Zdraví

Prevence i léčba osteoporózy spočívají ve zdravém životním stylu

Osteoporóza je závažné onemocnění, dá se ale úspěšně léčit. Pro nemocné, ale i pro ty, kteří se jí obávají, je důležité upravit životní styl – dbát na pravidelný pohyb a dostatečný příjem vápníku a vitamínu D.

Přinášíme několik příkladů cviků vhodných k prevenci osteoporózy

Cvik 1 – Protažení prsních svalů

Postavte se před zárubně dveří. Ruce opřete o rám dveří do první ze zobrazených pozic. Trup držte napřímený, neprohýbejte se v bedrech. Pomalým pohybem nakloňte tělo dopředu, až vnímáte mírný tah prsních svalů. V dosažené pozici vydržte 15 sekund, pravidelně dýchejte, vraťte se zpět. Totéž zopakujte v dalších dvou vyobrazených pozicích rukou.

 první cvikdruhýtřetí

Zdroj obrázků: www.strecink.cz

Cvik 2 – Bojovník

bojovníkPostavte se, široce rozkročte nohy, pravé chodidlo vytočte do strany. Držte napřímenou páteř, kostrč nechejte klesat k patám. Ohněte koleno pravé nohy, ruce rozpažte do výše ramen a pohled směřujte do dálky přes pravou ruku. Ramena jsou uvolněná, levý bok tlačíme dolů, váha je rozložená na obou chodidlech. V pozici vydržte 15 sekund, pravidelně dýchejte. Totéž na druhou stranu.

Zdroj obrázku: http://www.freedigitalphotos.net/

protaženíCvik 3 – Protažení ohybačů kyčle

Klekněte si na pravé koleno, levou nohu pokrčte v kyčli a opřete o chodidlo. Napřimte záda, hlava je v prodloužení páteře, držte podsazenou pánev. Pomalu přeneste váhu dopředu na pravou nohu, až ucítíte mírný tah svalů v oblasti pravého třísla. V této pozici vydržte 15 sekund, pravidelně dýchejte. Totéž na druhou stranu.

Zdroj obrázku: http://www.freedigitalphotos.net/

střechaCvik 4 - Střecha

Klekněte si na všechny čtyři. Špičky nohou zapřete o podložku, natahujte kolena, pánev pomalu zvedejte nahoru, kostrč tlačte ke stropu. Paty nechejte klesat k podložce. Pokud je to pro vás bolestivé, nesnažte se paty za každou cenu položit na zem. Napřimte páteř a hlavu nechejte uvolněnou mezi pažemi. Vydržte 15 sekund, pravidelně dýchejte.

Zdroj obrázku: http://www.freedigitalphotos.net/

pánevCvik 5 – Zvedání pánve

Lehněte si na záda, ruce položte podél těla. Pokrčte nohy a chodidla opřete o podložku. Velmi pomalu zvedejte pánev obratel po obratli od podložky až do úrovně lopatek. Následně jeden obratel po druhém pokládejte zpět na podložku. Pravidelně dýchejte. Opakujte 10krát.

Zdroj obrázku: http://www.freedigitalphotos.net/

   
27.10.2016 - Zdraví - autor: Vendula Kubalíková

Komentáře:

  1. avatar
    [4] Delli2 [*]

    zajímavý článek

    superkarma: 0 27.10.2016, 18:46:53
  2. [3] babinka [*]

    Zajímavé tipy na cvičení...Sml67

    superkarma: 0 27.10.2016, 11:27:21
  3. [2] bobani [*]

    ty ve futrech se mi líbí

    superkarma: 0 27.10.2016, 09:35:15
  4. [1] Andreadornova [*]

    Dobré cviky

    superkarma: 0 27.10.2016, 08:23:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme