Bulvár

Představuji se: Nový Renault Laguna

Nová Laguna patří do nejpřitažlivější nabídky segmentu vyšší střední třídy. Nabízí řadu technických inovací. První generace Renaultu Laguna vytyčila standardy v oblasti bezpečnosti. Nová Laguna posunuje tyto hranice ještě dále. Její dynamičtější podvozek zajišťuje větší potěšení z jízdy. Karosářskou verzi s názvem Laguna GT doplní také verze kombi. Jak se vám líbí?  Není přece pravda, že se ženám líbí jen malé a jednoduché vozy!

 

 

Dynamika, elegance a kvalita

Designéři a inženýři Renault věnovali viditelně vyšší kvalitě a dynamice linií mimořádnou pozornost. Kapota je kratší a kulatější, nové světlomety zasahují více do stran, zatímco logo Renault je umístěno ve svislejší poloze. Přívod vzduchu ve tvaru V umístěný ve spodní části  vozu dodává celku na dynamice. Chromované spoje podtrhávají eleganci všech inovovaných prvků.

 

Interiér

Mimořádná pozornost byla věnována také konečné úpravě interiéru. Nová Laguna nabízí sice jednoduchý, ale pečlivě zpracovaný interiér. Viditelně vyšší kvalita je spojena s novým designem a použitím nových materiálů na palubní desce. Středový panel byl zcela přepracován, aby došlo k  podstatnému snížení vůlí a byl usnadněn přístup k ovladačům. Horní část palubní desky je oddělena novou lištou, která podtrhává plynulé linie. Interiér nové Laguny nabízí modernější výběr použitých tkanin. Velurové materiály nahrazuje mikrovlákno jemné na dotyk. Vůz je nabízen podle prostředí v jednom nebo dvou barevných odstínech v tmavě šedém nebo světle šedém provedení.

 

 

Nové technologie ve službách pohodlí

Jaké «vychytávky» můžete ocenit? Je to elektronická karta Renault Keyless Entry pro nastartování bez vsunutí karty do čtecího zařízení, poloautomatická parkovací brzda, která se sama aktivuje a dezaktivuje nebo navigační a komunikační systém Carminat zvyšují jízdní komfort a umocňují požitky z jízdy.

 

Navigační a bezpečnostní systém

Systém Carminat přináší uživateli  maximální komfort a efektivitu, a zejména pro něj znamená úsporu času při zajištění maximální bezpečnosti. Zahrnuje nyní novou generaci špičkové navigace, autorádio Cabasse Tronic 4 X 50 W s přehrávačem 6 CD v palubní desce a s možností čtení CD MP3 a ovládání telefonu hands free Bluetooth.

I když je navigační a komunikační systém Carminat vybaven mnoha funkcemi, jeho použití je velmi jednoduché a intuitivní. Zahrnuje nové funkce, zejména hlasové rozlišení při řízení navigace a telefonu, automatický zoom při přiblížení ke změně směru, nabídku tři alternativních itinerářů, panoramatické zobrazování «birdview» a zobrazování dálničních křížení «junction view» v souhrnných obrazech.

Vysoká rychlost výpočtů itinerářů, přesunů a vyhledání na mapě zvyšuje jejich efektivitu a snadnost použití. Informace poskytuje v sedmi jazycích (portugalština, holandština, francouzština, angličtina, němčina, španělština a italština) a jeden DVD přehrávač nabízí kartografické zobrazení 21 zemí.

 

 

Více potěšení za volantem

Vedle verze Initiale se objevuje druhá významná verze Laguna GT, která přináší potěšení ze sportovní jízdy přizpůsobené každodenním potřebám. Je vybavena novým motorem 2.0T s výkonem 205 k (150 KW) a točivým momentem 300 N.m. K jeho přednostem patří výkon, podvozkové seřizování, speciálně přizpůsobené sedmnáctipalcové pneumatiky Michelin Pilot Exalto 2 a výška karoserie snížená o 10 mm.

 

Tato verze je vybavena řadou výrazných estetických prvků: specificky řešená spodní mřížka přívodu vzduchu, disky kol v úpravě z kouřového chromu, verze sedan vybavená spoilerem, lesklé střešní tyče a kouřová zadní skla u verze Grandtour. Interiér je řešený sportovně a zároveň elegantně, zejména kožené čalounění ladí jak s tmavě šedým provedením interiéru, tak s odstínem čínské červeni.

 

Hlavice řadicí páky je z leštěného hliníku a lišta na palubní desce z lesklého chromu. Červené štepování na volantu, panelech dveří, loketní opěrce a kožených sedadlech dodává vozu na eleganci v duchu velkých cestovních vozů.

 

Z jakých typů motorů si můžete vybrat?

Můžete si vybrat ze čtyř benzinových motorů: 1.6 16v s výkonem 115 koní, 2.0 16v s výkonem 135 koní, 2.0T dosahující výkonu 170 koní a V6 3.0 24v o výkonu 210 koní. Dieselové motory jsou zastoupeny motory 1.9 dCi a 2.2 dCi, jejichž výkonnostní úroveň bude nabízena v rozsahu 110 až 150 koní.

 

Bezpečnost bez kompromisu, Renault je držitelem pěti hvězdiček při nárazových testech

Nová Laguna je zosobněním představy o automobilu poskytujícím potěšení z jízdy při zachování jeho nejvyšší bezpečnosti, to znamená zužitkovat maximální výkony vozidla předcházející generace, které jako první na světě obdrželo v roce 2001 maximální hodnocení pěti hvězdiček při nárazových testech nezávislého sdružení EuroNCAP a upevnit tak své referenční postavení v segmentu vyšší střední třídy v Evropě.

 

Nová Laguna tedy přejímá od své předchůdkyně všechny funkce a nabízí navíc dokonalejší bezpečnostní systém, lepší jízdní vlastnosti a brzdění, s ještě lepšími parametry elektronických systémů ABS a ESP.

 

Osm airbagů

Nová Laguna přejímá bezpečnostní systém Renault třetí generace, který zahrnuje především osm airbagů. Inovace se týkají signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce, airbagů pokrývajících více nárazových konfigurací a opěrky hlavy nové generace, jejíž seřizování je zabudované v předních sedadlech. Jejich zvláštností jsou upevňovací tyčky, které se nyní posunují v opěrce hlavy a nikoliv v horní části opěradla. Zajišťují lepší polohu zad a zlepšují oporu hlavy.

 

Bezpečnost dětí

Pokud jde o bezpečnost dětí, zadní postranní sedadla mohou být vybavena přestavitelnou dětskou opěrkou hlavy. Ve složené poloze se podobá standardní opěrce hlavy určené pro dospělé, avšak při rozložení vytvoří obal chránící hlavu dítěte umístěného v dětské sedačce.

 

Špičkové brzdy

Výkony Laguny z hlediska jízdního chování a brzdění patří od roku 2001 k nejlepším ve své kategorii. Nová Laguna jde ještě dál: elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti bere na zřetel vývoj kinematiky pružnosti náprav a opotřebení pneumatik. Systém ABS/ESP nové generace (MK 60 P) zajišťuje také lepší reakci systému kontroly jízdní dráhy. Nová Laguna přináší tedy zlepšení z hlediska ovládání a rychlosti řazení při testech vybočování.

 

Protiprokluzová funkce ASR doplňuje elektronický stabilizační systém ESP ve fázích startování a zrychlení při zhoršených podmínkách přilnavosti. Je také účinnější na asymetrickém povrchu, s přilnavostí na jedno kolo, a to na vozovkách se sklonem až 15 %.

 

Světlomety

Xenonové světlomety s automatickou korekcí vzdálenosti zajišťují v porovnání s předcházející verzí lepší osvětlení vozovky. Dálková světla v součinnosti s tlumenými světlomety zvýší intenzitu světelného paprsku, který je navíc trvale kontrolován díky statické a dynamické korekci zohledňující zatížení vozidla.

 

Při jízdě ve městě nebo při malé rychlosti se paprsek přizpůsobí rychlosti vozidla, sklopí se a neoslňuje tak ostatní účastníky provozu. Použitím elipsovitých čoček zajišťují tlumená světla s xenonovými žárovkami vyšší intenzitu osvětlení do stran, vyšší výkon a větší homogenitu osvětlení.

 

Redakční vsuvka J

Tak jak se vám líbí? Jaká se vám líbí auta? Malá, střední nebo velká ? Pokud vám zrovna Renault přirostl k srdci, můžete se těšit na dubnovou akci, kterou s Renaultem chystáme! Některé čtenářky se budou moci zúčastnit velkolepé akce „Renault pro ženy“, strávit skvělý den plný zábavy, velmi bohaté tomboly, testování vozů Renault. Pokud se vám nějaký typ Renaultu zalíbí, nákup při této akci bude s opravdu velkými slevami. Takže se máte na co těšit!
Nicméně: Co říkáte na tu krásnou Lagunu?

   
25.02.2005 - Společnost - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [22] psycho [*]

    Jsme měli v podniku pět Lagun, výkon super, umělecký dojem super, kvalita ŠMEJD, jsme byli více v servisu než na silnici, a většinou se na nich vyskytovala stejná porucha (od vadné převodovky, brzdových kotoučů z tvrzeného tvarohu, které se kroutily až po urezlé lanko otevírání nádrže u tří aut po roce provozu). Nikdy vice Renault. Jsme se jich rádi zbavili. Ať koukám, jak koukám, tak v pořadí TÜV je nikde v popředí nevidím. Jsme si pořídily Toyota Camry, s tímto autem nevíte, co je to servis. Je to také vidět na servisu, v Renaultu je pořád plno a musíte se objednávat, do Toyoty přijedete bez ohlášení na výměnu olejů a mají pořád volno, nemají co opravovat. A ten Trottel od Renaulta se tím ještě chlubí: "Jo, pane, my máme servis pořád plný". To je tedy vizitka.

    superkarma: 0 28.02.2005, 08:25:11
  2. avatar
    [20] Léthé [*]

    qvak:Stříbrná a šedostříbrná auta se nejsnáze přehlédnou . Já bych tuto barvu nechtěla. Ne že by se mi nelíbila, ale fakt je dost často vidím až na poslední chvíli, pokud se v letním čase již nesvítí.

    A Renault Lagunu bych brala všemi deseti . Jen ty náhradní díly a opravy jsou nekřesťansky drahé . Takže pozor, nikde s ní neťuknout .

    superkarma: 0 26.02.2005, 05:10:05
  3. avatar
    [19] L_B [*]

    majkii: my mame jenom tu nejmensi - Jazz, ale jsme s ni moc spokojeni...
    ...jak pravi reklama: "z venku mala, uvnitr prostorna"...
    ...a hlavne i se svym "horsim" motorem je to ziva a rychla mrska
    ...i kdyz pro priste (az nasetrime) mame vyhlidnuty FR-V...

    superkarma: 0 25.02.2005, 16:59:57
  4. [18] Majkii [*]

    L_B: My mame taky Hondu - Civic

    superkarma: 0 25.02.2005, 16:52:53
  5. avatar
    [17] L_B [*]

    Renaulty jsou fajn auta...my jsme meli megana a v praci mame scenica...jediny problem je, ze se docela hodne kradou...
    takze po tom, co jsme prisli o megana jsme si radeji poridili hondu...

    superkarma: 0 25.02.2005, 16:30:58
  6. [16] wanolina [*]

    Laguna by se mi hodila, mám velkého psa, takže potřebuju kombi. Je fakt pěkná!

    superkarma: 0 25.02.2005, 15:17:31
  7. [14] mara_k [*]

    Mám moc ráda Renaulty. Měla jsem kdysi Clio a nedám na něj dopustit . Teď mám služební Fabii, ale uvažuji o něčem, co si koupím časem pro sebe. Pokukuju po Renaultech, docela bych šla zase do Clia a nebo se mi líbí Modus, to je takový prďácký model

    superkarma: 0 25.02.2005, 12:50:51
  8. avatar
    [13] lenoška [*]

    máme Renaulta Scénica 2.0v a nedovedu si představit slabší ,na taková větší auta to chce trochu síly,pak to nejede ale plazí

    superkarma: 0 25.02.2005, 12:44:58
  9. [10] Lojen [*]

    už na ní šetříme,zatím máme její starší model

    superkarma: 0 25.02.2005, 12:01:27
  10. avatar
    [9] Simba [*]

    Běla: Nejsem tedy odborník, ale pohnul by s tak velkým autem vůbec 1.0v?

    superkarma: 0 25.02.2005, 11:01:05
  11. avatar
    [8] Běla [*]

    Vypadá sice zajímavě ale nelíbí se mi zbytečně velké výkony mohli by klidně vyrábět 1.0v nebo 1.3v.

    superkarma: 0 25.02.2005, 10:44:37
  12. [7] qvak [*]

    Hm, to jsem nevěděla, že má renault takový dobrý výsledky testů. Mě by se líbila červená nebo stříbrná, možná ještě líp šedostříbrná a 8 airbagů , je dobrá!!!!!

    superkarma: 0 25.02.2005, 10:37:28
  13. avatar
    [6] Trinitty20 [*]

    Nádhera! Líbí se mi i tato barva

    superkarma: 0 25.02.2005, 09:58:22
  14. avatar
    [5] Simba [*]

    Bude o ni soutěž?

    superkarma: 0 25.02.2005, 09:35:40
  15. avatar
    [4] xantypa [*]

    uzas auto

    superkarma: 0 25.02.2005, 09:33:59
  16. [3] Gabka [*]

    Právě se s manželem dohadujeme, jaké bychom potřebovali rodinné auto a já jsem pro Lagunu kombíka, to jste mi udělali radost! Myslím, že ho zmáknu, budeme v něm jezdit oba .

    superkarma: 0 25.02.2005, 09:09:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme