Bulvár

Před rokem 1989 se žilo lépe

Před rokem 1989 se mně i celé rodině žilo daleko lépe, než teď. Můžu porovnávat - v r. 1989 mi bylo 32 let. Žilo se daleko spokojeněji - nebyla nezaměstnanost, nebylo bezdomovců, nebylo tolik kriminálních deliktů," píše čtenářka Jmaronczak k dnešnímu tématu.

Tématem je dnes život za komunistů a život dnes. Jak se vám žilo dříve? A jste dnes spokojená? Svůj příspěvek zaslal i čtenářka Jmaronczak a přiklání se v něm jasně k minulosti...


Před rokem 1989 se mně i celé rodině žilo daleko lépe, než teď. Můžu porovnávat - v r. 1989 mi bylo 32 let. Žilo se daleko spokojeněji - nebyla nezaměstnanost, nebylo bezdomovců, nebylo tolik kriminálních deliktů. Nehrozila ztráta zaměstnání (nejen z titulu zkrachovaných podniků). Samozřejmě byly i nedostatky - poloprázdné obchody, na všechny podpultové zboží fronty, ale myslím, že to se dalo přežít. A cestování za hranice? Ten kdo na to měl tak si zažádal o příslib. Teď sice můžeme cestovat kamkoli a bez dalších administrativních kroků, ale kdo v dnešní době na to má? Důležité bylo, že bylo zdravotnictví a školství na úrovni (na tu dobu)! Teď to jde všechno dolů, na nic nejsou finance. Politici lžou a drží se svých koryt. A bude podle prognoz jen a jen hůře. Oponenti často zdůrazňují to, že nebýt „sametu" neseděli by jsme dneska u PC a internetu. Ale to není pravda, před rokem 1989 jsme u internetu neseděli ne proto, že by na něj nebylo - ale proto, že ještě nebyl rozšířený. Myslím, že v tom období internet používali jen v Pentagonu. To je můj názor.

Zdraví,
Jmaronczak

Pozn. red.: Příspěvek neprošel jazykovou korekturou.

Téma dne: Jak se žilo za komunistů a jak se žije dnes

Jak se vám žilo před sametovou revolucí a jak se vám žije dnes?

Zhodnoťte s odstupem, zda se naplnila vaše očekávání po listopadu ´89. Jak se vám žilo za komunismu a jak se vám žije dnes? Jste spokojená? Vyhovují vám možnosti, které dnešní svoboda a volný přístup k informacím poskytují, anebo vás přivádějí do stresových stavů a bojíte se třeba o práci, důchod...? Chvalte či haňte stav demokracie v Česku: Vaše názory nás zajímají! Posílat je můžete k tématu dne na úterý 16. listopadu 2010. Příspěvky ať jsou dlouhé alespoň jako tento odstavec, tedy pokud chcete mít šanci na získání jednoho ze tří dévédéček s takřka hororově laděného thrilleru Loď smrti, jedna z vás k němu obdrží i třpytivý sprchový gel s diamantovým práškem a minerály Skin so soft od Avonu. Své příspěvky posílejte na redakční e-mail!

Loď smrti

   
16.11.2010 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [174] denkas [*]

    jastura — #173 Jasně! Já taky nekupuji trička za litr! To sem potřebovala "něco lepšího" Do společnosti ,ale zas aby mě to pak nevyselo ve skříni.A kdybych sehnala levnější ,tak bych byla radši!Jinak klidně si koupim triko za stovku,když je na mě a aspoň trochu se mě líbí. Blbý je teď ,že člověk neví kam jít. Ty krámky se stěhujou mění ,kde sem si koupila tričko ,mají teď hrnce!Sml80Když pak na ženskejch mý postavy vidim hezký věci ,mám sto chutí se jich zeptat ,kde to koupilSml16. A hlavně ,ten zákon schválnosti! Když scháním tričko ,mají všude hezký svetry! A až budu chtít svetr ,budou všude tričkaSml80No a většinou nejsou many na obojíSml15 Ale jinak v poho,zatim nahá nechodim!Sml16Ale čeká mě schánění džínSml57 ,To budou nervy. 

    superkarma: 0 24.11.2010, 18:05:39
  2. [173] jastura [*]

    denkas — #172 blbě jsem to napsala, nebyla to narážka. taky mi trvalo, než jsem našla místa, kde koupím co se mi líbí. Pravda, nakupuji v levných obchodech. Za triko nedám 1000Kč, to jsou pro mě zbytečně vyhozené peníze. I když jak se tak dívám na některé věci na netu, asi si našetřím a udělám si radost v nosferatu a podobných. 

    alena ambrozova — #168 pochopila jsem to jinak, když píšeš, že to shánění na tom bylo to nejlepší. Já jsem ráda, že nemusím shánět (pokud nepotřebuji něco, co se nekupuje tak často jako věci do bytu - to pak hledám co nejlepšího mohu najít za cenu, kterou jsem ochotná dát), že zajdu do obchodu a mám a pak mohu trávit čas s těmi, co chci...

    1. na komentář reaguje denkas — #174
    superkarma: 0 24.11.2010, 12:21:00
  3. avatar
    [172] denkas [*]

    jastura — #171 No teď nemluvim o žádným režimu ,ale o tom ,že scháním a scháním! Třeba sem potřebovala něco "lepšího" scháněla ,scháněla ,no nakonec sehnala hezký "triko" ,sice stálo přes tisíc a po 2.vyprání se vytáhlo,ale teď když zas něco chtěla ,tak šla najisto do krámku! Jenže ouha ,krámek tam už nebyl!Sml80No nakonec nic nesehnala. Co by se mě líbilo ,tak bylo malýSml15jako vždy! Asi neumim nakupovatSml80

    1. na komentář reaguje jastura — #173
    superkarma: 0 24.11.2010, 12:10:47
  4. [171] jastura [*]

    denkas — #170 Nevím kam mamka chodí nakupovat, ale rifle si kupuje s vyšším pasem, nesnese mít holá záda, trička a halenky kupuje taky normální a neslyšela jsem nikdy, že by měla velký problém. Dokonce se mi nedávno chlubila bundičkou, která se jí moc líbila a tak si ji koupila. Ségra je vysoká a silnější (není tlustá) a kupuje si věci taky v pohodě (pravda, jsou to věci spíše sportovního stylu)...Sml80 Já si moc vymýšlím, nosím rifle do zvonu a je pravda, že se neshánějí zrovna dobře, ale vždycky na nějaké narazím, když je chci. Ale taky je kupuju tak 1 za rok až dva, prostě až se prošoupou, takže si taky nemyslím, že by to tu byla až taková hrůza, že bych si chtěla zkusit minulý režim.

    1. na komentář reaguje denkas — #172
    superkarma: 0 24.11.2010, 12:01:26
  5. avatar
    [170] denkas [*]

    alena ambrozova — #169 jastura — #167 Nevim,ale já scháním pořád! Například džíny ,né bokovky ,na mě sehnat je třeba tady u nás věc nemožná!A to nemluvim o tričkách ,když nechci aby mě lezl pupek ven! zimní bundu jsem scháněla 2 roky a nakonec koupila nic moc! Všude jen malý velikosti.Sml80

    1. na komentář reaguje jastura — #171
    superkarma: 0 24.11.2010, 10:58:48
  6. avatar
    [169] alena ambrozova [*]

    denkas — #166 dnes se neshání dnes si lidé v obchodech jen vymrčují a sami neví co vlastně chtějíSml17

    1. na komentář reaguje denkas — #170
    superkarma: 0 24.11.2010, 10:35:05
  7. avatar
    [168] alena ambrozova [*]

    jastura — #164 právě, že jsem to Sml33myslelela jako ty, jsem prodavačka, tak to vidím, jak lidi ve svém volnu jezdí po supermarketech místo toho, aby volno využili jinak, co bych za to dala a když volno mám trávím jej sSml46 manželem a jedemeSml70 někam do přírody prostě pryč z toho shonu

    1. na komentář reaguje jastura — #173
    superkarma: 0 24.11.2010, 10:31:15
  8. [167] jastura [*]

    denkas — #166 Nezažila jsem dobu minulou tak, abych to vnímala, takže nemohu soudit. Podle vyprávění ostatních je to ale dnes spíše o vysokých nárocích na hledanou věc, než o tom, že by prostě nebyla.

    1. na komentář reaguje denkas — #170
    superkarma: 0 24.11.2010, 09:53:09
  9. avatar
    [166] denkas [*]

    jastura — #164 schání se i ted! když chceš něco konkrétního ,tak to nemaj. A co se týče oblečení,tak to je děs!!Sml80

    1. na komentář reaguje jastura — #167
    2. na komentář reaguje alena ambrozova — #169
    superkarma: 0 24.11.2010, 09:44:46
  10. [165] FAXÍK [*]

    dřív se mi žilo lépe,než dnes

    každý má asi na to jiný názor,tak se nebudu hádat, myslím si svoje Sml79

    superkarma: 0 24.11.2010, 09:30:06
  11. [164] jastura [*]

    alena ambrozova — #163 nepřijde ti lepší trávit čas s blízkými, než shánět nutné věci?

    1. na komentář reaguje denkas — #166
    2. na komentář reaguje alena ambrozova — #168
    superkarma: 0 24.11.2010, 08:09:53
  12. avatar
    [163] alena ambrozova [*]

    To shánění, to na tom  bylo to nejhezčíSml31Sml35, dnes je všeho ažSml28 až a lidi neví co by. Jsme dobou rozmazleni a už to není vončo

    1. na komentář reaguje jastura — #164
    superkarma: 0 23.11.2010, 22:59:11
  13. avatar
    [162] Alenka0010 [*]

    Nechce se mi číst všechny příspěvky, ale se čtenářkou v úvodním článku nesouhlasím...přála bych ti za komančů stavět barák, nic nebylo, ani blbé obkladačky a pokud byly, tak je měl doma každý. A když moji rodiče dostavěli, tak nám v novém domě 10 let netekla voda a nikdo to neřešil. Je pravda, že jako dítě jsem ty problémy zas až tak moc nevnímala, to začalo spíš, až jsem se vdala a nemohla sehnat oblečení na dítě, nové záclony, pračku....takže za mě nikdy Sml31. Je pravda, že dnes jsou vztahy horší, lidi neumí unést to, že někdo má a někdo ne, více touží po penězích. Ale je to na každém z nás, jak si to uděláme. Už nevisíme státu na krku, už nemusíme nikoho poslouchat, máme to ve svých rukou Sml67.

    superkarma: 0 23.11.2010, 09:46:47
  14. avatar
    [161] OlgaMarie [*]

    Barbora10 — #137 Sladkých 17 jsi měla, protože nepřijely tanky...A co se týče dětí? Tak já sháněla i flanelovou košilku a obyčejné punčocháče!

    superkarma: 0 18.11.2010, 06:36:49
  15. avatar
    [160] Lukáš Čejka [*]

    Barbora10 — #137 Za to ze si maminka dvou deti nemuze listopad 89, ale otec tech deti. Sml57

    superkarma: 1 18.11.2010, 00:33:35
  16. avatar
    [159] Vivian [*]

    Evuska007 — #158 pokud jsi byla tenkrát dítě, tak jsi asi neměla takovou možnost narazit na svině, jakou měli dospělí. Nebo pokud vaše rodina měla trochu štěstí a držela hubu a krok, tak problémy mít nemusela... Ale lidi jsou tady podle mě pořád stejní, jen se trochu změnil ten společenský kontext, takže se to jinak projevuje. Zloději už nerozkrádají majetek v socialistickém vlastnictví, ale ve vlastnictví soukromém, udavači už nepráskají na národním výboře, ale i tak ti můžou svýma žvástama zničit život stejně jako dřív... Sml80

    Měla bys oddělit svoje vzpomínky na bezstarostné dětství od historických skutečností. Každý rád vzpomíná na dětství, kdy neměl žádné opravdové starosti a svět byl růžový, ale je potřeba nezapomínat, že se tady děly věci, ze kterých šel mráz po zádech.

    superkarma: 1 18.11.2010, 00:22:30
  17. [158] Evuska007 [*]

    lonkue — #156 Tak to máš velké štěstí, protože dnes narazit na dobrý kolektiv je výjimka. Měla jsem takové lidičky okolo sebe, ale jednoho zaměstnavatele mi zrušili z důvodů reorganizace, další zkrachoval, u další firmy byl důvodem skončení nefalšovaný tunel. Ne, nestěžuji si, jsem díky svému taťkovi hrdý a upřímný člověk, ale neumím jít přes mrtvoly. Dobu dávno minulou jsem prožila jako bezstarostné dítě, svině (jak říkáš) jsem v té době nepotkala. Ale mohla to být náhoda. Teď na ně zakopávám každou chvilku. Je pravdou, že každý je svého štěstí a osudu strůjcem. Někdy si osud s člověkem pohraje. Můj jediný problém je teď najít práci, jinak si na nic nemohu stěžovat. Až na ty povahy lidí, ale vše je dáno dobu. A jak říkal můj tatínek - bude hůř.... Je evidentní, že možnosti za dalších cca 20 let budou mnohem lepší, širší, technika půjde dál, takže v tomto nelze srovnávat jakékoliv údobí. Vše se vyvíjí a žene dopředu. A chvála bohu, že je tomu tak:-)

    1. na komentář reaguje Vivian — #159
    superkarma: 0 17.11.2010, 22:26:16
  18. avatar
    [157] 38riki [*]

    Evuska007 — #154 já si nemůžu pomoct...ale svině, hajzly a naopak poctivce a dobráky jsem znala kdysi jakož i teď, takže situace se podle mě v tomto směru nezměnila.

    superkarma: 0 17.11.2010, 22:17:54
  19. [156] lonkue [*]

    Evuska007 — #154 vidis a tady ja nesouhlasim. Myslim, ze lidi byli vetsi svine drive. Hlavne ty moznosti, ktere jsou mladym lidem dnes k dispozici jsou nesrovnatelne. Kazdy je panem sveho osudu. A asi se stykam s jinymi lidmi, ale ja mam kolem sebe spoustu mladych, talentovanych, slusnych lidi, kteri maji ambice a konecne moznost si sve sny vyplnit. O tom by se nam drive ani nesnilo.

    1. na komentář reaguje Evuska007 — #158
    superkarma: 1 17.11.2010, 22:11:01
  20. [155] lonkue [*]

    Barbora10 — #151 hmm... z tveho komentare mam proste pocit, ze tak nejak nevis co chces. Mit deti je o odrikani. A taky je to svobodna volba. Co jsi vlastne cekala od toho, ze si poridis deti...? Ze se nic nezmeni...? Ze bude nadale zivot jeden velkej flam jako kdyz ti bylo 17 bydlela jsi u rodicu...? Co presne ti vadi na dnesni dobe...? Ze neni garantovana prace? Ze ti nikdo neslibi, ze se o tebe bude starat..? Sorry, ale nejak nechapu tve stiznosti...Sml80

    superkarma: 0 17.11.2010, 22:07:09
  21. [154] Evuska007 [*]

    Myslím, že každá doba má svá pozitiva i negativa. Hlavně není možné porovnávat to, co bylo před více než 20-ti lety a co je dnes. Doba se neustále vyvíjí a je přirozené, že jde pokrok dopředu. Když ale obojí srovnám pouze z pohledu svého a své rodiny - měla jsem velice krásné dětství, takové dnes děti už nemívají. Nebyly počítače a lítali jsme venku, více jsme mezi sebou jako děti komunikovali, dnes děti "dřepí" u PC nebo u telky a izolují se. Uměli jsme si hrát bez hraček, jen tak mezi sebou a v tom byla krása. Ale určitě byli mezi mými vrstevníky i děti zatracované právě kvůli politickému režimu a svým rodičům. Vím, že můj tatínek měl veliké problémy, ale já je nepocítila. Jak na tom byli dospělí se neodvažuji srovnávat, bylo mi 19, když byla sametová revoluce. Asi byla tenkrát jednodušší doba v tom, že všichni měli práci (pokud nebyli nežádoucí). Já se teď děsím toho, že budu již poněkolikáté za 21 let hledat novou práci, nejsem nejmladší, alespoň tak na mne pohlíží a nestydí se to i na rovinu říci - potřebujeme representativní typ a mladou krev, haha. Určitě na můj názor bude spousta protinázorů, ale tak to cítím já. Korupce byla, je a bude. Podvodníci byli, jsou a budou. Jen ta komunikace a to, že na sebe uměli být lidé milejší, tak to mi připadá, že to bylo, dnes je to jinak. Lidé se izolují, jsou zlí a nepřející, na dobráka narazíte výjimečně. Mně osobně se tahle doba nelíbí, vrátila bych to zpět a to POZOR - ne kvůli režimu, ale kvůli lidem, byli lepší, nemyslíte?

    1. na komentář reaguje lonkue — #156
    2. na komentář reaguje 38riki — #157
    superkarma: 1 17.11.2010, 22:04:24
  22. avatar
    [153] Vivian [*]

    Tak to je omezenost, ze které jde jednomu mráz po zádech... Sml23Sml68Sml15

    superkarma: 0 17.11.2010, 21:01:05
  23. avatar
    [152] denkas [*]

    38riki — #150 Vzdyť já si taky nestěžuju! Já se jen bojim budoucnosti!Sml80

    superkarma: 0 17.11.2010, 20:15:04
  24. avatar
    [151] Barbora10 [*]

    lonkue — #140 milá lonkue,možná to opradu zní hloupě a naivně,ale beru to ze svého pohledu.Nebyly jsme ani komunistický svině a přisluhovači, jak tu jiní píší,ale jako dítě jsem se opravdu něměla špatně.

    Jen jsem srovnala dobu dávno(zaplat pánbůh) minulou a dobu dnešní.A chtěla jsem tím jen říci, že jako dítě jsem se měla dobře a díky rodičům jsem nepoznala ,jak může být taky zle.A taky to, že jako rodiči dá hodně moc práce své děti nepřipravit o štastne dětství tím, že budu žehrat na ty"svině" nahoře a na dobu,ve které žiju. 

    1. na komentář reaguje lonkue — #155
    superkarma: 0 17.11.2010, 20:13:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [150] 38riki [*]

    lidicka — #149 Třeba já si nestěžujuSml58

    1. na komentář reaguje denkas — #152
    superkarma: 0 17.11.2010, 20:08:11
  2. [149] lidicka [*]

    denkas — #123 souhlasím s tebou, všichni zůstali, akorát změnili - tedy obrátili kabáty...Tím, že se tady navzájem osočujeme, nadáváme si za své příspěvky, hádáme se - jen  dokazujeme své arogantní chování, nedokážeme tolerovat opačné názory, "jedině ten můj" je nejsprávnější.Nadávat někomu jen proto, že má opačný názor, je hodně primitivní. Jinak nadává se na minulý režim, nadává se na současný režim - budeme vůbec někdy spokojeni?????

    1. na komentář reaguje 38riki — #150
    superkarma: 0 17.11.2010, 20:04:10
  3. [148] klarka66 [*]

    Můžu Vás ujistit, milá pisatelo příspěvku, že za minulého režimu by jste si nemohla vůbec takovou otevřenou debatu dovolit. A internet by určitě nebyl, ten by ohrožoval režim. Píšete, že se to dalo přežít... Asi jste nepatřila k těm, co byli režimu nepohodlní.

    superkarma: 1 17.11.2010, 19:41:02
  4. [147] Marchesa Casati [*]

    Čtenářka Jmaronczak by potřebovala jednosměrnou jízdenku do KLDR. Nebo intenzivní psychoterapii.

    Takovouhle pitomost dokáže vyplodit (1) závistivá svině, která nepřenese přes srdce, že najednou všichni nemají stejně (2) mladý komunista s lehkou mentální poruchou, který uvěřil řečem, že všecko bylo úžasné, zadarmo a tak (3) blbec, co si nepamatuje těch tisíc drobných životních radostí, jako třeba že si utíral svou líbeznou sedínku kdovíčím, protože prostě v obchodech nebyl toaletní papír, ubrousky nebo podobný materiál (4) komunista, kterému vadí, že nemá výhodičky plynoucí z rudé průkazky.

    Jediné, co je omluvitelné, je mentální retardace.

    superkarma: -1 17.11.2010, 19:26:40
  5. avatar
    [146] denkas [*]

    Barbora10 — #137 Proboha ,vždyť je demokracie! to nesmíš řikat svůj názor! jinak budeš -(142)Sml80

    superkarma: 0 17.11.2010, 18:54:23
  6. avatar
    [145] 38riki [*]

    OlgaMarie — #144 no to je mrzuté s tou třídníSml68 Pak to dopadá tak, jak jsem teď zhlédla televizní anketu z našeho města, kdy se mládeže platli, co jim říká datum 17. listopad. Katastrofa....a je mi z toho smutno.

    superkarma: 0 17.11.2010, 18:52:59
  7. avatar
    [144] OlgaMarie [*]

    38riki — #129 Václav Havel měl v pozici prezidenta dost omezené kompetence.  Havel to ustál alespoň tak, že zde nebylo Maďarsko 1956! Ale že ta tlustá čára za minulostí jasně neoddělila zlo od dobra, mně také vadí. A třídní mé vnučky je členka KSČM! Sml57

    1. na komentář reaguje 38riki — #145
    superkarma: 0 17.11.2010, 18:47:51
  8. [143] lonkue [*]

    Eva_Fl — #142 Sml67 uzavrela jsi to hezky....

    superkarma: 0 17.11.2010, 18:44:35
  9. avatar
    [142] Eva_CZ [*]

    Ja bych to uzavrela - pred rokem 89 se zilo lepe komunistickym svinim a jejich prisluhovacum a totalnim debilum, pro ktere svoboda neznamena ale vubec nic.

    1. na komentář reaguje lonkue — #143
    superkarma: 0 17.11.2010, 18:41:00
  10. avatar
    [141] nadenica [*]

    lonkue — #140vystihlas to naprosto přesně - naivně a hloupě....Sml59

    superkarma: 1 17.11.2010, 18:38:23
  11. [140] lonkue [*]

    Barbora10 — #137 Barunko, nezlob se, ale to co pises zni tak strasne naivne a hloupe. A co jsi cekala...? Mit deti je narocne. Musis se o ne starat, satit je, zivit je.... Mit deti je svobodne rozhodnuti. Nikdo te do toho nenuti. Vsichni, kdo dospeli a zalozili rodiny si neziji tak jako kdyz jim bylo 17....Sml28

    1. na komentář reaguje nadenica — #141
    2. na komentář reaguje Barbora10 — #151
    superkarma: 3 17.11.2010, 18:33:45
  12. avatar
    [139] 38riki [*]

    Barbora10 — #137 No jo...když spousta lidí by stále chtěla jen socialisticky pracovat a kapitalisticky vydělávat, tak je to těžkéSml68

    Je hloupé srovnávat život před revolucí v 17ti a nyní. To není žádné měřítko. Holt každý žije tak, jak si zařídí..jinak řečeno...každý sám strůjcem svého štěstíSml58

    superkarma: 2 17.11.2010, 18:29:46
  13. avatar
    [138] nadenica [*]

    Barbora10 — #137ono je to asi tím, že se musíš spoléhat sama na sebe!!! Tehdy jsi neměla starosti, rodiče se postarali, nyní máš děti - rodinu (jako skoro každý tady( a musí se ohánět. Nebo myslíš, že někde lítají holubi do pusinky????

    Sml58

    superkarma: 2 17.11.2010, 18:29:21
  14. avatar
    [137] Barbora10 [*]

    také jsem jako mladá cinkala klíčema na místním náměstí a myslela si, že bude líp.Ale spletla jsem se.

    V době revoluce mi bylo 17 a myslela jsem si, že mi patří svět. Až po několika letech, jsem zjistila a říkám to otevřeně, nic mi v době komunismu nechybělo.Byla jsemmladá, vše co jsem chtěla jsem měla, chodila jsem kam jsem chtěla a nikdo mi nnic nezakazoval. Ted jsem mamina dvou dětí a mám se co otáčet, abychom je uživili,ošatily apod. a stát?? Musím se co ohánět, abych splnila alespon něco z toho, co moje děti chtějí a hlavně potřebují.

    Zkrátka, před listopadem jsem neměla žádné starosti a nyní jich mám tolik, že nevím co dřív.

    1. na komentář reaguje nadenica — #138
    2. na komentář reaguje 38riki — #139
    3. na komentář reaguje lonkue — #140
    4. na komentář reaguje denkas — #146
    5. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #160
    6. na komentář reaguje OlgaMarie — #161
    superkarma: 0 17.11.2010, 18:22:07
  15. avatar
    [136] Gloria [*]

    Eva_Fl — #127 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 1 17.11.2010, 17:19:10
  16. avatar
    [135] 38riki [*]

    knihovna — #132 jasně, že myslím EvuSml16Sml67 Měla jsem na mysli reakci, né článekSml16

    superkarma: 0 17.11.2010, 16:35:55
  17. avatar
    [134] Pimpa D [*]

    Eva_Fl — #127 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 17.11.2010, 15:39:26
  18. avatar
    [133] Pimpa D [*]

    knihovna — #132 Ani já. Kdyby to nebylo k pláči, tak bych se chechtala, až bych se za měch popadala.Sml52 Tím článkem riki myslí spíš Evu - 127.

    superkarma: 0 17.11.2010, 15:38:55
  19. [132] knihovna [*]

    Hezký článek????Sml23 Paní chce žít v totalitě? Příslib dali jen straníkovi! Nesouhlasím!!!

    1. na komentář reaguje Pimpa D — #133
    2. na komentář reaguje 38riki — #135
    superkarma: 0 17.11.2010, 15:11:59
  20. avatar
    [131] denkas [*]

    38riki — #130 dík! Myslím,že se můžem chápat i když máme různý názor ,nebo spíš různý vzpomínky. Není třeba se osočovat.Sml80

    superkarma: 0 17.11.2010, 14:06:03
  21. avatar
    [130] 38riki [*]

    denkas — #128 já ti rozumím.

    1. na komentář reaguje denkas — #131
    superkarma: 0 17.11.2010, 14:00:57
  22. avatar
    [129] 38riki [*]

    Eva_Fl — #127 to je jedna z mála věcí, které Havlovi vyčítám. Že nepostavil komunisty mimo zákon.

    Jinak hezký článek a pravdivý.Sml67

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #144
    superkarma: 0 17.11.2010, 13:58:41
  23. avatar
    [128] denkas [*]

    38riki — #125 Víš ,já tě chápu ,že když vám ublížili ,že to bereš jinak. Ale já jsem vážně tou dobou prošla beze šrámu. Žila jsem do roku 1978 v Praze a pak na vesnici. a ať vzpomínám ,jak vzpomínám ,tak si nepamatuju prázdnou sámošku! Opravdu né! O politiku sem se nikdy nezajímala ,ale ani sem komunistům netleskala. Prostě sem si žila jen svůj rodinnej život. Chodila do práce ,starala se o děti,.. Ale zas můj manžel byl celkem rebel ,taky sem tu psala ,že sme nešli k volbám a praporky sme dávali jen český-a to sme bydleli naproti rozhlasu!Sml80

    1. na komentář reaguje 38riki — #130
    superkarma: 0 17.11.2010, 13:57:55
  24. avatar
    [127] Eva_CZ [*]

    Ano, ale to sluvko se pise s T na konci. Holt. VZDYCKY se mi bude chtit zvracet z tuposti. Vzdycky se mi bude chtit zvracet z lidi, kteri navzdory tomu, ze jsme zili v nesvobodne zemi, pravidla nam diktoval SSSR a my si nemohli svobodne ani uprdnout, budou hlasat, ze ten rezim vlastne nebyl tak spatnej a ze ON se mel dobre. Jak dobre se meli politicti veznove a jejich rodiny? Jak dobre se mely rodiny pozustalych? Tech, ktere ty komunisticky svine zlikvidovaly?

    Jak se muze mit nekdo dobre v kleci? Hodnoty v hajzlu... Priority v prdeli. Co je pro tebe v zivote vubec dulezite? 

    A soucasna situace v Cesku? Otresna, ja vim, ze jo. Ale zacit musi kazdej sam u sebe. Kdybyste nevolili levici, nemusela by se pravice s levici paktovat. Ze jsou nalezli komousi ve vsech stranach? Tak je nevolte! Ta strana mela byt postavena mimo zakon jako kazda jina zlocinecka organizace a jeji clenove meli viset. Za vsechno.

    1. na komentář reaguje 38riki — #129
    2. na komentář reaguje Pimpa D — #134
    3. na komentář reaguje Gloria — #136
    superkarma: 4 17.11.2010, 13:54:22
  25. avatar
    [126] 38riki [*]

    Pimpa D — #124 Milan?Sml52

    superkarma: 0 17.11.2010, 13:50:06
  26. avatar
    [125] 38riki [*]

    denkas — #118 a kde jsi žila, můžu-li vědět, žes nezažila prázdné sámošky? To já je teda rozhodně zažila. A nejen sámošky. Nikdy se nebudu stydět za to, jak moc opovrhuji bývalým režimem. Mně a mé rodině ublížil celkem hodně, až se z toho mnohým zvedá žaludek ještě teď. Moji rodiče, oba důchodci, si navzdory všem škarohlídům naopak libují, že tak dobře, jak se mají teď , i když to žádné vyskakování není, se v minulosti nikdy neměli. Nestěžuju si ani já.

    1. na komentář reaguje denkas — #128
    superkarma: 2 17.11.2010, 13:49:49
  27. avatar
    [124] Pimpa D [*]

    OlgaMarie — #110 Sml52Sml59Sml67

    1. na komentář reaguje 38riki — #126
    superkarma: 0 17.11.2010, 13:49:18
  28. avatar
    [123] denkas [*]

    lidicka — #120 Ale víš ,co je zajímavý,že tenkrát bylo dost aktivních komunistů!a kde ty teď jsou? Myslím ,ty řadový! Nejsou to ty ,kteří nejvíc křičej teď proti?!Sml59A jinak vím ,jak to bylo u nás na vesnici! Všichni komunisti zůstali u koryta!  a my obyčejní lidi se tu hádáme o ničem!Sml80Pro nic a za  nic!Sml16

    1. na komentář reaguje lidicka — #149
    superkarma: 0 17.11.2010, 13:47:30
  29. avatar
    [122] Pimpa D [*]

    lidicka — #119 Tak v tom případě holt , nikoli hold...Sml58

    superkarma: 0 17.11.2010, 13:45:12
  30. avatar
    [121] enka1 [*]

    lidicka — #119 Sml16Já ti ho  samozřejmě přeju, taky jsem ho napůl měla (co se týče studia) a souhlasím i s tím, že každý má právo na svůj názor, kde bychom to byli kdyby ne a právě teď už je to víc možnéSml80.

    K tomu holdSml16:ve smyslu o kterým píšeš se víc hodí -holt - , vrtalo mi to dlouho hlavou už dřív z příspěvků i na rok zpátky a gůglila jsem si to,názorů je hodně, tak to, prosím, neber osobně. Jen mě to zajímá.

    superkarma: 0 17.11.2010, 13:45:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme