Příběhy

„Pro práci snů bych musela obětovat vnoučata,“ smutní Karolína

Karolína dostala nabídku na práci snů, která se neodmítá. Toužila po ní celý svůj život. Jenže to má háček. Musela by se vzdát svých dětí a vnoučat.

„I kdyby na chleba nebylo, každý rok musím jet na dovolenou někam do tepla. A to zásadně v zimě, protože tohle roční období tu vážně nesnáším. Už odmala mám sen, že jednou budu žít kousek od pláže, koupat se každý den v moři a užívat si slunečných dnů po celý rok. Teď mě od toho dělí jen malý kousek a já to pravděpodobně odmítnu. Nevěřili byste, jak mi to láme srdce,“ svěřuje se Karolína, která má už jen pár dní na životní rozhodnutí.

Filipíny

Když byla minulý rok s manželem na Filipínách, seznámili se tam s majitelem jejich hotelu. Byl to také Čech a náramně si padli do noty. „Pracuji u nás ve městě jako provozní ředitelka penzionu, takže jsme si povídali i o tom, co a jak by mohl ve svém hotelu změnit či vylepšit. Byl mými nápady nadšený, ale nikdy by mě nenapadlo, že se za půl roku ozve s takovou nabídkou! Chce, abych vedla jeho hotel, a můj manžel aby dělal údržbáře. Bydlení bychom měli samozřejmě zajištěné. Když s tím za mnou přišel, rozbušilo se mi srdce. Vždyť celý život nesním o ničem jiném!“ radovala se Karolína. Jenže vzápětí jí došlo, co by to znamenalo. Žila by tisíce kilometrů od svých dětí a vnoučat.

„Ano, mohla bych za nimi létat. Jenže které babičce by stačilo vídat se s vnoučaty třeba dvakrát do roka? I dcery na tento nápad koukaly dost vyděšeně, ačkoli nás od toho v žádném případě neodrazovaly. A tak máme už jen pár dní, abychom to s manželem rozsekli. Nejspíš ale dáme přednost rodině, i když budeme tuhle práci odmítat s velmi těžkým srdcem,“ smutní Karolína.

Čtěte také:

   
04.09.2017 - Příběhy - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [34] rychenza [*]

    Jenže které babičce by stačilo vídat se s vnoučaty třeba dvakrát do roka? Me Me Me - ja to s tebou vymenim! Jdu balit.

    Ne, ted bez srandy - ani by me nenapadlo tu praci odmitnout a nikdy bych nechtela, aby moje mama takovou praci kvuli nam odmitla.

    superkarma: 0 07.09.2017, 05:28:34
  2. avatar
    [33] danca79 [*]

    Karolino, vem tu praci snu na rok - rok to bez rodiny vydrzis a pak se muzes rozhodnout co dal. Byla by skoda to aspon nezkusit.

    A jak uz bylo receno - nekdy prarodice vnoucata nevidi jak je rok dlouhej i kdyz zijou ve stejny zemi a treba o par ulic od sebe...Skype a Facetime a podobny aplikace to resi - jasne, bez fyzickeho kontaktu, a objeti a pusu nic nenahradi, ale lidi co celej zivot obetuji jinym vetsinou lituji....

    superkarma: 0 04.09.2017, 20:16:57
  3. [32] setury [*]

    Sml16 VEM tu práci snů Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 04.09.2017, 19:36:10
  4. avatar
    [31] Yasminne28 [*]

    Taky záleží jakou rodinu opouští. Já bych tu svoji neopustila ani za nic. Stejně se musí rozhodnout sama.

    superkarma: 0 04.09.2017, 18:29:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] LudPa [*]

    Nevím, jestli to bude práce snů. Spíš práce od rána do večera a k dovolené to asi bude mít daleko. Já bych svého vnuka vídat jen přes PC nechtěla, tu sladkou pusinku, kterou mi dává bych za žádnou práci takhle daleko nevyměnila. A chyběla by mi i další část rodiny. Ale každá to máme jinak. Co jí tady radíme je úplně nepodstatné, je to jen a jen její volba.

    superkarma: 0 04.09.2017, 17:51:42
  2. avatar
    [29] Pentlička [*]

    No, pokud je to jejich životní sen, tak by jet měla. Já osobně nikomu nevěřím, do nejistoty bych se nevydala ani za nic a na Filipíny bych nejela ani na dovolenou. Ale já jsem děsnej srab, zpátečník a stará konzerva, já se cítím nejistě i doma, natož někde v horoucích peklech!

    superkarma: 0 04.09.2017, 16:08:51
  3. avatar
    [28] kobližka [*]

    A co je na tom zase až tak těžkého k rozhodování ? Sml80 Někdo má svoje děti a potažmo i vnoučata 100 km daleko a víc jak 2X do roka se stejně nevidí...

    Naši přátelé mají syna už leta v Austrálii,kde se i oženil,má se ženou dvě děti a ani jedna strana to nebere nijak tragicky.Oni se tak 1x do roka za nimi vydají,mladí také létají sem do Čech.A je Skype,je možné se vídat a povídat denně.Jasně,není to ono,ale jde to i tak.

    superkarma: 2 04.09.2017, 16:02:58
  4. avatar
    [27] catcat [*]

    já bych jela okamžitě, i když malou vnučku miluju a když jí nevidím 14 dní, jsem nesvá. Jenže je fakt, že takhle bych jí viděla na skype denně, když je asi 90 km daleko, nemá ani skype cenu zapínatSml30

    superkarma: 1 04.09.2017, 15:37:25
  5. avatar
    [26] kareta [*]

    Jeď. Na pár let to bude příjemná změna, tak proč si ji neužít? Ale stereotyp to nakonec bude stejně, jako vše. Akorát v exotice. Všechna turistická střediska jsou podobná, je to nekonečná dřina, práce s lidma a papírování. Sml80 Rodina už je velká, samostatná, tak se bez babičky na chvíli obejde.Sml24

    superkarma: 2 04.09.2017, 15:17:07
  6. [25] maca65 [*]

    Vždycky asi bude lítost nad tou druhou, neuskutečněnou možností. Ale nejela bych a hlavní důvod by byla právě ta rodina a to nejen děti a vnoučata, ale i sourozenci a jejich rodiny, rodiče a další blízcí, kteří patří k mému životu.

    superkarma: 1 04.09.2017, 12:26:22
  7. avatar
    [24] Suzanne [*]

    Eva_CZ — #21 Tak tak Sml22 Jako jo, zařídit vízum, očkování, ale to já neberu jako komplikace nebo překážky. Připomíná mi to krásnou větu z jednoho filmu - A mami, já chápu, že se ti táta líbil v uniformě, ale řešila jsi, jak je táta zodpovědný? - Co blbneš? Čtrnáct dní jsme nevylezli z ložnice Sml52 (byli spolu 50 let Sml54)

    superkarma: 2 04.09.2017, 12:06:43
  8. [23] Rikina [*]

    Suzanne — #19 Ovšem, ale pracovat v některé zemi EU je přece jen o dost jednodušší, než na opačné polokouli. Sml80 Neříkám, že je to neprůchozí, jen jsem konstatovala, že být na místě té paní, neřeším ta vnoučata, ale jiné podstatné věci. Sml80

    superkarma: 0 04.09.2017, 11:51:53
  9. avatar
    [22] Eliana [*]

    Kdysi jsme to řešili -muž dostal atraktivní nabídku do Austrálie, nechala jsem to na něm s tím, že já bych tam nechtěla a nejela, ale nebudu mu bránit. Nakonec se rozhodl zůstat a teď říkal, že mu to nikdy nevadiloSml16

    superkarma: 0 04.09.2017, 11:45:27
  10. avatar
    [21] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #20 no kdybych ja to vsechno takhle dopodrobna resila pred Amerikou, asi bych sedela na riti v Cesku. Jsem strasne moc rada, ze jsem neresila a nesedela. Sml24

    1. na komentář reaguje Suzanne — #24
    superkarma: 4 04.09.2017, 11:36:10
  11. avatar
    [20] Suzanne [*]

    Rikina — #7 Tím jsem chtěla říct, že ano, máš pravdu, ale není to neprůchozí. Sml67

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #21
    superkarma: 0 04.09.2017, 11:22:58
  12. avatar
    [19] Suzanne [*]

    Jeď! Pokud tam bude všechno v pořádku, pozveš si tam vnoučata na prázdniny a užiješ si je. Pokud ne, vždycky se dá vrátit.

    Rikina — #7 Všechny tyhle věci se samozřejmě musejí zařídit, ale polovina z nich by se řešila, i kdyby šla pracovat třeba do Maďarska. Nebude první, kdo by pracoval na Filipínách. A někdy je hůř zaměstnanci v sousedním Německu.

    1. na komentář reaguje Rikina — #23
    superkarma: 4 04.09.2017, 11:22:16
  13. avatar
    [18] vopis [*]

    Rikina — #7správná racionální úvaha Sml67

    superkarma: 0 04.09.2017, 11:18:46
  14. avatar
    [17] rusalka2008 [*]

    Taky bych byla nejdřív pro pořádný průzkum situace a podmínek tam... a pak bych teprve řešila další pro a proti s ohledem na rodinu.

    superkarma: 0 04.09.2017, 10:49:07
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    Je to moc daleko, aby tam jeli jenom na zkoušku a kdyby to nebylo ono, zas by se ve "zkušební době" vrátili k předchozímu životu. Já jsem taková, že bych určitě nejela. Takový životní zlom, to je opravdu pro mladé bez závazků. Můžou si hodit korunouSml57 - litovat budou, když nepojedou a není vyloučeno, i když pojedou.

    superkarma: 0 04.09.2017, 10:32:58
  16. [15] vendy4 [*]

    proč to nezkusit

    superkarma: 0 04.09.2017, 10:14:13
  17. avatar
    [14] Davidek [*]

    .. tak já bych to viděl spíše jako hokus pokus od majitele hotelu /čecha/ mít Karolínu tak nějak u sebe .. její manžel údržbář nebude asi ten nejbystřejší aby v tom viděl něco nekalého .. no a pak si bude moci sbalit kufřík a odfrčet sám za dcerkama a vnoučatama .. majitel hotelu se s Karolínou ožení pak rozvede a pohádky je konec Sml16

    superkarma: 0 04.09.2017, 09:21:01
  18. [13] MARIE MATEJKOVA [*]

    Zde nejde o děti a vnoučata,jde udržovat styk přes skype. Je tu však mnoho ALE, na které bude potřebovat hodně času. Plně souhlasím s RIKINOU,nutno vše moc a moc zvážit. To nebude dovolená,ale tvrdá realita v prostředí, které zná jen z té lepší stránky. A nemyslím,že návrat v případě nezdaru by nebyl jednoduchý. Nejsou už nejmladší (vnoučata) a starší lidé přece jen hůře shání práci. Mají se dobře,jezdí na krásné dovolené,takže jim nic neschází. A vlastně ani neznáme názor manžela,jak by mu vyhovovalo dělat v zemi,kde se bude muset adaptovat do jiného prostředí a pracovní morálky jiných lidí? Když si na vše odpoví kladně,tak ať to tiskne.

    superkarma: 1 04.09.2017, 08:55:48
  19. avatar
    [12] Hanula [*]

    Sml67jela bych - vrátit se může vždySml67

    superkarma: 0 04.09.2017, 08:55:46
  20. avatar
    [11] amphora [*]

    Rikina — #9 Rikina — #7 jo, souhlasím, přesně tohle mě napadlo jak první věc .Jsem hodně materialistická! Až by vyřešila tyhle zásadní otázky, pak by měla řešit to méně podstatné- děti a vnoučata. Můj názor:tohle vyřešte a pokud pořád budete stát o práci venku, zabalte, seberte se a jeďte.Stejně dneska každý "dřepí" pořád na sociálních sítích, takže nevidím problém. Sml22Sml58

    superkarma: 0 04.09.2017, 08:23:15
  21. avatar
    [10] Pentlička [*]

    Rikina — #9 Rikina — #7 Naprostý souhlas!

    superkarma: 0 04.09.2017, 08:18:23
  22. [9] Rikina [*]

    Pak by se taky dalo očekávat, že na to koupání a slunění moc času nebude, že tam budou oba makat jak fretky. Nepíše se, kolik je jim let, ale když je řeč o vnoučatech, tak těm manželům už pětatřicet asi nebude, spíš pětapadesát, tak jestli to jsou schopní zvládnout, můžou mít nějaká zdravotní omezení. A v článku se ani slovem nezmiňuje, co na to ten muž, jestli je to taky jeho "práce snů", dělat údržbáře v hotelu, nebo jestli se jenom neopovážil něco namítat. Sml80

    1. na komentář reaguje Pentlička — #10
    2. na komentář reaguje amphora — #11
    superkarma: 4 04.09.2017, 08:07:11
  23. [8] Rikina [*]

    No ty vole Sml52 napřed mi to nechce tak dlouhej komentář vůbec poslat, a pak je najednou takhle vylepšenej. Sml57

    superkarma: 0 04.09.2017, 07:59:35
  24. [7] Rikina [*]

    Tak to bych řešila přednostně úplně jiné věci, než vnoučata, to je to poslední. Předně - vízum, jestli ho dostanu a na jak dlouho, jakou tam budu mít smlouvu - povinnosti, práva, kolik za to, a co se stane, když onemocním (tropické podnebí je něco jiného na 14denní dovolené a na delší dobu, a na Filipínách je někdy hodně deštivo, a občas i tajfun), budu tam vůbec legální zaměstnanec, nebo na černo? Bylo by dobré si předem zjistit obvyklé ceny, kolik se tam za co platí, protože cizinec z Evropy=určitě bohatý jedinec, kterého se patří vzít na hůl. Dál - i v tuzemsku se lze dočíst, že tam mívají problémy s elektřinou, časté výpadky a kdo nemá vlastní generátor, moc si elektřinu neužije. V návaznosti na to například ani internet či mobilní signál není kdo ví co. Podstatná věc - jakou řečí se tam domluvím s domorodci, opět je rozdíl domluvit se rukama nohama jako turista a když se tam má být delší dobu a pracovat tam. Jaké potřebuju očkování - žloutenka, tyfus, malárie... Jaký je vůbec právní status cizince na Filipínách - za jakých podmínek tam může dlouhodobě fungovat, může tam něco vlastnit, začít podnikat?

    A co udělám s domácími závazky - dát výpověď taky nejde ze dne na den, pak ti manželé jistě někde bydlí, co tedy s bytem, zůstane prázdný nebo ho pronajmout (taky se obvykle nepodaří hned najít slušného nájemce), co s účtem v bance, ukončit všechny tuzemské smluvní vztahy (odběry energií, telefony, internet, poštovní zásilky), co zdravotní a důchodové pojištění - platit tady nebo tam a jde to vůbec? Určitě jsem zapomněla na fůru věcí a dál to nebudu rozepisovat. Každopádně teprve až bych měla jasno, do čeho lezu a jaké problémy tam na mě čekají, tak jako poslední věc bych řešila, jak často uvidím vnoučata. Ono by se taky mohlo stát, že narazím už podstatně dříve na něco, co nebude vyhovovat nebo to bude podstatná závada na "práci snů", a tudíž ani na řešení vnoučat nedojde. Ano, jsem nechutně materialistická, ale když vono to jinak nejde. Sml24 Romantická představa o životě v tropickém ráji už se tu a tam lidem vymstila.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #10
    2. na komentář reaguje amphora — #11
    3. na komentář reaguje vopis — #18
    4. na komentář reaguje Suzanne — #19
    5. na komentář reaguje Suzanne — #20
    superkarma: 10 04.09.2017, 07:57:23
  25. avatar
    [6] OlgaMarie [*]

    Lepší je něco zkusit než si do konce života plakat do polštáře, proč jsem to tenkrát nezkusila. Vrátit se můžeš vždycky.

    superkarma: 1 04.09.2017, 07:53:53
  26. avatar
    [5] Žofie [*]

    Škoda, že tu není hlasování - ANO, ANO - rozhodně jeď Sml22

    superkarma: 0 04.09.2017, 07:36:01
  27. [4] alenabl [*]

    já bych do toho šla, dnes může být - díky technice - v kontaktu s rodinou denně.

    superkarma: 0 04.09.2017, 07:18:27
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    paníliška — #1 Sml67 Kdyz to nezkusi, bude si to vycitat po zbytek zivota. Sny se maji plnit, zivot je kratkej. JED!

    superkarma: 1 04.09.2017, 07:01:14
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Odjela jsem z Raje, dala jsem prednost rodine. Ted si rvu vlasy. Sml15 JED! Kdyby to bylo nesnesitelne, muzes se vratit.

    superkarma: 2 04.09.2017, 07:00:16
  30. avatar
    [1] paníliška [*]

    Kdy se bude taková příležitost opakovat? Vždyť dnes i mladí jezdí za prací do ciziny a prarodičům jsou tak vnoučata vzdálená. Dnes existují komunikační kanály - skype, FB a kdoví co ještě...... neviděla bych problém. Díky nim mohou být s vnoučaty v kontaktu denně, budou létat domů a vnoučata mohou zase třeba na prázdniny k nim. Je to celoživotní sen, proč se ho vzdávat? Anebo po čase zjistí, že to není úplně to pravé a vrátí se domů. Ale zkusit by to měla.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #3
    superkarma: 2 04.09.2017, 05:52:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme