Rodina

Při domácím porodu málem zemřelo novorozeně, je v kritickém stavu

AKTUALIZOVÁNO Velmi dramatický průběh měl noční porod, který na přání rodičů probíhal doma v bytě v Jagellonské ulici v Praze. Porod se po středeční půlnoci zkomplikoval, když se novorozeněti zastavil krevní oběh, jak Mediafaxu řekla mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová, nakonec se dítě podařilo oživit.

Jakmile záchranná služba přijala oznámení o komplikacích při porodu chlapečka, k matce a dítěti na pražské Vinohrady okamžitě vyrazila posádka záchranářů a lékařka. Na místo se jim podle mluvčí podařilo dojet v rekordně krátkém čase, během sedmi minut.

„Díky okamžité resuscitaci se u dítěte podařilo obnovit životně důležité funkce,“ vylíčila mluvčí. „Poté záchranáři chlapečka předali ve vážném stavu specialistům Ústavu péče o matku a dítě v Podolí,“ doplnila Ernestová.

Přestože se některým matkám zdá porod v domácím prostředí příjemnější a snesitelnější, odborníci upozorňují, že může být velmi rizikový nejen pro novorozence, ale i pro rodičky. „V případě jakýchkoli komplikací nemůže v domácím prostředí nikdo nahradit vybavení porodního sálu a odbornost porodních specialistů,“ podotkla mluvčí záchranky.

Podle náměstka podolské nemocnice Ladislava Krofty byl přivezený chlapec podchlazený a pediatři u něj prvním laboratorním vyšetřením zjistili známky těžké hypoxie, to znamená, že byl vystaven závažnému nedostatku kyslíku.

Chlapečkovy vyhlídky nejsou podle něj dobré jak z hlediska přežití, tak z hlediska dalšího vývoje. Chlapec musí mít umělou podporu všech důležitých orgánů.

Kam dál?

Porod doma: Ano, či ne?
Normální porod? To prý v nemocnici nehrozí

Jaký je váš názor na domácí porody? Jste pro, nebo proti?

   
24.07.2009 - Těhotenství a porod - autor: MediaFax

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [127] DENYNKO [*]

    vladka006 — #31 Tak to s tebou souhlasím. Jsem z Děčína. Synka jsem rodila u vás v Ústí, neboť tenkrát ještě manžel k porodu v Děčíně nesměl. Malá se narodila v Děčíně a to manžela odmítli pustit. Nevím proč, ikdyž jsme to měli domluvené.  A ten přístup k maminkám to byl teda rozdíl.Sml31

    superkarma: 0 29.07.2009, 11:55:10
  2. [126] DENYNKO [*]

    verlit — #13 Souhlasím.Já myslela, že mají i psychologii ve škole.

    superkarma: 0 29.07.2009, 11:47:13
  3. avatar
    [125] blami [*]

    Keltka — #124 Ale ono to už tak většinou funguje.Můžeš tam mít manžela, můžeš mít vlastním pokoj, ale jsi pořád v nemocnici, a to některé nastávající maminy nechtějí. Chtějí být doma, v obýváku, špinit si věci, po porodu hned uklízet, dát si kafe s dulou, pardon, jako kojící matka čaj, a pak ječet, jak je nemocná a já nevím co, protože pojem jako šestinedělí ji kromě ,,zakázaného styku" nic neříká.

    superkarma: 0 28.07.2009, 07:25:29
  4. [124] Keltka [*]

    a co kdyby v porodnicích navodili situaci "jako doma", nestálo by je to skoro nic a nakonec by člověk nechtěl rodit doma.

    1. na komentář reaguje Blami — #125
    superkarma: 0 27.07.2009, 15:03:07
  5. avatar
    [123] blami [*]

    lubinek — #120Tohle se ti může stát klidně i doma. Známé spadlo mimino i v takové té houpačce, co se postaví na stůl. Dala si ho na pult ,co má u linky, při tom ho krmila a holčička, ač miminko, se jí vzepřela o břicho a byl to mžik, nestačila ho zachytit a už bylo na zemi. Týden s ním byla v nemocnici, naštěstí se jí nic nestalo, ale šok to byl hrozný. A to byla mamina, která si mimčo hlídá jak oko v hlavě.

    superkarma: 0 27.07.2009, 08:57:43
  6. avatar
    [122] Patrika123 [*]

    lubinek — #120 No, ale to se nestává asi denně.

    superkarma: 0 27.07.2009, 07:53:22
  7. avatar
    [121] Patrika123 [*]

    Porod doma je opravdu velká nezodpovědnost a hazard a pokud by u toho někdo zemřel, tak bych to asi nechala trestat jako zabití, ohrožení zdraví...Je totiž mnoho komplikací, ke  kterým dochází během porodu a doma je nelze řešit a volat pak sanitu je pozdě. Pokud se omotá pupečník a dítě se věsí, těžko mamku rozříznou jen tak doma na posteli, pak umře minimálně dítě. Embolie plodovou vodou, nebo vzduchová nelze ovlivnit, také je vyšší riziko infekce. Dřív se rodilo doma a jak vysoká byla úmrtnost matky a dítěte! Je hezké vracet se ke kořenům, ale ne na stromy. Věřím, že většina z těch, co rodí doma a chtějí uto přirozenost, tak jezdí autem a svítí elektrikou, tak na co si hrají...na hazardéry. Je takových možných komplikací, které se v nemocnici vyřeší a ani nikdo nemrkne, nikomu se nic nestane, ale doma se nevyřeší ani se sebe lepší asistentkou...Pupečník kolem krku není tak  nezvyklý, nebo nedojde k fetálnímu zvratu, nebo se dítě zalknr vodou, nebo bude vrostlá placenta a než bude matka v dosahu oper.sálu, vykrvácí....Neznám pádný argument, který by mohl tomuto konkurovat, slepák vám taky nikdo nevyřízne doma, nebo jo?

    superkarma: 0 27.07.2009, 07:52:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [120] lubinek [*]

    A v nemocnici spadne sestře, jak si pak vybrat?

    1. na komentář reaguje Patrika123 — #122
    2. na komentář reaguje Blami — #123
    superkarma: 0 26.07.2009, 22:33:47
  2. avatar
    [119] honuska [*]

    Blami — #114  Musím souhlasit

    superkarma: 0 26.07.2009, 22:11:28
  3. [118] otrada [*]

    Naprostý souhlas s Vámi. Naprosto si nedovedu představit, že bych rodila doma. Oba moje porody byly celkem akční a doma by to asi nedopadlo dobře. Nechápu, jak někdo může vědomě ohrožovat vlastní dítě.Sml80

    superkarma: 0 26.07.2009, 21:18:20
  4. avatar
    [117] Ni-ka [*]

    Doma bych nerodila ani za miliardu.

    superkarma: 0 26.07.2009, 20:56:03
  5. avatar
    [116] leny2607 [*]

    já bych rovou ženský co se rozhodnou rodit doma nějak trestala,nechápu, jak může někdo hazardovat s životem svýho dítětě, moje dcera se narodila taky s hypoxii a naštěstí, vypadá že bude naprosto v pořádku a zdravá, raději rychle zaklepu na zuby,a to v nemocnici po akutním císaři,a takový ty kecy o domácím prostředí ať si každej nechá v domácím prostředí můžu dělat spoustu jinejch věcí ,ale ne rodit děti

    superkarma: 0 26.07.2009, 19:54:27
  6. [115] evašikulka [*]

    Rodila jsem tři děti, všechny tři porody byly komplikované,neumím si představit, že by to bylo doma.Pokud dojde k překotnému porodu, je to něco jiného. Dulu ano,  na porodní přípravy,cvičení, první fázi porodu, ale pak už odborníky,kteří mají opravdu víc zkušeností.

    superkarma: 0 26.07.2009, 16:10:47
  7. avatar
    [114] blami [*]

    Nechci tím říct, že by se v porodnici nemohlo nic stát. Ale je tam větší šance na přežití mimina i maminy. Všude se může stát průser, i v porodnici. Zatímco doma, než se zavolá sanita, než přijede, než dojde do por. může být pozdě, v porodnici bývá všechno hned po ruce. Kvůli téhle péči máme nejmenší úmrtnost na světě, ne kvůli dom. porodům. Ale pokud se chce některá mamina vrátit do středověku, tak ať si to pak vyžere se všemi středověkými vymoženostmi, se smrtí mimina a někdy i maminy. Proč chce rodit důležitě doma a při komplikaci zatěžovat porodnici? Když doma, tak se vším, co k tomu patří. I s možným úmrtím. Tohle bych nechala každé mamině podepsat, chceš rodit doma, tak bez nároku na porodnici. Nebo si to zaplať sakum pikum, výjezd, ošetření, a následnou péči o postižené mimino.

    1. na komentář reaguje honuska — #119
    superkarma: 0 26.07.2009, 11:30:28
  8. avatar
    [113] blami [*]

    Nedávno proběhl na čt1 s jílkovou taková ta diskuse a byla tam dula, která obhajovala dom. porody a takovou maminou  versus doktoři zase s ,,normální" maminou. Zajímalo by mě, co by dělala v tomhle případě, protože tam furt mlela svoje, je to bezpečné, nic se nemůže stát, mamina zase jaké to bylo perfektní, domácké a klidné, jak se hned o miminko mohla starat, atd,atd.. Neumím si to představit doma, v lůžku, plno krve a nepořádku, po porodu každá chce mít aspoň chvilku klidu a ne hned uklízet a prát krvavé povlečení... Já byla u třetího ráda, když mi ho na noc brali z pokoje a mohla se pár dnů vyspat, protože pak už to byl kolotoč co 3 hod. kojení. Pravidelně do 1 roku. U všech 3 dětí. Veliuce by mě zajímalo názor nějaké maminy, co propaguje porody doma, co by na tohle řekla. Kde se asi stala chyba? Že by paní Příroda někde udělala chybu? Nejspíš u maminy v hlavě.Zatím tu píšou jen ,,normální" maminy, které už nějaké to dítko mají, a ví, o čem je řeč, a které rodily v nemocnici, při troše toho ,,nepohodlí", ale které mají děti živé a zdravé.

    superkarma: 0 26.07.2009, 11:23:47
  9. avatar
    [112] Louisa [*]

    Rikina — #111 hlavně to nezaplatěj, nebo si domluvěj splátky po padesátikoruně a hotovo. Na majetek jim nikdo nesáhne.

    superkarma: 0 26.07.2009, 09:53:28
  10. [111] Rikina [*]

    lenoška — #109 no, opilej za volantem, způsobí-li nehodu, minimálně přijde o řidičák, a dostane mastnou pokutičku, zaplatit škodu, bolestné ostatním zraněným, a vůbec sankce na něj jsou. Že si z toho kolikrát nic nedělaj, to je druhá věc. Sml80 

    1. na komentář reaguje Louisa — #112
    superkarma: 0 26.07.2009, 08:31:31
  11. [110] Nolley [*]

    Ohrožují nejen život dítěte, ale i svůj

    superkarma: 0 25.07.2009, 23:24:45
  12. avatar
    [109] lenoška [*]

    Rikina — #108 ne všichni to dokonaj úplně Sml58 a to bychom mohli zajít dál, ty co si opilí sednou za volant a pak se zachranují atd.Sml68

    1. na komentář reaguje Rikina — #111
    superkarma: 0 25.07.2009, 21:41:44
  13. [108] Rikina [*]

    lenoška — #105 no, sebevrah už toho moc nezaplatí. Sml57 Leda by dědicové...

    1. na komentář reaguje lenoška — #109
    superkarma: 0 25.07.2009, 21:28:36
  14. avatar
    [107] LudPa [*]

    Matka s miminem jedině do porodnice, ona sama ať se pak vyblbuje jak chce.

    superkarma: 0 25.07.2009, 19:40:41
  15. avatar
    [106] lenoška [*]

    a divím se všem,co chtějí za každou cenu rodit doma, nechápu Sml80

    superkarma: 0 25.07.2009, 19:38:35
  16. avatar
    [105] lenoška [*]

    Rikina — #97 no jo,ale to by taky měli hlavně platit věškerou léčbu všichni  feťáci,alkoholici a sebevrazi !!!

    1. na komentář reaguje Rikina — #108
    superkarma: 0 25.07.2009, 19:37:32
  17. avatar
    [104] Tulinka [*]

    Tím chci říct,že bych nechtěla být v kůži jak sestry starající se o novorozeně,tak matky mimča Sml13

    superkarma: 0 25.07.2009, 19:23:09
  18. avatar
    [103] Tulinka [*]

    Dnes ve zprávách-sestře spadlo 4denní novorozeně na zem při přebalování.Následky-otřes mozku.

    Bohužel i to se může stát ikdyž to není častý případ.Bych asi zešílela Sml31

    superkarma: 0 25.07.2009, 19:13:17
  19. avatar
    [102] Beruška1 [*]

    Pokud to miminko zemře, máma by si zasloužila trest smrti. Je to totálně nezodpovědná kráva a ty si žít nezaslouží.

    superkarma: -2 25.07.2009, 18:39:34
  20. avatar
    [101] Delli2 [*]

    Lidi, co roděj doma, fakt nechápu Sml80. Taky bych takový lidi trestala za ohrožení života dítěte....

    superkarma: 0 25.07.2009, 18:30:52
  21. avatar
    [100] Veronka22 [*]

    Nikdy bych doma nerodila...

    superkarma: 0 25.07.2009, 17:47:21
  22. [99] 1011 [*]

    No tak to je mazec.Porod doma si nedokáži představit,navíc takové jako jsem měla já,už vůbec né.I když doktoři se v mém případě taky  vyznamenali.Přesto se v porodnici dá víc zachránit,než doma.

    superkarma: 0 25.07.2009, 15:42:06
  23. avatar
    [98] Ditulin [*]

    Mě doma vůbec rodit nenapadlo.

    superkarma: 0 25.07.2009, 10:34:41
  24. [97] Rikina [*]

    Je to tvrdé, ale paní má, co chtěla. Sml80 V podobných případech bych nechala rodiče zaplatit všechnu následnou lékařskou péči, a bez nároku na jakoukoli podporu při budoucích komplikacích, ať už s dítětem nebo s matkou. Hodnotila bych to jako úmyslné poškození zdraví, je to jejich rozhodnutí, jejich riziko a jejich plná zodpovědnost. Ono by si to možná dost lidí pak rozmyslelo.

    1. na komentář reaguje lenoška — #105
    superkarma: 1 25.07.2009, 10:23:41
  25. [96] Zdenulik70 [*]

    Doma rodit je nezmisel.Ohrozuje sa tim život dietata aj roičky.Ved nežijeme v stredoveku.

    superkarma: 0 25.07.2009, 09:18:46
  26. avatar
    [95] charouzka [*]

    já bych takovejm maminám .................... Mám dvě děti a nemám pocit, že by jim nebo mě porodnice nějak ublížila, právě naopak. Velice nám pomohla, sice jsem rodila relativně bez zjevných potíží, ale ty nastaly až záhy a nikdo by na ně nepřišel, kdybych rodila doma a možná by mi moje holčička taky dopadla špatně. Neodsuzuju nikoho za jeho názor, ale nesouhlasím s tím. Ano, zpátky k přírodě, to je hezké se snažit miminko nestresovat, ale kdo říká, že to stresuje miminko, od maminek je to podle mě sobeckost.

    superkarma: 0 24.07.2009, 23:39:15
  27. avatar
    [94] --maruska-- [*]

    Nemohu říci na 100% protože sama děti nemám, ale co jsem o tom četla nebo co jsem slyšela od kamarádek tak moje první dítě se narodí v nemocnici. Porody doma jsou velice rizikové jak pro maminky tak pro děti.

    superkarma: 0 24.07.2009, 21:56:09
  28. [93] slonik2 [*]

    niekedy vedia v nemocnici viac ublížiť ako pomôcť, viem o čom hovorím...Sml22

    superkarma: 0 24.07.2009, 21:27:03
  29. [92] Bubuhlubla [*]

    jsem zásadně proti.Mám 3 děti,porod probíhal vždy bez komplikací,ale nikdy bych si nebyla jistá,že by to počtvrté bylo také tak.Porod doma je krok zpátky.Dnes jsou v porodnicích zcela jiné podmínky než dřív,otec může být přítomen,návštěvy mohou přijít kdykoliv,takže není důvod rodit doma.

    superkarma: 0 24.07.2009, 21:08:51
  30. avatar
    [91] lightblue [*]

    lostrisinka — #85 specialistů může mít deset, když nemá doma příslušné přístrojové vybavení Sml80 ale prostě není jediná, bohužel je jich tu spousta, co rodí doma. Já bych si to teda nelajsla

    superkarma: 0 24.07.2009, 20:24:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme