Domácnost

Pracuji jako uklízečka, a přitom mám doma příšerný binec!

Paní Zuzaně je 43 let a tři roky pracuje jako uklízečka. Svou práci má ráda a říká, že si rozhodně nemůže stěžovat a že by ani neměnila...

„Jsem opravdu moc spokojená. Je pravda, že spousta lidí nad uklízečkou ohrnuje nos, ale mně to nevadí. Někdo to přeci dělat musí, ne? A podle mě je hlavní, že svou práci mám ráda, můj šéf je se mnou spokojený a mám jistý měsíční příjem.“

 

Zuzana přiznává, že jí práce jde od ruky. Co jiní udělají za hodinu, ona má za půl. Jenže takhle perfektně jí to jde pouze v práci. Doma je pro ni úklid hotovou noční můrou...

 

„To, že mě doma nebaví uklízet, jsem poznala už v mládí. Často jsem se hádala s matkou právě kvůli úklidu a jednou jsem dokonce i utekla z domu. Tehdy mě totiž táta nutil umýt okna a já odmítla...,“ říká paní Zuzana s úsměvem na rtech.

 

A jak tě tedy napadlo, zvolit si zaměstnání právě jako uklízečka?

„Zaprvé proto, že jsem nemohla jinou práci sehnat, a nutně jsem potřebovala peníze. A druhá věc je, že jak jsem nenáviděla úklid ve vlastním bytě, tak jsem třeba na návštěvě měla uklízecí mánii! Přišla jsem ke kamarádce na kávu a v klidu jí umyla nádobí. Pokaždé jsem z toho měla radost. No a stejný je to i v práci...“

 

Takže doma neuklízíš vůbec?
“No vůbec... Ono to nejde neuklízet absolutně nic. Ale omezuju vše na minimum. Je to zvláštní, ale pokaždé, když vím, že mám doma luxovat, utírat prach nebo žehlit, cítím skutečný odpor. Zkrátka mi ta práce přijde tak děsivá, že se k tomu nemůžu, jak se říká, dokopat...“

 

A co na to tvoje rodina?

„Tak s mužem děti nemáme, ale na problémy stačí bohatě manžel. Jasně že mu vadí moje domácí lenost, často se hádáme a stejně jako ty, nedokáže pochopit, že se živím prací, která mi je doma naprosto odporná.“

 

A nezvažovala jsi, že by ti třeba pomohla změna zaměstnání?
“Nezvažovala, protože vím, že by mi to nepomohlo... Já už jsem prostě taková. Tam, kde bydlím, nenávidím jakýkoli úklid... to radši spím tři měsíce ve starém povlečení, než abych se donutila to vyprat!

Ale třeba vím, že dělat pokojskou v hotelu, tak mě to bude bavit a budu to dělat s nadšením!

Mě prostě láká uklízet v jiným prostředí. Baví mě to a tu práci mám ráda.... Zato doma mi to nic neříká. Asi jsou tyhle moje pocity postavený na hlavu, ale já už jsem taková.

Místo toho, než si doma umýt nádobí, tak ho radši umeju desetkrát u známých a ještě jim vyluxuju....,“ dodává Zuzana.

 

Nutno dodat, že si paní Zuzana s domácím úklidem skutečně hlavu neláme. Zatímco jsem u ní seděla při kávě a dělala pro vás tento rozhovor, ve dřezu se pyšnil kopec neumytého nádobí, mezi tím se procházely dvě kočky a nejen po zemi byly chuchvalce psích chlupů....

 

„Koukáš kolem co? Já tě ale varovala, že je tu binec a že ani kvůli tobě nemíním dneska uklízet. Možná až někdy příští týden,“ směje se Zuzana. „ A jestli se chceš zeptat, zda se za ten nepořádek nestydím, tak ti říkám rovnou - Ne. Je mi tady dobře a ostatní, ať si třeba trhnou nohou.“

 

Děkuji Zuzaně za rozhovor

 

 

   
31.01.2005 - Dům a byt - autor: Sabina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [211] valova.s [*]

    Nechte pracovat za sebe. Pořídila jsem si robotický vysavač a jsem spokojená. Ušetří mi spousta času.

    superkarma: 0 18.12.2010, 15:19:42
  2. avatar
    [202] medved [*]

    petruška 2: no my urcity system mame...mame "futro" kam piseme vydaje za domacnost a jednou za cas to secteme a vidime, kdo je ve skluzu...takze tuhle byl v obrovskem skluzu manzel, takze kdyz jsme kupovali pracku, tak ji celou platil on a tim se z toho vyhrabal...ale je fakt, ze casto na futro zapominame veci psat a piseme tam fakt jen veci vetsi typu tydenni resp 14 denni nakup...kdyz koupit cestou z prace chleba, tak to se fakt neresi
    ono je to ale dane tim, ze financne jsme na tom relativne v pohode a oba dost usetrime, takze nehrozi, ze by nas nejaky nedoplatek polozil....ted s to uz bude horsi a budeme to muset zacit "nejak" resit...ackoliv zatim moc nevim jak

    superkarma: 0 01.02.2005, 12:10:01
  3. avatar
    [199] Suzanne [*]

    petruška 2: Já vím, že ses ptala medvěda, ale vidím, že si nedokážeš představit "systém - nesystém". My to máme tak, že platí, kdo zrovna má v kapse, máme to absolutně společné. Všechno. Po hlavě. Máš nějaký peníze? Jo? Dobrý. Potřebujem pračku. Na kterým účtě máme? Tady. Tady taky. To je fuk, tak já to vezmu z tohodle. ...absolutní bordel

    superkarma: 0 01.02.2005, 10:43:51
  4. avatar
    [194] Suzanne [*]

    Vivian: Moje řeč.

    superkarma: 0 31.01.2005, 23:51:58
  5. avatar
    [193] Vivian [*]

    marinada: to je pozůstatek dob dávno minulých, kdy to ve většině (myslím) domácností fungovalo tak, že muž se staral o obživu (nosil domů prašule) a žena neměla na starosti nic jiného než tu domácnost a členy rodiny. V současnosti nosí domů prašule muž i žena, nicméně domácnost zůstává v myslích mnoha mužů stále ještě záležitostí hlavně ženskou . Myslím, dámy, že je jen na nás, jak si je vychováme. A jak je vychováme pro budoucí generace

    superkarma: 0 31.01.2005, 21:54:17
  6. avatar
    [192] Suzanne [*]

    marinada: no to tady tak trochu řešíme. A gryzli problém posunul ještě dál. Nejen že jsou ženy nepořádné, ale ještě taky potvory, co pošlou muže vydělávat a kopou se do **dele

    superkarma: 0 31.01.2005, 19:48:19
  7. avatar
    [187] Suzanne [*]

    Fiona: bestie máš 3 děti, ne?

    superkarma: 0 31.01.2005, 19:03:05
  8. avatar
    [184] Suzanne [*]

    Dámy, výzva!!! Jsme na internetu, je to víceméně anonymní. Prosím, přihlašte se, která z vás má muže, který ji živí a sama je doma a nic nedělá (vylučují se ty, které se starají o děti, to dá rozum).

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:27:11
  9. avatar
    [183] Suzanne [*]

    medved: velmi

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:20:34
  10. avatar
    [182] Vivian [*]

    medved:

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:17:25
  11. avatar
    [181] medved [*]

    gryzli: a navic ja ani nevim, co to vlastne znamena...jakoze jeden ma prehled o domacich financich a tomu druhemu prideluje, zaroven financne ridi domacnost tj. vi, kdy si budou co kupovat a podle toho pridelovani ridi ? a co ten druhy ? ten akorat do spolecne kasicky sype a ceka co dostane ? ...tenhle model teda my rozhodne mit nikdy nebudeme...je to potupne

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:13:09
  12. avatar
    [180] medved [*]

    gryzli: u nas nikdo kasu nedrzi

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:06:18
  13. [179] Rikina [*]

    gryzli 118: velkoryse pominu, že tento výčet je neúplný, a přijmu cifru 7500,-Kč. Tady, v Ústí nad Labem, je to pro řadu mužů jejich hrubá mzda. Pro řadu dalších čistá. Takže by to měli dost složité, kdyby chtěli manželce domácí práce zaplatit... No nic, dobře placení programátoři jsou trochu jiná skupina, to chápu... ostatně s jedním takovým žiju už pátý rok, a zatím máme "normální vztah" :-)))

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:03:14
  14. avatar
    [178] Suzanne [*]

    Vivian: Viď? U nás nikdo nedrží kasu.

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:02:27
  15. avatar
    [177] Suzanne [*]

    gryzli: jóóó, programátoři... Já jich znám hodně a někteří umějí komunikovat jen s technikou. DM (the dificult man)
    Ale zkus se zeptat jejich žen, jak to vidí ony... Možná, že to bude trochu jiný příběh. Možná, že někteří pánové nejsou ochotni do vztahu investovat nic jiného než peníze. Možná, že nejsou ochotni cokoli řešit. Možná, že jejich dámy už dávno rezignovaly na snahu ve vztahu něco vylepšovat. Každá mince má dvě strany. Ale myšlenka "chudáka muže, který musí lítat do práce, zatímco manželka nic nedělá" mě uvádí do úžasu. Neznám. Pohybuju se mezi podnikateli, lékaři, vysokoškolskými profesory. Fakt, neznám.

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:00:58
  16. avatar
    [176] Vivian [*]

    gryzli: jo a proč by měl někdo držet kasu? resp. proč by ji nemohli "držet" oba?

    superkarma: 0 31.01.2005, 17:00:33
  17. avatar
    [175] Vivian [*]

    gryzli: programátor ale není normální člověk

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:59:47
  18. avatar
    [168] PERSEFONA [*]

    Manx: Chloupek mi nevadí, ale když přijdu v triku a odcházím v angorským triku, to mě fakt prudí.
    Je to hlavně reakce na článek, kde se paní válí chuchvalce chlupů po zemi, představa, že mi v tom leze třeba batole je děsivá

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:53:32
  19. avatar
    [167] Suzanne [*]

    gryzli: 118: zapomněl jsi započítat vlídné slovo po příchodu, držení za ruku, zahřátí polštáře, obejmutí, vyslechnutí a v neposlední řadě také sex. k nezaplacení...

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:50:55
  20. avatar
    [166] Suzanne [*]

    gryzli: Fíha, nevím, kde žiješ a kde se pohybuješ, ale já neznám holku, co nechodí do práce, jen je doma a kope se do zadku. Mám kolem sebe baby, které chodí do práce, někdy i dělají kariéru a jsou se svými muži rovnocené partnerky. Jestli neomylně vždycky vyčucháš takovýhle pár, kde je chudák muž zneužívaná bačkora a žena bestie toho využívá, tak začínám chápat tvé příšerné názory na ženy Musíš si trochu vybírat kámoše, čoveče

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:45:58
  21. avatar
    [165] medved [*]

    gryzli: promin, ale asi ziju nekde jinde nez ty...ja ze sveho okoli znam pripady, ktere ty neznas vubec...zena si nenarokuje manzelovo penize...proc taky...ma svoje....jestli nekoho takoveho chces poznat...tak me tesi a takovych mam kolem sebe spoustu...normalni vztah, normalni rovnopravnost...oba pracuji, oba se podileji na domacich pracech...a ne podle penez ale podle toho, kdo ma kolik casu...penize a cas praci straveny se zdaleka ne vzdycky krejou...
    to, ze muz "vydrzuje" zenu, ktera nepracuje a jen se vali doma, to fakt neznam a ze by navic jeste doma nic nedelala a jen si lakovala nehtiky...hmmm...tak to uz vubec

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:39:58
  22. [159] Rikina [*]

    gryzli: mno - rozvedená žena si může nárokovat výživné od exmanžela nejen na děti, ale i sama na sebe. Takové jsou zákony tohoto státu. Ne že by takových případů bylo mnoho. Nicméně pokud mluvíš o modelu, že ona je doma a on pracuje, tak ona doma uklízí po sobě asi tak, že myje nádobí použité při vaření pro oba, pere nejen svoje, ale i jeho špinavé prádlo, luxuje koberce, po kterých také chodí oba atd. Vem si ceník nějaké agentury, co zajišťuje tyhle práce, a spočítej si podle něj plat ženy za tyhle činnosti - málokterý chlap by si mohl dovolit takhle dobře svou manželku platit. No a pokud si vzal ženu reprezentativní, tak holt musí platit za tu reprezentaci a za svoji hloupost :-)))

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:25:50
  23. avatar
    [156] PERSEFONA [*]

    gryzli: Za to, že ho práce baví víc než manželka, jistě trestán být nemusí, ale já osobně bych s někým, pro koho je práce důležitější než rodina žít nedokázala.

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:16:20
  24. avatar
    [155] Suzanne [*]

    Mimochodem, gryzli, ženská si málokdy sama udělá takový binec, jako chlap po jednom projití bytem. Mohu porovnávat. A to svého muže bezmezně miluju a rozdělení financí opravdu neřešíme.

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:09:33
  25. avatar
    [154] Suzanne [*]

    gryzli: Pokud manželka pere, uklízí, nakupuje jídlo, stará se o chod domácnosti, tak, myslím, není co řešit. On má servis. Ty asi nemluvíš o normálním partnerství, ale o modelu bohatý podnikatel - rozmazlená pipina. Jinak jsou prostě lidi, které baví práce víc než partner. Je to i jejich chyba - v komunikaci. Vždycky jsou na to dva.

    superkarma: 0 31.01.2005, 16:06:54
  26. avatar
    [149] Suzanne [*]

    Rikina: Jo a ještě pořád ti někteří chlapi budou tvrdit, že neexistuje platová diskriminace žen

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:55:26
  27. avatar
    [148] PERSEFONA [*]

    Nesnáším, když někdo má doma zvířata a neuklízí. Potom se bojím někam sednout abych nebyla od chlupů. Máme doma dva papoušky a obdenní vysávání je samozřejmostí.
    Matiee: Joo uklízecí nálada znám, občas mě popadají a to potom uklízím všechno, všude a ještě k tomu ráda. Potom večer padnu a jsem na sebe pyšná, jak jsem šikovná. Bohužel mě to nechytá moc často a tak doma dělám jen to co je opravdu potřeba. Co opravdu nesnáším je umývání oken a čištění horních skříněk v kuchyni, z té mastné špíny je mi nanic.

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:46:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [147] Rikina [*]

    gryzli 96: jak to, že neexistuje žena, která by si nenárokovala právo na manželův příjem ? Spousta žen manžela nemá, jsou svobodné, žijou samy, bez přítele. Hodně rozvedených žen v životě nevidělo alimenty na společné potomky... Taky dost svobodných matek ani žádné alimenty nechce. To jen tak pro přesnost. Kdybychom to zredukovali na ženy, které žijí v manželství, tak mnohým z nich nic jiného nezbývá, protože prostě mají tak malé platy, že manžel musí dávat do rodinného rozpočtu víc než ony. Většině z nich to vadí, ale nemohou s tím mnoho dělat... a ještě musí poslouchat kecy svých manželů o tom, že je živí...

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:39:27
  2. avatar
    [144] Suzanne [*]

    gryzli: jak právo na manželův příjem? Tohle snad musí být věcí oboustranné dohody, ne? Jaképak nárokování??? Je snad logické, že i muž, který doma tráví jen noci (pročpak asi by trávil celé dny v práci, kdyby ho nebavila ) přispívá na domácnost a nějak se revanšuje za to, že nemá starost o domácnost na svých bedrech. Navíc, pokud mají děti, společná zvířata, společnou pračku, ledničku apod.

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:30:08
  3. avatar
    [141] Suzanne [*]

    Matiee: to znááám

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:15:00
  4. avatar
    [140] Žábina [*]

    Matiee: tohle je právě základní chyba ...uklízet se má systematicky...já dělám nejdřív jednu místnost, pak druhou...a ne v jeden den

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:14:37
  5. avatar
    [139] Suzanne [*]

    Teď mi dochází, že já vlastně vůbec nevím, po jaké době měním povlečení . Dělám to, když mě to prostě napadne. To, že nežehlím ani povlečení, ani ručníky, ani nic jiného, to je věc druhá. Žehličku už jsem dva roky nepoužila. Ale to už se tu jednou rozebíralo v jiné diskusi.
    My doma uklízíme proto, abychom se tam cítili dobře. Chuchvalce chlupů ráda nemám, ale jinak byt slouží mně, ne já jemu. A někdy máme binec, to jo, když se vracíme pozdě večer z práce apod. To pak uklidí ten, kdo nevydrží s nervama

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:13:46
  6. avatar
    [136] Vivian [*]

    Suzanne: no jedině tak

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:10:04
  7. avatar
    [135] Suzanne [*]

    Vivian: proč by nemohl být antiseptický pořádek To je pak tak čisto, že bakterie přijdou, kouknou, zhebnou a nejsou

    superkarma: 0 31.01.2005, 15:08:34
  8. [132] Pavla_b [*]

    vivian no já se nehádám, vždÿť to, co jsem psala před chvílí je totéž, ne?:-))

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:39:19
  9. avatar
    [129] Vivian [*]

    Pavla_b: ale antiseptický nemůže být pořádek, ale třeba úklid, postup likvidace toho septického nepořádku, kápeš? A až ten výsledný pořádek může být aseptický
    Anti - proti. Sepse je ta špína. Takže 'antiseptický' je něco 'proti špíně'. Čili třeba ten postup likvidace nečistot.
    A předpona "a" ve slově 'aseptický' značí, že tam ta špína vůbec není .

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:33:52
  10. [128] Pavla_b [*]

    vivian nekoukám do slovníku, ale logicky si myslím, že je to asi takhle..antiseptický..ničí možné bakterie, aseptický nedovolí jim vůbec vzniknout a objevit se:-)) takže ve výsledku je to stejný pořádek:-))))))))))

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:20:21
  11. [127] Rikina [*]

    medved: je možný, že se sešli dva takoví. Ačkoliv v článku se píše, že to manželovi vadí a hádají se kvůli tomu. Možná že demonstrativně to nádobí neumeje, a postele nepřevlíkne, a doufá, že to zabere. Možná že to dřív i dělal, uklízel sám, pak zjistil, že to nemá smysl, že manželka to neocení, možná mu za to, že uklidil, vynadala... jsou takové ženy. Řeknou - vypral jsi naschvál, aby bylo vidět, jaká jsem já nepořádná, že nevyperu, chtěl jsi mě tím urazit a znemožnit. To je pak s takovýma ženskýma těžký život. Tipovala bych paní Zuzanu na brzký rozvod, a následný osamělý život s fůrou zvířat, zejména koček, v nevalných hygienických podmínkách.

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:13:13
  12. avatar
    [126] draja [*]

    Ja take uklizim uz nejaky ten rok( myslim na byznys ) a tak docela chapu pani Zuzanu, ze se ji , kdyz prijde domu uz do uklizeni nechce. Ale mit doma svoji domacnost v takovem stavu, jak pise, na to se neda rict nic!!!! Ja nejsem zadnej pimprlich, ale vzdycky si reknu, paneboze, tak u druhych uklizim treba kazdy tyden a doma budu mit bordel? A to nedelam kvuli navstevam a nebo aby lidi nerekli, protoze tady je to opravdu kazdymu fuk, ale kvuli sobe.

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:10:30
  13. avatar
    [125] Pettys [*]

    Mahara: naprosto souhlas se vším. Když jdu na návštěvu, zajímá mě, o čem se bavíme a ne, jak mají uklizeno. Ani si často nevšimnu, jak to mají doma zařízené. Jediné, co by mi vadilo, by byl podělaný záchod. Já mám doma taky dost binec a přitom jsem dělala brigádu jako uklízečka. Ono je něco jiného uklízet v nemocnici, kde se stírá prakticky čistá podlaha 2x denně a doma, kde rodinka nechává haldy krámů tam, kde jim vypadnou z ruky. Doma, než se dopracuji k vytírání nebo luxování, předchází maraton ukládání předmětů na svá místa. Strašně mi to vadí, ale nepředělám je a manžel taky nepomůže. Vadí mu to, ale nepřiloží ruku k dílu.
    Medvěd: máš naprostou pravdu, za pořádek jsou zodpovědni všichni, kdo v bytě bydlí. Nejvíc mě vytočí, když mi máma řekne :"Když je neumíš donutit, musíš to udělat sama, jsi ženská a bordel nesmíš trpět, nakonec všichni pomluví jedině tebe!"
    Už jsem dospěla i k tomu, že jsem vyfotila ukizený pokoj a stav o dvě hodiny později a předložila k posouzení. Prostě bych musela chodit za nimi jako ocásek a všechno brát, hned jak to upustí z ruky. Nedělám to.
    Rikina: tak to mě mnohem víc baví vařit než uklízet.

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:07:31
  14. avatar
    [124] Žábina [*]

    mě teda nejvíc baví uklízet doma, protože to dělám pro sebe, ne ? naštěstí mám šikovného , kterej mi třeba včera sám od sebe /zatímco jsem byla s bobovat/ vydrhnul celou koupelnu a WC ...

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:07:12
  15. avatar
    [123] Vivian [*]

    Pavla_b: to víš, že to není totéž zkus mrknout do nějakého slovníku. Význam těch dvou slov se trochu liší. Já ti to kdyžtak pak vysvětlím, ale teď nemám čas, neb obědvám
    Ale jinak souhlasím, že septický pořádek je nesmysl.

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:04:01
  16. avatar
    [122] medved [*]

    Rikina: ja myslim, ze spindira je i jeji manzel, protoze ani on s tim nic nedela jsou prece jedna domacnost....
    doma se to prece resi nejakou dohodou...a ne, ze kdyz je doma bordel, tak chlap vyklada, jakou ma on doma bordelarku a jak dlouho se neprevlikaly periny, ale on sam pritom na nic rok nehmatne....

    superkarma: 0 31.01.2005, 14:03:31
  17. [119] Rikina [*]

    medved: no ale když za pořádek doma jsou zodpovědní všichni členové domácnosti, tak je tedy zodpovědná i ta žena, ne ? Čili podle tebe by všichni ostatní členové domácnosti měli uklízet, jenom ženská nemusí, a ještě jí budou říkat - jen si sedni, maminko, nám ta plíseň v hrnci opravdu nevadí, hlavně že jsi ty spokojená ??? Kdyby se tu popisoval stejný případ v rodě mužském, to by bylo kritiky, že špindíra chlap... Tohle je prostě špindíra ženská, no. Rovnoprávnost.

    superkarma: 0 31.01.2005, 13:52:39
  18. [118] Pavla_b [*]

    vivian antiseptický a aseptický je totéž..předložka a je totéž co anti v latině:-) no určitě se shodnem na tom, že to asi není septický pořádek:-)))

    superkarma: 0 31.01.2005, 13:52:05
  19. avatar
    [117] Vivian [*]

    Pavla_b: 76, spíš aseptický, ne?

    superkarma: 0 31.01.2005, 13:46:30
  20. avatar
    [116] Vivian [*]

    Já teda paní Zuzanu chápu... Já jsem kdekoliv jinde vždycky uklízela hrozně ráda (třeba v práci, bývala jsem zdravotní sestrou a i ta si občas zauklízí ) nebo třeba ve škole po malování a tak... ale doma uklízím hrozně nerada. Buď mě musí popadnout uklízecí nálada nebo když už není zbytí... Ale nepořádek zase doma nemám, to ne. Nemám ráda nepořádek. Úklid je holt nutnost.

    superkarma: 0 31.01.2005, 13:41:31
  21. avatar
    [115] medved [*]

    docela me vytaci, jak se tu bezne rika, ze za poradek doma je zodpovedna zenska...proboha proc ??? protoze je uklizecka ? nejsou za neporadek doma zodpovedni vsichni clenove domacnosti ? tedy i manzel....kdyz zena neni na poradek a jemu to vadi, tak at uklizi sam nebo na to nekoho zjedna, ne ? mam dojem, ze rovnopravnost se u nas chape porad jako neco imaginarniho, kdyz dojde na lamani chleba, tak je vetsina lidi (zenske nevyjimaje) porad v zajeti takoveho toho historickeho...ja jsem zodpovedna za domacnost, manzel za penize....

    superkarma: 0 31.01.2005, 13:32:22
  22. [114] Rikina [*]

    Hm - nepořádek je jedna věc, špína druhá. Když se porůznu vyskytují předměty, které by mohly být někde ve skříni, nic proti. Ale špinavé nádobí, zvlášť ve větším množství, to by mi vadilo. Netvrdím, že hned běžím umýt každý hrníček, ale kopec ve dřezu, za víc dní... fuj. Tři měsíce neměnit povlečení, no to bych se ptala, jak je možný, že to manžel vydrží, nerupnou mu nervy a nevypere to sám... třeba už rezignoval. Mě uklízení docela baví, víc než například vaření, ale že bych se doma nějak předřela s úklidem, to ne. Čisto ale mám. A kávu bych si u takové paní jako z tohoto článku nevypila - pro jistotu :-)

    superkarma: 0 31.01.2005, 13:23:33
  23. [109] Pavla_b [*]

    rozina: septický pořádek..nemyslelas antiseptický?:-)))))))))))))

    superkarma: 0 31.01.2005, 12:51:40
  24. [106] Zuzanicka [*]

    Mahara: no je pravda,že jsem to napsala špatně,protože nepořádek a špína je podle mně rozdíl.Pod pojmem nepořádek já chápu rozházené věci po pokoji,třeba hračky dítěte,sklenička od pití,nebo max. položené oblečení na sedačce.Pod pojmem špína si představím špinavou podlahu se zvířecíma chlupama v chuchvalcích,neumyté nádobí které přetéká z dřezu,špinavou vanu a WC a pod.A tak to asi vypadá i u pani Zuzany dle jejího vlastního popisu mně osobně by to hrozně vadilo,nesnáším špínu a z takových bytů je mi na ,ale je fakt,že to není můj byt ale paní Zuzany a v té špíně žije ona já můžu být jedině ráda,že žádna moje kamarádka není špína

    superkarma: 0 31.01.2005, 12:40:42
  25. avatar
    [99] vládík [*]

    Zuzana přiznává, že jí práce jde od ruky. Co jiní udělají za hodinu, ona má za půl ---- paní Zuzana bude asi jako naše uklízečka, ta taky vytře 11.patrový panelák jedním kýblem vody za půl hodiny a případné kontroly vodí k nám do patra, protože my si se sousedkou tu chodbu radši přetřeme samy

    superkarma: 0 31.01.2005, 12:22:43
  26. [98] rozina [*]

    Děvčata, ne aby jste mne kamenovaly, ale já si celý život na pořádek doma vždycky udělám čas. NYní už jsem v penzi, mám zdravotní potíže s pohybovým aparátem, ale pořádek a vyprané i vyžehlené prádlo - všecko- musí být. Hlavně to dělám pro sebe. Moje dcera to ODKOUKALA a má doma stále pořádek, neříkám septický- ale běžný nepořádek se nepočítá.Ale zašlý bordel a špína se pozná. Nemohla bych v tom žít. Tak páčko ROZA

    superkarma: 0 31.01.2005, 12:21:24
  27. avatar
    [94] Gabi [*]

    petruška 2, Pavla_b: ale já samozřejmě povlečení nežehlím (resp. nežehlím skoro nic ). A co se týká povlečení: stačí si představit ten i 1/2 listr potu za noc a mmch roztoči mají množivý cyklus 7-10 dní.

    superkarma: 0 31.01.2005, 12:10:29
  28. [91] Pavla_b [*]

    gerda: taky moc ráda žehlím,jen to sluníčko na sušení prádla mi chybí...:-((( A naškrobené povlečení se opravdu míň špní a neškrábe..to můžu potvrdit...

    superkarma: 0 31.01.2005, 12:08:46
  29. avatar
    [90] Juana [*]

    Prostě kovářovic kobyla, no a co. Můj manžel se zas živí počítači a na to, aby dal dohromady ty doma a v práci nemá čas. Potřeboval by tak týden volna, aby všechno přeinstaloval a to prostě nemá.
    Já se té ženské nedivím - já celý den někde uklízet, tak už se doma taky ničeho nedotknu, jak z toho budu zničená. Ona je to asi docela zabíračka na fyzičku.
    Můj problém je jiný - já doma uklízím, ale furt to není nikde vidět. Ty moji miláčkové tak strašně rychle škodí, že když jsme všichni doma a já začnu na jednom konci uklízet (luxovat, umývat podlahu, uklízet různě pohozené věci hlavně hračky případně fusekle toho mého), tak na druhém konci baráku zase něco provedou. Například pes převrhne koš, dítě něco rozleje, rozsype, rozháže hračky, zapatlá křeslo, pes něco počůrá (to dělá naschvál) atd. Už aby děti odrostly a psi zemřeli sešlostí věkem - ne že bych zvířátka neměla ráda, ale před lety jsme udělali chybu a vzali si kromě našeho psa ještě jednoho a není to dobré - dva psi v jednom teritoriu zničí, co můžou. Můj věrný pomocník se Savo, kterým neustále umývám psí loužičky. Dalšího pesana pořídíme už jedině venkovního.

    superkarma: 0 31.01.2005, 12:06:37
  30. avatar
    [89] gerda [*]

    violetta: já žehlím moc ráda, protože se mi líbí, jak to prádlo krásně voní, zvlášť, když je sušené venku na vzduchu:) - škrobit se musí s citem. Možná to někomu přijde jako zbytečná dřina, ale škrob si vařím a prádlo z pračky oškrobím ve vaně zvlášť a pak dám ještě odstředit. Zdá se mi, že tohle je jediný způsob, jak dosáhnout optimálního naškrobení, poznám to prostě rukou, jak to na látce vypadá ještě při tom škrobení. No, a pak mám ráda to čisté naškrobené povlečení, protože to nádherně šustí. Nic neškrábe - a kromtoho - naškrobené prádlo se mnohem míň špiní, věřte zkušené!

    superkarma: 0 31.01.2005, 11:58:33

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme