.

„Přítele povýšili. Jenže to má háček, se kterým se nesmířím!“ tvrdí Marie

Vztahy

„Přítele povýšili. Jenže to má háček, se kterým se nesmířím!“ tvrdí Marie

Když vašeho partnera v práci povýší a královsky mu zvednou plat, to je pořádný důvod k oslavě. I Marie (29) by měla radost. Kdyby ovšem kariérní postup jejího přítele nezávisel na jedné podstatné podmínce.

Anglie„To místo je v Anglii a Lukáš by tam musel za prací odejít!“ říká Marie, které se však do stěhování vůbec nechce. Jenže to vypadá, že její přítel má celkem jasno. „Ještě mi definitivně neřekl, že to vezme, má prý čas na rozmyšlenou. Ale je na něm vidět, že tuhle nabídku odmítnout nechce. Je tím povýšením hrozně nadšený a pořád dokola opakuje, že je to obrovská příležitost. Pro nás pro oba. Já to tak ale nevidím,“ kroutí hlavou jeho partnerka.

„Mám tu dobrou práci, přátele, rodinu… Proč bych tohle všechno měla chtít vyměnit za Anglii, kde nikoho neznám? Co když tam nenajdu práci? Na to mi Lukáš jen řekl, že ji nebudu potřebovat. To si snad představuje, že budu sedět doma a čekat na něj, až se pozdě večer vrátí z kanceláře?“ vyjmenovává Marie důvody, proč zůstat v Česku. Dalším z nich je i potomek. „Měli jsme v plánu založit rodinu a já prostě nechci vychovávat dítě v cizině. Ani rodičům se nelíbilo, že by své vnouče neviděli vyrůstat.“

Definitivně rozhodnutá zůstat však není. Je mi jasné, že jeden z nás bude muset ustoupit. Pokud se tedy nerozejdeme, což bych vážně nerada. Jinak si totiž s Lukášem ve všem rozumíme. Tak trochu ale doufám, že to nakonec bude on. Že mu dojde, jak bych byla jinde nešťastná,“ dodává Marie s tím, že raději oželí balík peněz, než aby opustila vše, co tu má ráda.

Čtěte také:

   
22.06.2015 - Ona s ním - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [63] Linde [*]

    po přečtení článku mne hned napadlo, že bych to cítila stejně, nikam nejet a snažit se partnera také podržet zde v Čr. Nicméně po přečtení příspěvků níže jsem souhlasila s tím, co mnozí píší - protože jsou bez závazků, zkusit jet spolu, buď si ona zvykne, najde přátele a možná to dítě přijde tam, nebo si nezvykne, bude osamělá a nezačlení se, tak si může sbalit po čtvrt roce kufry, odjet domů a buď to ten vztah ustojí, nebo se rozejdou. On možná po nějaké době stejně přicestuje zpět co vlasti, tak by to mohlo přece fungovat i takto. Takže Marii doporučuji to zkusit, odcestovat, přežít tam první měsíc a pak se uvidí Sml79. Držím place!

    superkarma: 0 17.09.2015, 21:00:11
  2. avatar
    [62] navia [*]

    Rikina — #3souhlasím. A pokud Lukáš kvůli ní ustoupí, stoprocentně jí to jednou vyčte... Třeba až tady budou mít to dítě a on přijde o práci a nebudou mít z čeho žít... Pak to bude - Kdybychom tenkrát odjeli do té Anglie...

    V 29, bez dětí bych jela.

    superkarma: 0 09.09.2015, 12:05:39
  3. avatar
    [61] Mickey Mouse [*]

    cilani — #59 Vlastně mi váš postoj přijde jako ukázkový případ naprosté malosti a závisti. Pohrdat prací druhého a jeho zájmy jen proto, že je úspěšný a daří se mu, to je fakt hodně primitivní! Sml68

    superkarma: 0 26.06.2015, 15:44:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Mickey Mouse [*]

    cilani — #59 Tak by se tedy ona měla zajímat také o svého partnera. Mělo by pro ni být důležité, co ho baví, jak se mu daří a podpořit ho. Takže ano, je sebestředná.

    V každém příspěvku jsem vám znovu zdůrazňoval, že to není jen o penězích. To jen vy jste zaslepená, a vedete si svou.

    Vaše okázalé pohrdání penězi je skutečně falešné, když celou diskuzi stále melete o penězích. Fakt jste tak zaslepená, že pro vás úspěch v práci znamená, že bez myšlení označíte člověka za chamtivého? Vůbec pro vás není důležité, co partnera baví, v čem je dobrý a že získal nějaké uznání?

    superkarma: 1 26.06.2015, 15:42:32
  2. [59] cilani [*]

    Mickey Mouse — #58Sml30nějaké kuří oko bylo přišlápnuto ne?Na peníze narážíš snad v každém druhém příspěvku, tak to nepředhazuj mně. Furt se oháníš jen tím, že on něco může mít, on je dobrej, on .., její práce, názor nic není podstatné. Holt jsou i jiné názory než ten tvůj a já si ten svůj ponechám.. Sml79Za sebestředného považuji toho, kdo se nezajímá o názor svého partnera a koná jen tak, jak to vyhovuje jemu..

    Rikina — #57Ale jen ať se stěhuje, ale s následky musí počítat oba. Jen si myslím, že by se měli dohodnout ti dva spolu, chtějí-li mít společnou budoucnost. Ne, že on má příležitost, tak ona je blbá, když tam nechce. Na vztah jsou dva, tak je blbost, aby se vše řídilo jen podle jednoho (ať už podle něj, nebo podle ní). No a hlavně si nemyslím, že jedinou důležitou věcí je chlapova kariéra.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #60
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #61
    superkarma: 1 26.06.2015, 13:38:56
  3. avatar
    [58] Mickey Mouse [*]

    cilani — #56 Proč sakra mluvíte o penězích? A ještě tak hloupě pohrdavě? Naopak, Vy jste na prachy a v práci zřejmě nic jiného nevidíte! Sml68

    Mnohem důležitější je to, že je v práci úspěšný, práce ho baví a jeho zaměstnavatel to oceňuje. Mnohem důležitější je, že má příležitost dělat práci, kterou chce a umí, naučit se v ní spoustu nového a dokázat si, že je v ní dobrý.

    Proč by měl zahazovat celou svou kariéru? Aby mohl falešně "pohrdat" penězi? Aby zbytek života dělal za pár šušňů práci, která ho nebaví?

    Jestli tohle jeho přítelkyně nechápe, pak je jen sobecká sebestředná mrcha. Sml58

    1. na komentář reaguje cilani — #59
    superkarma: 0 26.06.2015, 11:12:30
  4. [57] Rikina [*]

    cilani — #56 Ona se přece nemusí stěhovat, když nechce. Ale proč by on měl zůstat doma kvůli tomu, že jí se nechce? Sml80 To by byl s prominutím blbej. Příležitosti se zas tak často v životě neopakují. Slečna to staví tak, jako by neexistovala jiná možnost než že oba odjedou (a ona se chudinka tedy obětuje), nebo oba zůstanou (a on zahodí všechno, na čem dosud pracoval). Což jsou podle mě krajní možnosti a jistě by se dalo domluvit. Jenže ona doufá, že on ustoupí, místo aby se snažila vymyslet něco konstruktivního.

    1. na komentář reaguje cilani — #59
    superkarma: 0 25.06.2015, 18:16:14
  5. [56] cilani [*]

    Mickey Mouse — #55 nj a proč by se ona měla někam stěhovat jen proto, že on z toho má dobrý prachy? Jsem ráda, že nejsem tak na peníze a přítel taky ne.

    1. na komentář reaguje Rikina — #57
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #58
    superkarma: 1 25.06.2015, 07:45:45
  6. avatar
    [55] Mickey Mouse [*]

    cilani — #53 Což o to, dítě se dá vychovat všude. I v pastoušce a úplně bez peněz by možná mohli být šťastní. Sml30

    Jen pořád nechápu, proč by se on měl kvůli ní vzdát práce, která ho baví a je v ní úspěšný. Proč by měl odmítnout možnost podívat se ven, zažít něco nového a zajímavého? Proč by měl odmítnout peníze, které mu nabízejí? Jen kvůli tomu, že ona se živoa venku bojí? Je to asi stejné, jako by on jí zakazoval práci, jen aby nepřišel o teplé večeře...

    1. na komentář reaguje cilani — #56
    superkarma: 0 25.06.2015, 07:42:07
  7. [54] Rikina [*]

    Keltka — #51 šmarjá, je to mladé svobodné děvče, žádné dítě ještě nemají, proč by měla sedět doma a čekat, až se chlap vrátí domů? Sml80 Jaký vlak jí ujede ve 29 letech, když běžně čtu, jak dnes ženy mají první dítě v pětatřiceti, ba i později? Půl roku v cizině není žádná dlouhá doba, to uteče jako voda, a přitom se dá získat fůra zajímavých zkušeností, a tím i lepší základ pro rozhodování se. Co tak zásadního by jí za tu dobu uteklo doma? Ale dobře, jestli opravdu tolik moc jet nechce, tak přece nemusí. Jenže ona chce, aby pánovi nějakým řízením osudu došlo, že bude nešťastná, a aby se on všeho vzdal kvůli ní sám od sebe, aby ona nemusela nic řešit. No to bych se ptala, co ona mu tak úžasného může nabídnout, aby mu to stálo za to? Teda kromě toho, že plánovala tu rodinu, což možná mládenec ani neví. Sml57

    superkarma: 0 24.06.2015, 22:36:51
  8. [53] cilani [*]

    Mickey Mouse — #52ono se na to dá kouknout i z jiné stránky, ne jen takto.. Prachy nejsou vše, je to s nimi sice jednoduché, ale partnera a jeho účast na výchově dítěte bych neokleštila jen na to, aby byl celý den v práci a nosil domů velké prachy. Dobře vychovat dítě a mít spokojené dítě lze i tady. Ne každý nutně potřebuje jet do ciziny, i když to někomu připadá nepochopitelné. Rodina, to není jen chlap, jeho práce a prachy co nosí domů..

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #55
    superkarma: 2 24.06.2015, 12:55:06
  9. avatar
    [52] Mickey Mouse [*]

    Keltka — #51 Vidíte to hrozně jednostranně a negativně. Jak jí má v cizině "ujet vlak"? Nechápu, proč by musela v cizině sedět doma. Ani s děckem. Naopak se tam většinou s dítětem cestuje snáz než tady a i výpomoc v domácnosti nebo hlídání děcka zařídí mnohem snáz. A chtít po chlapovi, aby se vzdal kariéry, ocenění, aby nedělal co ho baví? A nakonec i ty peníze se jim zatra budou hodit! Je velmi pravděpodobné, že prestižní práce znamená mnohem víc peněz pro rodinu než umolousaná mateřská.

    A nehledejte sebestředného kariéristu za tím, že chlap chce dělat pořádnou práci a být za ni pořádně oceněný, že chce být úspěšný a přinést rodině peníze. A co získají tím, že ustoupí on? On bude nespokojený, rodina bude žít za pár peněz, pro děcko budou mít horší podmínky a bude vědět, že jí na něm nezáleží, ale bere ho jen jako "spermabanku".

    1. na komentář reaguje cilani — #53
    superkarma: 1 24.06.2015, 12:19:15
  10. [51] Keltka [*]

    Rikina — #41 Když to řeknu hodně blbě - co tomu vadí? Že jí mezitím "ujede vlak". On očividně rodinu neplánuje (ačkoli je tam, že už jí plánovali) nebo si asi myslí, že se ona přizpůsobí...Já bych teda nechtěla sedět jen doma a čekat, až se chlap vrátí pozdě večer domů v cizím městě a ještě s dítětemm, uvázaná doma bez pomoci někoho dalšího, no nedovedu si to představit, stačilo mi to i tady v ČR Sml30 V cizím prostředí to je podle mého názoru moc změn najednou. Ano-jsou typy žen, které by si to užily, využívaly toho, že chlap má peníze, klidně by seděly doma a čučely na mateřské na "telku" a byly by "vyzívané". To se mi ale u téhle holky nezdá-zdá se mi podle všeho rozumná a tak nějak že ví, co chce a zrovna teď jet pryč už nechce.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #52
    2. na komentář reaguje Rikina — #54
    superkarma: 2 24.06.2015, 10:30:54
  11. [50] Keltka [*]

    A ještě je tu jedna věc-pokud tady oba pracují a ona by šla na mateřskou, tak jí zaměstnavatel něco zaplatí a bude mít nárok na rodičovský příspěvek. Moje kamarádka, která se takhle přestěhovala a nenašla "na vesnici místo" (horší podmínky nalezení práce) pak musela jít na mateřskou z pracáku a mateřskou nedostala vůbec, musela si počkat až do porodu na rodičák. Podle mě je to strašně nevýhodné se stěhovat před založením rodiny. Ale je to každého věc. Sml16

    superkarma: 0 24.06.2015, 10:24:15
  12. [49] Keltka [*]

    Rikina — #41 Psala o tom, že už chce rodinu a že nechce své děti vychovávat v cizině. Takže asi nejde jen o krátkodobou práci a její rozmar, je tam napsáno "měli jsme v plánu založit rodinu" a tu asi v cizině prostě zakládat nechce (naprosto rozumím-má teď jiné priority, než cestovat a podle mě i dělá dobře v jejím věku, že na rodinu už myslí). Je jí 29 let. Pokud teď ustoupí, ztratí akorát čas. Pokud to s ní milý zlatý nemyslí vážně a myslí jen na svou vlastní kariéru, tak tím podle mě pohřbí vztah, protože ona prostě do ciziny aktuálně jet netouží. Kdyby ustoupila a jela jen na pár měsíců, co by se tím změnilo? Akorát jeho rozčarování, že se jí tam nelíbí a jede zase zpátky domů?

    superkarma: 0 24.06.2015, 10:22:21
  13. [48] Keltka [*]

    Mickey Mouse — #42 To jo, ale mrkni na její věk a je tam napsáno, že už by rodinu chtěla, takže si myslím, že ustoupit by měl spíš on. Ona asi nebude čekat do 35ti, až se milý chlap vrátí (a pak skončí možná ve spermabance a děti budou mít ve 40ti)

    superkarma: 0 24.06.2015, 10:18:26
  14. [47] cilani [*]

    Mickey Mouse — #46no, on to pro někoho důvod je. Každý je jiný a pro někoho je život s partnerem důležitější než pracovní postup.. Sml80 Přítel, když hledal práci, poohlížel se také jen po okolí, protože věděl, že bych s ním v tu dobu určitě nikam daleko nešla. Bylo to jen na něm, jak se rozhodne a on si vybral práci zde.

    superkarma: 0 24.06.2015, 08:05:52
  15. avatar
    [46] Mickey Mouse [*]

    cilani — #45 Jasně, partnerka taky mohla počítat s tím, že Lukáš kvůli ní nezahodí svou práci, zná-li svého partnera...

    O povinnosti nikdo nemluví. Jen ohrnuji nos nad tím citovým vydíráním, které tady Marie předvádí. Sml57 A to, že se jí nechce, fakt NENÍ důvod, podle kterého by se měl Lukáš rozhodovat.

    1. na komentář reaguje cilani — #47
    superkarma: 2 23.06.2015, 15:54:19
  16. [45] cilani [*]

    Mickey Mouse — #44 jasné, on už je rozhodnutý, jen ještě neví, že tam pojede sám, což mu tu radost asi kapke zkazí, ale s tím mohl počítat, zná-li svou partnerku..

    Mít povinnost někde zůstat nebo někam jet je blbost.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #46
    superkarma: 0 23.06.2015, 15:35:05
  17. avatar
    [44] Mickey Mouse [*]

    cilani — #43 Pak je to tedy docela jednoduché. Sml30 Přítel jasně tu práci venku chce, je to pro něj příležitost, nové zkušenosti, dost peněz a ocenění jeho kvalit. Takže rozhodnout se musí Marie a neměla by tlačit na Lukáše, aby kvůli ní zůstal v Čechách. A vlastně by to od něj ani neměla očekávat... Sml59

    1. na komentář reaguje cilani — #45
    superkarma: 1 23.06.2015, 15:24:02
  18. [43] cilani [*]

    Mickey Mouse — #42 no, vyčíst mi přítel něco pro co se rozhodl sám (ona ho tu držet nemůže,pokud on nebude chtít) tak mu sbalím kufry asi sama.. Má důvod nikam nejet - nechce tam (to, že to pro někoho není důvod není její problém), není povinná následovat někam chlapa. Může s ním jet, může s ním diskutovat, může se rozhodnou zůstat doma, ale každý z nich se musí rozhodnout sám a jestli se jeden druhému přizpůsobí, tak jen z vlastního rozhodnutí. To by mu mohla i ona v tom zahraničí vyčitat, že jela jen kvůli němu a že je to tam zlé, sedí jen doma, bo nemají prachy a on furt v práci.. Ona ženská už dneska naštěstí nemusí jen mlčet a následovat chlapa ale může si sama vybrat.

    Já hlásila rovnou - jestli chceš do zahraničí, vážný vztah mít nebudeme. Jsem tu ráda, mám tu práci, nemusíš ji považovat za ideální, ale já se postěhuji max. v rámci ČR (a to ještě ne všude), nebude-li k tomu vyloženě důvod (tedy záchrana života a nevím co..).

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #44
    superkarma: 0 23.06.2015, 15:15:49
  19. avatar
    [42] Mickey Mouse [*]

    Keltka — #40 Hmm, kdyby už byly plánovali děti a jejich výchovu, pak bych od něj také očekával, že bude vážit nejen tu příležitost - kariéru a možnost poznat cizinu. Jenže jsou mladí, svobodní, bezdětní - čili fakt není žádný důvod nejet. Jen se slečna bojí něčeho nového.

    Možná by si měla slečna rozmyslet, zda opravdu chce, aby jí přítel jednou vyčetl, že jen kvůli ní si zkazil kariéru, mají málo peněz, nikde nebyli, jen sedí doma za pecí... Kvůli její práci stejně nemá smysl zůstávat v Čechách, když to evidentně žádná závratná kariéra není.

    1. na komentář reaguje cilani — #43
    2. na komentář reaguje Keltka — #48
    superkarma: 2 23.06.2015, 14:27:15
  20. [41] Rikina [*]

    Keltka — #40 Ale vždyť žádné dítě ještě nemá - co tomu brání, na pár měsíců to prostě zkusit? Sml80 A až pozná, jaké to tam doopravdy je, tak potom se teprve rozhodovat, jestli tam chce setrvat nebo ne? Nejsou manželé, slečna se kdykoli může sbalit a jet domů. Nebo tedy nikam nejezdit, mládenci zamávat na cestu a pak si můžou volat, psát atd. a uvidí se. Sml80

    1. na komentář reaguje Keltka — #49
    2. na komentář reaguje Keltka — #51
    superkarma: 1 23.06.2015, 11:33:16
  21. [40] Keltka [*]

    Tak už jsem to dočetla do konce Sml16, což jsem měla udělat na začátku. Tak úplně stejně mluvila moje kámoška: co tam budu dělat, jakou práci tam najdu, snad nebudu sedět doma, budu daleko od rodičů. Nakonec jí to semlelo a skutečně sedí doma a je nešťastná. Tyhle pocity bych vůbec nepodceňovala a asi bych se ani nehrnula do rodiny v cizině-stěhování je velká životní změna, dítě taky, rodičovství taky, tady by si zvykla určitě rychle. Ale upřímně-v cizině by byla ona tou, která by neustále ustupovala - a opravdu by to asi skončilo tak, že by čekala, až přijde muž domů. Považte, že by ani neměla hlídání od babiček. Jedině, že by jí ještě zaplatil au-pair. Od něho mi to tedy připadá docela takové divné, pokud plánují rodinu, tak asi není ta vhodná doba. Pokud by už měli třeba samostatnější děti - 3-4leté, které by se mohly účastnit výuky jazyka v mateřské školce v anglii a ona by mezitím mohla někde pracovat, učit se jazyk, sportovat, a tak dále, tak by to možná nějakou dobu vydrželo (třeba dva roky). Ale takhle mi to připadá takové trošku nereálné. Taky nevíme, jestli se dotyčná touží naučit zrovna angličtinu (ano, je mi jasné, že dneska je to základ) a co dělá za práci-opět moje známá žije v Anglii už asi 12 let a hodně dlouho dělala na podřadných pozicích a ještě měla protekci přes manžela a musela si dodělat velice drahé kurzy, než se vypracovala na stejnou pozici, kterou dělala předtím v ČR.

    1. na komentář reaguje Rikina — #41
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #42
    superkarma: 0 23.06.2015, 10:48:11
  22. [39] Keltka [*]

    Mickey Mouse — #37 Hele, přát jí to může. Moje kamarádka přeje svému manželovi lepší práci taky. Ale sama je už několik let nešťastná a nemůže si zvyknout (i takové věci se dějí). Místo, aby někam šla, tak spíš sedí doma, protože se jí prostě v lokalitě, kde bydlí, ani nechce (není tam zase taková možnost vyžití, vše je dál, atd., je tam víc důvodů). Problém je, že pokud si někdo zvykat nechce, tak si prostě nezvykne. Někdo na to není. Taky mladší lidi jsou asi přizpůsobivější - ve 24 by asi přemýšlela jinak, za přítelem šla po 30cítce a takhle to dopadlo.

    superkarma: 0 23.06.2015, 10:41:34
  23. [38] Keltka [*]

    Ani se nedivím, moje kamarádka udělala stejnou věc-všeho se vzdala a šla z většího města do menšího a dodnes je nespokojená-sama má VŠ a na malém městě nemá zdaleka takové šance, jaké měla předtím a na maloměšťácké chování není vůbec zvyklá (zvědavost sousedů). Na své pocity by podle mě určitě měla dát a pokud se jí nechce, neměla by chodit někam jen tak, já bych to asi hodně zvážila, jestli je manželova práce natolik důležitá, aby se kvůli tomu měnila lokalita celé rodiny. Na druhou stranu záleží na tom, na jak je to dlouho a výhodou je Anglie-naučit se jazyk (šance pro všechny-pro děti je to nesporná výhoda). Pokud by ale byla nešťastná maminka, byli by asi nešťastní všichni. A na závěr-také záleží na finanční situaci, pokud by na tom muž byl tak, že by rodině dopřál první poslední, asi by to byla jiná situace, než u mé kamarádky, která musí otročit na pozici, která nepřísluší jejímu vzdělání za málo peněz, aby vše poplatili a nemá pomalu ani na nové tričko.

    superkarma: 1 23.06.2015, 10:38:14
  24. avatar
    [37] Mickey Mouse [*]

    cilani — #36 Ale ne. Sml23 Nemusí jet. Jen nemá žádný rozumný důvod požadovat, aby jí ustoupil partner. Měla by mu tu příležitost přát. Její "argumenty" jsou hlavně emocionální - o jejích pocitech! Takže může zkusit "víkendový vztah" nebo se s ním rozejít.

    Ale jsem přesvědčený, že by i pro ni bylo lepší odjet s přítelem a zkusit si život v cizině.

    1. na komentář reaguje Keltka — #39
    superkarma: 2 23.06.2015, 10:36:48
  25. [36] cilani [*]

    SandraAbigail — #28 proč musí být nutně hloupá, když to nemá stejně jako ty? Ne každý má rád změny, cestování, ne každý nutně touží po zkušenostech z ciziny. Některé ženské jsou přesvědčené, že dítě je jediným smyslem života, pro jiné je zase překážkou. Nemyslím si, že by jiný názor musel být nutně známkou hlouposti..

    Mickey Mouse — #31a z toho vyplývá povinnost, že ona tedy musí? Může se snad rozhodnout. Osobně bych taky hodně přemýšlela, jestli chci odejít nebo ne, kór když tady mám práci, která mi vyhovuje, zvířata, rodinu..

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #37
    superkarma: 1 23.06.2015, 08:15:08
  26. avatar
    [35] risina [*]

    kobližka — #32 Souhlasím Sml22, každý na to není Sml23. Ale slečna z článku s ebud emuset rozhdnout, jestli to riskne a půjde buď do vztahu na dílku, nebo zkusí žít a pracovat v Británii, Upřímmně - já bych váhala...

    superkarma: 2 22.06.2015, 21:33:34
  27. avatar
    [34] risina [*]

    Mickey Mouse — #31 Kdy naposled dostávali učitelé nebo lékaři umístěnku? Sml58

    superkarma: 2 22.06.2015, 21:31:31
  28. avatar
    [33] risina [*]

    peetrax — #30 Řekla bych, že za Pentliččina (a mého Sml58) mládí se spíš nosila "víkendová manželství" - tj. muž jezdil někam na pracovní týden a na víkend se vracel domů. Případně jezdili chlapi za prací (na montáže, velké stavby, na loď...) na několik týdnů, měsíců - ale rodna zůstávala v rodném městě.

    superkarma: 3 22.06.2015, 21:30:44
  29. avatar
    [32] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #31 Ale dyk jo,já ti to neberu,jen říkám,že každej na to prostě není.Toť vše.Ámen Sml33

    1. na komentář reaguje risina — #35
    superkarma: 3 22.06.2015, 20:56:09
  30. avatar
    [31] Mickey Mouse [*]

    kobližka — #29 Bývávalo za císaře pána a ještě za první republiky naprosto normální, že mladý šel do světa, aby se něco naučil a něco poznal. Pak se teprve vracel domů, bohatší o zkušenosti. Dokonce i za komunistů bylo běžné, že se celé rodiny stěhovaly za prací na druhý konec republiky - úřady jim prostě "daly umístěnku". A takových profesí bylo: lékaři, učitelé, jeřábníci, listonoši...samozřejmě všichni vojáci a policisté, a spousta dalších.

    Dnes je z Londýna do Prahy cesta kratší než bývala tenkrát z Prahy do Budějic...Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #32
    2. na komentář reaguje risina — #34
    3. na komentář reaguje cilani — #36
    superkarma: 1 22.06.2015, 20:42:37

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme