Vztahy

Přítel si chce dát ve vztahu pauzu. Pauzu!

To slovo vážně nesnáším! Pauza ve vztahu? Co to je? Jestli si nějaký chlap myslí, že si musí dát pauzu, je to rozhodně konec... Tak to jsou slova Natálie. Souhlasíte s nimi?

Já si myslím něco podobného, jeden můj přítel mi kdysi taky řekl, že si dáme pauzu. A tři dny nato už volal, že si to rozmyslel... O mně ale tenhle příběh rozhodně nebude. Není totiž tak zajímavý jako vyprávění Natálie a hlavně se stal před tolika lety, že už ho zavál čas.

To Natálie má zážitek čerstvý. Její přítel Marcel, s kterým tři roky žije, jí před týdnem řekl tu skvělou novinku: „Co kdybychom si dali pauzu?“

Pauzu?

pauza„Pochopitelně jsem na něj vyjela... Nečekala jsem to. Seděli jsme u televize, jako skoro každý den, pohoda. Ani nevím, co dávali, četla jsem si knížku, když Marcel promluvil: Naty, co kdybychom si dali pauzu?

Pauzu? Děláš si srandu? To ses zbláznil, ne? Křičela jsem, protože mě fakt překvapil, myslela jsem si, že je mu se mnou dobře, že máme pohodový vztah.

Naty, nerozčiluj se... Jen bych si chtěl vyzkoušet být na chvíli sám...

To už jsem nezvládla. Chceš pauzu? Tak si sbal tašku a běž!

No, musím říct, že mě překvapil i podruhé - vzal si pár věcí a se slovy: Tak fajn, já jdu... fakt odešel. Teď už je to týden. A my se celou tu dobu neviděli. Já totiž nechci, protože mě to tak hrozně zklamalo, že nejsem vůbec schopná s ním mluvit. Marcel mi píše smsky a volá mi, ale já nějak nemám chuť to zvednout. I když vím, že je to zbabělost. Zatím jsem mu napsala jen zprávu, ať mě nechá být, že si všechno potřebuju rozmyslet. Ale je jasné, že pro mě je to konec. Vztah, kdy si jeden z partnerů potřebuje odpočinout, přece nemá smysl!

Kdyby nám bylo osmnáct, tak to chápu, mohlo by mu připadat, že o něco přichází, když už tak dlouho chodí se mnou. Ale proboha, vždyť už nám je skoro třicet! V tomhle věku by partneři měli plánovat spíš rodinu než pauzu. Nebo ne?

Pořád přemýšlím, co ho vedlo k tomu, že vymyslel takovou hloupost. A vychází mi z toho jediný důvod - poznal nějakou jinou ženu a zřejmě ji ještě moc dobře nezná, tak se prozatím nechce úplně rozejít se mnou, co kdyby mu to s ní náhodou nevyšlo... To by se dalo pochopit, že má jinou, ale řešit to trapnými výmluvami, že si dáme pauzu? Vždyť se se mnou mohl rozejít normálně, říct, že už ho to se mnou nebaví, že někoho poznal.

Chystám se s ním sejít a říct mu, co si myslím. Ať řekne cokoliv, jsem rozhodnutá, že je mezi námi konec. Vždyť tohle může udělat za pár let znovu. Už mu prostě nevěřím.“

Zeptala jsem se dalších mladých žen, co by Natálii poradily, kdyby byly na jejím místě:

Pavla: Je to divné, vypadá to na jinou ženu a Marcel si není jistý, jestli stojí ta nová za to. Každopádně je asi slaboch, který neumí moc jednat na rovinu. Natálie by se s ním měla rozejít, určitě si najde lepšího chlapa.

Linda: Odpočinek od druhého občas potřebuje každý, ale řešit to takhle? Vždyť se dá odjet někam na víkend s kámošem, nebo si zajít večer někam bez toho druhého. Kdyby Marcel potřeboval jen odpočinek, asi by to řešil jinak. Taky myslím, že má nějakou jinou.

Kamila: Já bych mu taky nevěřila, je dobře, že se s ním chce Natálie rozejít, tohle nemá budoucnost. Vždycky, když mu něco nebude vyhovovat, tak si dá pauzu? To není správný muž.

Jana: Já nevím, někdy mužům nerozumím. Je to jednostranný pohled, kdoví, co v tom může být. Já bych být Natálií ještě chvíli počkala, promluvila si s Marcelem, aby mi řekl pravdu, a teprve pak bych viděla.

Takže, Natálie, většina z oslovených žen radí, aby ses s Marcelem rozešla. Uděláš to?

Další články v našem magazínu:

   
13.09.2013 - Ona s ním - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [67] Kopernik [*]

    Ta holka zareagovala správně. Mně se to stalo teď nedávno - po několika letech vztahu za mnou přišla ex s návrhem, že by si chtěla dát pauzu. Řekl jsem jí, že pokud náš vztah nešlape podle jejích představ, tak ať mi to řekne, že problémy ve vztahu se řeší společně a že pauza ve vztahu je kravina, protože z něčeho, co chci, aby bylo trvalé, si nemůžu brát volno. No, můj přístup nepochopila a odjela. Já jsem s ní tehdy dost drasticky omezil komunikaci s tím, že vztahové problémy budu řešit zevnitř existujícího vztahu, ne z venčí. Od té doby stále škemrá, abych s ní komunikoval, ale do vztahu se vrátit nechce. Po čase se potvrdila i příčina - jinej chlap, samozřejmě. Pauza = srabárna.

    superkarma: 3 15.09.2013, 20:48:05
  2. avatar
    [66] peetrax [*]

    Suzanne — #64 taky asi máme s "druhem" Sml57Sml52 problémy v duševní rovině, ale pokud se tak říká tomu, cos popsala, budeme si je hýčkat, aby nám co nejdéle vydržely. Sml26

    superkarma: 1 15.09.2013, 19:48:00
  3. avatar
    [65] gerda [*]

    Suzanne — #64 tomu se říká partnerské souznění.

    superkarma: 1 15.09.2013, 16:20:53
  4. avatar
    [64] Suzanne [*]

    pajda — #62 No vidíš a my jsme třeba tuhle mluvili doma o tom, jak máme rádi večery, kdy je třeba každý se svými myšlenkami, ale jsme vedle sebe. On kouká na televizi, já si něco dělám na kompu, ale víme, že tu ten druhý JE. Možná máme vážné problémy v duševní rovině, ale nevíme o tom Sml30

    Evidentně každý hýří tolerancí na jiných místech. Každému dle jeho potřeb Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #65
    2. na komentář reaguje peetrax — #66
    superkarma: 0 15.09.2013, 15:06:14
  5. avatar
    [63] pajda [*]

    risina — #61 Sml52Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 15.09.2013, 14:26:46
  6. avatar
    [62] pajda [*]

    1. Slečna, která je schopna říct "dívali jsme se jako každý večer na televizi" a pak dodat, že ona si při vlastně četla, má asi dost vážný problém - v duševní rovině. Buď koukám na televizi, nebo si čtu, ale pokud mám puštěnou televizi, můj partner kouká a já si čtu, nepokládám to za společnou činnost. Děláme každý něco jiného, jenom jaksi nedopatřením ve stejné místnosti.

    2. Nevidídm žádný důvod, proč by si chlap nemohl dát chvíli pauzu - prostě se sbalí, vypadne, uspořádá si myšlenky a jede se dál. Ano, zažila jsem to, ne, žádná "jiná" ani jiná katastrofa se nekonala. A NE, nenaháněla jsem ho bezdůvodně po celém světě ani jsem po něm nenechala pátrat FBI. Zrovna tak nějak nestíhaliSml57

    Takže znova můj pohled na svět: můj partner NENÍ můj majetek. Nejsem nijak oprávněna mu viset na krku celý týden, neustále ho sledovat a probírat každý jeho krok s okolím. A pokud si najde jinou a já dostanu to, co mi náleží (jak v péči, tak ve financích), tak ať se má dobře, chlapec...třeba si taky najdu, a pak se mi tolerantní přístup bude hodit. Něco jiného, kdyby té jiné cpal půlku výplaty, to by pak rychle zjistil, že jeho příjem zdaleka nestačí na výživné a další povinnosti a ještě na milenku.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #64
    superkarma: 0 15.09.2013, 14:26:14
  7. avatar
    [61] risina [*]

    Rikina — #54 Doufám, že aspoň JSTE milenci, že to nebylo jen jeho zbožné přání Sml30.

    1. na komentář reaguje pajda — #63
    superkarma: 0 15.09.2013, 10:08:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] enka1 [*]

    Suzanne — #59 Sml30Sml67

    superkarma: 0 14.09.2013, 09:55:32
  2. avatar
    [59] Suzanne [*]

    gerda — #58 Taky jsem na to myslela, když to kobližka napsala, ale stejně se mi to nelíbí a můj chlap pro mě není druh (i když pro úřady ano). 

    To jsou posuny v používání, některý věci se prostě přežívají v úředním jazyce, ale vlastně neznám nikoho, kdo by to skutečně používal. Kromě Hanzlíka ve Slavnostech sněženek - Tak to je ta moje nová družka - vyměnil jsem ji za obraz Sml30

    1. na komentář reaguje enka1 — #60
    superkarma: 0 14.09.2013, 09:34:29
  3. avatar
    [58] gerda [*]

    kobližka — #51 Druh, družka je terminus technicus, obsahuje ho i zákoník a definuje právní vztah mezi nimi.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #59
    superkarma: 0 14.09.2013, 06:20:50
  4. avatar
    [57] Suzanne [*]

    peetrax — #56 svízel přítula Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 13.09.2013, 23:59:22
  5. avatar
    [56] peetrax [*]

    Rikina — #55 jo! A ještě příťa, manža, mangel apod. Sml6

    1. na komentář reaguje Suzanne — #57
    superkarma: 0 13.09.2013, 22:37:55
  6. [55] Rikina [*]

    enka1 — #46 Ježiš, jen ne novotvar. Nebo zas někdo vyhrabe z hlubin slovo "přítul", to tu bylo jeden čas populární, a to je něco strašnýho.

    1. na komentář reaguje peetrax — #56
    superkarma: 0 13.09.2013, 22:26:07
  7. [54] Rikina [*]

    To já vesměs používám jméno, protože to mi přijde nejjednodušší, říct "to je Václav", například. Bližší specifikaci Václava provedu na vyžádání, ale on se většinou už nikdo neptá. Sml80 Jelikož se mnou není vždy jeden a týž pán, bylo by to nešikovné vysvětlovat, že tenhle je kolega z práce, zatímco ten minulý byl kamarád na sex, předminulý pak třeba exmanžel. Onehdy byl jeden pán rychlejší než já a po něčím dotazu sebevědomě pravil, že jsme milenci. Sml57 Tak příště ho tak budu představovat, ať má, co si navařil. Sml30

    1. na komentář reaguje risina — #61
    superkarma: 0 13.09.2013, 22:23:43
  8. avatar
    [53] kobližka [*]

    Suzanne — #52 To je rozumné Sml22

    superkarma: 0 13.09.2013, 22:14:32
  9. avatar
    [52] Suzanne [*]

    Já říkám "můj muž". Můj jako že patří ke mně, muž to je, tak to sedí. Že nejsme sezdáni, do toho je každému prd, my se chováme, jako bychom byli.

    1. na komentář reaguje kobližka — #53
    superkarma: 0 13.09.2013, 21:54:22
  10. avatar
    [51] kobližka [*]

    peetrax — #50 No jo,tak to bychom mohly vyškrtnout pomalu všechno.Dřív se říkalo "druh",ale to se mi nelíbí a zní to jako živočišný Sml30druh ....ovšem,proč ne,to chlap přece je,ne? Sml58

    1. na komentář reaguje gerda — #58
    superkarma: 0 13.09.2013, 20:15:52
  11. avatar
    [50] peetrax [*]

    kobližka — #49 však jo. Sml54 Když mluvím o svém protějšku, tak ho nazývám jménem, v písemné komunikaci začínajícím písmenem jeho jména, každý už po letech ví, koho myslím, žádný dokonalý název se najít nedá. Partner mi evokuje partnera v podnikání. Sml54

    1. na komentář reaguje kobližka — #51
    superkarma: 0 13.09.2013, 18:57:36
  12. avatar
    [49] kobližka [*]

    peetrax — #43 Ale vždyť jde přece normálně říci "můj partner".

    1. na komentář reaguje peetrax — #50
    superkarma: 1 13.09.2013, 18:37:51
  13. avatar
    [48] kobližka [*]

    Asi nejhorší varianta je,když jeden z partnerů navrhne pauzu a pak si to za týden rozmyslí a vrátí se zpátky.Buď se na tom dohodnou oba dva,ale pardon,abych čekala jako trubka,jak se pán tvortva rozmyslí,to bych si připadala jako na krámě...tak vezmete si ty boty,nebo ne?Nebo vám je mám na týden rezervovat? Rozmýšlet o vztahu mají oba dva.

    superkarma: 0 13.09.2013, 18:36:45
  14. avatar
    [47] gerda [*]

    peetrax — #43 dřív se říkalo "můj kluk" - běžně se užívalo "chodit s klukem/holkou" -  jenomže dnes, v době čím dál letitějších známostí může mít kluk klidně přes třicet a to se moc nehodí. Zažila jsem období, kdy se taky říkalo "kolík", ale to se mi nelíbilo vůbec. Ale taky uznávám, že slovo přítel dostalo jiný význam, než mělo. Přátelství je přece něco jiného než láska.Sml80

    superkarma: 1 13.09.2013, 16:16:09
  15. avatar
    [46] enka1 [*]

    peetrax — #45 Je to oříšek, chtělo by to nějaký novotvarSml54

    1. na komentář reaguje Rikina — #55
    superkarma: 0 13.09.2013, 16:10:37
  16. avatar
    [45] peetrax [*]

    enka1 — #44 právě šamstr nebo amant mi přijdou jako takové ty chvilkové známosti, ale co když už to trvá několik let? Sml30 Jo, dřív se s někým chodilo. Teď se hlavně s někým žije, ale zas říkat "X, ten, co s ním žiju"...? Sml39

    1. na komentář reaguje enka1 — #46
    superkarma: 0 13.09.2013, 15:55:03
  17. avatar
    [44] enka1 [*]

    peetrax — #43 Sml30, já už si ani nepamatuju, jak se to říkalo za nás, asi chodím s..., žiju s..., miluju..., byla bychpro toho šamstra, případně amantaSml54

    1. na komentář reaguje peetrax — #45
    superkarma: 0 13.09.2013, 15:37:41
  18. avatar
    [43] peetrax [*]

    enka1 — #42 a jak se teda má říkat milovanému člověku mužského pohlaví, se kterým člověk není oddán? Sml30 Pár let zpátky se rozmohlo "můj muž". To se nelíbí zas mně. Dřív se tak označoval manžel.

    1. na komentář reaguje enka1 — #44
    2. na komentář reaguje gerda — #47
    3. na komentář reaguje kobližka — #49
    superkarma: 0 13.09.2013, 15:20:59
  19. avatar
    [42] enka1 [*]

    Rikina — #40 To mám podobně k výrazu "přítel", kde a kdy  se vůbec začal používat ve významu milenec, šamstrSml16, můj chlap......Sml80.pro mě je to synonymum kamaráda

    1. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 0 13.09.2013, 15:16:16
  20. [41] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #39 Hmm, myslíš, že kdyby pán zavrčel "dej mi pokoj", tak by ta slečna reagovala vstřícněji? Sml58

    superkarma: 0 13.09.2013, 14:27:57
  21. [40] Rikina [*]

    Mně osobně třeba zas vadí formulace "být ve vztahu". Vztah já mám třeba i k přírodě. K fotografování. K rodičům, nebo k synovi. K oblíbené knize nebo filmu. K dobrému vínu. Negativní vztah k lyžování, například. Sml57 Z výrazu "být ve vztahu" mi naskakuje husí kůže a zní mi to stejně absurdně, jako když se před desetiletími používal výraz "měli spolu lásku". Sml80 Možná že na někoho stejně odpudivě působí to "dát si pauzu", a tudíž pak reaguje bouřlivě až alergicky.

    1. na komentář reaguje enka1 — #42
    superkarma: 0 13.09.2013, 14:23:18
  22. avatar
    [39] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #38 Bane, ten červený hadr je slovo "vztah". O tom chlapi normálně nemluví. Slovo vztah je pro chlapa silný závazek.

    Proto, aby chlap měl od ženské chvíli pauzu, vůbec nebude mluvit o vztahu. Spíš na ženskou zavrčí, ať mu dá pokoj, nechá ho být, nebo že chce mít chvíli klid.

    1. na komentář reaguje Rikina — #41
    superkarma: 0 13.09.2013, 14:21:52
  23. [38] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #37 Být chvíli sám i ve vztahu člověk může být, když k tomu dostává prostor. Pokud ne, tak si o to řekne. Možná tak nešťastně, že použije slovo "pauza", které zjevně na některé lidi působí jako muleta na býka. Sml57 Já nejsem jasnovidec, ani se s tím pánem neznám, tudíž mu nepodsouvám jinou motivaci, než tu, kterou dle článku stačil vyřknout, než mu slečna zatrhla další hovory.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #39
    superkarma: 1 13.09.2013, 14:14:13
  24. avatar
    [37] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #36 Nooo, když chce chlap být jen chvíli sám, nemluví o vztahu. Protože být sám může být i ve vztahu. Sml80 Pauza ve vztahu znamená, že chce nebýt ve vztahu a to nejspíš proto, aby si vyzkoušel jiný vztah. Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #38
    superkarma: 1 13.09.2013, 14:09:29
  25. [36] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #35 Nahoře se píše "Jen bych si chtěl vyzkoušet být chvíli sám."  Z toho vycházím. Nevíme, co by byl býval k tomu dodal, kdyby mohl. Teď už je to jedno, teď ať řekne cokoliv, bude ten špatný, což je patrno i zde z diskuze. Mně to přijde škoda, že lidi mají tak málo trpělivosti jeden s druhým, a zhusta se pak rozhádávají zbytečně, aniž by pořádně věděli, proč. Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #37
    superkarma: 2 13.09.2013, 14:02:27
  26. avatar
    [35] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #32 Pokud chlap potřebuje být chvíli sám, pak prostě jde a udělá to. Pokud vůbec komunikuje, pak věcně - jdu tam a tam, nehledej mě, vrátím se sám.

    Když už chlap má potřebu řešit "vztah" a dát si od něj "pauzu", pak je to jednoznačně signál, že mu nejde o chvilku klidu nebo o prostor pro jeho koníčky. To už z toho vztahu utíká, jen je zbabělý to říct!

    Souhlasím, že slečna se měla napřed ptát, jestli jí k tomu přítel nemůže dát bližší informace. Například: jak dlouhou pauzu, kde přibližně se bude nacházet v pauze, nebo jestli pro tu pauzu je nějaký vážný důvod. Takhle přítele vpodstatě vyhodila a pochybuju, že by měl chuť se vracet.

    1. na komentář reaguje Rikina — #36
    superkarma: 0 13.09.2013, 13:43:27
  27. avatar
    [34] *modrá [*]

    nakopat ho do prdele !

    hlavně se s ním znovu nedávat dohromady...

    pauza = konec

    superkarma: 1 13.09.2013, 13:41:33
  28. avatar
    [33] Suzanne [*]

    gerda — #28 Souhlas.

    Rikina — #32 No ale já si právě myslím, že už to do kopru šlo. Jak říká gerda, jen mu bylo blbé říct, že už je někde jinde (fyzicky či duchem) Sml30 Zkušenost Sml80

    superkarma: 0 13.09.2013, 13:35:58
  29. [32] Rikina [*]

    Suzanne — #27 no jo, komunikační problém bezesporu mají, a to zjevně oboustranný. Krize může být toho přímým důsledkem. Já bych se ani nedivila, kdyby to mládence přestalo bavit, přestal psát ty SMS a zkoušet něco vysvětlovat, stejně je to marné. Všecky kamarádky jí beztak řeknou, aby mu nic nevěřila, a půjde to do kopru tak jako tak. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #33
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #35
    superkarma: 0 13.09.2013, 13:07:21
  30. [31] Rikina [*]

    gerda — #29 Sml22 To je ten rozdíl v pohledu. Dokud jsme si vzájemně něco neslibovali, je vztah nezávazný. Čímž nemyslím rovnou manželský slib.

    superkarma: 0 13.09.2013, 13:02:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme