Každoročně v tento čas přichází na řadu tolik přetřásané téma: Hubnutí po Vánocích. Ani my nebudeme tuto zažitou „tradici“ měnit a budeme se jí hned v prvním lednovém týdnu věnovat.

Úvodní poznámka

diet

Této nepříjemné činnosti jsou zproštěny všechny sušinky, anorektičky a ženy, které mají to velké, obrovské štěstí, že ať sní, co sní, tak nepřibírají.

Pokud tedy nepatříte ani mezi jednu výše zmíněnou skupinu, pak jsou následující řádky určeny právě vám. Anebo ještě konkrétněji, vám – které jste o Vánocích nabraly nějaké to kilo a nevejdete se do sukně, do kalhot… a pomalu ani do dveří.

Bod číslo 1

V žádném případě nedržte hladovku typu: jedno jablko denně a dva litry vody k tomu. Pro organismus, ještě donedávna zvyklý na dobroty v podobě vánočního cukroví, řízků a chlebíčků, by to byl obrovský šok. Nabraný tuk by se snažil zachránit, kde se dá.
Do hubnutí se pusťte pozvolna. Začněte tím, že si „zbytků“ vánočního cukroví už nevšimnete a přenecháte ho dětem nebo vnoučatům. Omezte také smažená jídla či jídla ochucená majonézou, tu nahraďte nízkotučným jogurtem.
Na nový rok je tradicí uvařit čočku, aby se nás držely penízky. I pokud se vás držet nebudou, vy se držte ve svém jídelníčku oné čočky a jiných luštěnin. K těm si nedávejte uzeninu, ale půlku vajíčka na tvrdo anebo nejlépe nic. Bez přílohy.

Pokud vám na vánočních podnosech zůstalo ovoce, konzumujte ho střídmě. A pokud se mezi ním nachází i ananas, tak ten můžete i nestřídmě! Neboť jak známo, ananas spaluje tuky, zrychluje trávnicí soustavu a ještě navozuje pocit sytosti.

Bramborový salát nahraďte v jídelníčku rýží nebo těstovinami a nezapomeňte ani na dostatečnou zásobu zeleniny. Balkánský salát si nemusíte dávat jenom v létě na Balkánu, ale i v zimě u televize.

Alkoholické nápoje schovejte na příště a různé sladké nápoje, které se daly zejména před Vánoci koupit v „akci“ vyměňte za klasickou vodu z vodovodu. A máte to akci nad akci.

Bod číslo 2

Pokud vám doma stojí zaprášený rotoped, oprašte ho a přivítejte ho do nového roku.  A ještě lepší by bylo, kdybyste se z toho rotopedu přesunuly ven. Máme krásné „jarní počasí“, pro turistiku jako stvořené.
Znáte pediatrické pořekadlo: Doktory vláčím stále sebou? Ti doktoři, to jsou vaše dvě nohy.
A pokud vás nebaví chůze a chcete „zajít“ ještě dál, od ledna jsou v prodeji různé slevové celoroční permanentky do pohybových, sportovních center či krytých plaveckých bazénů. Proč jich nevyužít.

Bod číslo 3

Tento bod měl být hned na začátku, ale ono je to vlastně jedno. Jeho obsahem je totiž hlavně uvědomění si, proč chceme zhubnout? Je potřeba najít nějaký důležitý motiv, jasný cíl. Ať už je to nákup nových šatů (bylo by úžasné stihnout ještě ty plesové) nebo jen snaha zalíbit se partnerovi či vlastní pocit uspokojení, že jsme udělaly něco pro své zdraví, a až nastane doba šortek, můžeme v nich bez obavy ven.

Závěrem

Nic nového pod sluncem jsme si neřekly, ale to ani nebylo úplným záměrem. Tím bylo navodit hubnoucí atmosféru k dnešnímu tématu, ve kterém se možná dozvíme i něco „nového“, co ještě nevíme.

Téma dnešního dne - 3. ledna 2013: Přibraly jste po Vánocích?

  • Už jste se vážily? A kolik jste přibraly?
  • Z jakého důvodu si myslíte, že jste přibraly nejvíc?
  • Je vám to jedno, nebo to řešíte?
  • Změníte radikálním způsobem váš jídelníček?
  • Pokud hubnete, poraďte nám jakým způsobem.
  • Řešíte rok co rok, to že jste v tuto dobu přibrala?
  • Zlenivěly jste během vánočních svátků?
  • Poraďte, jak se nastartovat.
  • Pokud hubnete, za jak dlouho se většinou dostaví výsledek?

O nabraných vánočních kilech i jejich případném shazování
pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Jedna z pisatelek obdrží příznačný dárek: DVD: Štíhlá s Janou Halovou a čaj z výtažku Aloisie trojlisté

caj

Reklama