divného na tom, když v manželství jeden druhému něco koupí... Pokud to chceš mít podle zákona, pak Zákon o rodině totiž manželům nenařizuje mít společný účet, takže de facto mohou mít klidně každý svoje peníze (které jsou společné pouze de iure) a kupovat si vzájemně dárky... Neznám manželství, kde by si navzájem nekupovali dárky. A doteď mě ani nenapadlo, že je to možná i v rozporu se zákonem

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:53:06
  16. avatar
    [158] Eva_CZ [*]

    Vivian: manzel nam koupil k mym narozeninam kytku. Zni mi to s tim pocitacem proste divne. Ze nekdo musi cekat, az mu ho druhej koupi.... Proc si ho nekoupila sama? Nebo to byl extra darek? Tezko rict.

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:52:37
  17. avatar
    [157] Vivian [*]

    Eva_Fl: a proč ti utkvělo v paměti, že jí manžel koupil počítač...?
    Co když např. napíšu, manžel mi koupil k narozeninám kytku... Já sice chápu, že de iure tu květenu pořídil ze společného jmění manželů, ale uznej, že v diskusi to zní dost divně...

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:49:55
  18. avatar
    [156] Eva_CZ [*]

    jany: ale porad nerozumim tomu, ze ma manzel nejake SVE penize. Protoze podle zakona to jsou penize JEJICH.

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:46:29
  19. avatar
    [153] Eva_CZ [*]

    Ha, ja jsem si myslela, ze manzelstvi je od toho, ze veskere prijmy jsou spolecne. Coz znamena, ze jestli je nekdo invalidni a ma maly prijem nehraje roli, protoze od toho je vdana ( zenatej ).
    A........ - ano, nepobyla jsem si ve skolach moc dlouho, lec nejakou tu ceskou kantorku jsem bohuzel mela moznost poznat. Shit.

    Vivi - mozna se ti nejak setrel rozdil mezi slovy ,,utkvelo" a ,,pobavilo". Ver mi, ze tam jisty rozdil JE.

    .........manzel mi koupil koberec do obyvaku - prijde vam to normalni? Jestli jo, tak potom jestli manzel nekomu koupil komp, je podle vas normalni taky.

    superkarma: 0 13.02.2006, 18:13:16
  20. avatar
    [151] Křeček [*]

    monacha: kdepak - vděčně krmí slípky na venkově, kam ještě ani TV nedorazila

    superkarma: 0 13.02.2006, 17:26:55
  21. avatar
    [150] Meander [*]

    Vivian: Klydňe

    superkarma: 0 13.02.2006, 17:26:26
  22. avatar
    [149] monacha [*]

    Vivian: najifňý

    superkarma: 0 13.02.2006, 17:15:09
  23. avatar
    [148] monacha [*]

    Ájinka: ja si prave hned predstavila patnactileteho pubose, jak se s babickou, kterou videl jednou za cas, vdecne diva v sobotu vecer na TV ve meste, kde nema zadne kamarady Ona si asi mysli, ze kdyz je babickou, tak ji budou vnoucata automaticky zboznovat... Nerikam, aby byla hlidaci masina, ale jednou za pet let, kdyz je to opravdu nutne a na slusne pozadani...

    superkarma: 0 13.02.2006, 17:13:29
  24. avatar
    [147] Vivian [*]

    Meander: jsi NAJIVŇÝ

    superkarma: 0 13.02.2006, 17:09:44
  25. avatar
    [146] Meander [*]

    Ájinka: A babička s dědečkem budou mít svatý klid

    superkarma: 0 13.02.2006, 17:09:02
  26. [145] Ájinka [*]

    Monacha: Pokud si některá babička myslí, že si dětí užije tak v patnácti, až k ní budou jezdit na prázdniny, tak je silně najivní. V tomto věku už děti o babičku a dědečka totiž moc velký zájem mít nebudou. A důvod je jednoduchý, budou se tam totiž nudit.

    superkarma: 0 13.02.2006, 17:06:25
  27. avatar
    [144] monacha [*]

    "Stastna to zena" umrela nekde ve Vidni pote, co ji z Ratiboric vyhnali, protoze vsem lezla na nervy.... Coz se ani nedivim -byla mi protivna hned, kdyz jsem ji mela jako povinnou cetbu... Nedavno me uzemnila skorotchyne, kdyz ji jeji dcera poprve za pet let zadala, aby pohlidala vnoucata na dva dny. Chteji bourat byt. Odpoved byla, ze nechce, ze si deti uzije, az budou velke - tzn. tak v patnacti a budou k ni jezdit na prazdniny.

    superkarma: 0 13.02.2006, 16:59:54
  28. avatar
    [143] Léthé [*]

    tornado-lou: bývá to postavením měsíce. Útočí jen při úplňku

    superkarma: 0 13.02.2006, 16:53:25
  29. avatar
    [142] Léthé [*]

    Meander:jo ...a zase se nic nedozvíme Ale hlavně že vím, že tvůj šéf být rád, že pro něj pracuješ na nudný groš . Alespoň něco veselého, v tomto nudně šedivém dnu .

    superkarma: 0 13.02.2006, 16:36:57
  30. [141] tornado-lou [*]

    muzu se zeptat jestli je Eva_Fl tak utocna vzdycky nebo jenom dneska?

    superkarma: 0 13.02.2006, 16:30:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme