Okolo shazování nadbytečných kilogramů se nakupila spousta nepravd a polopravd. Vybrali jsme z vašich nejčastějších dotazů, na které hledáte odpověď. 

Večer už nejíst?
Tvrdí se, že večerní jídlo jde na tloušťku. Podstatné ovšem je, kdy jdeme po posledním jídle spát. Tam by měla být pauza dvě a půl až tři hodiny, aby organismus měl čas večeři strávit. Když jíme ze zásady naposledy v šest večer a potom až ráno, tak necháme tělo hodně vyhladovět. To si pak snídani uloží do tukových zásob ze strachu, že zase dostane najíst bůhví kdy. 

Kafe ano či ne?
Některé nové výzkumy odhalily, že káva zase nepůsobí tak močopudně, jak se dřív předpokládalo. Proto si ji můžeme započítat do pitného režimu. Kdybychom ale chtěli ztratit na váze tak, že tělo kávou odvodníme, museli bychom denně vypít tak litr kávy, a nic jiného. Tento způsob se však nedoporučuje, pití víc než čtyř šálků za den naší celkové kondici neprospívá.

Jídlo „light“
Cílená konzumace pouze light potravin úbytek na váze nezpůsobí. Tato strava sice obsahuje méně tuku nebo cukru, problém je ale v tom, že po takovém jídle míváme zase brzy hlad. Například tříprocentní jogurt nás zasytí daleko víc (přitom nejde na tloušťku) než obdobný výrobek light.

Pravidelné denní vážení
Vážit se denně nemá vcelku smysl. Naše váha kolísá z důvodů odbourání tuku nebo odvodnění i o půl kilogramu. Tyto výkyvy by nám zbytečně dělaly vrásky na čele. Proto, když se snažíme zhubnout, stačí kontrola naší hmotnosti jen jednou za týden.

Zhubneme po ovoci?
Představa, že zhubneme, když svůj jídelníček omezíme jen na ovoce, je mylná. Ovoce je sice zdravé, ale nahrazovat jím normální jídlo k úbytku váhy nevede. Ovoce je totiž zdrojem cukrů, k jejichž zpracování produkuje tělo inzulín, a ten podporuje ukládání tuků v těle. A abychom zahnali hlad, museli bychom sníst ovoce velké množství.

Sladidla
Takzvaná umělá sladidla nahrazují cukr a nepodporují tvorbu inzulínu. Proto je lze klidně doporučit jako součást diety. Sama o sobě ale umělá sladidla nestačí. Když se chceme zbavit nadváhy, musíme nutně snížit příjem vysokokalorických potravin. Přitom je třeba si hlídat celkové množství kalorií, které denně konzumujeme.

Dědičnost
Nadváha jako taková se ve většině případů nedědí. Děti pouze přejímají špatný životní styl rodičů. Příklad rodičů, kteří se přejídají a potom polehávají na gauči, kteří se obecně vyhýbají pohybu, se hluboce zakoření. V dospělém věku lze samozřejmě tyto návyky změnit. Lepší však je naučit dítě rovnou principům správné životosprávy.

Možná jsme už s naší „hubnoucí“ kampaní protivní, ale copak nestojíte o hezkou postavu? Na jakou dietu jste se pod naším „psychickým nátlakem“ vrhli tentokrát? S jakými výsledky? Prozraďte nějakou zaručenou vychytávku…

Soutěž: N 

Reklama