Bulvár

Pravým kožichům možná odzvoní


V europarlamentu začali vymýšlet, jak skončit s vybíjením zvířat kvůli kožichům. První z norem, která přišla na přetřes, je zákaz obchodu s tuleními výrobky v EU. Ač se to nezdá, toto evropské omezení by citelně zasáhlo komerční lov i v Kanadě. Hlasovat a pravděpodobně schválit by to měli europoslanci už v dubnu. Podle dostupných informací jde o první ze série podobných usnesení, která rozhodně nepřivítají milovníci kožichů.

Na pranýři Spearsová i Armani

Nejznámější organizace bojující za práva zvířat PETA už proslula tím, že se pouští do celebrit, které s oblečení ze stažených zvířat problém nemají. A za to se na její pranýř dostaly už sestry Mary a Kate Olsenovy, Heidi Klumová, Britney Spearsová či Lindsay Lohanová. Nedávno předseda PETA napsal dopis Katie a Tomovi Cruisovým. V něm je odrazuje od toho, aby svou dvouletou dcerku šatili do kožešinových kousků vyhlášeného návrháře Armaniho.

Šéf PETA Dan Mathews je upozornil, že známý designér totiž používá ke své práci králičí kožichy. A to přitom módní návrhář už dříve uvedl, že ho PETA přesvědčila, aby se ve svých kolekcích kožešinám vyhnul. „Nejen že Armani porušil svůj slib, ještě k tomu teď manipuluje děti, aby nosily oblečení ze stažených králíků,“ psal Mathews ve své výzvě Cruisovým.

Tedy paní Paroubková...
Čeští ochránci zvířat se opřeli například od manželky šéfa ČSSD Jiřího Paroubka Petry. Ta byla totiž novináři vyfotografována v superdrahém liščím kožichu. „Za výrobou kožešin se skrývá jen bolest a utrpení zvířat,“ řekl tehdy aktivista sdružení Svoboda zvířat Tomáš Popp. „A je nepochopitelné, že po nich dnes ještě někdo touží.“

Foto: Aha!

Tuleňů musí být zabito co nejvíce a co nejrychleji

Komerční lov tuleňů probíhá na rozsáhlém území ve velmi krátkém čase. To znamená, že aby lovci na této aktivitě dostatečně vydělali, musí v co nejkratším čase zabít co nejvíce zvířat. Pravidlem lovu se tak stává rychlost, nikoliv humánnost. Pozorovatelé byli svědky mnoha krutostí – vláčením ještě živých tuleňů, zavěšených na ostrých hácích po ledu, počínaje a stahováním zraněných, ale ne zcela mrtvých tuleňů zaživa z kůže konče. I přes velký stupeň krutosti nebývají tyto nezákonné aktivity většinou potrestány.

Kanadská vláda stanovovala v posledních 10 letech kvóty pro lov tuleňů několikanásobně vyšší, než vědci považují za únosné pro zachování druhu tuleně grónského. Lovci tuleňů navíc překračovali povolené kvóty a zabíjeli až o 20 000 zvířat více, než bylo dovoleno v jednom roce. Vědci varují, že pokud se počty zabíjených zvířat nezmenší, bude populace tuleně grónského zbytečně ohrožena vyhynutím. Vláda poskytla tomuto průmyslu mezi lety 1995 až 2000 přímé dotace ve výši 20 milionů dolarů včetně přímé finanční podpory lovců.

Podle nedávných průzkumů většina evropské veřejnosti opravdu s lovem tuleňů nesouhlasí. Dokonce ani většina Kanaďanů ne.

spotrebitele.info

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raději nahá než v kožichu!
Zleva modelka a herečka Natasja Vermeerová, herečka Pamela Andersonová, herečka Eva Mendesová.

Návrhář Petr Lakron kožichy může
Jeden z předních českých návrhářů Petr Lakron nemá s kožichy problém. Už do nich oblékl kdejakou modelku, například Hanu Mašlíkovou. Požádali jsme jej, aby se vyjádřil ke krokům europoslanců, názorům některých celebrit či aktivistů. Odmítl. „Nezlobte se, je to příliš kontroverzní téma, nechci se k tomu vyjadřovat,“ řekl doslova.

Video: Drastická praxe na kožešinových farmách
(Upozorňujeme, že záznam obsahuje drastické záběry)
…Situace, které jsou na videu zachyceny, nejsou zcela běžnou praxí kožešinových farem, ale jak dokazují natočené záběry, může k nim docházet. K nedodržování zákona a svévolnému týrání zvířat může dojít kdekoli. Mnohem větší problém představuje skutečnost, že se u nás prodávané kožešiny „vyrábějí“ často v zemích, jejichž úroveň ochrany zvířat je nesrovnatelně horší než naše a kde se zachází se zvířaty způsobem, který by byl pro většinu z nás naprosto nepředstavitelný.

ochranazvirat.cz

Pravé kožichy ano, nebo ne?

   
03.03.2009 - Společnost - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [57] Meander [*]

    kareta: Myslíš, že odhlásí televizi?

    superkarma: 0 05.03.2009, 10:02:25
  2. avatar
    [56] kareta [*]

    Alka1: nenech si vymýt mozek.

    superkarma: 0 04.03.2009, 07:36:16
  3. avatar
    [55] Ťapina [*]

    Alka1: Vím. Byla jsem na hraničním přejezdu, kde se překládají a vypadali tam spokojeně. Cílem přepravy je, aby dojeli v pořádku na místo určení, ne?

    superkarma: 0 03.03.2009, 21:48:12
  4. avatar
    [54] Alka1 [*]

    Ťapina: To, že se zvířata převáží do jiných zemí je skutečnost (např. koně z Polska do Itálie) http://www.ochranazvirat.cz/16/czech/clanek/preprava-zvirat-/

    superkarma: 0 03.03.2009, 20:51:01
  5. avatar
    [53] Ťapina [*]

    Alka1: A ty stránky No nic. Boží tvorové se mezi sebou zabíjejí, a ne vždycky tak šetrně, jako to dělá člověk. Tihleti jakožeochránci se s tím budou muset smířit.

    superkarma: 0 03.03.2009, 20:40:31
  6. avatar
    [52] Ťapina [*]

    Alka1: To se docela prodraží, takhle převážet zvíře, ne? Ono dostat 5000,- za maso a zaplatit 5000,- za kafilerii je rozdíl 10 000,- Fakt si myslíš, že to někdo může zbůhdarma házet z okna jen proto, že mu přijde zábavné převážet zvíře v blbých podmínkách?

    superkarma: 0 03.03.2009, 20:36:23
  7. avatar
    [51] Alka1 [*]

    Pro ty, které to zajímá... http://www.goveg.cz/otevrioci/index.jsp

    superkarma: 0 03.03.2009, 20:35:43
  8. avatar
    [50] Alka1 [*]

    Juana: Proč nesmysl, je to stejné přinejmenším v OTŘESNÉM způsobu zacházení a zabíjení. A hospodářská zvířata (mezi nimi i koně) trpí o to více, že jsou převáženi často na velké vzdálenosti a mnozí se "díky" podmínkám po cestě ani cíle nedožijí.

    superkarma: 0 03.03.2009, 20:30:45
  9. avatar
    [49] Juana [*]

    Ťapina to myslím řekla naprosto přesně - míchat dohromady umlácení tuleních mláďat a využívání hospodářských zvířat je prostě nesmysl. Navíc nevím, proč bych si měla pouštět nějaký hnusný video, když jsem to už párkrát viděla v televizi a opravdu se mi to hodně nelíbí.

    superkarma: 0 03.03.2009, 18:44:04
  10. avatar
    [48] Juana [*]

    carrom: milá carrom, paradoxní je, že já žádný militantní masožrout nejsem, byť maso občas jím, ale rozhodně se jím nepřecpávám....

    superkarma: 0 03.03.2009, 18:40:26
  11. avatar
    [47] jiti [*]

    Mě přijdou kožichy jako to nejkýčovitější oblečení . Stráášně se mi nelíbí.

    superkarma: 0 03.03.2009, 16:58:17
  12. avatar
    [46] Solei [*]

    pěstujou se kytky

    superkarma: 0 03.03.2009, 13:44:40
  13. avatar
    [45] catcat [*]

    Ťapina: máš naprostou pravdu, ekoteroristi podobného ražení zmastí dohromady páté přes deváté

    superkarma: 0 03.03.2009, 13:22:52
  14. avatar
    [44] vladka006 [*]

    a zabijou rychle a důstojně, ne s nima třískat o zem.

    superkarma: 0 03.03.2009, 12:08:18
  15. avatar
    [43] vladka006 [*]

    V tom videu tuleni nejsou, nebo až na konci, neměla jsem sílu to dokoukat. Nic proti zvířatům pěstovaným na kožešinu, ale ať je nejdřív zabijou a ne je stahovat z kůže za živa.

    superkarma: 0 03.03.2009, 12:07:28
  16. avatar
    [42] Ťapina [*]

    Alka1: Protože kdyby organizace typu PETA nebrojily bezmyšlenkovitě i proti kožichům z jatečných zvířat, stály by jejich myšlenky za povšimutí. Takhle znevažujou svoji vlastní práci a tím prokazujou medvědí službu i těm tuleňům. A TO mě nadzvedává Víc zvířatům škodí, než pomáhají, paka.

    superkarma: 0 03.03.2009, 12:04:02
  17. avatar
    [41] ToraToraTora [*]

    Alka1: Videa se zabíjením tuleních mláďat jsou profláknutá a většina z těch, co jsou již po obědě, si to nepustila

    superkarma: 0 03.03.2009, 12:03:44
  18. avatar
    [40] Alka1 [*]

    Juana: To je smutné, že většinu nadzvihla jen kritika králičích kožichů a nikoho se zjevně nedotklo video nebo popis zabíjení tuleňů (nebo mu to nestálo ani za zmínku).

    superkarma: 0 03.03.2009, 12:01:32
  19. avatar
    [39] vladka006 [*]

    fůj, ale to video je hnusný , kde k těmhle záběrům přišli?

    superkarma: 0 03.03.2009, 12:00:41
  20. avatar
    [38] Ťapina [*]

    carrom: Krávy, prasata, slepice a domácí králíci nebudou, když se nebudou chovat na maso, to je prostě fakt. A pro psy a kočky budeme asi dělat krmivo výhradně ze zvěřiny, takže za pár let nebude taky.

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:58:02
  21. avatar
    [37] kareta [*]

    Ťapina: OPOVAŽ SE

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:57:47
  22. avatar
    [36] carrom [*]

    Juana: á, agresivní výpady masožroutů, na to jsem čekala Navážela jsem se snad do tvých názorů? Vadím ti?

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:56:54
  23. avatar
    [35] Ťapina [*]

    kareta: Vida, a hned je komu posílat ty kvanta stažených lišek z celého světa

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:55:33
  24. avatar
    [34] carrom [*]

    kareta: dopravou se sice znečišťuje prostředí, ale zas nemám auto a třídím odpad, čímž to považuju za srovnaný (ne, nebudu přepočítávat emise při dopravě sóji na moje tofu ). A předpokládám, že kvůli tomu, aby se mi tofu dostalo na talíř, neumlátili nikoho tyčema

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:54:44
  25. avatar
    [33] Juana [*]

    carrom: tady někdo obhajoval mlácení tuleňů? Nějak jsem si toho nevšimla. Nás nadzvihla ta kritika králičího kožichu, jestli jsi to nepochopila. Zjevně ne, asi ti chybí občasný přísun živočišných bílkovin, prý se bez nich blbne.

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:51:24
  26. avatar
    [32] kareta [*]

    carrom: doufám, že si tam dáš jen jídlo z našich přírodních zdrojů- zelí- brambor- hrách- fazole Ne aby tě napadlo jíst tofu, rejži, soju

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:49:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] carrom [*]

    Kristepane, to jsou zas argumenty.. Prej když se nebudou chovat zvířata na maso a kožichy, tak vůbec nebudou Stejně jako nejsou veverky, antilopy, žirafy, ptakopyskové a podobná neužitečná havěť A kdyby Číňani nejdeli kočky, tak žádný kočky nejsou, že jo.. Všichni tady prohlašujou, že králíka snědí a pak si ho oblečou, ale tuleňátko taky? Zdůrazňovat, že na Sibiři by bez kožichů lidi mrzli, to je taky trochu mimo mísu, s našima zimama..
    No nic, jdu radši na oběd (do vegetariánský restaurace )

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:47:22
  2. avatar
    [30] kareta [*]

    http://svetmyslivosti.silvarium.cz/content/view/1403/125/

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:41:13
  3. avatar
    [29] kareta [*]

    Ťapina: jsi si jistá, že nikdo nejí lišky?

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:39:47
  4. avatar
    [28] Ťapina [*]

    mysak: Ze kterého zvířete se spotřebovává JEN maso a nic jiného? A kdo si pochutná na zbytku z lišky? To se nemůže dát ani do konzerv pro psy.

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:31:56
  5. avatar
    [27] mysak [*]

    Když se může chovat zvíře na maso, proč by se nemohlo i jen na kožich? To mi nějak uniká. Prostě z každého zvířete se nespotřebuje všechno. Ostatně on si na tom zbytku vždycky nakonec někdo pochutná.

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:29:20
  6. avatar
    [26] gerda [*]

    Juana: oni třeba nevědí, že králičí maso je k jídlu.

    superkarma: 0 03.03.2009, 11:14:26
  7. avatar
    [25] ToraToraTora [*]

    KatherineDickinson: Máš pravdu. Zvířata, která zabíjíme pro maso, tak zabít tak, aby netrpěla a pak je maximálně zužitkovat

    superkarma: 0 03.03.2009, 10:59:32
  8. avatar
    [24] Juana [*]

    Kurnik takže když se králík sežere, tak je to v pořádku, ale nedejbože, když se využije i jeho kožešina. Není to trochu hodně pokrytecký? Nebo jsou všichni tihleti militantní ochránci chlupáčů i vegetariáni?

    superkarma: 0 03.03.2009, 10:39:07
  9. avatar
    [23] man-mimo [*]

    gerda: (14.) silně pochybuju, že třeba zrovna ty tuleně jezdí lovit Pygmejové

    superkarma: 0 03.03.2009, 10:02:31
  10. avatar
    [22] Kelly [*]

    Tak to vadí už i králičí kožka? Buď jim prdlo v hlavě nebo už neví, jak na sebe upozornit. Kdyby raději všichni soustředili své síly proti vybíjení velryb.

    superkarma: 0 03.03.2009, 09:57:07
  11. avatar
    [21] KatherineDickinson [*]

    taky mi vadí zabíjení zvířat zbytečně - myslím tím kožichy ze zvířat, která se nejí.. ale vyhodit kožešinu nebo kožku ze zvířete, které stejne "zdechne" na jatkách? blbost! plýtvání!

    superkarma: 0 03.03.2009, 09:41:40
  12. avatar
    [20] Ťapina [*]

    Lotka: Jako že tulenní? Podle vzoru slonní?

    superkarma: 0 03.03.2009, 09:24:55
  13. avatar
    [19] Ťapina [*]

    Ten plakát proti králičím kožichům je úchylnej. Maso jo a kožichy ne?

    superkarma: 0 03.03.2009, 09:22:50
  14. avatar
    [18] gerda [*]

    Meander: nutrii už koupit jako maso nedostaneš, docela mě to mrzí, protože měla dobré maso, něco mezi kuřetem a králíkem, jen se musela dobře upravit a naprosto zbavit posledních stop tuku.

    superkarma: 0 03.03.2009, 09:07:59
  15. avatar
    [17] gerda [*]

    kareta: norek se nejí, to je ten rozdíl.

    superkarma: 0 03.03.2009, 09:07:08
  16. avatar
    [16] Meander [*]

    OlgaMarie: Jo, jedla. Sousedé je chovali, levně prodávali a mně to časem už docela lezlo krkem.

    superkarma: 0 03.03.2009, 08:50:15
  17. avatar
    [15] OlgaMarie [*]

    Meander: Jedlas někdy nutrii? Je to ňamka. Chovají se také na farmách a maso je extra dietní. Na nutrii je podstatně víc masa než na králíkovi.

    superkarma: 0 03.03.2009, 08:40:51
  18. avatar
    [14] gerda [*]

    A já si myslila, že už jsou kožichy z módy dávno nechápu touhu producírovat se v něčem, kvůli čemu muselo umřít zvíře. Nemluvím o králičině, protože králíci se pěstují na maso a to zas by mi přišlo jako plýtvání kožku zahazovat. Nebo na severu, kde jsou kožišiny životně nutné k přežití tamních lidí - ti si ale asi naloví jenom tolik, kolik spotřebují pro sebe, ne na kšef

    superkarma: 0 03.03.2009, 08:37:51
  19. [13] Čírina [*]

    Jo, a milí ochránci zvířat (teď myslím i vegetariány a podobné jiné) si neuvědomují, že pokud lidé nebudou dotyčná zvířata k ničemu potřebovat, tak je nebudou ani chovat, stávající chovy nechají vybít, a žádní králící či prasasta prostě nebudou. Takže - ochranou k vyhynutí druhu?

    superkarma: 0 03.03.2009, 07:49:41
  20. avatar
    [12] kareta [*]

    Čírina: to je přece fuk, králík nebo norek, oba jsou v kleci, oba zabijeme a spotřebujeme. A norek je lepší

    superkarma: 0 03.03.2009, 07:49:36
  21. avatar
    [11] kareta [*]


    Kožichy ano, ochránce zakázat. Nebo poslat dělat osvětu do Ruska.

    superkarma: 0 03.03.2009, 07:48:27
  22. [10] Čírina [*]

    Tak tohle mě štve. Když už zvíře chovám pro maso apod, tak je přece neekonomické a vrcholně nesmyslné nevyužívat z něj i kůži - ovšem,pokud je pan Mathews žid nebo mu králičí guláš nechutná, má na věc jiný názor. Jak znám naší milou EU, tak zakáže i vesničanům, aby chovali králíky, protože by z nich mohl být nedejbože i kožich.
    Chování šelem v klecích či lov jen pro kožešiny je samozřejmě eklhaft.

    superkarma: 0 03.03.2009, 07:46:24
  23. avatar
    [9] Lotka [*]

    Tulení od slova tulit nebo tuleň? Chybí mi tam n

    superkarma: 0 03.03.2009, 07:07:42
  24. avatar
    [8] peetrax [*]

    Léthé: slepičí kabát...

    superkarma: 0 03.03.2009, 00:47:27
  25. avatar
    [7] Léthé [*]

    No, jelikož z krůty, nebo ze slepice by ten kabátek nebyl až tak šik, neopovrhovala bych králíkem, nebo liškou .

    superkarma: 0 03.03.2009, 00:37:45
  26. avatar
    [6] Meander [*]

    Jako souhlasím, že chovat na kožešinu zvířata, která nejdou sníst, je opovrženíhodné, ale jinak? Kde je problém?

    superkarma: 0 03.03.2009, 00:30:00
  27. avatar
    [5] Suzanne [*]

    Přesně tak - když už žeru králíka, tak můžu využít i kožku. Jsem přesvědčená, že spousta těchhle křiklounů nosí jenom kožený boty, protože se jim v bakelitu paří nohy.

    superkarma: 0 03.03.2009, 00:28:27
  28. avatar
    [4] mysak [*]

    Hlavně aby se ještě neobjevil nějaký šílený ochránce rostlin, to by tak scházelo.

    superkarma: 0 03.03.2009, 00:27:36
  29. avatar
    [3] Meander [*]

    Zrovna mi na Aukru vyfoukli takový pěkný králičí kožíšek.

    superkarma: 0 03.03.2009, 00:25:22
  30. [1] gentiana [*]

    PETA je smečka magorů.

    superkarma: 0 03.03.2009, 00:18:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme