Zdraví

Prázdniny u moře? Sportujte na pláži!

Pro někoho dovolená znamená válení se na lehátku a užívání si all inclusive na 100 %, jiný nevydrží bez aktivit ani chvíli. Takže, pokud je tohle i váš případ, máme pro vás tipy na letní plážové sportování.

Vyrazit k moři není důvodem pověsit sport na hřebík. Změna prostředí, azurko, vysoké teploty od rána do večera, jiná strava a příroda, to všechno vám hraje do karet, a tak zapomeňte na vaše oblíbené lekce v tělocvičně a hurá na pláž!

Krok za krokem

Chůze je tím nejpřirozenějším pohybem, který můžete svému tělu dopřát. A tak využijte písčitého povrchu, zujte si boty a choďte. Takzvané bosování nebo chůze na boso je nesmírně zdravá – stimuluje reflexní body na plosce nohy, zároveň také řadu tělesných orgánů, bez bot také procvičujete svaly nožní klenby (čímž předcházíte plochým nohám), posilujete svaly lýtek a mnoho dalšího.

pláž

Plážový volejbal

„Beach“ je oblíbená aktivita nejen u moře, takže pokud jste příznivcem tohoto kolektivního sportu a máte parťáka alespoň na pinkání, se kterým nebudete ohrožovat zbytek plážových povalečů, máte o zábavu postaráno. Vezměte balón a hurá na to. Zapotíte se raz dva, spálíte velké množství kalorií, protáhnete nejen nohy, ale i ruce a potrénujete svou pozornost.

pláž

„Od té doby, co hraji plážový volejbal, tak jsem neuvěřitelně fit! Výrazně se mi pravidelnými tréninky zpevnila a zformovala postava, posílila jsem ruce a ramena. Ale pozor na prudké výpady a poranění achillovek,“ říká volejbalistka Petra Malá.

Cvičení ve vodě

K tomu, abyste se trochu a nenápadně protáhly a zaposilovaly ve vodě, žádného instruktora nepotřebujete. Doplavejte si k bójce, tam, kde už nedosáhnete na dno a pusťte se do toho: zavěste nohy za lano a posilujte břicho pomocí sedů lehů, přitahujte se a odtahujte od bójky, kmitejte rychle ve vodě nohama...Takové cvičení opakujte klidně třikrát denně, uvidíte, že se po dovolené vrátíte ve zcela nové formě.

pláž

„Vodní aerobic je skvělý jak v moři, tak i v bazénu. Moje klientky si tento druh cvičení opravdu oblíbily. Cvičte, poskakujte, dělejte výpady, dřepy nebo sedy lehy. Podstatné však je, abyste ve vodě nikdy neprochladla,“ dodává trenérka Anna ze studia Endorfín.

 

Pitný režim je důležitý pro vás i vaše děti a to nejden na dovolené.

„Všímám si rodičů, kteří chtějí své děti stravovat zdravě, ale ze strachu z cukru a konzervantů nedávají svým dětem džusy a pyré. Vždy říkám, že to není správný přístup. Podle právní úpravy je do 100% džusů zakázané přidávat barviva, umělá ochucovadla nebo sladidla. Podobné je to u 100% pyré - neobsahují konzervační látky, cukr, sirup nebo jakékoliv jiné umělé přísady, ale jsou plné vitaminů a stopových prvků. Dát si džus nebo pyré s různými kombinovanými příchutěmi může být jednoduchý a efektivní způsob, jak dětský jídelníček přirozeně doplnit cennými složkami z ovoce a zeleniny,“ komentuje RNDr. Pavel Suchánek.

Mohlo by vás zajímat:

   
04.07.2017 - Cvičení - autor: Marie Cicvárek Fléglová

Komentáře:

  1. [1] MARIE MATEJKOVA [*]

    Bohužel,moře letos nebudeSml80

    superkarma: 0 04.07.2017, 09:46:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme