Vztahy

Přátelství mezi mužem a ženou neexistuje!


Možná mi poradíte, možná jen potvrdíte, co si myslím už dávno: Skutečné přátelství mezi mužem a ženou neexistuje!

Pracuji v téměř výlučně mužském kolektivu a nemůžu si stěžovat. Před půldruhým rokem jsem dodělala dálkově školu a nastoupila jsem v projekční kanceláři.

Před tím jsem pracovala jako elévka v oblastní redakci regionálního deníku, a když si na to vzpomenu, naskakují mi pupínky. V redakci nás bylo osm, z toho dva muži (i když o jednom by se dalo pochybovat) včetně šéfredaktora.

Ovšem ostatní skvadra stála za to. Sotva některá z nás vystrčila nos ze dveří, už jí ostatní zkoupaly od hlavy k patě. Klepy a pomluvy byly na denním pořádku. I když jsem celkem kamarádila se dvěmi kolegyněmi, šlo jen o přátelství nesahající za vrata redakce.

Možná je to jinde – v převážně ženském kolektivu – jiné, ale bylo to mé první zaměstnání...

V projekci je situace úplně jiná. Kolegové jsou skvělí. Je s nimi legrace, tu mě pozvou na oběd (kafe, panáka), jindy zas při pondělku donesou kytku nebo nějakou tu švestičku ze zahrádky... Taky mají své mouchy, ale hlavně se nepomlouvají a neintrikují.

Má to ale jeden háček. Sotva si s některým z nich začnu rozumět a třeba se tu a tam sejdeme i mimo pracovní dobu, hned poznám, že si od toho dotyčný slibuje víc. Já to přitom beru jako nevinné kamarádské schůzky.

Párkrát se stalo, že mi některý z kolegů, o kterém jsem si myslela, že jsme dobří kámoši, navrhl chození. Byli mezi nimi i dva ženáči... Když jsem odmítla, bylo po kamarádšoftu! Copak neexistuje čisté přátelství mezi mužem a ženou? Musí za tím být vždycky jen sex?

I když momentálně nemám kluka, žádného nehledám. Až to přijde, tak to přijde.

Nedávno mě jeden kolega pozval s partou do lesa na houby. Do té doby jsme spolu jen chodili na obědy, ale byla s ním náramná legrace. Má obrovský smysl pro humor – takový ten ironický – a mě jeho způsob komunikace děsně baví.

Když jsem ale v sobotu ráno dorazila na nádraží, stál tem jen on sám s batohem. Prý se dva kamarádí omluvili, na třetího čekáme.

Pavel pořád odbíhal stranou telefonovat, až přišel s tím, že i poslední „houbový“ parťák z nějakého důvodu – už nevím jakého – odřekl. Bylo mi to celkem fuk, protože jsem se těšila že vypadnu z města, a tak jsme vyrazili.

Výlet se vydařil, nasbírali jsme dva koše hub a dokonce se i vykoupali – zkrátka pohoda. Pak jsme se ještě stavili u nás v zahradní hospůdce a náramně se bavili.

Bohužel to dopadlo tak, že jsem Pavla pozvala k sobě domů. Něco jsme ještě popili, a pak jsme skončili v posteli...

Říkala jsem si, že o nic nejde, udělali jsme si hezkou chvilku a dál zůstaneme dobrými kamarády. Jenže Pavel se změnil. Začal se chovat majetnicky, a když jsem pak opakovaně odmítala jeho snahy o další schůzky v soukromí, naštval se a všechno v práci vytroubil.

Byla jsem hodně naštvaná, ale Pavel se i nadále choval před kolegy tak, jako že spolu chodíme. Podezřele často (denně) jsem ho potkávala cestou do práce, a tak jsme pro ostatní přicházeli spolu. Na oběd mazal v těsném závěsu a tvrdošíjně si sedal v restauraci k mému stolu. Vařil mi kávu, nosil kytky, ptal se jestli nechci něco donést z obchodu a práci opouštěl ve stejnou minutu...

A těch telefonátů a přemlouvání.

Už to skoro vypadalo, že snad budu muset z práce odejít. Nakonec se naštěstí urazil a já přišla o kamaráda.

Teď vypadá situace podobně. Pořád kolem mě brousí jeden architekt.

Taky to ze začátku vypadalo na hlubší přátelství. V době, kdy mě Pavel pronásledoval, jsem se mu se vším svěřovala a on měl tolik pochopení...

Ale včera, když jsme si šli po kuželkách ještě na chvíli sednout do vinárny, na mě v jednu chvíli čekal před toaletami. Vrhl se na mě a začal mě líbat, dokonce se mne pokoušel osahávat. Takže zase konečná...

Moje kamarádka tvrdí:
Přátelství mezi mužem a ženou neexistuje. Vždycky je jeden z nich „zaháčkovaný“ o trochu víc! Skuteční přátelé mohu být jen bývalí partneři, kteří už mají vztah či sex za sebou...

Markéta H., Mladá Boleslav

   
12.09.2008 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] grizzly [*]

    Neexistuje přátelství mezi mužem a ženou, je to jen nedostatek odvahy.

    superkarma: 0 13.10.2008, 18:09:08
  2. avatar
    [46] KatherineDickinson [*]

    *Kotě*: jojo souhlasím, chtela jsem to vyjadrit podobne, ale asi to vyznelo trochu jinak

    superkarma: 0 29.09.2008, 20:40:45
  3. avatar
    [45] oalison [*]

    Trochu mě zaráží že se tu smíchávají kolegové a kamarádi, s kolegy se bavím, občas se někde všichni sejedeme na pivko, ale nikdy by mě nenapadlo brát je jako kámoše... Kamarádi se mnou chodí sportovat, na koncerty do hospůdky apod., můžu si s nima probírat i věci důvěrnější... Mám takové kámoše dva a nedala bych na ně dopustit... a podotýkám že všichni máme partnery a mezi sebou nemáme nic.

    superkarma: 0 18.09.2008, 10:17:01
  4. avatar
    [44] shb [*]

    ano, pokud je ten chlap gay
    nebo ano, ale musí oba vědět že se vůbec nepřitahují...pak to funguje

    superkarma: 0 16.09.2008, 14:57:58
  5. avatar
    [43] Z cluster [*]

    Meander: kamarádův libový kocour se tak zakoukal do rybiček v akvárku, že tam jednou skočil a snad polovinu jich sežral.

    superkarma: 0 15.09.2008, 11:31:38
  6. avatar
    [42] átéčko [*]

    Přátelství mezi ženou a mužem existuje! Mám kamaráda, kterému mohu říci všechno. Dobře se mi s ním povídá, je skvělý.

    superkarma: 0 14.09.2008, 19:57:02
  7. avatar
    [41] IMI [*]

    Mám dva nejlepší přátele - chlapy. S oběma se znám roky. Jednoho cítím tak, jako by to byl můj brácha - jak už to tu někdo řekl - představa úletu je stejná jako představit si incest. Se druhým kamarádem to pěkně jiskří. Víme o tom oba a oba si to hlídáme. Za prvé by to ublížilo mnoha jiným a za druhé by to náš vztah změnilo a to by bylo škoda.

    superkarma: 0 13.09.2008, 14:29:54
  8. avatar
    [40] kareta [*]

    nejlepší kamarádství (muže a ženy)je na okraji flirtu, muž, který by mě alespoň trochu nepřitahoval, by mi byl zákonitě podvědomě nepříjemný

    superkarma: 0 13.09.2008, 08:51:30
  9. avatar
    [39] mi-ki [*]

    Kdyz si slecna neumi udrzet odstup, tak je to pak tezky. Ano, neni nic spatneho chtit si uzit pekne chvile, musi se u toho taky pouzit rozum. Uz nekolik let pracuju v ryze muzskem kolektivu, s kolegy si rozumime, vzajemne se podrzime, obcas zaflirtujeme, vzajemne si probereme svoje problemy, ale nikdy se mi nestalo, ze bych s nekterym takto "ulitla". Ano, prochazela jsem fazemi, kdy jsem mela dojem, ze ten nebo onen kolega se mi libi vyrazne vic, ale stacilo si toho nevsimat a ono to preslo. Proste neprekracovat hranice. Nedavno k nam prisla nova kolegyne, neco jako pisatelka. Taky kolem sebe "nevedomky" vysilala vabive signaly, polovine kolegum popletla hlavu, v praci byl kvuli tomu zly vzduch. Par jich takto vystridala, nez z ni vylezlo, ze vlastne "nechtela". Kolegove ji to ale nezapomneli a ted v kolektivu moc oblibena neni.

    superkarma: 0 13.09.2008, 01:25:52
  10. avatar
    [38] *Kotě* [*]

    KatherineDickinson: já říkám, že dva lidi opačného pohlaví mohou být kamarádi a někdy (ne vždycky) mezi nimi kromě toho může být sexuální přitažlivost, ale oni tomu nemusí dát průchod, pokud jim záleží na tom, aby zůstali kamarády. Mám kamarády, kteří mě nikdy nepřitahovali ani já je, a mám dva, kde to napětí viditelně bylo, ale prostě jsme na to nijak nereflektovali, protože nám spolu jako kamarádům je dobře.

    superkarma: 0 12.09.2008, 20:11:00
  11. avatar
    [37] idiska [*]

    Petunie: jj, to znám...on ten můj kamarád taky vždycky říká, že by to bylo něco jako incest ...a taky je to heterosexuální jedinec...a co se sexu týče, dost aktivní

    superkarma: 0 12.09.2008, 18:29:05
  12. avatar
    [36] idiska [*]

    mám nikoli nej kámarádku, ale právě kamaráda...známe se už prakticky od narození a nikdy jsme k sobě ani jeden necítili víc než přátelství ...tak mi spíš příjde, p. Markéto, jestli Vám nedělalo dobře, že se o Vás ti chlapi "perou" ...protože já už byla opilá tolikrát a ani jednou jsem neskončila z žádným ze svých přátel v posteli ...tedy co si pamatuju ...s kamarádkama mám velmi špatnou zkušenost, takže taky preferuju spíše kamarády

    superkarma: 0 12.09.2008, 18:26:23
  13. avatar
    [35] Petunie [*]

    Dodávám, že kamarád je ryze heterosexuální jedinec .

    superkarma: 0 12.09.2008, 18:17:56
  14. avatar
    [34] Petunie [*]

    Mě vždycky děsně baví všechny ty snůšky keců o zaručeném sexuálním pnutí a podtextu...záleží na konkrétním případě. Mám kamarády, u kterých je kamarádství na pokraji flirtu, ale taky kamarády, u kterých jsem si jistá, že nejsem jejich typ ani oni můj, jeden z nich je můj nejlepší kamarád (a celkem dobrý známý mého přítele ). Při pouhé představě čehokoli sexuálního mezi námi se mi chce smát, to prostě nepřipadá v úvahu.

    superkarma: 0 12.09.2008, 18:16:52
  15. avatar
    [33] KatherineDickinson [*]

    takže mi tvrdite že přátelství mezi mnou a mým nejlepším kamarádem není opravdové? Kamarádství mezi mužem a ženou skutečně existuje, bez jakéhokoli sexuálního napětí a podobných kravin

    superkarma: 0 12.09.2008, 17:57:37
  16. avatar
    [32] *Kotě* [*]

    ToraToraTora: souhlasím. Mám dost mužských kamarádů, v několika případech mezi námi bylo nebo dodnes je sexuální pnutí, ale záleží jen na dotyčných, kam to nechají zajít. Pokud oběma stranám na přátelství záleží a víc nechtějí, tak to můžou v klidu ukočírovat.

    superkarma: 0 12.09.2008, 15:08:57
  17. [31] Lyoness [*]

    Viv, Tini: asi tak... zalezi na tom, jak se k nim clovek chova a dava signaly. Ja pritele nemam, vsichni to vedi, ale stejne se tim na jejich chovani nic nemeni.
    A taky je fakt, ze se chovam ke kamaradum klukum a holkam jinak...

    superkarma: 0 12.09.2008, 14:34:00

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] ŠTÍSTKO [*]

    Proč by to nešlo??? Kamarádit přece můžu s někým,kdo mě sexuálně nepřitahuje!! Takové kamarády mám,ale měla jsem i jednoho kamaráda(supr kluk),kde ta oboustraná přitažlivost udělala své .

    superkarma: 0 12.09.2008, 13:45:53
  2. avatar
    [29] blowup [*]

    rozhodujici jsou signaly ktere vysila holka.
    Pokud signalizuje ze je k mani, tak o ni chlapi projevi zajem.

    Umeni flirtovat a pritom si udrzet odstup tak, aby si druha strana "nenabehla" je opravdu umeleckou disciplinou, kdo je ovlada, byva oznacovan jako majitelka sexappealu.

    superkarma: 0 12.09.2008, 13:39:19
  3. [28] mindulinka [*]

    Buď kamarádit a neš-kat. Nebo nekamarádit a šu-at.

    superkarma: 0 12.09.2008, 13:29:13
  4. avatar
    [27] ToraToraTora [*]

    Kamarádství a tykačka bez sexu jde. Přátelství, jako vyšší a hlubší projev náklonnosti bude mít vždy mezi dvěmi pohlavími sexuální podtext. Je jen na zůčastněných, kam to zajde

    superkarma: 0 12.09.2008, 13:09:27
  5. avatar
    [26] kareta [*]

    psycho: souhlas Proč se nekamarádit a neužít si

    superkarma: 0 12.09.2008, 12:39:42
  6. avatar
    [25] Kelly [*]

    psycho: Ty´s to rozčís ... a platí to i pro stejné pohlaví?

    superkarma: 0 12.09.2008, 12:26:45
  7. avatar
    [24] Meander [*]

    tatulah: Naše kočka si chtěla s rybičkami potřást ploutví a spadla do 90litrového akvárka

    superkarma: 0 12.09.2008, 12:04:58
  8. [23] tatulah [*]

    Vivian: naše kočka kamarádí i s rybičkama

    superkarma: 0 12.09.2008, 12:04:20
  9. avatar
    [22] psycho [*]

    Kamarádství se utužuje šukáním!!!!!

    superkarma: 0 12.09.2008, 12:02:48
  10. avatar
    [21] Juana [*]

    To si holt měla pisatelka rozmyslet, než s kolegou vlezla do postele. Zcela evidentně šíří kolem sebe sigály, že je k mání. Měla by změnit své chování a určit jasné hranice, kam pánové mohou zajít. Dle mého je chyba na její straně. V původním zaměstnání jsem taky měla spoustu přibližně stejně starých kamarádů, chodili jsme na společné akce a protože jsme byli všichni zadaní, nikdo si nic nedovolil. Léta pracuju taky v mužském oboru, znám spoustu chlapů od dodavatelů, se spoustou z nich si tykáme a vídáme se na různých akcích, při kterých teče alkohol proudem, a taky je vždycky všechno v mezích korektnosti a kamarádství. Slečna si prostě umí stanovit hranice sama, a oni to pánové začnou respektovat. Bohužel po té postelové historce to už půjde těžko - zejména když to kolega vyslepičil. Snad si bude pro příště pamatovat, že stará zásada co je v domě, není pro mne pořád platí.

    superkarma: 0 12.09.2008, 11:45:31
  11. avatar
    [20] Juana [*]

    Ježišmarjá, opravte tam tu příšernou chybu - správně je dvěmA kolegyněmi

    Pro méně gramotné opakuji - dvěma, třemi
    Ono je to ovšem těžké, když i v televizi to kolikrát říkají blbě...

    superkarma: 0 12.09.2008, 11:34:56
  12. avatar
    [19] Meander [*]

    Jistěže existuje, když nejsi light a s kámošem nedopatřením nešukáš

    superkarma: 0 12.09.2008, 11:26:46
  13. avatar
    [18] Simba [*]

    wich: a proto jsi na zena-in.cz

    superkarma: 0 12.09.2008, 11:23:29
  14. avatar
    [17] Vivian [*]

    A může existovat přátelství mezi kočkou a morčetem?

    superkarma: 0 12.09.2008, 11:13:03
  15. [16] Tini [*]

    Viv: Naprosto souhlasim!!!
    Taky pracuji z muzi...a nemohu si stezovat, chlapi jsou fajn!!! ALE ja si od zacatku stanovuji hranice, ktere jim dam patricne najevo, takze kazdy tady vi, ze nic nez kamaradi nikdy nebudem! Je mezi nami respekt. Je to dano i tim, ze kazdy vi, ze mam pritele, ale i kdybych nemela, tak ke stanoveni hranic by urcite doslo a to zejmena pokud by me nejaky kolega chtel nekam pozvat Chlapi proste premyslej jinak! A to zejmena pokud je to hezka zenska

    superkarma: 0 12.09.2008, 10:28:50
  16. avatar
    [15] Aja [*]

    Možná to chtělo postavit nějaké mantinely Markéta se chovala celkem vštřícně a přítulně, tak proč se diví?

    superkarma: 0 12.09.2008, 10:24:41
  17. avatar
    [14] femme [*]

    markousek: ne vždycky

    superkarma: 0 12.09.2008, 10:18:26
  18. avatar
    [13] wich [*]

    Ale existuje, jsem toho zářným příkladem. Vždy raději vyhledám společnost pánskou. Společnost žen má tendence sejít ke slepičárně. Já jsem pro pohodu a klídek

    superkarma: 0 12.09.2008, 10:17:57
  19. [12] markousek [*]

    jsem taky názoru že existuje.Je možné že si chvilku muž muže od toho očekávat víc,ale když dáš jasné pravidla funguje to

    superkarma: 0 12.09.2008, 10:13:37
  20. avatar
    [11] Viv [*]

    Lyoness: "Myslim si, ze kdybych dala najevo, ze si daji rict, ale snazim se chovat jen pratelsky a jeste se mi za ty tri roky, co tu jsem, nestalo, ze by si to nekdo vylozil jinak."
    no, mozna prave v tom vezi problem pisatelky... pravdepodobne nerozlisuje tu hranici v prateleni s chlapem... mozna nema cit na to, aby dokazala vcas rozlisit kde je ta hranice mezi kamaradenim a davani nadeji na neco vic... je docela mozne, ze ona to nemysli zle a chova se normalne kamaradsky (dle ni), ale pravdepodobne si ti chlapi (co od chlapu ale chceme, ze ) jeji chovani nak mylne vysvetluji... taky zalezi na kombinaci obou dvou, ale pokud ma Marketa tento problem casto, myslim si ze je neco spatne... ja osobne hodne rozlisuju kamaradstvi s holkou a s chlapem, v kazdem z tech kamaradstvi se chovam jinak, protoze chlap proste uvazuje jinak nez zenska... u chlapu jsem proste vic opatrnejsi...

    superkarma: 0 12.09.2008, 09:27:28
  21. avatar
    [10] Kuře [*]

    Já taky pracuji převážně mezi chlapama, mám společnou kancelář s chlapem a nemám problém. Jsou to kámoši, pomůžou, poradí, ale i vynadají, když je potřeba. Nikdy jsem neměla problémy, že by mne uháněli, jenom jednou jsem musela říct, že nemám zájem, ale prošlo to v pohodě, jsme dál kamarádi.
    A musím říct, že vždycky, když jsem potřebovala, tak se našlo hodně ochotných kluků, co pomohli a rozhodně za to nic nečekali.

    superkarma: 0 12.09.2008, 09:12:00
  22. avatar
    [9] Krišpína [*]

    Jako nejbližší spolupracovníky v práci jsem měla 2 kolegy.Byli oba mladší než já - ne o moc, ale asi proto mě nelákalo si s nima něco začít.Myslím, že oni na mě taky nekoukali jako na potencionální oběť, jasně že komentovali délku sukně, nebo výstřih , ale bylo to takové dost kamarádské.Nikdy jsme si k sobě navzájem nic víc nedovolili,protože pak už by bylo po kamarádství, bylo by to jiné.Moc ráda na ně vzpomínám.

    superkarma: 0 12.09.2008, 09:09:18
  23. avatar
    [8] SENSITIVESKIN [*]

    existuje! a to, že "Skuteční přátelé mohu být jen bývalí partneři, kteří už mají vztah či sex za sebou" je pěkná debilita

    superkarma: 0 12.09.2008, 09:06:21
  24. [7] Lyoness [*]

    Taky bych nesouhlasila... pracuji vylucne v muzskem kolektivu a 97% dodavatelu a obchodnich partneru jsou taky muzsti. V praci jsou to fajn kluci - na oddeleni je nas nejakych deset plus ostatni oddeleni, kde jsou opet chlapi.Musim rict, ze to nejsou zadni prasaci, kteri by me osahavali a otirali se, jak to jen jde - srandicky, pohoda, ironie,narazky, vtipky, ale nikdy me nikdo neosahaval a o nic se nepokusil. Myslim si, ze kdybych dala najevo, ze si daji rict, ale snazim se chovat jen pratelsky a jeste se mi za ty tri roky, co tu jsem, nestalo, ze by si to nekdo vylozil jinak. Mam i par pratel kluku gayu - to je taky pohodicka. Nejsou to zadni precitliveli zzenstili pusikove, ale vcelku normalni kluci - je s nima sranda.

    superkarma: 0 12.09.2008, 08:59:24
  25. avatar
    [6] Suzanne [*]

    Měla jsem velmi dobrého kamaráda, časem jsme šli každý svou cestou, ale žádné sexuální napětí tam nikdy nebylo. Myslím, že to lze. Teď úzce spolupracuju s dalším mužským, řekneme si leccos, kamarádíme se, ale on si mě hrozně váží, já jeho a netřeba mít mezi sebou jakékoli napnelismy. Takže za sebe tvrdím - lze to.

    superkarma: 0 12.09.2008, 08:53:58
  26. avatar
    [5] Rybulka [*]

    Panebože, už zase? Proč se tohle téma neustále znova a znova omílá? IMHO je to pěkná kravina, mám bratra a díky tomu mám celej život kolem sebe kamarády mužského pohlaví. Spoustu jsem si jich udělala i sama v dospělosti.

    superkarma: 0 12.09.2008, 08:48:37
  27. avatar
    [4] Petrushe [*]

    No, dovolila bych si nesouhlasit...pracuji výhradně v mužském kolektivu, na oddělení je nás sedm. S jedním kolegou jsem pár měsíců i chodila, ale nějak to nedopadlo, ostatní jsou zadaní a v pohodě, děláme si ze srandičky, máme v práci pohodu a několikrát ročně pořádáme akce i o víkendech. Nikdy se mi nestalo, že by po mě někdo vyjel, s kolegou, s kterým jsem chodila si rozumíme a myslím, že by někdo neznalý situace, nepoznal, že jsme spolu něco měli, chováme se k sobě hezky a přátelsky. Mám několik mužských kamarádů, kteří jsou mi blízký a můžu se s nimy bavit o čemkoliv a není mezi námi nic jiného než kamarádství...Myslím, že je to taky dost o charakteru lidí, kterými se obklopujete.

    superkarma: 0 12.09.2008, 08:29:02
  28. avatar
    [3] Mar.Uhlirova [*]

    taky souhlasím, nejde......jednoho takovýho skvělýho kamaráda jsem taky měla a dnes je to můj manžel a s bývalým být přátelé ani náhodou

    superkarma: 0 12.09.2008, 08:19:01
  29. avatar
    [2] Zluta [*]

    Tak s tím bych naprosto souhlasila. Bohužel, mám taky jen takovou zkušenost

    superkarma: 0 12.09.2008, 07:32:40
  30. avatar
    [1] dajdada [*]

    Tak tohle jsme s kamarádkou taky kdysi probíraly. Kdybych neměla stálého partnera, tak bych asi byla potvora a klidně si to užívala. Jenže jak se říká" dáš a jsi k...a, nedáš a jsi taky k...a. Je fakt, že já jsem spíš také pracovala s muži( taky jsem měla co dělat ty vlky odhánět ) jeden byl dokonce gay a ten byl fakt úžasnej kámoš .Tak jsem zjistila, že pracovat mezi samými gayi by bylo pro mě super, dokonce stejný názor se mnou sdílí kamarádka, která má podobné zkušenosti.

    superkarma: 0 12.09.2008, 07:28:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme