Nedávno zveřejněná zpráva o připravovaném vydání knihy Umění mužského kojení je ve skutečnosti kampaní na podporu boje proti rakovině prsu. ING Životní pojišťovna se rozhodla vyvolat debatu o karcinomu prsu a připomenout důležitost prevence a zodpovědného přístupu. Unikátním projektem For You chce pomáhat ženám v boji s touto zákeřnou nemocí.

„Od března 2012 jsme v ING připravovali projekt For You, jehož součástí je nejen pojištění proti rakovině prsu a ženských pohlavních orgánů, ale i komunitní web zaměřený na osvětu a prevenci této nemoci. Hledali jsme vhodnou cestu, jak na toto citlivé téma upozornit veřejnost, aniž bychom chtěli někoho strašit nebo vydírat děsivými statistikami. Naopak, chtěli jsme zvolit nějaký pozitivní způsob, jak dialog na téma rakoviny prsu otevřít. A tak jsme se rozhodli na problematiku rakoviny prsu upozornit prostřednictvím smyšlené teorie o mužském kojení. Cílem bylo získat co největší pozornost veřejnosti a tu následně převést na skutečné téma, o které nám jde, tedy prevence a léčba rakoviny prsu,“ vysvětluje Eva Takáčová, manažerka marketingové komunikace společnosti ING Životní pojišťovna. „Jestliže tento rozruch pomůže zvýšit povědomí o prevenci rakoviny prsu, pak měla tato kampaň určitě smysl. Denně je totiž rakovina diagnostikována 16 ženám v České republice, a přitom tento počet by mohl být díky správné prevenci a pravidelným samovyšetřením mnohem nižší. Mimoto stoupá i počet mužů, kteří každý rok onemocní rakovinou prsu, byť velká část mužské populace vůbec netuší, že i jich se tato nemoc týká,“ dodává Takáčová.

Každá 8. až 10. žena v Česku trpí karcinomem prsu a každý den umírají na rakovinu prsu čtyři ženy. A i přestože jsou statistiky neúprosné, ze zjištění ING Životní pojišťovny vyplývá, že informovanost českých žen o léčbě a hlavně prevenci této zákeřné choroby je velmi nízká. „Tradiční nástroje komunikace a marketingu v tomto směru zjevně selhávají, protože počet žen s touto diagnózou každý rok stoupá. Proto jsme se pár dní před Světovým dnem boje proti rakovině prsu (4. února) rozhodli na toto téma vtipnou formou upozornit a zapojit do kampaně i muže. Chceme, aby své partnerky, dcery, matky i známé podpořili a připomínali jim význam pravidelných kontrol u lékaře, samovyšetření a celkové prevence. Stejně tak důležité je i to, aby se nebáli s ženami na toto téma otevřeně hovořit. Cílem je zvýšit zájem o toto téma, a tedy i informovanost české společnosti, připomenout nebezpečnost této nemoci i možnosti prevence a léčby. A samozřejmě motivovat ženy k aktivitě,“ doplňuje Takáčová.

I projekt For You, který ING Životní pojišťovna spustila na konci minulého roku, je v tomto ohledu naprosto unikátní. Ve spolupráci s předními českými gynekology a onkology nabízí ženám komplexní informace a rady ohledně prevence a léčby rakoviny prsu a ženských pohlavních orgánů. Dále se chystá i fórum pro diskrétní sdílení informací s ostatními ženami a možnost své zkušenosti probrat s lékaři a psychology. Projekt For You ženám dále nabízí pojištění pro případ diagnózy rakoviny prsu či pohlavních orgánů a k tomu rozsáhlé asistenční služby. V neposlední řadě je důležitým rozměrem tohoto projektu i podpora charitativních aktivit.

Je důležité bavit se otevřeně o tématech, která mají smysl, a mezi taková rakovina prsu rozhodně patří. V tomto případě může správná diskuze dokonce zachránit život. Pro více informací o rakovině prsu se obraťte na www.foryou.cz

(red)

 

Reklama