Řada z vás byla zvědavá, co Ivě doporučíme po jejím týdenním rýžovém půstu, zda ji budeme stále ještě tak „trápit“.  Důležité je, že se jí nyní tak vyčistily chuťové pohárky, že ji přešly chutě na všechny možné gurmánské úlety jako je káva, čokoláda apod. A už si vychutnává jáhly a kroupový čaj, jen se podívejte na její fotografii.

Co bude jíst Iva tento týden?

Při čtení jejího jídelníčku berte v úvahu, že jí byl sestaven individuálně podle její kondice a konstituce, data narození a její silné vůle. V těchto dnech bude pro Ivu důležité zvýšit přísun vlákniny, stopových prvků a vitaminů a jíst pětkrát denně.

Stejně jako minulý týden zahájí Iva den tím, že si vypije posilující nápoj kudzu (usušený kořen z této rostliny je možno zakoupit v prodejnách zdravé výživy), kdy rozpustí čajovou lžičku kudzu ve vlažné vodě nebo čaji bancha. Místo rýže však bude mít ke snídani teplou kaši, která Ivě pomůže získat rychle energii. Prohřeje ji a dodá jí i optimismu. V případě nadváhy a velké chuti na sladké způsobuje totiž teplá kaše zázraky. Pokud si nestihne uvařit kaši z celých obilovin, tak může použít i instantní kaše, které jsou hotové během chvilky.

Může střídat jáhelnou, která posiluje slinivku, kukuřičnou, upravující krevní oběh, pohankovou na posílení  ledvin, a pokud bude mít chuť, může zkusit i rýžovou na posílení tlustého střeva. Ale s tím, že se postupně naučí připravovat kaše z celých obilovin. A pro ty z vás, které by si chtěly vyzkoušet vaření kaše, tak přidávám recept na jáhelnou kaši. Je to má nejoblíbenější kaše, která se nejlépe kombinuje s ovocem.

Jáhlová kaše
Vezměte si jeden díl jáhel (doporučuji na jednu porci jeden malý decový hrníček, s tím, že však uvařené jáhly vydrží v ledničce asi tři dny). Nejdříve je dobře propláchněte pod horkou vodou, aby neměly hořkou chuť. Pak je zalijte třemi díly vody, přidejte špetku mořské soli a vařte je asi 20 minut na velmi mírném plameni, dokud se voda nevsákne. Pokud máte rádi sladké, můžete je rovnou vařit třeba s několika rozinkami a nakrájenými sušenými meruňkami a potom kaši ještě dochutit například kokosem, javorovým sirupem, sladěnku. Pokud je budete vařit na slano, můžete například s nakrájenou mrkví.

 

A co k obědu a k večeři? V těchto dnech už si Iva sníží podíl rýže, bude jíst jednu misku denně (cca 200 gramů) a přidá si vařené jáhly ve stejném množství. Ty jí pomohou udržet hladinu cukru v krvi, působí jako prevence proti hypoglykemii, a tím ji udrží v dobré psychické i fyzické kondici. A tu bude potřebovat, protože už začala cvičit.

„Pro Ivu je důležité i přidání zeleniny, kvůli dodání vlákniny do těla a udržení hladiny cukru,“ vysvětluje Iva Bahníková,  poradkyně správného životního stylu ze studia Nine Star Ki, kde nejen radí lidem, jak změnit svůj jídelníček, ale i každý všední den vaří výborné zdravé obědy (zde se můžete podívat na jejich týdenní menu). Tam si také občas Iva dojde na oběd. „Důležité je pro Ivu nejíst zeleninu syrovou, ale upravenou. Takže si bude k rýži nebo k jáhlové kaši přidávat například pórek a dýni vařené pět minut se špetkou mořské soli ve vodě. Výborná pro ni bude i dýně Hokkaidó, doporučuji ji chvilku péci v troubě, tak například 15–20 minut, a potom jenom zakapat sojovou omáčkou a umeoctem. Nebo si může uvařit brokolici a hlávkové zelí – to jí dodá vápník – zase vařené pět minut ve vodě. A někdy si může dát i mrkev a celer, a ty pro změnu vařené tři minuty v páře.“

Kroupy proti celulitidě

A na závěr ještě jeden nápoj, který si Iva začne připravovat. A to kroupový čaj, který považuji za naprosto zázračný přípravek. Když jsem sama před lety měnila svoji stravu, tak jsem po zhruba dvou měsících s úžasem zjistila, že mi začala mizet celulitida. A to hlavně díky tomu čaji (i když určitý vliv mělo i to, že jsem hodně omezila cukr a mouku.)

 

Ivě doporučujeme připravit si tento čaj ráno a popíjet ho během dopoledne. Dodá jí energii, pomůže upravit metabolismus a vyčistit pleť.

Kroupový čaj
Jediné, co potřebujete, jsou ječné kroupy velké. Je možné je koupit buď v normálním obchodě nebo v obchodech se zdravou výživou, kde je naleznete i v kvalitě bio.
Sama si vždy dopředu připravím celé půlkilové balení. Nejdříve je dobře propláchnu pod studenou vodou, kterou pečlivě sliji, a pak pražím nasucho na pánvi na mírném plameni. Občas je zamíchám a zhruba za dvacet minut jsou upražené. Poznáte to tak, že slabě voní a chutnají po oříškách.
Na vaření kroupového čaje pak vezmu hrstičku upražených krup a vsypu je do vařící vody a vařím se špetkou soli deset minut. Potom nápoj sliju a kroupy mohu použít jako zavářku do polévky nebo přílohu, nebo si z nich druhý den opět uvařím kroupový čaj.

 

 

Další články o Ivě a jejím programu naleznete zde:

Tak toto je hubnoucí Iva

Jak hubnout díky rýži

Jak pokračuje Iva s dietou?

Reklama