Novinky

Princ miluje prince?

Klasické pohádky známe asi všichni. Čteme je dětem před spaním, díváme se na ně v televizi a jsme rádi, že v nich všechno dobře dopadne. Co si ale myslíte o pohádce o homosexuálech?

Ano, taková pohádka existuje, jmenuje se Princ a princ a vyšla v Nizozemí. O této knížce nedávno psali na serveru www.idnes.cz, je k přečtení ZDE. Už existuje i český překlad, ale zatím nejsou peníze na její vydání.

Koupily byste takovou knížku svým dětem? Já tedy určitě ne. Myslím, že tříleté nebo pětileté děti nepotřebují číst, jak princ miluje prince, jsou na to moc malé, ostatně děti si samy v určitém věku zjistí, jak to v životě chodí. A musím podotknout, že proti homosexuálům nic nemám, několik jich znám osobně a jsou fajn. Jen bych tohle téma nevnucovala malým dětem.

Napište mi, co si o tom myslíte!

   
09.04.2013 - Redakční novinky - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [40] sdrawa [*]

    Škoda, že nejsou peníze na vydání. Jinak já mám dobré zkušenosti s překladem od odborníků. Sama anglicky moc neumím.

    superkarma: 0 17.07.2013, 11:14:31
  2. [39] MaVy [*]

    peetrax — #38 ale jo,ale ta kniha je pro 3 leté děti a to je prostě podle mě brzy,pokud to není nutné to dítku říct z jiného důvodu,ale je to věc každého rodiče

    superkarma: 0 10.04.2013, 08:44:04
  3. avatar
    [38] peetrax [*]

    MaVy — #34 říct dětem, že existují i homosexuální vztahy, není boj za ty, kteří o to nestojí a ani propagace homosexuality. Sml14Díky nevědomosti a odmítavosti faktu, že tohle zaměření existuje už vzniklo hodně neštěstí. Ale když si budeme hrát, že to neexistuje nebo že je to nenormální, tak komu tím prospějeme? Sml15

    1. na komentář reaguje MaVy — #39
    superkarma: 4 10.04.2013, 00:30:32
  4. [37] Rikina [*]

    Mno, za sebe můžu s klidným svědomím říct, že za nic nebojuju, a ani nic nepropaguju. Sml80 Tadyhle je článek a na konci je napsáno "napište, co si o tom myslíte". Tak jsem to napsala. Myslím, že by taková knížka vyjít měla, aby byla k dispozici lidem, co ji dětem koupit chtějí. Zajisté to nebude povinné ji dětem číst, a je zbytečné se rozhořčovat, že příběh v knize obsažený není "normální". Každý máme jiná měřítka a podle těch mých taky není "normální" celkem hodně literatury. Sml57 No tak to nečtu. Jiným normální připadá, potažmo se jim to třeba i líbí, a tak je to v pořádku. V pořádku by nebylo nacpat všechno do definic a co přečuhuje, tak teda budeme se skřípěním zubů tolerovat, ale neopomeneme zdůrazňovat, že to přečuhuje, a že je to nepořádek. Sml32

    superkarma: 1 09.04.2013, 23:24:00
  5. [36] xPablos [*]

    Rikina — #33 Nevim kolik diskutujicich lidi na iDnesu dostalo k dispozici cesky preklad (nebo si poradi s holandskym originalem). Troufam si rict, ze minimum (jestli vubec nekdo). Takze formu a nudnost podani lze tezko posuzovat.

    Homosexualita je soucasti spolecnosti. To je fakt a je jedno, jestli se to nekomu libi nebo ne. Logicky se s ni tedy kazde dite setka. Je jenom otazka kdy, a koho se bude moci zeptat jako prvniho, co mu neni jasne. Autorka knihy se evidentne snazila, aby ti prvni byli rodice ditete. Nebo je lepsi, aby informace prisla od spoluzaku, z TV, internetu,..? Co kdyz dite v puberte zjisti, ze je samo homosexualni, ale tohle tema je v rodine tabu (nebo rovnou odsuzovano)?

    Pristup "zavreme oci a ono to mezitim zmizi" opravdu nechapu.

    superkarma: 3 09.04.2013, 22:40:58
  6. [35] MaVy [*]

    co mě nejvíc zaráží,ukazovat tolerantní přístup,když v reálu nevím o čem mluvím,je nejen velmi neštasný,ale bohužel i při konfrontaci velmi špatný přístup,kolik z Vás tohle řeší s člověkem,který je vám blízký?ne z pohledu přímo jeho,ale jak to zvládá se svou rodinou?je to součástí života,ale není to ani pro dotyčného žádná sranda,a nestojí o  Vaši pomoc při propagaci toho co ho stálo tolik bezesných nocí ...život ukáže a není potřeba na to upozornovat předtím

    superkarma: 0 09.04.2013, 22:34:15
  7. [34] MaVy [*]

    je to Váš názor a já Vám ho nebudu ani nechci brát,až se mě nebo spíš strýce můj dnes čtyřletý syn zeptá,proč nemá maminku,nebo manželku věřím,že mu to uspokojivě dokážeme vysvětlit,ale ani já ani on mu nebudeme v jeho věku představovat,že jejich rodina se skládá s osob stejného pohlaví,on to dámy není žádný med a zbytečně brzy na to ukazovat já ani můj milovaný bratranec  a jeho životní partner můj parádní kamarád,kterého počítáme do rodiny nemáme zapotřebí....znovu opakuji bojujete slovně za něco o co Vám nikdo nestojí,....dost času až se dítě zeptá,ale do školky bez vážného důvodu to dle mě nepatří

    1. na komentář reaguje peetrax — #38
    superkarma: 0 09.04.2013, 22:19:12
  8. [33] Rikina [*]

    Výše je odkaz na článek na idnes, a tam je též diskuze. Z valné většiny proti knize. Ale jeden příspěvek se mi líbí, tak ho sem ocituju:

    "Mám dojem, že děti neřeší takové věci jako dospělí, přijde jim i docela nezávadné, že jelen vychovává malého Smolíčka, bez toho, aby se o to zajímala sociálka, natož tak aby řešily, že jeden princ má rád druhého. Spíše než cokoliv jim tato pohádka pravděpodobně přijde dost nudná, protože se tam z hlediska dětského nic podstatného nestane."

    S autorem tohoto příspěvku souhlasím - malé děti plno věcí neřeší a nepřijde jim to divné - i proto můžou pohádky být takové, jaké jsou. Sml57 Sml80

    1. na komentář reaguje xPablos — #36
    superkarma: 4 09.04.2013, 20:53:31
  9. avatar
    [32] Eliana [*]

    MaVy — #30 tohle ale není žádný boj a už vůbec ne za homosexuály, to je jen přístup proti předsudkům a pro lepší pohled na světSml16 Abychom taky trošku pokročili ve vývoji a přístupu k lidem a věcem jež nás obklopují.Sml80

    Je to pár desítek let, co žena s dítětem bez manžela byla něco nemyslitelného. Co si prožili věřící za totalismu. A od upalování čarodějnic jsme doufám už vůbec dost daleko, aby se na to vzpomínalo. A ženy bez volebního práva, pche...a kde jsme dneska...mno proto je načase popojet a trošku se posunout ve vnímání věcí, které jsou dané přírodou (například)....

    superkarma: 5 09.04.2013, 18:37:24
  10. [31] xPablos [*]

    MaVy — #30 Kdo urcuje, co je normalni? V nasi zemepisne sirce je normalni beloch a kazdej ostatni je "nenormalni"? Je normalni mit v garazi Oktavii a jet na dovolenou do Chorvatska? Je spoluzak vaseho ditete nenormalni, protoze je na voziku? Urcuje normalnost vetsina? Pokud ano, tak by jste si v nedeli k obedu meli dat cervy, netopyra nebo kocku. V Asii se *normalne* jedi a asiatu je vetsina.

    Co se tyce tolerance, tak vetsine Cechu (v tomhle pripade spis Cesek) evidentne odjel vlak a ony zustaly na nastupisti. Bohuzel tenhle pristup predavaji dal svym detem.

    superkarma: 5 09.04.2013, 18:17:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] MaVy [*]

    to je slovíčkaření a zbytečné pření se o názor,já jsem psala o lidové pohádce z literárního hlediska s tím,že pohádky dodnes plní svou funkci u dětí,tu kterou mají po staletí a protože tento příběh není normální není podle mě vhodný pro malé dítě do školky-můj názor,se kterým souhlasí můj bratranec i se svým partnerem,....někdy se mi zdá,že někdo bojuje za někoho způsobem,o který dotyčný vlastně ani nestojíSml80

    1. na komentář reaguje xPablos — #31
    2. na komentář reaguje Eliana — #32
    superkarma: 2 09.04.2013, 17:14:40
  2. avatar
    [29] Eliana [*]

    MaVy — #28 čteme, jen definice normálnosti u pohádky, která je celá fikce, je prostě mimo...děti by se měly učit, že je normální, že s běžným prototypem partnesrtví kde je muž a žena, existuje menší množství lidí, kteří mají partnerství typu kdy jsou partneři stejného pohlaví a tito lidé nejsou sami o sobě ničím špatným, není třeba naopak vytvářet u dětí předsudky již od útlého věku.

    Navíc pokud mám přátele a jsou homosexuálové tak je označuji prostě stejně jako heterosexuální jediním slovem "přátelé"...přece si lidé nepotřesou rukou a nepředstaví se jsem heterosexuál, těší mne a tohle jsou moji kamarádi homosexuálové a tady kamarádka je budhistka a tohle je bratr filatelista.....Sml80

    superkarma: 3 09.04.2013, 16:48:52
  3. [28] MaVy [*]

    já jsem jí četla,kamarády gaye mám a ani oni na rozdíl od některých neříkají,že  homosexualita je normální a je potřeba s ní seznamovat malé děti ,plus celou dobu jsem psala o funkci pohádky,ale asi ty komentáře celé nečteteSml15

    1. na komentář reaguje Eliana — #29
    superkarma: 0 09.04.2013, 16:05:12
  4. avatar
    [27] Jindriska8 [*]

    Dětem bych takové pohádky nekoupila.Sml23

    superkarma: 0 09.04.2013, 15:48:56
  5. avatar
    [26] v.poho [*]

    MaVy — #25 Přínos té pohádky ale není v tom, aby dětem diktoval, co je a co není "normální". Ale o tom, aby je učil nenásilně už od dětství toleranci k jinakosti. Aby jim prostě přišlo normální třeba se jednou nevysmívat spolužákovi kvůli odlišné orientaci. Nebo aby jim přišlo normální se s tím jednou srovnat, pokud zjistí, že ta jinakost se týká právě jich.

    A když to tak tady čtu, tak by si tu pohádku možná měli přečíst spíš někteří dospělí. Sml80 A Rikinu zrovna na mysli nemám.

    superkarma: 3 09.04.2013, 15:12:56
  6. [25] MaVy [*]

    já taky moc ne, psala jsem jen o definici pohádky osobně jsem synkovi zrovna třeba Karkulku nečetla,ale Váš postřeh,že kdyby dva princi nakopali zadek drakovi,že jednoho chce sníst,tak by to opravdu pohádka částečně byla,jen opět ten konec Sml15 norma je norma některé odchylky tolerujeme,příjmáme,ale nejsou normální,takže by neměli být na konci výchovné pomůcky jakou pohádka ve své pravé podstatě je

    1. na komentář reaguje v.poho — #26
    superkarma: 0 09.04.2013, 15:04:15
  7. avatar
    [24] Eliana [*]

    Rikina — #22 to je dobřeSml22, jsem sama zvědavá až to vyjdeSml16

    superkarma: 0 09.04.2013, 14:57:02
  8. avatar
    [23] Eliana [*]

    MaVy — #19 no a když dva hodní homosexuální princi nakopou zadek tyranovi, pak to splňuje tu definici, že v pohádkách vítězí dobro nad zlemSml54....nicméně v pohádkách je často několik obětí, takže pro ty drakem sežrané to vlastně tak dobrý konec není, hladomor v království a co chudák drak-predátor jež teda musí něco konzumovat, vzheldem k tomu, že baba Jaga se dožila stáří dává předpoklad, že tedy do té doby nebyla vegetariánka, ba se přímo nabízí teorie kanibalismu...není také zašití kamenů do břicha vlka a jeho následné utonutí tak trochu týrání zvířat.... nevím nevím, co je na pohádkách tak dobrého....Sml16

    superkarma: 3 09.04.2013, 14:56:09
  9. [22] Rikina [*]

    Aha, takže opravdu to ještě nevyšlo, ale podle toho, co jsem se dočetla, peníze už jsou. Lidi přispěli. Sml67 

    1. na komentář reaguje Eliana — #24
    superkarma: 0 09.04.2013, 14:48:31
  10. [21] MaVy [*]

    Rikina — #16 ale ne,to co jsem psala je k definici pohádky,model pohádky,tenhle příběh,který jsem náhodou četla,není podle našich pravidel pohádka,ta se totiž řídí jiným pravidlem, a debatovat o tom zda gaye mám ráda s Vámi nebudu,řadši zkusím tohle probrat s nimi

    superkarma: 0 09.04.2013, 14:36:50
  11. [20] MaVy [*]

    v.poho — #17 ano,jsou posouvány jak se komu zlíbí

    superkarma: 0 09.04.2013, 14:32:14
  12. [19] MaVy [*]

    Eliana — #15 napodobovat ,to jsem vyjádřila blbě asi lepší je poučit se a vzít si příklad -zlo bývá potrestáno-to je jen k tomu významu pohádek

    1. na komentář reaguje Eliana — #23
    superkarma: 0 09.04.2013, 14:29:33
  13. [18] Rikina [*]

    Sml14 začínám si myslet, že bych si tu pohádku měla přečíst, byť nejsem dítě. Sml57 

    superkarma: 1 09.04.2013, 14:28:16
  14. avatar
    [17] v.poho [*]

    MaVy — #13 ...a co je normální? Hranice normálnosti mohou být posunovány, jak se komu zlíbí.

    1. na komentář reaguje MaVy — #20
    superkarma: 0 09.04.2013, 14:27:39
  15. [16] Rikina [*]

    MaVy — #13 jinými slovy - láska dvou princů je zlo, které by mělo být netolerováno a postihováno? Sml58 Ještě že jste tak tolerantní, jak píšete v příspěvku č. 8 a nic proti homosexuálům nemáte. Sml57 Jak by to asi vypadalo, kdybyste proti nim něco měla? Sml80 

    1. na komentář reaguje MaVy — #21
    superkarma: 4 09.04.2013, 14:26:42
  16. avatar
    [15] Eliana [*]

    MaVy — #13 napodobovat?Sml30 Tak to jsme tak o 100let zpět....Sml57

    1. na komentář reaguje MaVy — #19
    superkarma: 1 09.04.2013, 14:25:17
  17. avatar
    [14] v.poho [*]

    Rikina — #12 Sml67

    A ještě mě dobře pobavilo, že příspěvky začínající tím, že atorka "nic proti homosexuálům nemá" končí zásadně striktním odmítnutím.Sml57

    superkarma: 0 09.04.2013, 14:24:57
  18. [13] MaVy [*]

    Rikina — #12 máte pravdu,ale morbidní Červená Karkulka končí ponaučením,jako všechny původní pohádky-zlo je potrestáno a vše končí dobře,tak jak je to normální...Bohužel v téhle pohádce není konec normální,je tolerován,nepostihován,ale není vhodné jej napodobovat-ustanovit normou-poněvač by lidstvo vymřelo/to jen k původnímu poselství pohádek

    1. na komentář reaguje Eliana — #15
    2. na komentář reaguje Rikina — #16
    3. na komentář reaguje v.poho — #17
    superkarma: 0 09.04.2013, 14:21:00
  19. [12] Rikina [*]

    Ad nejsou peníze na její vydání - mám dojem, že jsem nedávno poslouchala rozhovor na jedné rozhlasové stanici s autorkou onoho překladu, a že kniha vydaná je. Sml80 A jestli bych to koupila? Ne, protože nemám malé děti. Sml57 Ba ani vnoučata.

    Ovšem přiznejme si otevřeně - když můžou malé děti poslouchat hrůzné horory o tom, jak vlk sežral Karkulku, a následně mu bylo rozpáráno břicho, nacpáno kameny, a poté byl utopen ve studni, nebo jak dvě děti zaživa upálily stařenku z perníkové chaloupky v domnění, že je to čarodějnice... nemluvě o příšerných pohádkách bratří Grimmů. Nebo ruské pohádky - lidské hlavy nabodnuté na plotě kolem chajdy baby Jagy, Kostěj nesmrtelný... a těch povražděných draků a jiných chráněných živočichů, princezen za trest odnesených do pekla... jak může v porovnání s tímhle vším pohoršovat láska dvou princů? Sml80 

    1. na komentář reaguje MaVy — #13
    2. na komentář reaguje v.poho — #14
    superkarma: 5 09.04.2013, 14:10:17
  20. avatar
    [11] Eliana [*]

    Právě tou omáčkou kolem toho se z toho dělá něco "extra", když se o tom bude mluvit  jako o hotové a normální věci, tak proč ne pohádky. NIc na tom není. Děti nemají mít v čem zmatek, dítě se rodí z maminky a tatínka, někdo má dvě maminky a někdo dva tatínky, ale základ je vždy holkaxkluk. Co mají říkat děti z rozvedených rodin a že jich jeSml80. Mne přijdou děti už odmala velmi chytré a když mají ptací období tak jim to vysvětlit úplně banálně a jednoduše jak píšu nebo jak nabízí literatuta pro děti o tom jak vnikne miminkoSml16. Není třeba paniky. Navíc Nizozemí je v tomto někde jinde, ale věřím, že časem také dojdeme k multikulturismu ve všech ohledech. Život je tak pomíjí, tak ať jsou lidé šťastní a spokojení jak jim to jen vyhovujeSml22

    superkarma: 3 09.04.2013, 14:06:00
  21. avatar
    [10] átéčko [*]

    Nevadilo by mi to koupit takovou pohádku dětem. Moje střenka mi vykládala pohádky o zbojnících a taky to na mě nezanechalo následky.

    superkarma: 5 09.04.2013, 13:26:03
  22. avatar
    [9] rusalka2008 [*]

    Jsem tolerantní, ale dětem bych to rozhodně nedávala číst ani nečetla. Je to jen matoucí a nevhodné...

    superkarma: 0 09.04.2013, 13:25:33
  23. [8] MaVy [*]

    já jsem velmi tolerantní člověk,nic proti homosexuálům nemám,nemají to nejlehčí,tak jim do toho nemluvme,neodsuzujme je,ale at mě nikdo nenutí to považovat za normální,k dětem to nepatří

    superkarma: 0 09.04.2013, 12:58:32
  24. avatar
    [7] datura [*]

    kobližka — #5 Taky si o kytkách nejlíp pokecám s jedním přihřátým zahradníkem, ale že bych to musela dětem cpát do hlavy od mala, to ne Sml23

    superkarma: 0 09.04.2013, 12:44:36
  25. [6] iřka [*]

    Já už se nedivím vůbec ničemu.Sml32

    superkarma: 0 09.04.2013, 12:09:48
  26. avatar
    [5] kobližka [*]

    Já to řeknu natvrdo  -je to úplná blbost předkládat malým dětem knížku o dvou homosexuálních pánech,byť by to měli být princové.A to, prosím,proti homosexuálům nic nemám,dcera s jedním kamarádí.

    1. na komentář reaguje datura — #7
    superkarma: 0 09.04.2013, 12:01:59
  27. [4] dadma [*]

    Souhlasím .Určitě bych takovou knihu dětem nekoupila.Také nemám nic proti homosexuálním párům.Ale malé dítě vidí maminku a tatínka - muže a ženu.Tak s tímhle bych jim asi hlavu nemotala. I když já bych nebyla proti adopci homosexuálních párů,protože v některé takové rodině by se mělo dítě lépe ,než třeba v rodině alkoholika a bité ženy a nebo ženy samoživitelky ,co má doma každou chvíli jiného partnera.Zase je tu právě to ALE .Společnost na to není připravená.Tak možná tato kniha je první vlašťovka.

    superkarma: 0 09.04.2013, 11:57:01
  28. avatar
    [3] v.poho [*]

    Takhle se to přece nedá říct, navíc otázka přímo vybízí odpovědět bez přemýšlení NE.

    Ono ale záleží především na tom, jak je ona pohádka podaná. Pokud jenom nenásilně děti seznamuje s tím, že třeba princ se trápí, že není jako ostatní a blablabla, a vyústění je, že všichni být jako ostatní nemusí, tak proč ne?Sml80

    Myslím si, že vést děti k toleranci se u nás moc nenosí, ale je to rozhodně potřeba.

    superkarma: 5 09.04.2013, 11:56:49
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    myslím si, že napřed mají děti poznat svět v tom základu - a i to dá docela práci - a až se samy zeptají na ty dva strejdy, co se pusinkují, pak je na místě vysvětlení. Ale informovat je dopředu - proč? Chceme snad, aby ty prince následovaly?Sml57Sml80

    superkarma: 0 09.04.2013, 11:56:14
  30. avatar
    [1] Eliana [*]

    Ale děti nejsou hloupé, a když tyhle věci přijmou jako přirozený fakt, tak je to normální věc. Je jednadvacáté století a děti žijí v partnerstvích stejného pohlaví, tak co by to nebylo v pohádkáchSml16

    superkarma: 5 09.04.2013, 11:55:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme