Domácnost

Prezident republiky vetoval návrh zákona o náhradním výživném


V Praze, 9.6.2006,  tisková zpráva:

Gender Studies, o.p.s.: Prezident republiky vetoval návrh zákona o náhradním výživném.
Na tuto skutečnost nejvíce doplatí děti.

Zákon o náhradním výživném měl být v první řadě nástrojem, jak dětem - a s nimi i pečujícím rodičům - zajistit důstojný život i po rozpadu rodiny. To se však díky včerejšímu vetu prezidenta nestane. Pan prezident argumentuje tím, že by takto byla převedena odpovědnost z rodičů na stát, resp. na daňové poplatníky.

To je sice pravda, ale neopominutelnou skutečností je, že stát má zároveň k dispozici mnohem efektivnější nástroje k vymáhání dlužných alimentů na neplatícím rodiči, než o jakých se kdy může zdát tomu, kdo zůstal v péči o dítě osamocený.

Navíc je třeba vzít v úvahu, že péče o děti je v České republice výrazně spojována se ženami a toto je bráno jako významný argument i v rozvodovém řízení. Následky z neplacení výživného tedy nesou vedle dětí ve valné většině ženy. Ve svých argumentech prezident také opomíjí fakt, že ženy mají  v průměru o 18 % nižší platy než muži. Bez výživného od otce dětí je pro ně tedy velice náročné udržet životní standard dětí, na který jsou zvyklé a to neuvažujeme jen o hmotných záležitostech, ale i o sportovních, kulturních a vzdělávacích aktivitách.

V České republice - více než kdekoli jinde - také platí další negativum: vymáhání alimentů prostřednictvím soudů je časově, psychicky a v důsledku i velmi finančně náročná záležitost.

V případě, že by roli vymahatele převzal stát, dokázal by, že si rodičů vychovávajících děti, opravdu váží a že i řešení situací, v nichž se rodič a dítě octli, vnímá jako jeden z aspektů své rodinné politiky.

Otázkou zůstává, zda by návrh zákona o náhradním výživném byl smeten pod stůl i v případě, že by onou ohroženou skupinou nebyly ženy a děti, ale převážně muži…

Za Gender Studies, o.p.s.
Alena Králíková, ředitelka Gender Studies, o.p.s. a  projektový tým Půl na půl, Gender Studies, o.p.s.

O projektu „Půl na půl“
V letech 2005-2008 je Gender Studies, o. p. s., koordinující organizací dvou společných projektů Půl na půl v rámci programu EU EQUAL, kterých se účastní významné vzdělávací a výzkumné instituce a neziskové organizace. Projekty si kladou za cíl vyrovnávání nerovností na trhu práce. Jeden z projektů se zaměřuje na oblast hl. města Prahy a druhý na Královéhradecký, Liberecký a Jihomoravský kraj. V rámci projektu probíhají informační, mediální, vzdělávací, výzkumné, poradenské a lobbyingové aktivity.

Konkrétní výstupy projektů
Právní poradna pro osoby znevýhodněné na trhu práce
Informační centra v regionech
Manuál pro právníky a právničky zacházející s právním pojetím diskriminace
Manuál pro personalisty
Výzkum pro zaměstnavatele zkoumající výhodnost a efektivitu zaměstnávání žen
Výzkumy a studie o postavení diskriminovaných skupin, o chování personalistů, apod.
Mediální kampaň
Internetová stránka shrnující všechny informace

Cíl projektu „Půl na půl“
Cílem projektu Půl na půl aneb rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce je snižování nerovností mezi muži a ženami na trhu práce v ČR a rozvoj inovativních řešení této problematiky v regionálních i mezinárodních souvislostech.

Primární cílové skupiny projektu (skupiny nejvíce ohrožené diskriminací na trhu práce):

ženy 24-35 let (matky a potenciální matky)
ženy +50
muži na rodičovské dovolené
Projekt chce konkrétními projekty oslovit i zaměstnavatele, HR management - personalisty, právníky, zákonodárce, úřady práce i širokou veřejnost tak, aby se situace ohrožených skupin změnila k lepšímu a aby se do povědomí celé společnosti dostala idea rovnosti příležitostí bez ohledu na rodové role.

O Gender Studies, o.p.s.
Gender Studies, o.p.s. je nevládní neziskovou organizací, která slouží především jako informační, konzultační a vzdělávací centrum v otázkách vztahů mužů a žen a jejich postavení ve společnosti. Cílem organizace je shromažďovat a dále zpracovávat a rozšiřovat informace související s tematikou rodů. Prostřednictvím projektů GS aktivně ovlivňuje změny týkající se rovných příležitostí v různých oblastech, jako jsou například trh práce, politická participace žen, informační technologie apod. GS také provozuje knihovnu obsahující množství publikací a materiálů k feminismu, gender studies, právům žen a mužů atp.  

Více informací
www.rovneprilezitosti.cz, www.feminismus.cz, www.genderstudies.cz, http://www.equalcr.cz

Kontaktní osoby:         Linda Sokačová, Gender Studies, projektová koordinátorka, tel.: 777615889

                                     Eva Fialová, právnička projektu Půl na půl, tel.: 774 913 350 

                                     Kateřina Dušková, Gender Studies, public affairs, tel.: 774 910 944

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem EU a státním rozpočtem České republiky.

Právní poradna proti diskriminaci na základě pohlaví
Každé úterý od 9:00 do 11:00 a každý pátek od 16:30 do 18:30 hodin je při pražské organizaci Gender Studies o.p.s. v provozu bezplatná telefonická právní poradna „Půl na půl“ pro rovné příležitosti pro muže a ženy na trhu práce na telefonním čísle 224 913 350 nebo na mobilním čísle 774 913 350.  Své otázky mohou zájemkyně a zájemci zasílat k právnické konzultaci v průběhu celého týdne na e-mailovou adresu: pravo@genderstudies.cz nebo mohou využít online právní poradnu na webových stránkách www.rovneprilezitosti.cz. Na vaše dotazy odpovídají naše speciálně vyškolené právničky.

Regionální informační centra pro rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce v Praze, Brně, Liberci a Trutnově:

Gender Studies, o.p.s.
Otevřeno úterý až pátek: 12-18 hod 

Gorazdova 20, Praha 2, tel. +420 224 915 666
library@genderstudies.cz
http://www.genderstudies.cz

 
Informační bod v Knihovně Jiřího Mahena Brno
Otevřeno v úterý a ve čtvrtek: 15:30-18 hod

Kobližná 4, Brno, tel.: +420 603 367 495

typltova@kjm.cz

http://www.kjm.cz

NESEHNUTÍ Brno
Otevřeno v pondělí: 10-12 hod
Údolní 44, Brno, tel.: +420 543 245 342
zenskaprava@seznam.cz
http://zenskaprava.ecn.cz

Infocentrum v Krajské vědecké knihovně Liberece
Otevřeno v úterý a ve čtvrtek: 15:30-18 hod
Rumjancevova 1362/1, Liberec, tel.: +420 482 412 136
holcakova@kvkli.cz
http://www.kvkli.cz

Most k životu o.p.s. – Trutnov
Otevřeno v úterý 9:30-12 hod a ve čtvrtek 15:30-18 hod
Šikmá 300, Trutnov 3, tel.: +420 499 841 998

most.k.zivotu@volny.cz
http://www.mostkzivotu.cz

Právní poradna a informační centra jsou součástí projektu EU EQUAL „Půl na půl“, který koordinuje pražské Gender Studies, o.p.s. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem EU a státním rozpočtem České republiky.

   
13.06.2006 - Dům a byt - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [201] karolina78 [*]

    Já bych s některými postupy souhlasila. Já osobně jsem si nechala udělat i stránky na mou právnickou poradnu, takže už jsem více viděna. Dnes je to hlavně o té propagaci. Tvorba webů je důležitým úkonem pro každou fyzickou, ale konkrétně i právnickou osobu.

    superkarma: 0 20.06.2014, 12:23:54
  2. [200] sahleb [*]

    Grizzly rikas to genialne:
    Partnery(muzsky rod,mnozne cislo) si vybira zena, v tom mas pravdu.
    Partnerky (zensky rod, mnozne cislo) si zase vybira kdopak? ...bingo no preci PARTNER. Na zacatku jaqk tvrdis. Partner si partnerku vybira na konci? nebo ty sis zadnou partnerku jeste nikdy nevybral, nezvolil?

    Jinak totiz na manzelstvi a dokonce plozeni nedojde.

    A jeste jedna obdivuhodna myslenka, "..neperspektivni samce, v prirode k tomu nedochazi." Pravda.
    V prirode samci neplati alimenty.

    superkarma: 0 17.06.2006, 20:19:16
  3. [199] sahleb [*]

    nazdar hermiono
    presne to samy me napadlo taky. Tenhle grizzly musi zeny priserne nenavidet, asi mu nikdy nedoje co vysila....

    superkarma: 0 17.06.2006, 20:11:37
  4. [198] sahleb [*]

    Vyzivne od statu jako nahrada za neplacene alimenty je bezna ve Svyccarsku.

    Nikdo si zatim nestezoval , ze se jedna o danove zatizeni. Naklady na vymahani preci plati ten od koho se to vymaha.
    A taky stat ma vic prostredku na to, aby s tatinky zatocil. matky , ktere pracuji maji na starost deti , vychovu a domacnost zcela urcite na to nemaji energii.

    Grizzly
    Nechapu souvislost mezi milencem (pritelem) ci budoucim manzelem byvale zeny a vyzivou vlastnich deti.
    Proste: moje byvala ma noveho partnera, Jiricku synacku chcipni. To jen potvrzuje to, ze zena se zachovala spravne.

    superkarma: 0 17.06.2006, 20:02:35
  5. avatar
    [195] Luciš [*]

    Lesana: exekuci lze provést, když ta firma nebo fyzická osoba něco má, když je v konkurzu nebo nezaměstnaný, tak smůla

    superkarma: 0 15.06.2006, 07:30:17
  6. avatar
    [190] Lesana [*]

    hermiona: až takhle? Manžel má firma a ta už od několika zákazníků peníze díky exekuci získala a manžel nikdy kolem majetku dlužníka nic nezjišťoval. Jenom exekutorský firmě předal podklady (kdo a co nezaplatil) a zbytek už si zařídila ona firma sama

    superkarma: 0 13.06.2006, 23:08:44
  7. [189] hermiona [*]

    Simba 65: samozřejmě pokud máš v ruce pravomocné rozhodnutí soudu můžeš vymahat i teď. Ovšem v návrhu na exekuci musíš přesně určit, co mají exekuovat! Např. účet - musíš napsat číslo účtu - jelikož tobě jako soukromé osobě ovšem banka nesdělí, jestli milej tatík nemá u ní účet, jsi nahraná.
    Nemovitost - tady máš šanci, placenej přístup do katastru nemovitostí je i pro soukromý osoby.
    Auto - soukromý osobě nesdělej, jestli dotyčnej má nějaký.
    Mzda - pokud víš, kde pracuje, zdá se to bejt dobrý. Ovšem než dojde k samotný exekuci, může zaměstnání změnit. Většinou ho změní, až když mu strhnou z první vejplaty.....
    Důchod - můžeš si počkat, až ho začne pobírat. To už ty děti do tý doby ovšem asi trochu povyrostou.

    superkarma: 0 13.06.2006, 22:31:31
  8. [188] hermiona [*]

    grizzly, je sice už večer a debata je opuštěná, ale na tebe musím reagovat. Kopíruji z tvých příspěvků:
    19: Proč by ty co mají funkční manželství měly doplácet na ty co to nedokázaly a ani dokázat nechtěly
    - neznám žádnou, která by cíleně pracovala na tom, aby její manželství bylo nefunkční
    - vzhledem k tomu, že stát by dlužné výživné vymahal, by to doplácení nebylo zas tak tragické
    -fakt myslíš, že to že manželství bylo nefunkční bylo v těchto případech plně na vině žen? Ono se říká, že za rozpad manželství vždycky můžou oba, ale jak velká byla asi vina žen, které nevytvořily funkční manželství s partnerem, který neplní prazákladní povinnost a sice přispět na výživu svých dětí?
    29: A ještě jedna drobnost kdo zajistí, že peníze co dá muž na výživné dítěte jsou účelově využity pro dítě
    Průměrný vyživný je u nás cca 1600 Kč. Průměrné náklady na dítě jsou cca 6400 Kč. Možná že někdo dokáže z alimentů 1600 Kč ještě ušetřit, ale 53 korun denně - to je pro hodně skromný dítě sotva na jídlo. Kolikpak jsi dneska projedl grizzly ty? .

    superkarma: 0 13.06.2006, 22:13:24
  9. avatar
    [187] peguša [*]

    Taky si myslím, že by chlap měl po rozpadu partnerského vztahu (je jedno jestli manželství nebo jen "na hromádce")na své dítě platit. Jeho partnerka ho (to dítě) nenašla pravděpodobně ležet na popelnici, nýbrž se spolu s ní podílel na zplození. Tudíž je tu jednoznačná odpovědnost. Bohužel, spousta chlapů si myslí, že pokud budou platit výživné, tak tím vlastně zvyšují životní úroveň své expartnerce. Tak to řekl bývalý mé kamarádky, která nového přítele nemá. On má teď novou přítelkyni, svou firmu převedl na ni a je u ní vedený jako zaměstnanec za minimální mzdu. Takže sice "alíky" platí, ale velmi nízké, protože on, chudák, přece skoro nic nevydělá.
    Souhlasím s tím, že stát má mnohem větší možnosti dlužné alimenty na dlužnících vymoci. Jsem tudíž pro to, aby stát osamělým matkám s dětmi, na které otec neplatí, pomohl a sám pak dlužné částky vymáhal.

    superkarma: 0 13.06.2006, 17:13:01
  10. [178] a.... [*]

    grizzly121: z té tvé "logické konstrukce " tedy vyplývá, že chlap, který platí na dítě je blbec????? Mužskou logiku opravdu nikdy nepochopím

    superkarma: 0 13.06.2006, 13:48:45
  11. [165] a.... [*]

    grizzly: ona existuje nějaká paralela mezi neplacením výživného a omezováním styku s dítětem ze strany matky??? Že by mi něco uniklo??? Pokud vím tak převážná většina těchto neplatičů nemá o dítě absolutní zájem a to, že to dítě vůbec existuje, považuje jen za nepříjemnou komplikaci ve svém životě.SLUŠNÝ CHLAP NA SVÉ DÍTĚ PLATÍ I PŘESTO, ŽE JSOU VZTAHY S MATKOU JEHO DÍTĚTE POROBLEMATICKÉ

    superkarma: 0 13.06.2006, 12:41:33
  12. avatar
    [164] Amálie [*]

    grizzly: podívej se třeba na politiku bydlení - soukromí majitelé jsou státem vydíraní, aby své byty pronajímali za regulované nájemné a státní dotace na bytovou výstavbu ve výši 400tis dostávaj soukromé firmy, které byty prodávají za tržní ceny. Přitom by se měl o byty s regulovaným nájmem starat sám stát a luxusní bydlení nechat v rukách soukromých. To by byl pak volební trhák!!! Ale škoda mluvit, jen že jsem o tohle zrovna psala článek, tak jsem trochu nažhavená

    superkarma: 0 13.06.2006, 12:34:32
  13. avatar
    [163] Amálie [*]

    grizzly: si nedělam iluze, že by tu někdo prosazoval něco rozummnýho

    superkarma: 0 13.06.2006, 12:30:20
  14. avatar
    [158] Amálie [*]

    grizzly: zjednodušeně se dá říct, že k samosoudci může jít majetek, nikoli rodinné právo, ale dalo by se to vyřešit celkem jednoduchou úpravou jednoho zákona, nevyžadovalo by to plošné změny.

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:54:12
  15. avatar
    [157] Amálie [*]

    grizzly: páč jsou nastavena pravidla, co jde k samosoudci..a právě úpravu těchto pravidel prez. navrhoval, jednoduchá a účinná cesta.

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:50:46
  16. avatar
    [150] korytar [*]

    aandilek: jo jo, a hlavně tady na ženě in, jsou na to posuzovaní vyložení experti

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:43:12
  17. avatar
    [149] Amálie [*]

    grizzly: exekuční lejstra včetně doručení příslušnému zaměstnavateli či zabavení majetku vyřídí samosoudci přímo na místě při řešení žaloby



    superkarma: 0 13.06.2006, 11:40:12
  18. avatar
    [134] korytar [*]

    aandilek: No jo, někteří lidé mají divné názory. Já si taky myslím, že vychovávát sama dítě je k zatleskání. To víš, když někdo nezažil, nemůže pochopit. Tak ti přeji hodně úspěchu, a´t to dobře zvládáš

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:28:46
  19. avatar
    [131] *Kotě* [*]

    S prezidentovým vetem souhlasím. Přijetí takového zákona by znamenalo jediné: neplatiči by se rozmnožili geometrickou řadou. Proč se snažit, když za mě bude platit stát? Již dnes mají úřady dosti nástrojů na to, jak dostat z dlužníka peníze. Myslíte, že když tyto nástroje nefungují (nebo se nepoužívají) teď, že by začaly fungovat po přijetí takového zákona? Nikoli, jediným výsledkem by byl rostoucí počet spokojených otců - neplatičů, zvyšující se daně a množící se státní aparát.

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:27:06
  20. avatar
    [130] Meander [*]

    damanka: Za zlobivými hochy stačí poslat jednoho dobře rostlého Ukrajince s foťákem. Nepadne slovo a všchno najednou funguje

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:25:13
  21. avatar
    [129] Luciš [*]

    grizzly: to nikoho nezajímá, musí se uspokojit potřeby dětí, je to jednou jejich otec na papíře, kdyby se tohle řešilo, tak se nevyřeší nikdy nic . Ale otcové by měli mít stejná práva při návrzích o snížení jako jsou při vyměřování výživného Ony ty čekací doby na soudní řízení jsou v tomhle případě podstatně delší
    Uznávám, že někteří otcové na děti zanevřou, když je jim dovoleno je vidět jednou za půl roku (máme rýmičku, jedeme na výlet, k babičce) styk se omezuje, nesmí u toho být nová partnerka a jiné výmysly exmanželek

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:24:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [126] korytar [*]

    Luciš: Já s tebou v tomhle souhlasím. Myslim si, že není dobrý napád, aby někdo platil za hloupost ostatních, ale možné je, že státu by se to podařilo v některých případech úspěšně vymoci. Každopádně určitě existuje mnohem lepší řešení, než ten neschválený zákon.Jako například, ať si to někde oddřou, když nemají na to na dítě platit. Jak říkám, udělat dítě si umí každý, ale postarat se o něho?... To samozřejmě neplatí jen na muže. Jen mě naštvalo, jak může někdo napsat, že když jsem si s vzala debila a udělala jsem si s nim 3 děti, moje blbost. Vždyť nemůžeš vědět jestli se ten člověk za pár let nezmění a nebo si nenajde jinou...To bychom museli být nadosmrti sami a nebo si své drahé polovičky testovat, tak 10 let a pak už by bylo třeba na dítě pozdě.

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:22:05
  2. avatar
    [125] Amálie [*]

    grizzly: navrhoval přenesení žaloby na samosoudce, tam nemusí být žalovaný přítomen a je odsouzen v nepřítomnosti

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:20:16
  3. avatar
    [112] korytar [*]

    grizzly: ale to jsem jen poukazovala na to, co tady někteří lidé píšou...

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:10:45
  4. avatar
    [109] Amálie [*]

    grizzly: co máš na mysli, že neřekl?

    Zdůvodnil, proč vetuje a jak z toho ven Za to ho chválim, páč konstruktivních řešení nikdo moc nenabízí.

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:09:28
  5. avatar
    [108] Luciš [*]

    korytar, a...: máme tu 12% nezaměstnanost. Obávám se, že exekuce samoživitelky = exekuce státu, soudy o výživné jsou bezplatné, je to jen pohodlnost ženských a neschopnost policie (když otec pracuje). A stát z chlapa ty prachy taky prostě nedostane, když je nemá, nevykazuje,... a ods**em to všichni. A já opravdu nechápu rozdíl mezi dítětem, které má za otce flákače a dítětem otce, kterému neplatí zaměstnavatel, zákazník, maminka ho taky musí uživit sama prioritou je zlepšení práce soudů při všech sporech. Určitě nemáme všichni nic proti tomu, aby si šel vychcaný otec dluh na výživném odpracovat, popř. existovalo minimální výživné bez ohledu na výši příjmu pro jednotlivé věkové kategorie dětí

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:07:38
  6. avatar
    [105] gwen [*]

    Pan president rozhodl správně.

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:05:12
  7. avatar
    [104] Lesana [*]

    aandilek: proč bys nemohla vůbec nic? DLuží ti? Dluží. Máš od soudu papír, že ti má platit? Máš. Tak co ti brání podat návrh na exekuci? Tomu nerozumím

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:04:51
  8. avatar
    [103] korytar [*]

    grizzly: tvé reakci nerozumím

    superkarma: 0 13.06.2006, 11:03:39
  9. [102] a.... [*]

    grizzly: tady šla řeč o tom, že někdo upírá otcům jejich práva???? spíš z toho, co tady ostatní píšou vyplývá, že otcové svá práva nevyužívají...to už je ovšem jejich problém a rozhodně je to neopravňuje k neplnění povinností

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:58:42
  10. avatar
    [99] Meander [*]

    Prezident republiky je velmi inteligení pán a s jeho rozhodnutím bezvýhradně souhlasím

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:55:18
  11. avatar
    [96] korytar [*]

    aandilek: Hrůza co? když jsem si vybrala debila a naplodila s ním tři čtyři děti, na které mi teď neplatí, tak mi za to může stát? Když na mě otec neplatil, protože se mu nechtělo, tak jsme ho dali k soudu a musel to zaplatit zpětně a když i tak nezaplatí dej ho znovu k soudu a pak už ho můžou i zavřít ale spíše mu dají podmínku

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:55:02
  12. avatar
    [93] Amálie [*]

    veto vítám Nehodlam platit ještě za idioty neplatící na děti

    Jediný problém je v pomalosti soudů, přitom by stačilo přenést tyto problémy na samosoudce, kde není potřeba, aby se žalovaný dostavil a to by byl fofr! Neplatíš, příští měsíc exekuce na plat. Nemakáš nebo makáš na černo a příjem nemáš? Padej zametat ulice, ať to máme z čeho strhnout. A nebylo by třeba žádnýho zákona na náhradní výživné.

    V nějaké diskuzi jsem četla, že přesně z těchto důvodů prezident zákon vetoval.

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:51:37
  13. avatar
    [86] Evča [*]

    Simba: ono je dost právních kliček a možností (prý) na exekuci, ale to chce dobrého právníka a dost peněz jak na něj, tak na exekutora a věřit tomu, že se to vrátí

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:39:37
  14. avatar
    [85] korytar [*]

    Simba: možné to je, ale než ti dá soud to potvrzení..to je na mašli

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:37:05
  15. avatar
    [82] Simba [*]

    svetluszka: neodnesl, pokud by vynalézavý papínek měl trvalé bydliště jinde

    Evča: Taky bohužel myslím, vymahatelnější by to určitě bylo přes soukr. vymahačské firmy. Stejně mne napadá, zda to není možné i teď, pokud mám v ruce pravomocné rozhodnutí soudu s určenou částkou ... Ale nejsem právník, tak

    Evča: Evča:

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:32:33
  16. avatar
    [81] Evča [*]

    a....:

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:30:32
  17. avatar
    [80] Evča [*]

    svetluszka: je to těžký

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:29:41
  18. avatar
    [79] svetluszka [*]

    Evča: ..to jo, ale možnosti těch žen jsou omezený jěště víc... ..bohužel....a stát si prostě zase neumí svoje peníze vymoct a ohlídat ....

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:23:41
  19. avatar
    [78] korytar [*]

    a....:

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:23:25
  20. [77] a.... [*]

    Luciš50: to je ovšem velmi špatný precedens...otec má ke svým dětem povinnosti, děti mají na jeho peníze nárok. Já si své dítě taky be z problémů uživím sama, to ovšem neznamená,že tatínka zbavím i těch elementárních závazků. A kromě toho...je dost časté, že žena z jednoho platu dětem těžko zajistí životní úroveň jakou má jejich tatínek...

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:22:26
  21. avatar
    [76] korytar [*]

    někteří lidi

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:20:18
  22. avatar
    [75] Evča [*]

    svetluszka: myslím, že stát takovéto množství vymáhání nemůže zvládnout Už jen kolik je prošvihlých trestných činů z prodlení soudů

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:18:26
  23. avatar
    [74] korytar [*]

    Luciš: Můžu se zeptat v které části ČR žiješ? Ano 2 děti uživit jdou, těžko, ale jdou. Takže souhlasím a dokonce i nemám nic proti rozhodnutí prezidenta. Mě naštvala pouze ta věc, že tady někdo píše o tom, že když jsem si vybrala debila a naplodila s ním tři čtyři děti, na které mi teď neplatí, tak mi za to může stát? a tomuhle podobné názory. Po nikom nechci aby platil, za to že některé lidi jsou svině, takže mi tento zákon připadá v určitých věcech nefér, ale mohlo by se vymyslet něco, jak na neplatiče alimentů došlápnout.

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:18:12
  24. [73] Hanule [*]

    Já chápu, že si dva lidé přestanou rozumět a nezbývá než rozvod, ale chlap by měl zůstat chlapem a dávat peníze na své děti. Chápu, že svou ženu třeba nenávidí, ale ty děti jsou též jeho. Se svým mužem mám také nesrovnalosti, ale vím, že na svou dceru by vždy platil.

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:17:56
  25. avatar
    [72] marcellina* [*]

    sisinka: <sml79 takze takovy zavrit a strhavat jim to z toho, co ve vezeni vyprodukuji

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:17:18
  26. avatar
    [67] svetluszka [*]

    danluk: ..jo, a pak by přišel od exekutor od státu, a zase by si všechno odnesl...

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:12:11
  27. avatar
    [64] Luciš [*]

    korytar: já si dovolím říct, že bych jedno až dvě děti uživila i sama, stát se může lecos , nevím, proč by to některé dámy nemohly dokázat taktéž

    superkarma: 0 13.06.2006, 10:01:36
  28. avatar
    [63] svetluszka [*]

    korytar: jj, a ne všichni s partnerem 30let žijí kvůli prověření jeho kvalit a s rozením dětí začnou až potom....

    superkarma: 0 13.06.2006, 09:59:39
  29. avatar
    [62] svetluszka [*]

    marcellina*: bohužel se třeba jenom rozhodl, že platit nebude a se zákonama, který u nás platěj, mu to vychází....

    Sarir:snad právě o to jde.....stát má daleko větší možnosti vymáhání...

    superkarma: 0 13.06.2006, 09:55:35
  30. avatar
    [61] korytar [*]

    Sarir: Ty jsi mi chytračka. Občas se stane, že se lidé změní a nebo si po jisté době přestávají rozumět.Pak nezbývá nic jiného než rozvod.

    superkarma: 0 13.06.2006, 09:53:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme