Bulvár

Prezident řekl ne, na řadě je KDU-ČSL


Vůbec poprvé za své funkční období svolal prezident Václav Klaus tiskovou konferenci, aby vysvětlil důvod k vetování zákona. Jedná se o dlouho diskutovaný zákon o registrovaném partnerství homosexuálů. Zákon prošel Poslaneckou sněmovnou a Senátem a čekal jen na podpis prezidenta. Ten už se dopředu vyjádřil, že ho bude vetovat. Jako jeden z důvodů uvádí, že zákon ve Sněmovně podpořilo pouze 86 poslanců, což není většina.


Kvůli svému postoji se už prezident dostal do konfliktu s premiérem Jiřím Paroubkem, který ho dopisem požádal, aby jej podepsal. Klaus to označil mj. za vtahování do politické hry. Již předtím poskytl rozhovor MF Dnes, kde uvedl:Ten zákon je pro mě tragickým omylem. Svojí podstatou, způsobem, jak je napsaný, tím, co legislativně vymezuje… Zákon o registrovaném partnerství je o úplně něčem jiném. Je pokusem získávat určitá privilegia, výsady a výhody. Já proti nim zásadně protestuji, protože jsem hluboce přesvědčen, že pro ně není vůbec žádný společenský důvod. Výsady jsou poskytovány manželstvím nikoli primárně díky tomu, že jde o heterosexuální vztah, ale díky tomu, že jde o vytváření rodiny a výchovu dětí. Nic takového v homosexuálním vztahu není. Proto opakuji, není sebemenšího důvodu, aby stát jakoukoliv tuto výsadu poskytoval.“

Na tento rozhovor právě Paroubek reagoval svým dopisem, kde uvedl, že kromě lidovců zákon schválili poslanci všech politických stran ve Sněmovně: "Už tato skutečnost svědčí o tom, že schválená norma je odpovídající reakcí na problémy jedné z menšin naší společnosti. A to menšiny v minulosti silně diskriminované, ba pronásledované." Zároveň uvedl, že zákon není koncipován tak, aby vytvořil instituci manželství pro homosexuály, ale poskytl jim právní podklad pro trvalé soužití bez jakýchkoli pocitů či příznaků diskriminace.

Klaus se proti jeho dopisu ohradil slovy, že jej chce Paroubek zatáhnout do své předvolební kampaně, a zároveň uvedl, že předseda vlády nemá mandát na to, aby prezidenta a občany ČR poučoval o tom, co je svoboda. "Obdržel jsem dopis od předsedy vlády, ve kterém mě naléhavě vyzývá, abych podepsal zákon o registrovaném partnerství. Snaží se ve veřejnosti vytvořit dojem, že se jedná o problém svobody nebo nesvobody a zrušení diskriminace ´jedné z menšin naší společnosti´"

K rozhodnutí pana prezidenta se vyjádřilo a vyjadřuje mnoho lidí, ať z politické scény, aktivistů homosexuálních hnutí i obyčejných občanů. Podepisují se petice, padají i ostřejší slova. Jedna věc se Václavu Klausovi nemůže upřít, proti homosexuálům nikdy nevystupoval a nevyjadřoval se pejorativně jako jiní politici. Ať tak či tak, a
by mohlo být přehlasováno prezidentské veto, musel by zákon získat u poslanců celkovou nadpoloviční většinu – tj. 101 hlasů. A o tom nebude rozhodovat prezident, ale poslanci KDU-ČSL a na ty  petice ani dopisy asi platit nebudou, prostě jen zmáčknou tlačítko s nápisem NE...

Použité zdroje: MF Dnes

                       www.lidovky.cz

   
17.02.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [106] monca13 [*]

    mislav: http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=4&T=969

    superkarma: 0 21.02.2006, 18:41:20
  2. avatar
    [103] monca13 [*]

    *Kotě*: a jaká je tvoje konkrétní představa legalizace? Tos tady, pokud je mně známo, ještě nenapsala. Takže neosobně, ale konkrétně a vážně.

    superkarma: 0 20.02.2006, 05:56:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [102] monca13 [*]

    *Kotě*: už jsem opravdu nechtěla, ale co konkrétně ti v tom zákonu vadí?

    superkarma: 0 20.02.2006, 05:53:10
  2. avatar
    [101] *Kotě* [*]

    Suzanne: nemám ráda, když někdo posouvá diskusi o konkrétním tématu do osobní roviny.

    monca13: jde-li o vcítění se např. do zdravotně postižených - strávila jsem rok života pohybujíc se o podpažních berlích, takže zase tak nevědomá o tom, jak se žije lidem s pohybovým omezením, nejsem. Když už teda chceš být osobní.

    A jde-li o homosexuály - já jsem nikde v diskusi nenapsala, že chci upírat gayům právo na partnerský život a nějakou formu legalizace svazků. Napsala jsem pouze, že nesouhlasím se zákonem v podobě, v jaké byl schválen parlamentem, a že jsem ráda, že jej prezident vrátil.

    superkarma: 0 20.02.2006, 00:33:16
  3. avatar
    [100] Suzanne [*]

    *Kotě*: Kotě, ty jsi často nabroušená jak žiletka, ale monca13 psala naprosto slušně a vcelku smířlivě
    Tady nejde o to, aby si menšiny rozhodovaly samy - tady jde o to, že když menšina potřebuje něco (sami o to usilují), co druhým NEUŠKODÍ, tak prostě není důvod jim to upírat. Ale to je o lidské toleranci.
    Mmch. Benda v tv povídal, že by to pak byly vztahy kvůli majetku Jako kdyby manželství bylo v historii pouze z lásky.

    superkarma: 0 19.02.2006, 19:26:41
  4. avatar
    [99] man-mimo [*]

    monca13: hezký jen TADY úplně mimo mísu
    Když se tenhle podivný zákon nepřijme, tak si nikdo pro žádného homosexuála nepřijde.
    Jinak k článku, asi tak podesátý v životě (spíš to tolikrát ani nebude ) souhlasím s Klausem.

    superkarma: 0 19.02.2006, 14:47:48
  5. avatar
    [98] monca13 [*]

    http://www.blisty.cz/2005/5/26/art23514.html

    superkarma: 0 19.02.2006, 14:00:44
  6. avatar
    [97] monca13 [*]

    *Kotě*: promiň, já jsem to opravdu nemyslela jako trapný osobní výpad - omlouvám se, pokud to tak vyznělo a opravdu jsem to nemyslela zle a nechci se s tebou hádat, je to zbytečné, příště se do kontroverzních témat nebudu vůbec zapojovat, protože se to nakonec vždycky obrátí proti mně a ani nevíš, jak je mně z tvé odpovědi smutno

    superkarma: 0 19.02.2006, 13:21:28
  7. avatar
    [95] *Kotě* [*]

    monca13: demokracie = vláda většiny. To bylo prosté konstatování, které si nezasloužilo tvůj trapný osobní výpad.

    superkarma: 0 19.02.2006, 08:51:31
  8. avatar
    [94] monca13 [*]

    *Kotě*: máš asi štěstí, že jsi zdravá, heterosexuální, máš zaměstnání (když právě nejsi na mateřské) - máš dítě, jsi (podle obrázku) hezká, nemáš problémy při komunikaci s lidmi, když je to tady tak populární - jsi pravačka - moje dcera je levačka a dosud s tím měla minimální problémy. No, vidím, že je čas tuto diskusi opustit, protože to je tak kontroverzní téma, že se protivníci nejen že neshodnou, ale ani nepřipustí argumenty druhé strany. A navíc mám pocit, že za chvíli tu bude menšina s beďáry a s malými prsy a naopak ..... Tak si to tady užívejte .

    superkarma: 0 19.02.2006, 05:46:32
  9. avatar
    [93] Ťapina [*]

    Jeremi: Já jsem specializovaný minigolfový levák Všechno ostatní dělám pravou (ovšem když se pravá unaví třeba krájením cibule pro kvantum lidí, tak klidně vezmu nůž do levé a pokračuju, šikovní problémy nemaj ), akorát minigolf mi jde líp s levorukou holí, nevím proč

    superkarma: 0 18.02.2006, 22:48:25
  10. avatar
    [92] femme [*]

    Jeremi: no třeba můj otčím, i když mě zná od mých 6ti let a ví, že jsem levák, se nikdy nezapomene divit, že dělám všechno levou rukou

    superkarma: 0 18.02.2006, 21:55:36
  11. avatar
    [91] Jeremi [*]

    femme: Co to máš kolem sebe za divný lidi? My jsme tu samí přizpůsobivý praváci - tchýně třeba ovládá myš k PC levou rukou, protože ji s počítačem učil zacházet její levoruký syn a pochopitelně jí to ukazoval levou. A já teprv někdy před 14 dny zjistila, že má opačně kličku i na rybářských prutech, že by to pro praváka mělo být jinak; rybařím teda taky jako levák.

    superkarma: 0 18.02.2006, 21:07:47
  12. avatar
    [90] femme [*]

    Meander: já na ni hraju ale kytaru nepůjčuju

    superkarma: 0 18.02.2006, 21:02:33
  13. avatar
    [89] Meander [*]

    femme: Zkus hrát na kytaru. Každej bude nadávat, že si ji od tebe nemůže půjčit, protože máš opačně struny. Brácha by mohl vyprávět

    superkarma: 0 18.02.2006, 20:55:39
  14. avatar
    [88] femme [*]

    Meander: máš pravdu v dětství mě mlátili za leváctví po hlavě a po rukách dneska už mě nemlátí nikdo, to by si mohl zkusit ale těch keců kolem je pořád dost proč mám myš u počítadla nalevo, proč sekám dříví levou rukou, proč řežu nožem levou rukou, proč...... jako kdybych se já ptala praváků, proč mají myš u počítadle napravo, proč sekají dříví pravou rukou, proč........

    superkarma: 0 18.02.2006, 20:27:27
  15. avatar
    [87] *Kotě* [*]

    monca13: kdyby si o sobě všechny menšiny rozhodovaly samy, neměli bychom demokracii, ale anarchii

    superkarma: 0 18.02.2006, 18:40:08
  16. avatar
    [86] Meander [*]

    Radši...

    superkarma: 0 18.02.2006, 18:19:07
  17. avatar
    [85] Meander [*]

    Jeremi: Já už tam 13 let nebydlím

    superkarma: 0 18.02.2006, 18:18:55
  18. avatar
    [84] Jeremi [*]

    Meander: Vidíš, takže Ti jistě taky doma hrozí více úrazů.

    superkarma: 0 18.02.2006, 17:54:18
  19. avatar
    [83] Meander [*]

    Jeremi: Kuk na drát. V naší famílii jsem jedinej pravák.

    superkarma: 0 18.02.2006, 17:42:20
  20. avatar
    [82] Jeremi [*]

    Meander: Mám leváka otce a manžela, takže nepotřebuju poučovat, jaké nástrahy jim svět klade do cesty. Ale zas tak strašné a nepřekonatelné to teda není. A to taky vím, o čem mluvím, protože jsem se přistěhovala k do bytu, kde co šlo, má zařízené pro leváka. Takže my praváci, ač doma ve většině, jsme neustále něco nuceni dělat nešikovnější rukou.

    superkarma: 0 18.02.2006, 17:38:10
  21. avatar
    [81] Meander [*]

    Jeremi: Leváci mají problémy v pravorukém světě třeba proto, že stroje a přístroje a nástroje a kdejaký klump je pro praváky. Levákům tak hrozí nepoměrně více úrazů. A abys neřekla - když je někdo levák a k tomu homosexuál a není singl, tak to má teda teprve pakárnu

    superkarma: 0 18.02.2006, 17:02:00
  22. avatar
    [80] Jeremi [*]

    hanca20: Meander: Leváctví vás nějak diskriminuje v tom, jestli k vám má váš partner vyživovací povinnost, jestli vás doktor bude informovat o jeho zdravotním stavu nebo jestli po něm budete dědit?

    superkarma: 0 18.02.2006, 16:48:05
  23. avatar
    [79] Meander [*]

    hanca20: Jenom těch úrazů, co na ně číhá, když je každej klump stavěnej pro praváky.
    http://tyden.cz/text.asp?show=text&tid=11539 - Leváctví je stále handicap

    superkarma: 0 18.02.2006, 16:42:55
  24. [78] hanca20 [*]

    Meander: to je fakt!! Jsem proti disdkriminaci leváků!!!

    superkarma: 0 18.02.2006, 16:36:43
  25. avatar
    [77] Meander [*]

    Suzanne: A co extra zákony pro leváky? Ti jsou diskriminovaní jako hrom

    superkarma: 0 18.02.2006, 15:51:26
  26. avatar
    [76] Suzanne [*]

    monca13:
    Tak si říkám, že tahle diskuse a nepodepsání prezidentem by měly smysl, kdyby zákon o r.p. měl někomu uškodit. Vzhledem k tomu, že se týká určité skupiny lidí, která si ho přála, nikomu neškodil a druhé neomezoval, je celá tahle cauza jen ukázkou hlouposti a netolerance.

    superkarma: 0 18.02.2006, 15:41:11
  27. avatar
    [75] monca13 [*]

    *Kotě*: bylo by to fajn, ale bohužel to není prakticky možné, proto by aspoň měl být brán větší ohled na názor kterékoliv menšiny (většina vyjmenovaných jsou menšiny), homosexuálové za tento zákon bojují už řadu let a nijak to neohrozí manželství (viz text zákona a názor právničky) a viz jiné názory, že ačkoliv zákon o registrovaném partnerství doposud u nás neplatí, počet manželství i dětí klesá. Možná mně vyčteš, že sem zase pletu zdravotně postižené, ale zástupci ZP bojovali za nový Zákon o sociálních službách 15 let (a kdyby jako menšina nebojovali, nebyl by dodnes ani ten, který se mně moc nelíbí). Takže homosexuálům nezbývá než bojovat, protože opravdu nemají možnost volby jako druh a družka. Kdyby tvé dítě postihla homosexualita (podle mě je to postižení - v naší společnosti určitě) a neber si to prosím tak, že ti to přeju, mohla bys ho zatratit nebo se mu snažit pomáhat. Nebo, jako někteří křesťané tvrdit, že je to nemoc, která se dá léčit nebo módní výstřelek - ale na to jsi myslím dostatečně inteligentní. Zkrátka všichni nejsme stejní a buďme rádi, že i když s problémy, můžeme bojovat za svá práva a svobodně vyjadřovat své názory.

    superkarma: 0 18.02.2006, 12:32:15
  28. [74] smutna.kate [*]

    Pro WHITEKITTEN: ti přede mnou už to tu řekli. Rozdíl je v tom, že ty máš právo volby a můžeš vše změnit. Oni ne! oni musí čekat až jim to někdo milostivě povolí. Je smutné, když spolu dva léta žijí, jeden je třeba těžce nemocný a druhý se o něho celé roky stará, rodina po nich ani nevzdechne, protože je za jejich stav odsoudila a pak má nárok na vše. Zdá se mi to dost kruté!

    superkarma: 0 18.02.2006, 10:45:27
  29. avatar
    [73] *Kotě* [*]

    monca13: no, ono se v podstatě nikdo nemůže vcítit do nikoho, že. Zdravý do postiženého, vidící do slepého, muž do ženy, žena do muže, bezdětná do matky... atd. atd. Znamená to snad, že by o sobě měli vždy rozhodovat pouze postižení, homosexuálové, muži, ženy, matky... neboť nikdo jiný se do jejich postavení nemůže vcítit...?

    superkarma: 0 18.02.2006, 08:37:16
  30. avatar
    [72] monca13 [*]

    *Kotě*: nemá cenu, abychom se my dvě hádaly. Promiň, nepochopilas, o co mně šlo. O to, že heterosexuál se jen výjimečně může vcítit do kůže homosexuála. Stejně jako zdravý do kůže postiženého. Proto jsem to přirovnání použila.

    superkarma: 0 18.02.2006, 00:45:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme