.

Prezident Zeman opět perlí: Handicapované děti chce separovat od ostatních.

Novinky

Prezident Zeman opět perlí: Handicapované děti chce separovat od ostatních.

Neuplynula dlouhá doba a prezident Miloš Zeman se opět blýskl svým dalším kontroverzním názorem. Tentokrát tvrdí, že by se handicapované děti neměly vzdělávat společně s dětmi bez postižení. Co si o tom myslíte vy?

V rehabilitačním středisku v Brandýse nad Orlicí totiž prezident prohlásil, že není zastáncem názoru, že by děti, které jsou určitým způsobem handicapované, měly být umisťované do tříd s nehandicapovanými žáky, jelikož je to prý neštěstí pro obě strany. Dle jeho názoru jsou prý děti s handicapem daleko šťastnější, když jsou v rovnocenné komunitě.

Jak se dalo očekávat, na jeho výrok již reaguje řada osobností nejen z veřejné sféry. Více informací čtěte zde:

ccc

Zdroj foto: Facebook

 

Souhlasíte s názorem Miloše Zemana?

Možnost%
Ano53,7
Ne38,8
Jiné, napište do diskuze7,4

   
15.01.2015 - Redakční novinky - autor: Veronika Pavlíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [78] kareta [*]

    Maryene — #77diškriminace, mají závodit se zdravýma, aby byli spokojení...Sml31

    superkarma: 0 27.01.2015, 13:15:48
  2. [77] Maryene [*]

    A ještě jedno přirovnání. Vždyť přece i handicapovaní sportovci mají svoji paraolympiádu a nikdo nepoukazuje na to, že nezávodí s těmi zdravými !

    1. na komentář reaguje kareta — #78
    superkarma: 3 26.01.2015, 16:40:45
  3. [76] Maryene [*]

    gerda — #75To je pravda, a to jsem měla ve třídě dvě desítky dětí, na rozdíl od zvláštní školy u nás, kde měla učitelka ve třídě běžně 4 děti, měla možnost jim věnovat tolik individuální péče, že žáci dosahovali opravdu dobrých výsledků. Vyučovací hodina má jenom 45 minut, když věnuji z toho 15 minut (a to není v mnoha případech dost času) těmto dětem, kolik času mi zbude na 20 zbývajících? Kolik času těm průměrným a kolik času dětem, kteří mají nadprůměrné schopnosti a taková práce je brzdí, odrazuje od školy a táhne dolů???

    superkarma: 1 26.01.2015, 16:34:47
  4. avatar
    [75] gerda [*]

    Maryene — #74názor, který odpovídá skutečnosti, zkušenostem a zdravému rozumu.Sml67 Nevím, co je špatného na tom, mít dostatek času i prostoru věnovat se těm, kteří se musí namáhat víc a učení jim prostě nejde jako ostatním dětem? Kdyby to neřekl zrovna Zeman, už by bylo všude plno radostného souhlasu.Sml57 Není přece možné stáhnout kvůli jednomu, dvěma postiženým dětem, celou třídu dolů.

    1. na komentář reaguje Maryene — #76
    superkarma: 1 26.01.2015, 14:22:33
  5. [74] Maryene [*]

    Myslím si, že handicapované děti mají lepší podmínky ve zvláštních školách. Několik let jsem učila ve třídě, kde jsem takové děti měla začleněné mezi zdravými (bez nároku na asistenta). Péče o ně mi zabírala téměř veškerý čas a bylo to tedy na úkor ostatních dětí. Mrzelo mě, že se více nemohu naopak věnovat dětem nadaným.

    1. na komentář reaguje gerda — #75
    superkarma: 1 26.01.2015, 12:03:19
  6. avatar
    [73] Altamora [*]

    carmi — #70Zeman odpovídal na otázky čtenářů. Měl snad na každou otázku odpovědět, že na to nemá názor? V tomto případě šlo o otázku, která se týkala zvláštních škol a jejich rušení. Vyjádřil se jako vždy neohrabaně a hrubě, ale jinak s ním souhlasím, že by se zvláštní školy rušit neměly (je jedno, jak se jim dnes v době newspeaku říká).

    Nevím jak ty, ale já bych nebyla nadšená, kdyby se moje děti měly ve výuce přizpůsobovat dětem s IQ pod sto. Můj bratr chodil do zvláštní školy a byl tam spokojený. V ZDŠ byl otloukánek, tam získal dovednosti, které mu pro život stačily a nebyl nešťastný, že ho mají za hlupáka.

    superkarma: 3 22.01.2015, 22:54:20
  7. [72] dadma [*]

    http://www.svetkolemnas.info/novinky/domaci/1893-jak-funguji-ceske-medialni-agentury-pro-pruzkum-verejneho-mineni-exkluzivni-vypoved-natvrdo-zamestnance-o-praktikach

    Takhle se to dělá.

    superkarma: 0 21.01.2015, 12:58:48
  8. avatar
    [71] Eva_CZ [*]

    carmi — #70 Ja jsem toho Ovcacka videla a ted budu hodne sprosta, to je Curak s velkym C.

    superkarma: 1 18.01.2015, 00:07:12
  9. avatar
    [70] carmi [*]

    Eva_Fl — #59On je to totiž Pan Chytrej, musí kecat do všeho. A Ovčáček pak musí vysvětlovat, co tím chtěl Ovar říct. Ne, že bych Ovčáčka litovalaSml57

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #71
    2. na komentář reaguje Altamora — #73
    superkarma: 0 17.01.2015, 22:36:12
  10. avatar
    [69] Eva_CZ [*]

    superkarma: 0 17.01.2015, 13:37:00
  11. avatar
    [68] gerda [*]

    Francaise — #66ale samozřejmě, kluk teď ve speciální třídě vůbec není, ale má speciální výukový program. Taky už je starší, tak to má v hlavě jinak, než když šel do první třídy, už si umí lecjak poradit. Prostě vedle něj nemusí nikdo stát a vést mu ruku. Čili do páté třídy se učil mezi stejnými dětmi a bylo mu to ku prospěchu, teď je vřazený do kolektivu dětí "normálních" a se základy, co získal, už mu to jde (s malou úpravou) dobře.

    superkarma: 0 17.01.2015, 06:00:36
  12. avatar
    [67] gerda [*]

    Eva_Fl — #65mám dojem, že se tu překopává každého půl rokuSml52

    superkarma: 0 17.01.2015, 05:57:50
  13. avatar
    [66] Francaise [*]

    opicka — #56 Nechci Vám brát iluze, ale myslím si, že pokrok dítěte není ani tak třídou, jako spíš učitelkou, resp.asistentkou. Dítě dělá pokroky, když se mu správně věnujete. Je známé, že dítě zaznamenává velké pokroky i při domácí výuce, takže kolektivem to zjevně není.

    Je otázkou, jestli vaše kladné hodnocení sdílejí i rodiče ostatních dětí a učitelka, protože názor, že výuka pomalejšího dítěte nezdržuje ostatní, může být pouze Váš.

    1. na komentář reaguje gerda — #68
    superkarma: 3 16.01.2015, 14:31:40
  14. avatar
    [65] Eva_CZ [*]

    Tady deti nemaji zadnou SVOU tridu a tridni ucu atd. Na ruzne predmety chodi do spec.trid. Jsou razeny podle svych moznosti a schopnosti. Handicapovane deti navstevuji STEJNE skoly a tridy podle svych moznosti a schopnosti a nikomu to neprijde divne. Ja nevim, co s tim ma Cesko za problem. Ve tride pro matematicky nadane zaky najdete matematicky nadane zaky. Pak jsou tridy pro pomalejsi, pak pro nejpomalejsi. Ono jde vsechno - kdyz se chce. Myslim, ze ceske skolstvi by potrebovalo prekopat od zakladu.

    1. na komentář reaguje gerda — #67
    superkarma: 0 16.01.2015, 14:01:24
  15. avatar
    [64] Eva_CZ [*]

    rybar — #60Sml14 neumis psat?

    superkarma: 0 16.01.2015, 13:57:09
  16. avatar
    [63] Antonia [*]

    Myslím, že kdyby děti těch, kteří všude kritizují Zemana za tento jeho názor, chodily do takto smíšených tříd a díky speciálnímu tempu pro hendikepované (ne s tělesnou vadou) děti, či zvýšené pozornosti učitelů těmto dětem, zaostávaly ve vzdělání, svůj názor by záhy změnili. Možná by urychleně hledali jinou, nesmíšenou, třídu, aby dítko mělo odpovídající přípravu pro další studia. Sml58

    Tak jako pár chytrých tahounů ve třídě dokáže motivovat ostatní děti k výborným výkonům, funguje to, bohužel, i naopak.

    superkarma: 12 16.01.2015, 09:39:26
  17. avatar
    [62] gerda [*]

    dadma — #57a dopadne to tak, že třída skutečně po čase dosáhne průměrné úrovně všech žáků, protože ti ostatní, při čekání na opožděné, záhy dosáhnou jejich stupně vzděláníSml57

    superkarma: 5 16.01.2015, 06:05:40
  18. avatar
    [61] gerda [*]

    v.poho — #52pěkné přirovnání.Sml67

    superkarma: 0 16.01.2015, 06:04:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] rybar [*]

    Eva_Fl — #59 Sml68Sml68Sml68

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #64
    superkarma: 4 16.01.2015, 05:44:17
  2. avatar
    [59] Eva_CZ [*]

    Podle me si to Ovar posral mnohem vic, nez kundama v rozhlase.

    1. na komentář reaguje rybar — #60
    2. na komentář reaguje carmi — #70
    superkarma: 1 16.01.2015, 00:15:47
  3. avatar
    [58] Eva_CZ [*]

    peetrax — #28Sml67

    superkarma: 0 16.01.2015, 00:15:16
  4. [57] dadma [*]

    Různých postižení je tak široká škála, že se musí vždy posoudit jedinec. Nesouhlasím s tím dávat děti do ústavů pokud je rodina schopna se o ně postarat, ale s tím, že by určité děti měly chodit do specializované školy je fakt.Určitě děti ,které jsou mentálně v pořádku a mají nějaký zdravotní handicap,tak tam by záleželo na rozhodnutí rodičů. Děti retardované by měly navštěvovat speciální školy, dříve zvláštní. Mám známou ,která v takové škole učí.Tyto děti nemohou a nebo některé nechtějí a doma je v tom podporují,prostě učivo na normální škole zvládnout.A když jsou na škole v "normální" třídě,tak brzdí učitele i ostatní žáky. Paní učitelka mě vyprávěla, že oni většinou začínají učit okolo deváté hodiny, než se děti sejdou,některé chodí i romští asistenti ráno budit, protože jejich rodiče toho nejsou schopni, či je jim to jedno.Výuka začne v 9 hod. a za dvě hodiny se koncetrace žáků na učení velmi sníží,proto se musí začít dělat jiná činnost..Učitel má méně žáků a může se jim věnovat.

    1. na komentář reaguje gerda — #62
    superkarma: 3 16.01.2015, 00:06:37
  5. avatar
    [56] opicka [*]

    linde — #51 asi jsem to blbě napsala. On musí umět to co ostatní, jinak by to samozřejmě bylo nespravedlivé a bylo by to o ničem. Jen má určité specifické potřeby, které škola chápe a snažíme se na nich všichni (škola, SPC, já, syn) pracovat. Časem snad vše dožene či se naučí s určitými problémy ve škole pracovat sám a ve vyšších ročnících již nebude žádnou pomoc či speciální pomůcku potřebovat.

    1. na komentář reaguje Francaise — #66
    superkarma: 0 15.01.2015, 23:05:27
  6. avatar
    [55] kareta [*]

    v.poho — #54to byl PŘÍMĚR!!!

    superkarma: 2 15.01.2015, 23:01:05
  7. avatar
    [54] v.poho [*]

    kareta — #53O žádné sportovní třídě ale linde nepíše.

    1. na komentář reaguje kareta — #55
    superkarma: 0 15.01.2015, 22:42:42
  8. avatar
    [53] kareta [*]

    v.poho — #52dala by jsi holčičku s vadou chůze do sportovní školy? Pokud by teda nebyla plavkyně nebo něco?

    1. na komentář reaguje v.poho — #54
    superkarma: 4 15.01.2015, 22:30:47
  9. avatar
    [52] v.poho [*]

    linde — #49Takže ty bys separovala holčičku, která má vadu chůze, od ostatních dětí?Sml80 Proč?

    1. na komentář reaguje kareta — #53
    2. na komentář reaguje gerda — #61
    superkarma: 0 15.01.2015, 22:21:23
  10. avatar
    [51] Linde [*]

    opicka — #50 promiň, jistě budeš brát můj názor jako neobjektivní, ale pro mne pojem začlenění neznamená, že má dítě se speciálníma potřebama ve třídě, kde jiní čtou, píšou a mají určité tempo, svého osobního asistenta, svůj individuální vzdělávací plán, své tempo. To podle mne není začlenění, to jsou vedle sebe dvě různé skupiny dětí s rozdílnými potřebami. Začlenění bych já osobně (z mého pohledu) chápala, že se bude snažit držet tempo a laťku s ostatními - má-li na to.

    1. na komentář reaguje opicka — #56
    superkarma: 13 15.01.2015, 22:09:16
  11. avatar
    [50] opicka [*]

    Dovolím si s panem prezidentem nesouhlasit. Mám dítě se spec. potřebami (ADHD + různá dys-) a je lehce mentrálně retardovaný. Vyzkoušeli jsem dva typy tříd - jednotřídka pro děti s handikepem v běžné ZŠ a běžnou třídu v jiné běžné škole. Musím říct, že běžná třída o 20 žácích je mnohem lepší než třída se spec. pedagogem s malým množstvím žáků. Syn se během první třídy, kdy chodil do speciálky nenaučil pořádně číst ani psát, přešli jsme tedy do jiné školy do běžné třídy - syn má individuální vzdělávací plán, využívá několikrát do týdne asistenta a musím říct, že se ve velké třídě naučil mnohem více. Pí. učitelka mu vychází vstříc, respektuje jeho tempo aniž by jí to narušilo vyučování ostatnícch dětí. S dětmi vychází dobře, děti jeho odlišnost chápou. A on se naučil začlenit - před tím byl vždy separován - chodil do spec. školky, do speciální třídy a žil tedy v jakési ochranné bublině. PS. sama pracuji s dětmi a mládeží, kteří zpravidla navštěvují speciální školu, dobrovolně bych do takového "ústavu" svoje dítě nedala

    1. na komentář reaguje linde — #51
    superkarma: 0 15.01.2015, 21:59:35
  12. avatar
    [49] Linde [*]

    .....a něco s Ornellou by nebylo? Sml57

    gerda — #36 nechápu, co je na tomto výroku pro mnohé tak pobuřujícího Sml80. Mně to přijde srozumitelné, jasné a nikomu neubližující. Neteř má ve třídě příděl dvou tmavých dětí, prospěch příšerný, protože rodiče nemluví česky, nepodporují to. Cvičební úbor mít nemusí - kuřáci rodiče jsou sociálně slabí, tudíž osvobozeny od TV. Peníze na výlet nemají, mohou být doma. Učitelka se věnuje hodně jim, aby je něco naučila a nemusela snášet rasistické nadávání, že jako kantor si na ně zasedla, když mají tak strašné známky...Z doslechu vím o třídě, kde mají dívenku s vadou chůze, třída se tak neúčastní soutěží, aby to nebylo nefér Sml80. Takhle je to snad správně? Sml80Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje v.poho — #52
    superkarma: 10 15.01.2015, 21:38:46
  13. avatar
    [48] datura [*]

    Zítra bychom mohli probrat přijímání Syřanů dle návrhů TOP 09, zrovna poslouchám paní Langšádlovou na ČT 24 a nestačím valit oči. Sml59 a schválně, kolik se nakliká Sml58 Zeman se tu probírá pořád, dejme prostor i ostatním. Sml22

    superkarma: 2 15.01.2015, 20:51:01
  14. avatar
    [47] 38riki [*]

    a jdu se dívat na Brigit, miluju jiSml16 dobrou.

    superkarma: 0 15.01.2015, 20:23:29
  15. avatar
    [46] lightblue [*]

    Toto téma bych vůbec nerozebírala. Pan Zeman si nezaslouží titul prezidenta, spíše něco horšího. Musí mít v hlavě pěkně vypito, protože jinak by se nemohl takhle chovat. Stydím se za něj Sml32

    superkarma: 1 15.01.2015, 20:23:18
  16. avatar
    [45] 38riki [*]

    a kde jinde by pedagog mohl dětem s lehkým mentálním postižením tak nadstandardně a často individuálně věnovat ve sníženém počtu žáků ve třídě, jako právě v praktické škole? Nikdy tam nikdo nebyl diskriminován. Učivo bylo a je plánováno žákům na míru, bere se ohled na jejich schopnosti a možnosti, v rámci inkluze se zúčastňují nejrůznějších akcí, tito žáci žijou normálním životem ve svých rodinách, mají možnost si najít intaktního kamaráda...takže nikdo není segregován..Nevím o nikom, že by někdo byl a je..

    superkarma: 3 15.01.2015, 20:20:52
  17. avatar
    [44] 38riki [*]

    free — #40nemůžete srovnávat dřívejší ústav pro mentálně postiženou mládež a výchovně vzdělávací ústav, čili školu. V dnešní době mají všechny praktické i speciální školy ve svých školních vzdělávacích programech jako hlavní cíl - co nejefektivnější začlenění do společnosti zdravých lidí. Postižení žáci mají možnost se všude možně, při mnoha příležitostech, setkávat se zdravými vrstevníky a lidmi. Dennodenně jsou součástí života zdravých lidí. Tady jde pouze o jejich výchovu a vzdělávání a ta by vzhledem k jejim individuálním zvláštnostem a schopnostem, měla být oddělená. Ctu na netu rozhořčené reakce různých tělessně handicapovaných občanů, jak se pohoršují nad výroky prezidenta. Podotýkám, že se jeho slova týkala pouze osob s mentálním postižením, nikoliv tělesným a smyslovým. Komentáře a krritiky nezasvěcených politiků do této problematiky mě taky baví. Dneska je in podporovat tyhle multikulturní aktivity. A mrzí mě to právě od pravicových politků, neb jsem pravičák jako řemen.

    superkarma: 8 15.01.2015, 20:01:16
  18. avatar
    [43] denkas [*]

    kareta — #35 Přesně takSml22 gerda — #36 Já teda s tim souhlasim.Podle mě by to nebylo dobré pro nikohoSml80

    superkarma: 2 15.01.2015, 19:49:18
  19. avatar
    [42] Jandywoman [*]

    gerda — #36Sml67

    superkarma: 0 15.01.2015, 19:42:41
  20. avatar
    [41] řinka [*]

    peetrax — #28já se za to ,že mám opačný názor a za to ,že souhlasím s panem prezidentem se nestydímSml16

    superkarma: 8 15.01.2015, 19:38:04
  21. [40] free [*]

    Zajímalo by mě, jak se budou děti chovat k handicapovaným až z nich budou dospělí, když s nimi nepřijdou do styku v dětství. Jistě, děti dokáží být kruté, často jsou taky ale spravedlivé. Poznala sem to ve třídě své nejmladší dcery. Měla ale vynikající učitelku, která je dobře vedla. Pracovala jsem taky v ústavu pro mentálně postiženou mládež. Co dalo práce zařazovat ty schopnější do společnosti. Myslím, že toto by byl návrat o dvacet let zpět.

    1. na komentář reaguje 38riki — #44
    superkarma: 1 15.01.2015, 19:28:10
  22. avatar
    [39] gerda [*]

    Zkuste si přečíst knížku Nabarvené ptáče od Kosinského. Problém odlišnosti.

    superkarma: 1 15.01.2015, 19:23:54
  23. avatar
    [38] gerda [*]

    gerda — #36Pod dozorem učitele se děti zcela jistě vynasnaží vypadat vstřícně k handicapovanému dítěti. Ale nejsem si jistá, že se budou chovat stejně, až bude učitel pryč.Sml80 Děti jsou prostě děti.

    superkarma: 2 15.01.2015, 19:19:46
  24. [37] slávenka [*]

    gerda — #4 Sml67

    superkarma: 1 15.01.2015, 19:17:55
  25. avatar
    [36] gerda [*]

    Aby bylo jasno, tak tohle řekl.

    Děti, které jsou určitým způsobem handicapovány, by neměly být umísťovány do tříd s nehandicapovanými žáky. Protože je to neštěstí pro oba. Mohl bych to samozřejmě rozvádět, mohl bych mluvit o šikaně, že rychlost kolony je určena rychlostí nejpomalejšího vozidla, takže učitelé se nemohou věnovat těm, řekněme talentovanějším dětem. Ale sám se domnívám – a to není žádný rasismus, to není preference nějaké etnické skupiny – že ty děti jsou daleko štastnější, když jsou v rovnocenné komunitě, než tehdy, když jsou zasazeny do komunity...

    Víte, dětská krutost je jedna z nejstrašnějších, je možná ještě horší než krutost dospělých. No, a když jsou tyto děti takzvaně integrovány, když dochází k té inkluzi, tak jsou oběti určitého pohrdání a šikany. Já miluju hrozně tenhle multikulturalismus, myslím, že si to vymysleli blázniví intelektuálové z pražské kavárny, kteří nikdy nebyli ve škole, kdyžtak tak možná na půl hodiny, a to se jim ještě předváděla Potěmkinova vesnice. Čili jsem proti inkluzi. Vím, že mě multikulturalisté napadnou, že jsem rasista, ale vůbec ne. Z hlediska duševní pohody těch dětí bude lepší, když budou existovat praktické třídy. Vůbec se mi to nelíbí a jsem proti tomu.

    Zdroj: http://www.lidovky.cz/co-presne-zeman-rekl-prectete-si-cele-prohlaseni-o-handicapovanych-detech-1l2-/zpravy-domov.aspx?c=A150115_185229_ln_domov_sij#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_lidovky&utm_content=main

    1. na komentář reaguje gerda — #38
    2. na komentář reaguje Jandywoman — #42
    3. na komentář reaguje denkas — #43
    4. na komentář reaguje linde — #49
    superkarma: 7 15.01.2015, 19:14:57
  26. avatar
    [35] kareta [*]

    Já teda se Zemanem musím souhlasit. Integrovat se mohou ve společných školních družinách.A bůhví, jestli o to ty děti vlastně stojí.Sml54

    1. na komentář reaguje denkas — #43
    superkarma: 4 15.01.2015, 19:14:20
  27. avatar
    [34] gerda [*]

    Dickie — #32opravdu děkuju za odkaz, Lidovky obvykle nečtu, tak bych ho tam nenašla.

    superkarma: 0 15.01.2015, 19:10:40
  28. [33] slávenka [*]

    38riki — #16souhlasím s Vámi a vím, o čem mluvíteSml67

    superkarma: 1 15.01.2015, 19:02:33
  29. avatar
    [32] Dickie [*]

    gerda — #31 jestli ti tohle přijde jako nemukání...

    http://www.lidovky.cz/halik-ja-nejsem-charlie-ke-svobode-totiz-patri-zodpovednost-pqy-/nazory.aspx?c=A150112_153452_ln_nazory_hm

    1. na komentář reaguje gerda — #34
    superkarma: 0 15.01.2015, 19:01:38
  30. avatar
    [31] gerda [*]

    peetrax — #29to je vcelku jednoduché, byli to volební rivalové. Na otázce, jak by to řešil kníže, ale nevidím nic zlého, vlastně - co by na to teda asi řekl??Sml80 Ono je to vlastně i divné, začal jakýsi politický kvas (muslimové v Paříži, teď zas náš Zeman a inkluze) a ani kníže, ba ani Halík, který do všeho kecal, nemuknou.Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje Dickie — #32
    superkarma: 2 15.01.2015, 18:54:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme