Bulvár

Problém: Psí jatka

Není to tak dávno, co medii proběhla šokující zpráva o psích jatkách u Chomutova. Ne jen, že toho byla plná ČR, ale i zahraniční tisk opět poukazoval o hrůzách, které se se psy v ČR dějí.

V kauze zatím nebyl nikdo potrestán, až na Ralfa. Psa, kterého se někdo zbavil, skončil v útulku. Pro Ralfa si přišli noví majitelé. Místo aby se dostal do tepla milující rodiny, skončil na talíři. Případ odhalili zaměstnanci útulku. Ne jedna návštěva ČOI v asijském bistru prokázala, že pokrmy pro hosty obsahovaly maso ze psů a koček.

Případ to bohužel není ojedinělý. Bydlím v okrese s nejvyšší kriminalitou, s vysokým počtem odloučených lokalit, s velkou koncentrací nepřizpůsobivých občanů, bezdomovců a přistěhovalců z Asie. V žádném případě nechci rozpoutávat vlnu rasismu. Chci jen to, aby i přistěhovalci a menšiny dodržovali zvyky naší země.

Často se stává, že je odcizen pes, kterého majitele nechali přivázaného před obchodem, někdy i přímo ze zahrady rodinného domu. Záběry z kamer občas zachytily prapodivného jedince, kterak psa odvázal a vedl neznámo kam. Pes ani individuum se ve většině případů nenašel. Také se tu a tam stalo, že se bezdomovec přiznal, že si přivydělává krádeží psa a následným prodejem určité skupině přistěhovalců.

Při jedné procházce jsem objevila rozpadající se dům, který je pronajat lidem z Asie. Na dvorku se povalovaly obojky. Chtěla jsem vše zdokumentovat mobilem, ale po dvorku začal lítat muž s mačetou. Raději jsem se zdejchla. Šla jsem na Odbor životního prostředí s informací, že mám podezření na psí jatka a rovněž jsem kontaktovala i KVS. Odpověď mě velmi zklamala.

Paní na úřadě mi sdělila, že si mám na cizí kultury pomalu zvykat, a že bude hůř.

Na KVS mi bylo řečeno, že o případech vědí, ale moc toho nezmůžou. Když mají hlášení a jdou na kontrolu, nesmí do objektu vtrhnout. Podezřelý tak získává čas na eventuální úklid a vypuštění psů z klecí. Pak stačí říct, že pes dostává najíst a ty klece jsou vlastně jen na přepravu. Zřejmě na výstavy a cvičák. Týrání dokonce není ani zabití. Týrání je opakované fyzické mučení. Psí maso není zakázané konzumovat. Je s ním pouze zakázáno obchodovat. Neznamená to však, že nemůžete psa prodat nebo koupit na maso. Nesmí se obchodovat pouze s mrtvým nebo naporcovaným zvířetem. Nesmí se podávat v restauracích. Pro svojí spotřebu však psa konzumovat trestné není.

Platí presumpce neviny. Tudíž bych musela dokázat, že pes byl na maso získán nelegální činností, např. krádeží.

V některých adopčních smlouvách z útulku chybí údaj, že zvíře nesmí být použito k dalšímu prodeji či jako potrava. Tento údaj chybí i ve smlouvě, kterou jsem podepsala já. V žádném případě by mě nenapadlo sníst nebo prodat zachráněného psa. Jen chci poukázat na to, že sníst psa z útulku není též trestným činem. Co není zakázáno, je přeci povoleno.

KVS i úřady chodí kolem problému po špičkách. Podle mě se jedná o klamání zákazníků. Myslím, že dobrou polovinu hostů by po jídle asi šlehlo, když by přišel číšník a řekl, že kuřecí čína byla ve skutečnosti připravena z kočky nebo psa. Nevím, jestli by si hosté dobrovolně takové jídlo objednali.

To je jedna věc. Ta druhá a hlavní je týrání zvířat. Myslíte si, že se pes získá, hned se usmrtí a nepociťuje žádný stres? Že je to to samé jako sníst prase z jatek? Já tedy ne.

Pátrala jsem po nějaké organizaci, která by mi pomohla problém vyřešit. Narazila jsem na Františku Zverkovou ze sdružení Šance zvířatům. I ona mi existenci psích jatek potvrdila a dokonce informovala o jednom případu z roku 2011.


„Františko, jak to všechno začalo. Jak jste se o jatkách dozvěděla?“

„Příběh se stal v roce 2011. Těsně před Vánoci mi zavolala známá, se kterou jsem v té době spolupracovala. Na periferii Plzně si lidé stěžovali na příšerný řev zabíjených zvířat. Zavolali policii a KVS. Ti našli zvířata x druhů žijících ve skleníku (společně s Vietnamci), namačkaní ve vlastních výkalech, podvyživení. Dle složení psů šlo o zcizená zvířata a pokupovaná štěnata (nebo různě posbíraná. Chtěla bych zdůraznit  nezodpovědnost množení psů a koček. Lidé si říkají, že na tom není nic špatného, když jim najdou domov. Přitom situace je taková, že mládata plní útulky. A i když domov najdou, zaberou tím místo někomu, kdo jej potřebuje nebo skončí právě takto. Není vůbec obtížné sehnat štěně na pokusy nebo na jídlo.

Řev sousedé Vietnamců zřejmě slyšeli, protože tradice těmto asijským národům velí zvíře před smrtí co nejvíce mučit.  Do krve  se vyplaví adrenalin, což je podle nich tím správným stimulem pro kvalitu masa a současně jim to zajišťuje konkrétní zdravotní „výhody“. Věří totiž, že maso z mučeného psa nebo kočky zajistí muži erekci, ženě plodnost, vyléčí člověka z různých nemocí, v létě je člověku chladněji, v zimě zase tepleji a podobné středověké pověry. Musíme si uvědomit, že jsou to názory lidí, kteří si v dnešní době kupují slonovinu nebo rohy nosorožců pro účely afrodiziakální... Proto je u nich běžné, že psy mučí elektrickým proudem, zaživa vaří nebo svlékají z kůže. Stejný osud postihne kočičky. Samozřejmě je třeba si uvědomit, že stejně jako u nás Čechů jsou rozdíly v mentalitě. U nás na vesnici také lidi věří, že jim psí sádlo pomůže vyléčit zápal plic. Je zdravé pro děti atd.. Přestože nejsou schopni vysvětlit, v čem by měla spočívat ta léčivá složka. Tak ani mezi Vietnamci nejsou všichni stejní... Jistě jsou tací, kteří uvažují stejně jako my a zvířata mají rádi.“zdroj animalsright

„To máte pravdu Františko. Moje kamarádka je z Číny, má psa a nikdy by psí maso nesnědla. Znám několik dalších asijských rodin, kteří  psa mají skutečně jako členy rodina nebo mazlíčka. Z vyprávění od jednoho mého kamaráda z Vietnamu znám případ, kdy za ním na návštěvu přišli jeho vietnamští přátelé na nějakou oslavu a mysleli si, že pudl ležící na gauči je určen na pekáč. Když jeho krajané začali připravovat hrnce a psa, vyděšený kamarád jim začal vysvětlovat, že pes se jíst nebude. Ani tento ani žádný jiný. Jeho krajané se na něj nevěřícně dívali. Pojďme se však vrátit k Vašemu příběhu. Jak vypadala zvířata, když jste si je přebírali?“

„Byli tam jak starší psi, pravděpodobně odcizení před nějakou sámoškou, ale i ta různě posbíraná štěnata, která mezi sebou neměla příbuzenské vazby.

Pejsci byli podvyživení, začervení (Pokud pomineme morální stránku, pak je tu ta zdravotní. A Vietnamci, kteří psi jedli se vystavují riziku nákazy parazity a nemocemi.). Psi byli především ve velice špatném psychickém stavu. Fenečka Pepinka byla oprsklá, takže se dala po psychické stránce rychle do kupy. Druhý, malý pejsek byla naprostá troska. Evidentně zvyklý na bití a kopání, které neustále očekával. Když ho chtěl člověk venčit, omylem o něj třeba zavadil nohou, tak se stočil do kuličky a jen čekal údery.... Jmenuje se Bertík - najdete ho na našich stránkách i Facebooku. Byla bych ráda za jeho propagaci. Zažil hrozné věci a snad by mu to pomohlo najít domov...

Vrátil se z adopce. Paní bohužel Bertíka venčila stylem, že ho vypustila mezi paneláky, kde si s ním děti dělaly, co chtěly. Proto má nyní Bertík z dětí strach a vyjíždí po nich. Což je důvod, proč ho paní vrátila zpět.

Pepinka se vzpamatovala díky své otevřené povaze poměrně rychle, Bertíček byl introvert. Bál se cizích lidí, neobvyklých předmětů, hluků. Je závislý na jedné osobě.“

„Františko, co dělat v případě, když mám podezření na psí jatka a jaký by měl být postup KVS? Můžete nám poskytnout informace. Myslím, že to bude čtenářky zajímat.“

„Jestli myslíte info o praktickém chodu KVS, tak to je bohužel smutná realita, kterou zná každý, kdo to řeší... Vyplatí se je otravovat, protože jsou povinni ten případ řešit a dát vyrozumění. Proto je ideální to řešit neanonymně, aby vám poslali vyrozumění. Jen tak se člověk dozví, jak to dopadlo. Nejlepší je jim dát podnět písemně a pořád je otravovat, zda už případ řeší.

Úřady, policie, KVS toto řeší velice neradi. ČR nemá samostatný orgán pro ochranu zvířat. Má to pod palcem státní veterinární správa, která je prakticky něco jako ČOI. Tedy zajímá se především o kvalitu masa a masných výrobků. Potažmo o nemoce skotu, zasahuje to do byznysu. Pohoda a ochrana zvířat je to poslední, co je zajímá. Je to pro ně zbytečné papírování. Pro jistotu vždy dají kontrolovanému vědět dopředu (žádný zákon jim to nenakazuje, jak jsem zjistila) nebo se nechají i rádi podplatit (bohužel i takovou máme zkušenost s úhyny ve zverimexu a inspektorkami KVS).“


Dala jsem na rady Františky a úřady otravovala dál. A zjistila jsem od příslušníka PČR, který si nepřeje být jmenován, že při příchodu policie byl objekt prázdný. Majitele budovy se nepodařilo vypátrat a zjistit tak, kdo v objektu bydlel. Nikdo není potrestán.

Příště se snad budu modlit za to, aby se v podobných objektech svítilo a vlítlo do objektu protidrogové komando.

   
26.08.2014 - Blog redakce - autor: Vlaďka Husárová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [58] 1anicka [*]

    Dala bych mnohem vyšší tresty i pokuty.zavedla i trest smrti.není to jen můj názor,ale širokého okolí.dneska mají zelenou gauneři a cizinci.Lidi se ničeho nebojí.

    práci dostane UK,SK a Čech má smůlu.

    Klaus to vedl do hnoje a boříme se tam víc a víc.

    superkarma: 0 31.08.2014, 21:18:12
  2. [57] Vlaďka Husárová [*]

    Krtina86 — #56Ježíš, ta hrubka v předchozím příspěvku, teď mě švihla do očí.

    Pravdu díš, tady též největší úspěchy má Německá policie. A to se týče i kontrol ve vlaku. U nás si běženci projedou jak nic "écéčkem" a jakmile přejedou hranice, vyhmátnou je Němci.

    superkarma: 0 27.08.2014, 16:37:19
  3. [56] Krtina86 [*]

    Vlaďka Husárová — #55 JJ přesně, to vidíš přesně u nás Vladí - pokud všechno vede PČR tak nikdy při kontrole nic nenajdou, ale jakmile je to vedeno i ze strany kolegů z Německa, tak tu hned stojí pomalu těžkooděnci s puškama a vždycky něco vyšťourají. Je to smutný a hrozný.

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #57
    superkarma: 0 27.08.2014, 11:38:29
  4. [55] Vlaďka Husárová [*]

    Ahoj babi moje. Jsem se vrátila z nemocnice, tak jsem včera nemohla reagovat.

    Moc děkuji za podporu. Bych i navrhla třeba nějaký otevřený dopis někam výše.

    Se všemi tady musím souhlasit. Nejde jen o konzumaci psů, koček, ale o cizokrajné tradice, i islámu raději mlčím. Jsem velmi tolerantní, ale aby se kvůli cizincům ustupovalo tak dlouho, až nebude kam? Pak jim to tady necháme a všichni slušní lidi půjdou z ČR pryč?

    Budou nadávat, zastrašovat, ale za české peníze budou studovat jejich děti státní školy. Daňové úniky jako blázen, podplacená ČOI i celníci. O některých (ne-li většině) kontrolách vědí předem a stíhají se připravit. Je to opravdu ostuda.

    1. na komentář reaguje Krtina86 — #56
    superkarma: 1 27.08.2014, 10:04:37
  5. avatar
    [54] wich [*]

    gerda — #53 Nase mlada je za domov strasne stastna. Vylozene si teplou postel, dobre jidlo a veskery program hrozne uziva. A za tohle malo je nejvdecnejsi mazlik. Kez by se takhle meli vsichni ti tyranizovani bobci. Venku ji ale mam jen na voditku, vylita se na zahrade.

    superkarma: 0 26.08.2014, 17:17:10
  6. avatar
    [53] gerda [*]

    Ani nevíte, jak jsem ráda, že naše kočky nechodí ven. Zvenku jsme je před lety zachránili a nevěřily byste, jak si dovedou vážit domova. Vlastně by ven ani nechtěly, stačí jim zajíťovaná lodžie a jejich sedačky na ní.Sml16 Lituju každé zvíře bez domova anebo s domovem mizerným.

    1. na komentář reaguje wich — #54
    superkarma: 0 26.08.2014, 16:42:31
  7. avatar
    [52] Brixik [*]

    wich — #51 Tak ja to bezne nedelam, ale nekdy neni zbyti. Ale pes je to natstesti vetsi, tak prece jen se ho nekdo muze bat ...

    superkarma: 0 26.08.2014, 16:28:45
  8. avatar
    [51] wich [*]

    Brixik — #49 nechat pred obchodem psa uz fakt muze v dnesni dobe jen blazen. Na Ostravsku se tohle resi furt.

    gerda — #50 pravdu dis. U takovych civav, yorku, jack russelu... proste oblibenych plemen si bohuzel panecek muze byt na 90 % jist, ze mikacek skoncil jako stroj na stenata.

    1. na komentář reaguje Brixik — #52
    superkarma: 0 26.08.2014, 16:08:15
  9. avatar
    [50] gerda [*]

    Brixik — #49to je to. Když umře zvíře doma, je vždycky smutek, ale člověk si ho může doopatrovat, pak mu někde udělat hrobeček. V případě, že náhle zmizí, je nejhorší pomyšlení na to, jestli mu někdo neubližujeSml15

    1. na komentář reaguje wich — #51
    superkarma: 0 26.08.2014, 15:25:13
  10. avatar
    [49] Brixik [*]

    Když to tady tak čtu, tak asi přestanu nechavat sveho psa před obchodem bez dozoru. Sice jsem z jineho kouta ČR, ale jeden nikdy neví...

    1. na komentář reaguje gerda — #50
    2. na komentář reaguje wich — #51
    superkarma: 0 26.08.2014, 15:12:47
  11. avatar
    [48] wich [*]

    gerda — #47 Velice hezky jsi to napsala Sml67Sml59

    superkarma: 0 26.08.2014, 13:31:17
  12. avatar
    [47] gerda [*]

    dadma — #46Číňanů je tolik, že si váží všeho, co lze zkonzumovat. Proto je asi čínská kuchyně tak vyhlášená. Já uznávám, že z nouze člověk pozře klidně i spařenou lebedu. A kdyby byla otázka života i smrti, možná bych jedla i různé živočichy. Jenže já bych zabíjela pokud možno první ranou, a to se mi na těch krutých praktikách hnusí. Ti lidé snad netuší, že každý živý tvor bolest cítí stejně jako člověk. Ostatně...snad už každý viděl nějaký film, kde byli zajatci vysoce odborně mučeni po orientálsku. Jiná kultura, jiné myšlení, jiná víraSml80 Važme si té naší a braňme ji.Sml58

    1. na komentář reaguje wich — #48
    superkarma: 0 26.08.2014, 13:18:48
  13. [46] dadma [*]

    Je to hnus.Jíst psa nebo kočku je pro mě nepředstavitelné,ale dobrá .Odhlédněme od naší kultury,ale proč s těmi zvířaty ,tak hrozně zachází.Kvůli jejich nějakým pověrám.Manžel nedávno dostal video,kde psy zaživa opalovali letlampou a mlátili klackama.Vždy jsem si Vietnamců a Japonců vážila pro jejich pracovitost ,píli,ale nyní začínám mít k těmto národům pomalu odpor.K Vietnamcům bych do restaurace nešla a ani nakupovat jiné věci tam nechodím.O Číňanech to vím ,že sežerou od hada, přes psa až po opičí mozek, jak je vidět není mezi těmi národy velký rozdíl.

    1. na komentář reaguje gerda — #47
    superkarma: 0 26.08.2014, 13:13:41
  14. avatar
    [45] gerda [*]

    Danila — #42na fotku jsem se radši vůbec nedívala a koukala stranou. Pro někoho je asi nutná - aby uvěřil.Sml15

    superkarma: 0 26.08.2014, 12:54:25
  15. avatar
    [44] gerda [*]

    wich — #41Možná je pro ně užitečnější i výnosnější dělat nevšímavéSml80 Já už jsem ke všemu tady tak skeptickáSml15 Za peníze se dá pořídit vše - třebas i formální kontrola s negativním nálezemSml57 Poctivosti se u nás nedaří a dařit ani nemůže.

    superkarma: 0 26.08.2014, 12:53:34
  16. avatar
    [43] wich [*]

    Danila — #42 Pesně z těchto důvodů jsem přestala sledovat některé lidi a skupiny na FB. Nedělá mi to moc dobře. Sama mám doma čivaví slečnu zachráněnou z množírny Sml15

    superkarma: 1 26.08.2014, 12:28:21
  17. avatar
    [42] Danila [*]

    ta fotka bola nutná? Sml15

    1. na komentář reaguje wich — #43
    2. na komentář reaguje gerda — #45
    superkarma: 1 26.08.2014, 12:24:17
  18. avatar
    [41] wich [*]

    gerda — #39 Sml22Sml67 Akorát nevím, čeho se ČOI apod. u těch Vietnamců tak bojí. Zajímalo by mne, zda by si takhle Čech mohl něco dovolit jinde ve světě. Nizozemí je sice hodně volné a přístupné, ale i tak já jsem teda ráda, že jsem ráda Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #44
    superkarma: 0 26.08.2014, 12:14:38
  19. avatar
    [40] wich [*]

    kobližka — #38 Sice off topic, ale kdyby lidi více kupovali české zboží, nebylo by tak drahé a nemizely by české obchody. To, co dokázali radní s plánem "Nová Karolina" s centrem Ostravy, je šílenství Sml68Sml68Sml68

    superkarma: 0 26.08.2014, 12:13:11
  20. avatar
    [39] gerda [*]

    wich — #37ano, jde jen o důkladný dozor a vyžadování plnění předpisů.

    1. na komentář reaguje wich — #41
    superkarma: 0 26.08.2014, 12:07:17
  21. avatar
    [38] kobližka [*]

    secret — #35 No,já neznám žádného českého soukromého prodejce bot a ani by mě nenapadlo tam nakupovat,tak bohatá zase nejsem Sml16,ale tam,kde boty kupuju,taky žádný problém s reklamací není.

    1. na komentář reaguje wich — #40
    superkarma: 0 26.08.2014, 11:59:23
  22. avatar
    [37] wich [*]

    secret — #36 Ale pořád je to v nějaké normě. Respektive primárně u nás jatka neslouží k tyranizování.

    1. na komentář reaguje gerda — #39
    superkarma: 0 26.08.2014, 11:39:38
  23. [36] murat [*]

    k tomu hnusu výš se ani nechci vyjadřovat. ale hnus jsou každá jatka. všichni víme nebo tušíme co s těma zvířatama dělají, jak se s nima zachází a jak nám pak šmakuje Sml68

    1. na komentář reaguje wich — #37
    superkarma: 0 26.08.2014, 10:40:48
  24. [35] murat [*]

    kobližka — #27 zkuste reklamovat botky u soukromého (českého )prodejce a uvidíte ... já kupuju už jen v osvědčených obchodech, kde bezpečně vím, že s reklamacemi nedělají žádné štráchy.

    1. na komentář reaguje kobližka — #38
    superkarma: 0 26.08.2014, 10:39:38
  25. [34] murat [*]

    kobližka — #27 ono je to s těmi reklamacemi kapánek jinak.

    superkarma: 0 26.08.2014, 10:38:10
  26. avatar
    [33] Brixik [*]

    Jsme fakt divní, že necháme cizince, aby se takto u nás chovali. A s hlášením týrání zvířat mám svoji zkušenost a taky dost blbou.

    A jsem jednoznačně pro,ať se do toho žena-in opře a začne to řešit a to HNED!!!

    superkarma: 0 26.08.2014, 10:20:55
  27. avatar
    [32] pájinek [*]

    vždy když tohle čtu se mi udělá špatně....

    superkarma: 0 26.08.2014, 10:16:56
  28. avatar
    [31] gerda [*]

    kobližka — #30aha, tak to bych jí určitě poradila, příště se to totiž může stát i mně.Sml58

    superkarma: 0 26.08.2014, 10:05:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kobližka [*]

    gerda — #28 O mě nešlo,já jsem si koupila svoje tkaničky a šla,to byl případ paní s botama,já jsem se jí jenom zastala.Za nikoho netahám horké kaštany z ohně.

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    superkarma: 0 26.08.2014, 09:57:47
  2. avatar
    [29] ToraToraTora [*]

    DanaD — #20 Pozor, Inide je velmi ekonomicky pokrytecký stát a patří k největším vývozcům hovězího masa. A to mám od Inda, který tu žije.

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:43:03
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    kobližka — #27místo rozčilování bych jeho jednání oznámila obchodní inspekci, s tou už by se bavit musel. Obchodník jako obchodník - tohle bys prodavači trpěla třeba v prodejně u Bati??Sml58

    1. na komentář reaguje kobližka — #30
    superkarma: 0 26.08.2014, 09:39:31
  4. avatar
    [27] kobližka [*]

    Něco vám napíšu - není to sice k tématu zvířat,ale k tématu nevhodně se chovajících cizinců na našem území.

    V pátek jsem zašla do kamenné prodejny,kterou si pronajal asijský obchodník.Potřebovala jsem tkaničky do bot....u kasy stála pan s reklamací bot zakoupených před 14 dny a požadovala vrácení peněz ...nebudu popisovat celý výstup,jen jsem směrem k prodavači poznamenala,že paní má pravdu,že i na ně se vztahuje 2 letá záruční doba...jé,ten se do mě pustil!Já se samozřejmě nedám,ale marné moje vysvětlování,že prostě takový máme zákon a on ho musí dodržovat stejně jako my.Holky,začal křičet,že jsme všichní hrozně oškliví a zlí,že ho z nás bolá hlava,že pořád jenom natahujeme ruku a škemráme o slevu a že už nás má dost,ještě dva roky to tady vydrží a pak půjde do Bulharska,že my jsem hrozný lidi Sml31Sml31Sml31 to mě teda dojal,blbec,on,a jemu podobní,se tady přes 20 let kapsují,jezdí v mercedesu,děti na vysokých školách,to všechno jsme jim umožnili MY a najednou jsme hrozný národ? Vidíte,jak o nás smýšlejí? A my se jich ještě bojíme.To by mě zajímalo,jak to mají ošetřené na úřadech,třeba na živnostenském,finančnín,jak dokládají tržby Sml80 Fuj,hajzlové to jsou!!!

    1. na komentář reaguje gerda — #28
    2. na komentář reaguje secret — #34
    3. na komentář reaguje secret — #35
    superkarma: 0 26.08.2014, 09:35:48
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    ToraToraTora — #19přesně tak. Hlady neumřu, když budu jíst něco jiného.

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:29:16
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    DanaD — #20Prosím tě, Indii radši nevzpomínej. To je u mě tak špinavá země....v poslední době jsem na pochybách, jak to tam mají s hygienou i genetikou, když se čím dál častěji zveřejňují fotky podivných mutantů s ještě podivnějšími nemocemi. Nedávno ten malý školák s rukama obřích rozměrů. Hotová klepeta. A jen u chudých, co nemají na operace - čím to asi je? Stravou, příbuzenským sexem? Jedovatým vzduchem??Sml80

    superkarma: 1 26.08.2014, 09:26:13
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    ToraToraTora — #12 Toro,výborně!

    Já nevím,čeho se pořád jako národ bojíme?Proč pořád někomu ustupujeme?Sakra,máme ve své zemi určitá pravidla,zákony,zvyky,ale přistěhovalci je dodržovat nemusí!K čemu teda ten netečný úředník za naše peníze sedí na svém místě???

    Jsem všemi hlasy pro to,aby i cizinci,a ti zvášť,MUSELI dodržovat zákony naší země.Sakra,to je pořád sr*ní s nimi....Sml31

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:24:48
  8. avatar
    [23] gerda [*]

    IVECO — #17no, moc nevěřím tomu, že rodiny, které jsou zaměstnané v obchodě a drží své děti na vysokých školách, se sníží k něčemu takovému. Už i z obav, aby si tu nepokazily reputaci. Nelze generalizovat.

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:19:56
  9. [22] bobo23 [*]

    Vůbec jsem to nečetla raději, mám zvířata moc ráda a co se děje se mi fakt hnusí.

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:19:22
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    ToraToraTora — #12na to naše multikulti dojedem. Jsme politicky hyperkorektní a nedovedeme si zjednat pořádek tady, kde jsme doma!Sml31 Podle toho se k nám přistěhovalci chovají, naprosto bez respektu a bez ohledů na naše zvyklosti. Ať si každý žije podle svého, ale nesmí ubližovat. Jateční zvířata jsou taky porážena, ale předepsaným způsobem, kontrolovaná jatka (vím, že to všude není ideální, ale dodržování zákonů spadá do kompetence úředníků, je třeba na ně tlačit a tlačit)u nás zaručují bezpečné maso, získané bez zbytečného utrpení. Přinášet k nám "kulturu", spočívající v mučení zvířat kvůli následnému pochutnání si na jejich mase musíme striktně odmítnout, a takové moresy vyhnat daleko od našich hranic.

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:17:02
  11. avatar
    [20] DanaD [*]

    me by zajimalo, jestli by nas treba v Indii nechali podriznout kravu?

    1. na komentář reaguje gerda — #25
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #29
    superkarma: 1 26.08.2014, 09:10:43
  12. avatar
    [19] ToraToraTora [*]

    kf — #15 S těmi králíky je to zajímavá informace. To jsem nevěděla. Sice mám králičí maso ráda, ale určitě bych si neotevřela králičí jatka v zemi, o které bych věděla, že je v ní králík zakázaný ke konzumaci nebo posvátný nebo co já vím co. Prostě bych je respektovala, protože je pořád ještě dost věcí, co se do huby strčit dají a svět na králíkovi nestojí. jsem hostem a chovám se jako host.

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 1 26.08.2014, 09:09:26
  13. [18] mvendy82 [*]

    Ani jsem to nedočetla taková hrůza.

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:08:27
  14. [17] IVECO [*]

    wich — #8naprosto souhlasím....my jsme divný stát, nikdo by si nenechal na svém území takovou verbež, jako my

    stačí se podívat v čem bydlí a jezdí, to z poctivé práce nemají

    utečenci a mají se tady lépe, než člověk, který celý život poctivě pracoval, je to výsměch...

    1. na komentář reaguje gerda — #23
    superkarma: 0 26.08.2014, 09:02:31
  15. avatar
    [16] Léthé [*]

    Ta fotografie....otřesnéSml17. gerda — #3 gerda — #4 gerda — #5 tvůj názor je vyčerpávající a já se k němu přidávám.

    superkarma: 0 26.08.2014, 09:00:20
  16. [15] kf [*]

    No, přijde mi to trochu divné-jednak z podvyživeného psa asi moc masa nebude,že....takže při ceně kuřat 50Kč/kg v akci (o způsobu chovu a porážky takových kuřat bych teď nedebatovala) se to moc rentovat nebude, nehledě na rizika v případě kontroly z hygieny. Pokud by navíc restaurace skutečně psy a kočky používaly, musí nějak likvidovat kosti a kůže, to je další problém. Takže používání psího a kočičího masa v restauracích bude spíš nějaká urban legend.

    Že se vyskytnou ojedinělé excesy, kdy je psí/kočičí maso použito pro osobní potřebu, to je jistě pravda a je potřeba takové případy trestat. Že je naprosto nepřijatelné, aby byla zvířata týrána, o tom není pochyb. Jen by bylo potřeba, aby tresty za týrání zvířat přestaly být jen symbolické (a to pro všechny, bez ohledu na zemi původu).

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Ps%C3%AD_maso

    Mimochodem, v Japonsku se sice už psi příliš běžně nejí, ale kdybyste tam řekli, že jíte králíky, tak se na vás sesype zhruba totéž, jako tady v článku a v diskuzi....

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #19
    superkarma: 0 26.08.2014, 08:56:22
  17. [14] vladka60 [*]

    K vietnamcům na jídlo nechodím vůbec.

    superkarma: 0 26.08.2014, 08:54:49
  18. avatar
    [13] buldok [*]

    Je fakt hrůza, co se děje.

    superkarma: 0 26.08.2014, 08:47:10
  19. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    Se zákony, které vyjmenovala Vlaďka v článku to tak skutečně je. Pes, kočka, zvířata chovaná v ZOO a cirkusech u nás nejsou ze zákona označována jako jateční a proto nemohou být odporážena na žádných jatkách a s jejich masem nemůže být obchodováno. Mohou být jen za určitých výjimek utracena a to z adekvátních důvodů. jejich těla pak musí být zlikvidována v kafilerii, nikoliv zkonzumována. Problém konzumace těchto zvířat spočívá i v přenosu některých nebezpečných chorob na lidi, jelikož zvířata porážená mimo k tomu určená zařízení nepodléhají veterinární kontrole.

    Nejenom kůli těmhle mšjdům a psím jatkům, ale i kůli muslimákům, arabům a exotům všeho ražení by bylo potřeba, aby zesílil tlak na dodržování našich pravidel a ne slepě plácat o respektu k jiným kulturám. Sami bychom měli začít respektovat a chránit naši kulturu a naše zvyky. nikoliv primárně ustupovat přistěhovalcům .

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    2. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 4 26.08.2014, 08:45:41
  20. avatar
    [11] wich [*]

    A co poslat na návštěvu pár týpků s baseballovými pálky? Třeba by Ťamíka přešla chuť ubližovat zvířátkům Sml58Sml32 Efekt prakticky ihned bez zdlouhavého vyjednávání úřadů a prodlužování utrpení.

    superkarma: 0 26.08.2014, 08:32:39
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    wich — #8ano, pokud se nepřizpůsobí zvyklostem země, ve které chtějí zakotvit, ať se vrátí. U nich nemůžeme zabránit ničemu, ale tady u nás si to přece nenecháme líbit?Sml31 To už si dovolují opravdu moc.Sml68

    superkarma: 0 26.08.2014, 08:16:03
  22. avatar
    [9] rusalka2008 [*]

    gerda — #5 wich — #8 souhlasím v plném rozsahu!!!

    superkarma: 0 26.08.2014, 08:05:10
  23. avatar
    [8] wich [*]

    Tyhle mrdky jsme v Česku určitě strašně potřebovali... Vím, proč k nim nechodím... Asijská kultura se mi v tomto hnusí, jejich zvyklosti ve stravování jsou prostě odporné, ve své rozežranosti už neví, čemu by jak ublížili Sml68Sml68Sml68 Bejčákem je hnát odkud přišli.

    1. na komentář reaguje rusalka2008 — #9
    2. na komentář reaguje gerda — #10
    3. na komentář reaguje IVECO — #17
    superkarma: 0 26.08.2014, 07:56:06
  24. avatar
    [7] DanaD [*]

    gerda — #5 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 26.08.2014, 07:42:11
  25. [6] Danulka K. [*]

    To je po ránu hnus....

    superkarma: 1 26.08.2014, 07:34:59
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    A do třetice: TOHLE BY BYLA KONEČNĚ ZÁSLUŽNÁ ČINNOST UPADAJÍCÍ ŽENY -IN, KDYBY ROZPOUTALA INICIATIVU V TOMTO SMĚRU!!! A JEŠTĚ BY BYLA SLAVNÁ, ŽE BY BYLA PRVNÍ MAGAZÍN, KTERÝ V TOM NĚCO UDĚLAL.Sml58

    1. na komentář reaguje DanaD — #7
    2. na komentář reaguje rusalka2008 — #9
    3. na komentář reaguje Léthé — #16
    superkarma: 7 26.08.2014, 07:33:48
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    A možná by stačilo podstrčit do objektu pytlík semínek marihuanySml57

    1. na komentář reaguje Léthé — #16
    superkarma: 0 26.08.2014, 07:32:14
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Vlaďko, jestli budeš potřebovat můj hlas pro podpis, je tady.Sml60 Jediná cesta, jak takovým hrůzám zabránit, je - otravovat a otravovat. Zveřejňovat, psát, ptát se JAK JSTE TO VYŘÍDILI? Nenechat se zatlačit do defenzívy, nenechat se umlčet, nenechat úředníky spát. Nejsme země, kde by se tradičně konzumovalo psí maso (ano, kdysi v Krkonoších psí řezník byl, psí sádlo se užívalo jako medicína a maso se jedlo z nouze). Ale kdo u nás snědl psa, byl terčem posměchu či opovržení!!Sml68 Psa jedla jedině spodinaSml3. Jsme kultura, ve které má pes místo coby pomocník, společník a tohle nesmíme dopustitSml31

    1. na komentář reaguje Léthé — #16
    superkarma: 5 26.08.2014, 07:29:43
  29. avatar
    [2] vladka321 [*]

    Jakákoli jatka jsou děsná!!!

    superkarma: 0 26.08.2014, 06:54:58
  30. avatar
    [1] rendvo [*]

    fuj, nikdy bych psa do huby nedala :-) nechápu jak to někdo tomu zvířátku může udělat.Ta fotka je fakt děsiváSml31Sml31

    superkarma: 0 26.08.2014, 00:04:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme