Bulvár

Pravý muž musí být nevěrný!

Evropská morálka nás učí, že žena má být věrná svému muži a muž své ženě. Pravda, mužům bývala nevěra obvykle odpouštěna snáz než ženám. Ale aby byla nejen tolerována, ale přímo požadována? Kdo to kdy slyšel? A přece tomu tak v jedné epoše evropských dějin bylo.

První trubadúr
Vévoda Guillaume neboli Vilém IX. z Akvitánie byl současníkem filosofa Abélarda, kterého pro lásku ke krásné Heloise vykleštili. Jeho osud však nebyl zdaleka tak chmurný. Prohlašoval, že každý statečný muž musí toužit po všech ženách, a tato svá slova rád uváděl ve skutek. Když se po dlouhém váhání vypravil na křížovou výpravu do Svaté země, provázelo ho celé hejno kurtizán a podle historika Geoffroye de Vigeois přispěly nezřízené sexuální radovánky tohoto muže k neúspěchu výpravy. Guillaume samozřejmě nebyl prvním vášnivým milovníkem, ale je považován za prvního, který svou touhu promítl do trubadúrských písní, z nichž se nám naneštěstí zachovaly jen zlomky.

Dvorská láska
Guillaume brzy nalezl následovníky nejen ve svém milostném životě, ale především ve formě jeho vyjádření. Mezi nejslavnější patřili melancholik Jaufré Rudel a bouřlivák Bernart de Vantadour. Tito trubadúři, severněji nazývaní též minnesängeři, položili základy kultuře dvorské poezie a lásky. Pravý ctný rytíř si od té doby musel zvolit dámu svého srdce a usilovat o její přízeň v nejrůznějších kláních. To, jestli byl ženatý, nebylo podstatné. Milovat vlastní ženu bylo považováno za zastaralé. Vyvolená dáma samozřejmě měla rytíři projevovat svou náklonnost - udělit mu v zástavu pentli či závoj, pečovat o něj, když byl zraněn - mohla ho ovšem také odmítnout, nepřipadal-li jí dostatečně statečný a ušlechtilý.

Patronka tajné lásky
Tato dvorská láska jen málokdy zůstávala čistě platonickou - rytíři a trubadúři usilovali o to dobýt nejen srdce svých vyvolených dam. Dokonce dámám byla v této době jistá sexuální volnost tolerována - samozřejmě těm výše postaveným. Vše muselo být diskrétní a patřičně zaobaleno do slov o lásce. Patronkami těchto mileneckých záletů se přitom stávaly nejrůznější světice, mezi nimiž vedoucí postavení zaujímala Matka Boží. Čas od času se sice vyskytli i moralisté, kteří tyto volné mravy kritizovali, ale vzhledem k tomu, že dvorská zábava kvetla i mezi vysokým klérem, bývali málokdy vyslyšeni.

Imaginární dáma
V pozdním středověku se rytířství začalo stávat výnosným řemeslem. Leckterý potulný rytíř už v kláních neusiloval o to, získat si lásku a posléze i tělo ctné panny, stačilo mu, když obdržel příslušnou finanční odměnu. Za tu si mohl snáze a rychleji koupit přízeň kdejaké pohledné děvečky, která byla méně upejpavá. Ale protože rytíř musel mít dámu svého srdce, stalo se zvykem bojovat pro imaginární krásku. Jacques de Lalaing, který patřil k přeborníkům mezi potulnými rytíři, nechal na ostrově Saone vybudovat pavilon, v němž stálo socha plačící neznámé dámy. Jí mohli sloužit všichni ti, kteří se nechtěli obtěžovat s dámami skutečnými.

Zvykem této doby bylo také zakládat nejrůznější rytířské řády, které měly bránit čest a půvab žen. Se ženami samými obvykle neměly nic společného - byly to spíše jakési mužské kluby, v nichž muži oslavovali své milostné úspěchy. Svou vyumělkovaností ovšem byly předzvěstí úpadku doby, v níž nevěra byla otázkou cti a tajné milostné pletky probíhaly pod patronací Panny Marie.

Myslíte si, že je nevěra špatná? Nebo že je přirozená? Má být nevěra tolerována? Jenom mužům nebo i ženám? Tolerovala byste Vy nevěru? Byla jste někdy nevěrná? Chtěla byste žít v době trubadúrů jako vysoce postavená šlechtična?

   
10.05.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [387] gerda [*]

    co je to za datum - 10.5.?! Sedím v nějakém stroji času, či co?

    superkarma: 0 06.09.2007, 09:44:21
  2. [386] boon [*]

    Myslím si že je špatná
    tolerovatzáleží na situaci
    já bych ji jen těško tolerovala už jsem zažila a není to nic příjemného
    já jsem věrná
    nevím

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:51:24
  3. [384] a.... [*]

    tesino: Že ty dodnes pláčeš kvůli tomu, že tě kamarádky ve třetí třídě nevzaly mezi sebe???

    superkarma: 0 12.05.2007, 17:17:41
  4. avatar
    [382] rek11 [*]

    a....: a nene! nejerotičtější je chytit babu za zadek poplácat a říct mamino pojď na to Bohužel je spousta mužů,kteří si to skutečně myslí

    superkarma: 0 12.05.2007, 15:13:32
  5. [381] a.... [*]

    Vivian: to teda!!! To skutečně miluju, argumentaci, že věrnost vyžaduje vlastně jen zamindrákovaná chudinka a opravdová osobnost je nad něco takového velkoryse povznesena Agumentace" pojď na mě". Někteří muži jsou opravdu mistři ve vymývání mozků.

    superkarma: 0 12.05.2007, 14:53:39
  6. avatar
    [380] Vivian [*]

    Ježíši, to jsou zase kydy...

    superkarma: 0 12.05.2007, 14:28:06
  7. avatar
    [378] kareta [*]

    tesino: no, je lehké být věrný, když není zájem

    superkarma: 0 12.05.2007, 10:28:09
  8. avatar
    [376] kareta [*]

    tesino: buď jsem muž, nebo mají ženy stejné touhy jako muži, jen si to¨nepřiznají. Nebo je to z nouze ctnost.

    superkarma: 0 12.05.2007, 09:41:12
  9. [374] magdalena [*]

    ivana.kuglerova: jsem ráda,že existuje ještě někdo , kdo má na nevěru stejný názor.

    superkarma: 0 11.05.2007, 15:08:42
  10. [373] mindulinka [*]

    Z_U_Z_U: SOUHLAS

    superkarma: 0 11.05.2007, 14:57:58
  11. avatar
    [372] SENSITIVESKIN [*]

    mindulinka: v něčem máš pravdu
    Tobbi: jsi husa

    superkarma: 0 11.05.2007, 09:33:18
  12. avatar
    [371] Z_U_Z_U [*]

    Chlop:
    Já tohle neprožívám. Starám se o domácnost, chlap o auto, o opravy v domácnosti ( i když si je taky většinou radši udělám sama) stejně jako já si občas navrtám poličky, na chalupě naštípám dříví, tak on občas uvaří, umeje nádobí, prostě běžná dělba práce. Sex je něco, co milujeme oba a oba si to užíváme... a když zrovna malej terorista spí, jde sex šikovně zakomponovat i mezi ty domácí práce jen vás nesmí drahej posadit s vyhrnutou sukní na linku krátce po tom, co jste na ni na prkýnko odstavila horkej hrnec,toje pak probuzení z euforie hodně rychlé a bolestivé

    superkarma: 0 11.05.2007, 09:10:16
  13. [370] mindulinka [*]

    A je také zajímavý, že když žena, chce být na stejné úrovni jako muž, tak je hned FEMINISTICKÁ a chce něco pro muže špatného. Holt jsem žena a tohle nepochopím. Naštěstí jsme si v manželství rovni. I když se klidně od muže teď, když jsem na mateřské, nechávám živit - ale za to mu zase vařím, peru, uklízím a vychovávám dítě.

    superkarma: 0 11.05.2007, 08:56:45
  14. [369] mindulinka [*]

    Chlop: to, že z diskuze cítíš, že stavíme sex na úroveň domácích prací - neudělali to z nás chlapi? 80% chlapů bere za přirozené, že když oba přijdou z práce, tak žena jde vařit a uklízet + děti. Po takovýmhle maratonu je i pro mě sex povinnost. Naštěstí ten můj už to pochopil a ví jak na mě. A taky by mě zajímalo, kdyby tu diskutovali muži - jak bych z nich cákalo povýšenectví a arogance - kdy, kde, kolik a s kolika - ani by to nemusela být pravda - jen chlapské řeči.

    superkarma: 0 11.05.2007, 08:47:40
  15. [368] Digy [*]

    Nevěra se nesmí porfláknout,pokud v tom chlap neumí chodit ať to nezkouší.Právě mě jedna postižené nevěrou bombarduje smskama - ani se jí nedivím

    superkarma: 0 11.05.2007, 08:26:39
  16. avatar
    [367] kareta [*]

    Nevěra je špatná, hříšná, přirozená a přitažlivá.
    Měla by být tolerována za použití bezpečnostních opatření (nemoce, citová angažovanost)
    Oběma
    Ano
    Nepamatuji se
    Jasně, lepší než nevolnice

    superkarma: 0 11.05.2007, 08:18:31
  17. [366] Radka JS [*]

    Bóbika: Souhlasím...
    A nechci být nosičem špatných zpráv, ale většina mužů a žen je někdy v životě nevěrná. Prosím, neřeším notorické nevěrníky! A možná i ten váš, přesto že ví, jaký máte postoj někdy ujel, jen je ohleduplný a má vás asi hodně rád a nenechá to prosáknout napovrch.
    Ale iluze vám brát nechci, taky jsem je měla a ta sladká nevědomost a bezmezná důvěra je mooc příjemná ale procitnutí o to bolestnější!
    Je to ale život, takže se tím netrapme dopředu...

    superkarma: 0 11.05.2007, 07:41:41
  18. [365] Chlop [*]

    Nejsem pro nevěru, přiznám se, že já bych na manželku dost žárlil, pokud by mi byla nevěrná, asi by se ozvalo mé ego a já pořád řešil v čem je onen muž lepší... Sám bych nedokázal tajit nějaký paraelní vztah, na to jsem moc pravdomluvný. Na druhou stranu, pokud někdo s žárlivostí nemá zas takový problém, tak je to jen a jen jeho věc, jak se k tomu postaví. Z mnoha vašich příspěvků uplně cáká feminismus, povýšenectví a arogance. Napsat, že mi nestojí pár minut sexu za starosti o domácnost? Tím nezlechčuji domácí práce, naopak, málokterý chlap by tohle vydržel. Ale už jen to, že některé z vás takhle uvažují, staví na stejnou úroveň sex a povinnosti a dokonce takovou myšlenku vypustí do světa, ukazují, že samy sebe považujete za kdo ví co extra, něco neopakovatelného, co partner jinde nenajde a jistě až onen nevěrník prozře, bude hořce litovat. Obávám se, že často když prozře, zjistí, že jiná ocení sex na víc než protihodnotu domácích prací a představte si, že se najdou takové, které milování dokonce i baví!

    superkarma: 0 11.05.2007, 03:11:24
  19. [364] Tobbi [*]

    ivana.kuglerova: Když si odmyslím ty nemoci, tak bych se taky docela mrkla... Pokud by si vybral nějakýho fešáka...

    superkarma: 0 10.05.2007, 22:07:39
  20. [363] Tobbi [*]

    SENSITIVESKIN: "ono být KING za každý situace je docela vysilující"

    Věřím odborníkovi. Podle toho, jak se tu prezentuješ, o tom asi ledacos víš...

    superkarma: 0 10.05.2007, 22:02:25
  21. avatar
    [361] fructia [*]

    ad.astra: Úplně mi mluvíš z duše

    superkarma: 0 10.05.2007, 21:24:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [360] ad.astra [*]

    čistě teoreticky - neboť jsem zatím nemusela toto řešit - ale mám na to jasný názor už od mlada, takže na mě neplatí teorie, že časem a věkem se názor mění. Pro mě je nevěra něco neslučitelného se soužitím s partnerem. Pokud by mi zahnul, ať už z jakéhokoliv důvodu (opilost, náhlé zatemnění mozku apd.) je to pro mě důvod k rozchodu - neodpustím, i kdyby na kolenou klečel a brečel. Důvěra by byla tatam, nehledě na to, že by mi neustále v hlavě šrotovalo, pokud by někam šel, co tam dělá apd. Akorát by mě to dohnalo k žárlivosti, otázkám typu, cos tam dělal, kdo tam byl...a vztah by šel do háje pak z tohoto důvodu. To radši zatnu zuby, vyplením konto, odjedu na dovču, nebo na relax do lázní a je to pro mě uzavřená kapitola. Ono něco svádět na úlet...proč? Buď se zahnout chce, nebo nechce. V současném partnerském vztahu můj chlap tento můj náhled na nevěru zná a je obeznámen, jak bych jednala. A kdyby se náhodou měl začít klubat nějaký paralerní vztah, nejsem hlupák, co je slepý, takže šestý smysl mi ukáže, že se něco začíná dít, co najednou není normální - prostě zbystřím a pokud se mi to potvrdí, na rovinu řeknu, že vím. Ano, když jsem byla mladá, dělala jsem scény, teď už mám něco za sebou a rozhodně nevěrník mi nestojí za to, abych si ničila nervy. Stojím si za příslovím, že co nemáš rád, nečiň druhému - a platí to i naopak.

    superkarma: 0 10.05.2007, 20:56:37
  2. [359] mindulinka [*]

    Fructia: takhle jsem se na to dívala vždycky taky - zahne a jde, ale on člověk s životníma situacema a zkušenostma mění názory. A nikdy nevím, jak se zachovám, pokud u mě takováhle situace nastane - ona skutečnost je potom úplně jiná. Nechtěla bych si to rozhodování vyzkoušet naostro.

    superkarma: 0 10.05.2007, 19:28:14
  3. [358] mindulinka [*]

    ivana.kuglerova: neber to tak doslova, člověk je tvor omylný a občas může selhat - omylem - tím myslím - jeden jediný sex mimo manželství bez citů a lásky.

    superkarma: 0 10.05.2007, 19:26:00
  4. avatar
    [357] fructia [*]

    ivana.kuglerova: Já taky neberu jestli byl podnapilý anebo úplně střízlivý. Prostě, já bych se rozešla, a příčinu bych nezkoumala. Ať už bychom měli dítě nebo ne. Tečka.

    superkarma: 0 10.05.2007, 18:04:43
  5. avatar
    [356] Lesana [*]

    leny2607: tím jsem reagovala na myšlenku, která tu kdesi v diskuzi zazněla, že když má doma vše, nemá důvod koukat jinam

    superkarma: 0 10.05.2007, 17:54:03
  6. avatar
    [355] Z_U_Z_U [*]

    mám malé dítě a kvůli nevěře bych se s mužským rozešla i tak. Prostě z toho důvodu, že nenávidím pokrytectví. Vím, že nevěra by mi ublížila, ztratila bych v partnera důvěru a logicky by se to odradilo na našem vztahu. děti mají na tohle radar a vnímají všechno daleko citlivěji. Raději budu dítě vychovávat sama a s druhým rodičem se bude v klidu vídat, než ho vychovávat v navenek spokojené rodině, kde samo cítí, že to není v pořádku a vře to pod pokličkou

    superkarma: 0 10.05.2007, 16:19:29
  7. [354] a.... [*]

    Radka S: Však to je téma věčné tohle nebude nikdy dost probrané A samozřejmě, že teoreticky nic nelze vyřešit, protože každý jsme jiný, každý máme jinou náturu a kromě toho do téhle záležitosti vstupuje i mnoho jiných faktorů ...kromě už často zmiňovaných dětí dost důležité jsou i majetkové záležitosti a další...

    superkarma: 0 10.05.2007, 16:12:22
  8. avatar
    [353] Stonožka1 [*]

    Jaštěrička: Já jsem nikde nenapsala, že ty odsuzuješ nebo neodsuzuješ jednorázový úlet. Co to tady píšeš? Jak nedokážu pochopit? My dvě jsme se tady o tom vůbec nebavily!

    superkarma: 0 10.05.2007, 16:11:47
  9. [352] a.... [*]

    Jaštěrička: Jo, to je přesně vono pokud existuje paralelní vztah je to manželství už fatálním způsobem narušeno a nejde to vrátit k bodu předtím...kdy jsme byli jen my dva. Ta pachuť tam prostě zůstane a někdo se s tím vyrovná, většinou, že si to zdůvodní pár dobrými racionálními důvody a někdo prostě dojde k tomu, že ten pokus o návrat zpět není možný.Vrací se to jak bumerang

    superkarma: 0 10.05.2007, 16:08:02
  10. [351] Radka JS [*]

    Líbí se mi, jak tak otřepané a tisíckrát probrané téma tady rozjelo diskusi.
    Nevím, myslím že není správná odpověď. A taky těžko soudit, dokud se člověk neocitne v té dané situaci a nemusí ji řešit... Takže hypotézy "co by kdyby" jsou úplně na nic, protože konečná reakce může být úplně jiná!

    superkarma: 0 10.05.2007, 16:05:06
  11. avatar
    [350] Jaštěrička [*]

    Stonožka1: To jsi nejspíš opravdu špatně slyšela. Nejvíc mě fakt baví,že neodkážeš pochopit,že neodsuzuju jednorázový úlet.Jenže ten tady opravdu nikdo neřeší.A představa milujícího manžela,který si chodí užívat jinam a se mnou se vodí za ruku,mi přijde stejně naivní jako návrh "tak si někoho taky najdi a budeme šťasná rodinka".Dokud to nezažiješ na vlastní kůži,jsou to opravdu jen pusté teorie a málokdo dokáže říct předem,jak se opravdu zachová.Toť realita všedního dne.Jistěžě můžeš odpustit,jistěže to můžete zase slepit.Ale důvěru to nabourá dost značně a dost často to pak při třeba úplně jiných problémech vyplave.Ono to totiž nejde vymazat,jen někam zasunout-a jak na sviňu to často vyplave v těch nejmíň vhodných okamžicích.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:56:25
  12. [349] Radka JS [*]

    Lesana 318: naprostý souhlas!

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:56:02
  13. avatar
    [348] leny2607 [*]

    Bóbika: řekla bych že tak 50 na 50

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:51:16
  14. avatar
    [346] Stonožka1 [*]

    Jaštěrička: přečti si to zpět, neřekla jsem, že je debil. Napsala jsem blb a to je snad trochu jiné kafe, ne?
    Nebudu rozebírat vše co si řekla, mluvilas o tom skoro hodinu, a jestli chceš říct, že jsi tohle slovo nepoužila, tak jsem asi špatně slyšela.... v tom případě se omlouvám.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:47:26
  15. avatar
    [345] leny2607 [*]

    hezky se to rozjelo to je tedy příspěvků

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:43:59
  16. avatar
    [344] ivana.kuglerova [*]

    Fructia: Tak v tomhle jsem zas radikál já . Podle mě člověk vždy a plně zodpovídá za to, co udělal. Odpuštění je jiná věc. Ale zbavovat se odpovědnosti tvrzením, že byl opilý? To bych zas nesnesla já.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:42:44
  17. avatar
    [343] Jaštěrička [*]

    Stonožka1: Tohle jsi ode mě zcela jistě nikde neslyšela ani nečetla. To vím určitě, protože to není můj styl.Nedomýšlej si něco,co vyřčeno nebylo.Že mě v lecčem štve ,je věc jiná.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:41:27
  18. avatar
    [342] fructia [*]

    ivana.kuglerova: Mindulinka třeba myslí v opilém stavu...

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:34:54
  19. avatar
    [341] Stonožka1 [*]

    Jaštěrička: Vím jak jsi o něm mluvila a nebudu to tady psát. To jsou důvěrné věci a nechci to psát do přiblblých diskuzí.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:33:28
  20. avatar
    [340] ivana.kuglerova [*]

    mindulinka (335): Ehm, jak se dá být nevěrný omylem? Tady mi asi něco uniká...

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:32:20
  21. avatar
    [339] fructia [*]

    mindulinka: Dobrý názor. Nemůžu říct, jak bych se zachovala, ale bylo by to naprosto pro mě zklamání. Ale pevně doufám, že se do téhle situace nedostanu, protože mám chlapa, kterýmu prostě věřím, nedává mi ani sebemenší důvod k nevěření.. A to je pro mě moc fajn

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:32:04
  22. avatar
    [338] Jaštěrička [*]

    a....: Ne ve všem,ale ve většině naprosto souhlasím.A dost mě rozesmívají argumenty "a co děti" .Děti mají svoje životy, jednoho krásného dne se sbalí a odejdou a těmhle zastánkyním pak zbudou často jen oči pro pláč-to jsou ty rozvody po 25letech manželství A často se pak od dětiček ještě dozví "a proč jste se nerozvedli, proč sis to nechala línbit". A pak jen sedí a skučí,kolik ztratily let.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:30:07
  23. avatar
    [337] ivana.kuglerova [*]

    a....: Tak to i chápu . Akorát mám pocit, že zahýbající chlap mé soukromí nenarušuje (pokud se umí chovat), ba naopak, poskytuje mi ho trochu víc - jsou věci, které sdílím ráda a věci které sdílet nemusím - soukromí, do kterého si nepouštím ani ty nejbližší - a pokus o jeho narušení je pro mě mnohem horší než nějaká nevěra .

    leny2607: Popravdě, záleží na chlapovi . Pokud mu to nevadí - proč ne. Pokut mu to vadí a chci s ním být - respektuju jeho přání.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:29:06
  24. [336] mindulinka [*]

    A někdo psal, že sex ve vztahu není až tak důležitý - souhlasím, že je to o důvěře a porozumění,ale ten sex tam patří taky a důvěra i v to, že mi nezahýbá.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:27:42
  25. [335] mindulinka [*]

    Fructia: Jasně,jenže s dítětem je větší zodpovědnost.Rozhoduješ se i za něj nejen za sebe. Kdyby to bylo omylem,tak bych asi JEDNU nevěru překousla - ale stálo by ho to hodně času, energie, romantiky a peněz - než bych s ním zase začala spát. Po druhé bych to určitě neskousla a byl by konec. Pak by si mohl myslet, že mu to odpustím vždy.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:26:37
  26. avatar
    [334] Jaštěrička [*]

    Stonožka1: BTW-tys mě někdy slyšela napsat nebo říct o mém bývalém,že je debil? Dost o tom pochybuju.A dobře se orpavdu teoretizuje,dokud nejsi postavená před holou skutečnost.Znovu opakuju-u milujícího partnera nemáš co řešit,protože se o ničem nedozvíš-dává si totiž majzla,aby neublížil.Pakliže to nezvládne,je to už na pováženou a nejde ani tak o sex jako o ztrátu důvěry.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:26:01
  27. avatar
    [333] ivana.kuglerova [*]

    SENSITIVESKIN: (317)Chtěla bych to vidět . Kdyby byl hezký, samozřejmě . Ale jinak jeho věc .

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:23:32
  28. avatar
    [332] Jaštěrička [*]

    dkd: A myslíš si,že bylo dřív více spkojených manželství? Řekla bych,že to blo úplně stejné jako teď,takže bych dřívější počet rozvodů zas až tolik nepřeceňovala.Jo,taky znám spoustu ženských,co by nejradši dávno utekly,ale z ekonomických důvodů nebo proto,že na to nemají dost odvahy,rašdši zůstanou a pak svoji slabost vydávají za přednost

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:22:55
  29. avatar
    [331] fructia [*]

    mindulinka: Stoprocentně vím, že bych nesnesla jen jeho doteky, ale nesnesla bych ho vedle sebe. Holt když mi tatínek hledal novou maminku, já bych dítěti musela najít nového tatínka.
    Nežila bych s chlapem jen proto, že by dítě nemělo tátu. Moje vina by to rozhodně nebyla.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:18:21
  30. [330] mindulinka [*]

    A ta představa, že šahal na jinou a s ní š---l a teď by to chtěl po mě. No nevím, nevím, jestli bych pak snesla jeho doteky.

    superkarma: 0 10.05.2007, 15:12:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme