Reklama


Chtěla byste shodit několik kil, tak poctivě dodržujete dietu. Pravidelně jíte, ve vašem jídelníčku nechybí zelenina, vyhýbáte se fast foodům a kalorickým sladkostem. U sebe nosíte sušené ovoce a müsli tyčinky pro případ, že vás přepadne chuť. Jenže jak s takovou chutí bojovat, když přijdete večer domů, dáte nohy na stůl, relaxujete a neovladatelná chuť se vás zmocňuje víc a víc? Lidé většinou tomuto pocitu podlehnou a vyluxují celou ledničku. Celý den dodržování diety a odolávání pokušením je ztracený.
Ptáte se, proč to tak je? Proč večer prostě kaloriím neodoláte? Vysvětlení je jednoduché. Když tělo přes den nedostane to, co si žádá, začne to po vás chtít v noci.

Abyste se vyhnula nástrahám večera a noci, budete muset přes den dávat tělu tu výživu, která je pro něj nutná. Protože tělo potřebuje tuky, dejte si klidně k snídani máslo a sýr, k obědu si dopřejte kuřecí maso nebo rybu kvůli bílkovinám.

Ženy se většinou shodují na tom, že mají chuť na něco sladkého, když jsou ve stresu. A přiznejme si, že zaměstnaná matka od rodiny je ve stresu pořád. Jenže stres má mimo jiné kořeny v tom, že stále kontrolujeme, co jíme. Hlídáme se, neuvolníme se a nedopřejeme si to, na co máme chuť.

Pokud vás v noci přepadne hlad, kterému podlehnete a ráno máte výčitky, jedná se o následky impulzivního chování. Schopnost racionálně myslet se sníží v důsledku oslabení biorytmu a tvorby hormonů.

Abyste zabránila nočnímu přejídání, pravidelně po celý den jezte. V noci si dejte k posteli láhev s vodou, nekupujte do lednice potraviny, které vás lákají, zbavte se stresu. 

1.      Proč dochází k nezvladatelnému nočnímu přejídání?

2.      Jaké tři základní živiny potřebuje tělo?

3.      V jaké stavu mají ženy největší chuť na sladké?

 

Získejte nové rady k hubnutí a odpovědi kvízu naleznete na http://www.doformy.cz/kviz196