Bulvár

Připoj se! Šestý ročník projektu právě startuje.

S cílem podpořit dobrovolnické aktivity mladých lidí v České republice vyhlašuje Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS) a společnost NOKIA už šestý ročník úspěšného programu „Make a Connection -- Připoj se". V jeho rámci získají mladí dobrovolníci peněžní příspěvky na realizaci vlastních veřejně prospěšných projektů. Mezi projekty bude, stejně jako v minulých letech, rozdělena částka téměř 2 miliony Kč.

Projekty mladých lidí musí splňovat základní podmínku: musí být zaměřeny směrem ven" - na pomoc nebo vylepšení okolí, komunity, v níž mladí lidé žijí. Projekty tak mladým lidem nabízí příležitost navázat vztah s jejich komunitou, rodinami, kamarády, a vlastně i se sebou samými. V uplynulých pěti letech fungování programu uskutečnilo více než 2700 mladých lidí přes 350 projektů. Celkově tyto projekty oslovily nebo pozitivně ovlivnily životy více než 110 000 lidí.

Mladí lidé mají řadu skvělých nápadů, jak pomoci komunitě, v níž žijí, nebo nejrůznějším znevýhodněným skupinám obyvatel. Jejich nadšení je pro nás inspirací a jsme rádi, že je můžeme šestým rokem podpořit," konstatuje Ján Kolimár, ředitel Nokia Česká a Slovenská republika.

Mladí lidé ve věku 16-24 let mohou přihlásit svůj projekt do programu do 31. března 2007. Hodnoticí komise pak vyberou nejlepší projekty, které získají finanční grant až do výše 50 000 Kč. Kromě finančních prostředků na uskutečnění projektů absolvují mladí lidé také několikadenní školení, na němž se naučí, jak řídit své projekty, a zdokonalí si schopnosti a dovednosti potřebné pro jejich úspěšnou realizaci, včetně komunikace s médii nebo fundraisingu.

O tom, že mladým lidem není lhostejné, v jakém světě žijí, a že mají zájem aktivně se podílet na pozitivním rozvoji mezilidských vztahů, svědčí různorodost projektů podpořených právě programem Make a Connection -- Připoj se. Například skupina mladých umělců a studentů chtěla svým vrstevníkům v Litoměřicích nabídnout zajímavou alternativu trávení volného času. Workshopy pojmenované podle jednotlivých smyslů (čichový a chuťový, hmatový, sluchový a zrakový) a následné multimediální výstavy, jež mladí lidé v rámci projektu uspořádali, přilákaly na 2500 návštěvníků. O úspěšnosti projektu svědčí i nebývalá publicita, které se mu v rámci města a regionu dostalo, a multimediální DVD s fotografiemi a záznamy z akcí, jež zaujme na první pohled i poslech.

Zrealizovaným projektem však zájem mladých lidí o program Make a Connecti on -- Připoj se zpravidla nekončí. Ti, kteří se do něho zapojili v minulých letech, založili v roce 2004 Alumnik -- klub absolventů, jenž velmi úspěšně pokračuje v dalších aktivitách," říká Hana Šilhánová, ředitelka Nadace rozvoje občanské společnosti. V současné chvíli absolventi např. realizují projekt zaměřený na další vzdělávání mladých dobrovolníků, na který sami získali finanční prostředky z různých veřejných i soukromých zdrojů."

Další informace o programu Make a Connection -- Připoj se" jsou k dispozici na www.pripojse.cz.


Tak tohle je podle mě docela chytře vymyšlená a užitečná věc. V mladých lidech je obrovský potenciál, spousta energie a nápadů, a když ji mohou do něčeho smysluplného vrhnout, je to k dobru jim i jejich okolí. Co si myslíte vy?
   
26.01.2007 - Společnost - autor: Eva Jedelská

Komentáře:

  1. avatar
    [3] Gwendy [*]

    eva.jedelska: no nevím, už je to pár let, ale program je to opravdu super :-) Možná najdu závěrečnou zprávu toho 2.

    superkarma: 0 26.01.2007, 17:20:06
  2. avatar
    [1] Gwendy [*]

    Myslím, že po 2 úspěšně vytvořených projektech a jedné pomoci s psaním projektu, nechám prostor jiným

    superkarma: 0 26.01.2007, 12:31:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme