.

Preventivní prohlídka dítka noční můrou?! Ale jděte...

Vztahy

Preventivní prohlídka dítka noční můrou?! Ale jděte...

Ve chvíli, kdy jsem vytáhla ze schránky koresponďák s pozvánkou na tříletou prohlídku svého drobka, jsem se opotila. Ne, že by naše dítko bylo zaostalé, ba naopak, ve svém věku ovládá barvy, čísla, a dokonce i nějaká ta písmenka. Avšak má prostě svou hlavu.

Jakmile se po něm chce něco předvést, tak se zatvrdí a konec. Nikdo s ním nehne. Iluze, že by se před naší paní doktorkou předvedl v tom nejlepším světle, jsem zahodila dávno před tím, než jsme vůbec vyrazili.

Hned u sestry se rozhodl, že on se teda měřit nebude. Pranic ho nezajímal krásný metr s medvídky. Společně s mile se usmívající sestřičkou jsme ho přeci jen jakžtakž změřily a snažily se ho postavit na váhu. To se nám nepodařilo ani po lítém boji. Do karty jsme tedy uvedly číslo alespoň přibližné.

Následovaly barvy. Sestřička se postavila před synka s nataženou rukou, v níž třímala pět barevných fixů a jemně vyzvídala, co že to má za barvy. Avšak náš malý rozumbrada jí fixy odebral a začal jí důležitě vysvětlovat, že takhle nejde psát, že si je nejprve musí otevřít. To ji však pranic nezajímalo a tužky mu z ruky dost neurvale vyrvala a už bez úsměvu se důrazně zeptala na barvu. Synek si ji změřil dlouhým flegmatickým pohledem a s klidem prohlásil: „Já jsem to zapomněl!“ a víc se s ní nebavil.

U paní doktorky jsme nejprve probraly jeho schopnosti ústně. Hned v úvodu jsem přiznala, že odmítá cokoliv, co zavání chozením na nočník nebo záchod. Na což paní doktorka s úsměvem odvětila, že rozhodně není jediný, že prostě ještě potřebuje čas a rozhodně by to v tomto věku neřešila psychologem.

Poté přistoupila k samotné prohlídce, kdy za šíleného řevu poslouchala srdíčko, koukala do krku a prohmatávala bříško. Vyzkoušela také, zda umí počítat. Uměl. Avšak ne teď. Slova při testu sluchu "šeptala" tak, že ji museli slyšet i v čekárně. Slyšeli všichni, kromě mého synka. Na dotaz, zda jí řekne nějakou pěknou básničku, jí oznámil, že žádnou neumí.

Následovalo v rychlém sledu konstatování, že zvířátka žádná nezná, písmenka snad v životě neviděl. Jmenuje se "Nikdo". Po tatínkovi samozřejmě. Zapřel babičky i dědy, zapomněl, kde bydlí i jaké má kamarády.

Po zbytek doby, kdy jsem s paní doktorkou řešila další věci, mi seděl na klíně s otevřenou pusou, vyplazeným jazykem a vydával neurčité skřeky nápadně podobné malé opičce. Paní doktorka mi řekla vše podstatné k očkování, přičemž vrhala po synkovi kradmé pohledy a na závěr suše podotkla, že by nám ten psycholog přeci jen neuškodil.

Takže jsme vyfasovali objednávku k dětskému psychologovi a jali se předvádět u něj. Sice jsem nechápala já ani manžel, co asi tak moudrého odborník z našeho drobka dostane, ale objednali jsme se.

Nedostal nic, ale o tom zase jindy…  

           
   
09.11.2004 - Láska a vztahy - autor: Eliška

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [89] Andula [*]

    Jeremi: moje dvojí zkušenost je, že to pak najednou šlo prakticky ze dne na den a mám dojem, že bych to ani nějakou enormní snahou neurychlila.

    superkarma: 0 09.11.2004, 23:25:05
  2. avatar
    [88] Jeremi [*]

    Andula: Zajímavé je, že úspěch jsem utrpěla poté, co jsem to na nějakou dobu naprosto vzdala - byli jsme stanovat a na přejíždění po Skandinávii jsem teda fakt nočník netáhla. Po návratu to najednou šlo. No, ale předtím sledovat těch 14 dní babičku na chatě, když si vzala do hlavy, že já jsem byla v 17 měsících bez plen i v noci, tak není důvod, aby je moje dítě mělo ve dvou letech... Myslím, že si tehdy prvně povšimla, že rozdíly mezi mnou a mým synem jsou výchovou nesmazatelné.

    superkarma: 0 09.11.2004, 22:33:42
  3. avatar
    [86] Andula [*]

    Jeremi: u nás do dvou a půl let zatvrzele odolával Junior, já už ho ani nevysazovala, nemělo to smysl a riskoavt, že mezitím druhé dítě provede něco šíleného?

    superkarma: 0 09.11.2004, 21:48:54
  4. avatar
    [83] Jeremi [*]

    Medvěd jako nočníkový odborník. Že jsem Tě neznala před pěti lety, když se moje nejzaostalejší ze všech dětí téměř do dvou a půl roku ani jednou nevyčůralo do nočníku. Mohla jsem Ti ho půjčit, aby sis to vyzkoušela sama. A že jsem se snažila, posazovala ho na nočník po spaní i po pití... Nikdy ani kapka. Nakonec jak když otočí vypínačem, ze dne na den to zvládl. Přes den (včetně spaní po obědě). Přes noc mu to trvalo další rok.

    MMCH - ze statistik vyplývá, že v pěti letech se v noci poměrně pravidelně počůrává pětina dětí. Což je docela velká pravděpodobnost, že do těch 20% spadneš taky.

    superkarma: 0 09.11.2004, 20:58:01
  5. avatar
    [82] Vivian [*]

    Nyotaimori: a proč bys ho jako, prosímtě, škrtila?

    superkarma: 0 09.11.2004, 20:46:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [78] Andula [*]

    Lowel: ono vubec za 10 minut ohodnotit dite... ja tedy tohle shodou okolnosti jednou zazila v pedagogicko-psychologicke poradne, pricemz tenusudek byl uplne mimo. Ale vetsina psychologu jsou lepsi, snad.

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:54:42
  2. avatar
    [76] Andula [*]

    Lowel: a nebyla ta snížená imunita tím hlavním důvodem, proč se to doktorce nezdálo?
    Jinak, psycholog není doktor a ani tak nevypadá přece.

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:47:33
  3. avatar
    [73] Andula [*]

    Lowel: a já jsem někde psala, že toho lituju? Ale že je to náročné, to ti potvrdím kdykoli budeš chtít

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:44:34
  4. avatar
    [72] Andula [*]

    Lowel: taky bych řekla, že doktorka to posoudit nemohla, ale návštěvou u psychologa nic nezkazíš

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:43:45
  5. avatar
    [69] Andula [*]

    Lowel: a v čem?

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:39:58
  6. avatar
    [66] bookcase [*]

    medved: jo zlobí, ale když ti potom dají na usmířenou tu nejsladší pusu a řeknou ti "já tě mám velice rád" to je balada a pohlazení . Jsou to učinění (převlečení ).

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:35:30
  7. avatar
    [65] Andula [*]

    medved: porizovat si dite je ze vsech moznych hledisek nerozumne, pocinaje ekonomikou, konce nervy, ale pudy jsou pudy
    Susina: já si uz radsi predstavy s realitou nekonforntuji, staci mi realita samotna

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:24:10
  8. avatar
    [64] medved [*]

    Andula: a pak si to ma clovek poridit...nic to neumi, jen to zlobi

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:21:21
  9. avatar
    [63] Susina [*]

    Andula: jo, to teda jo, to je asi jediná věc, kterou se fakt učit nepotřebujou....

    medved: taky jsem v období "před dítětem" měla různé představy, ze kterých mě robátko hodně rychle vyvedlo...

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:21:11
  10. avatar
    [62] Andula [*]

    medved: voni od přírody uměj akorát zlobit

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:12:14
  11. avatar
    [61] medved [*]

    bookcase: ja ani nad tim nejak neuvazovala...ja si fakt doted myslela, ze dva roky je tak hranice, kdy to kazde dite umi samo od sebe...bez uceni...tak nejak od prirody...no tak asi holt neeee
    Andula: no v noci bych tu jednu plinu i financne kousla

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:05:33
  12. avatar
    [60] Andula [*]

    medved: tak v noci meli pleny obas asi do 3,5. Jakoze bys je ciste ekonomicky kazdou hodinu budila?

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:03:35
  13. avatar
    [59] bookcase [*]

    medved: jak jsem si přečetla, ještě žádné děti nemáš, počkej až dorostou do "nočníkového věku" Já jsem si taky myslela, že můj bude tak šikovný a ve dvou letech bude ovládat měchýřek a sedět na nočníku, ale opak je pravdou. Možná se ti to povede naučit své děti dřív než nám. Držím ti palce

    superkarma: 0 09.11.2004, 17:02:21
  14. avatar
    [58] medved [*]

    to jsem se zase dneska poucila ja myslela, ze KAZDE dite, i to sebezaostalejsi ( a neberte to nikdo ve zlym) je max ve dvou letech aspon pres den bez plin...a tady ctu...tri roky, tri a pul roku...a furt zadny problem...asi budu matka tyranka, ale minimalne z ekonomickych duvodu mi prijde uceni na nocnik jako docela uzitecna vec...ale kdyz to nejde, tak to nejde...asi , nevim

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:53:24
  15. avatar
    [57] Susina [*]

    bookcase: co já vím, vyloučit to nelze..

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:50:17
  16. avatar
    [56] Andula [*]

    Rikina: nestraš Junior měl pleny do 2,5, možná kdybyhc ho vysazovala denně 100x, neměl by je, ale to mě fakt nebavilo. Pak to najednou šlo bez nich a od ledna šel do školky, tři mu byly pak v dubnu. Když to ve školce občas nezvládl, nic se nedělo. A ne lahátku měl podložku, takovu tu od Fixies, kterou jsem mu donesla.

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:43:37
  17. avatar
    [55] bookcase [*]

    Petronilka: Susina: mluvíte mi z duše holky. Nejsou naše děti sourozenci?

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:37:38
  18. avatar
    [54] Susina [*]

    Petronilka: naprosto s tebou souhlasím. . taky jsem půl roku prala a vyvářela pleny.. pak jsem si řekla, dost, i doktorka řekla, že nemusí mít látkové, když nemá problémy s kyčlema, tak nepotřebuje balení navíc. A fakt teď už v první třídě pleny nenosí..

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:23:50
  19. avatar
    [53] Petronilka [*]

    Rikina: Ano souhlasím s tebou, že na to může mít vliv nošení papírových plen, dítě je v suchu a nemá potřebu se učit něco jiného. Fajn, náš drobek měl půl roku díky tomu jen látkové pleny, a já prala, vyvářela a žehlila, jak si trefně podotkla a bylo mi to jedno, že to dělám, jenže kýžený efekt nikde. A měla jsem ho kvůli ostatním maminkám, které své děti posadí na nočník ve věku, kdy ještě ani pořádně nechodí, a pak se vytahují jak zvládá nočník ve dvou letech, mučit? Je mi srdečně jedno kdyby ty jejich dětičky čůraly hned po porodu do pisoáru, nebudu se deptat tím, že mé dítě je trošku jiné. Umí zase spoustu jiných věcí, které děti v jeho věku neumí . promiň jestli jsem jízlivá, ale tohle přesvědčování, že ten můj je takovej a ten druhej zase makovej je prostě hloupost. A mimochodem, ruku na srdce, když my jsme byli děti, tak existovaly jesle, tam nás to vše namísto maminek naučili sestřičky, včetně čůrání do nočníku

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:20:34
  20. avatar
    [52] bookcase [*]

    gryzli: a co vy chlapi, je známo, že se vyvíjíte později než dámy... Nosíš plenky?

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:18:59
  21. avatar
    [49] Susina [*]

    Rikina: náš malej nosil pleny skoro do tří let, pak se nějak odnaučil sám během třech neděl. Je fakt, že jednorázové pleny děti moc nenutí se na nočník učit,na druhou stranu dřív se maminky předháněly, jak jejich Pepíček nebo Andulka už v šesti měsících seděj na nočníku... děs. Doktorka říkala, že to byla hrůza, že máme klidně děti nechat, zvlášť kluky, protože se jim nervová soustava utváří pomalejc a vývoj se soustředí na důležitější věci, třeba prý v našem případě holt dítě začalo číst písmena a číslice ve dvou letech, tak se muselo zákonitě něco jiného zabrzdit, protože by to prostě ten nervový systém neunesl.. no tak jsme to neřešili..
    když jsem byla asi před deseti lety ve Francii jako au pair, tak tam v pohodě téměř tříletá holčička nosila pleny a nikomu to nepřišlo divný...

    superkarma: 0 09.11.2004, 16:03:15
  22. avatar
    [48] bookcase [*]

    Rikina: máš pravdu, kdysi se ty děti na nočník naučily dřív. Vím to od mamky, tet, starších sester....Na látkových plenách něco je. Ale nemyslím, že by to někdo řešil jako problém u psychologa. Většinou ty děti na to přijdou samy. Sice později, ale přece. Neznám nikoho, kdo by plenky nosil do nástupu na ZŠ. Je fakt, že jednorázovky jsou pohodlnější a mimi necítí mokro jako u látkových. A vnoučata neřeš, nech to na rodičích.

    superkarma: 0 09.11.2004, 15:51:30
  23. [47] Rikina [*]

    Petronilka: já nikoho nepřesvědčuju, ať si to každej zařídí, jak chce a umí. Fakt je, že jsem neznala nikoho, kdo by měl tříleté dítě ještě s plínama. Což neznamená, že takové děti neexistovaly i před 20 lety, nejspíš jo. Ale dnes je jich určitě víc, jinak by se to neřešilo jako problém, s psychologama. Že to byl striktní požadavek pro přijetí dítěte do školky, to je taky fakt, a já si ten požadavek nevymyslela. Nehodnotím, jestli někdo něco dělá dobře nebo ne - prostě si myslím, že tento problém je zčásti zaviněn nošením jednorázových plen. Ne u všech a ne proto, že by se něco dělalo špatně, to já nevím, a je mi to jedno, jak dlouho je kdo ochoten balit dítě do plen, pro mě za mě třeba do puberty. Mě by to nebavilo, ale já už to mám dávno vyřešeno, a mohlo by mě to zajímat jedině u případných vnoučat...

    superkarma: 0 09.11.2004, 15:23:43
  24. avatar
    [46] bookcase [*]

    Petronilka:

    superkarma: 0 09.11.2004, 15:17:39
  25. avatar
    [45] Petronilka [*]

    Rikina: Tak to tě budu muset seznámit se svým synem, kterému bylo úplně jedno, jesti má plínky papírové nebo látkové, naučit se to prostě nechtěl . A já ani nikdo okolo s tím prostě nic neudělal. A měla jsem ho kvůli tomu mlátit?Tak to ani náhodou A dneska to v pohodě zvládá, prostě jen potřeboval čas! Zdaleka nebyl jediný a já plně chápu maminky, které jsou vystresované skeptickými lidmi, kteří je přesvědčují o tom, že něco nedělají dobře. Nenechala jsem se rozhodit podobnými řečmi, narazili jsme na perfektní paní učitelku ve školce a všechno šlo. Doby, kdy byly tabulky na všechno a každej kdo vybočoval byl divnej jsou naštěstí dávno za námi.

    superkarma: 0 09.11.2004, 15:11:00
  26. [44] Rikina [*]

    Ne že bych chtěla někomu do něčeho mluvit, ale nedá mi to vyjádřit svůj údiv nad tím, že tříleté dítě potřebuje plíny. To je těma dnešníma jednorázovýma plínkama. Kdybyste to měly prát, vyvářet a žehlit, tak už ve dvou letech ty děti žádné plíny mít nebudou. Vždyť vám ty děti takhle ani nevezmou do školky, když neumí na záchod...

    superkarma: 0 09.11.2004, 14:55:42
  27. avatar
    [43] Žábina [*]

    sharonka: maminka dělá výtěr z krku

    superkarma: 0 09.11.2004, 14:46:46
  28. avatar
    [42] bookcase [*]

    Petronilka: tak to jo. To s těmi cizími lidmi budu muset taky s mrňousem prodebatit. Zatím se s cizíma prostě nebaví

    superkarma: 0 09.11.2004, 14:37:36
  29. avatar
    [41] sharonka [*]

    risina: Já jsem jednou i dělala výtěr z krku, protože od doktorky ani od sestřičky nechtěla .

    superkarma: 0 09.11.2004, 14:33:22
  30. avatar
    [40] Petronilka [*]

    bookcase: Asi každý má nějakou tu postavičku, kterou pohrozí, když dítko nechce poslouchat U nás to bylo tak, že mu nejprve zlý pán odnesl plínky a pak už to šlo v rychlém sledu. Hlavně jsme mu díky zlému pánovi i vysvětlili, jak jednat s cizími lidmi.

    superkarma: 0 09.11.2004, 14:24:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme