Bulvár

Pracuj, pracuj a teplot si nevšímej


Když máte dovolenou v počasí, které v Česku poslední dobou panuje, je to paráda. Není přece nic lepšího než vyrazit k vodě. Můžete zapomenout na solária a zkaženou dovolenou. Ono totiž nezaprší a nezaprší.

Jenže v případě, že dovolenou nemáte, přála byste si, aby se obloha zatáhla a pršelo klidně dva dny. Protože ne každý si může říct, že je mu v práci fajn. Teploměr nemíní ukazovat teplotu nižší než je třicet stupňů a zaměstnavatel občas nemíní pochopit vaše prosby.

Větrák pořídil až po dvou týdnech

Setkala jsem se s několika lidmi a každý z nich si stěžoval, jak vyčerpávající je pro něj být poslední dny v práci. Marcela mi prozradila, že zaměstnavatel se rozhodl, že nebude akceptovat vysoké teploty v budově, kde pracují jeho zaměstnanci manuálně.

Až po dvou týdnech a několika stížnostech pořídil ke každému stolu větrák. „Stejně to příliš nepomohlo. Do budovy přímo praží sluníčko a ohřívá tak ještě víc místo, kde pracujeme. Zaměstnavatel ani nezvýšil počet přestávek. Každý den ze mě kape pot a z jedné strany na mě fouká větrák. Jestli z toho neomarodím, budu se spíše divit,“ dodává Marcela.

Podle hygieniků může větrák opravdu způsobit nachlazení. Proudící vzduch zvyšuje odpařování potu, člověk se ochlazuje, až se prochladí a dostane rýmu. Větráky by proto neměly směrovat proud přímo na člověka, ale protáčet vzduch v místnosti.

Všichni se opalují a vám je zima

Mohlo by se zdát, že nejlepším řešením je klimatizace. Jenže ani tam, kde ji mají, občas není vyhráno. „Klimatizace u nás je spíše jedovatá, než příjemná. Přechod ven po osmi hodinách práce je dost nebezpečný," říká Martin.

Pokud je klimatizace dobře nastavena, což je zhruba o pět stupňů níže, než je venkovní teplota, pobyt v místnosti je příjemný. Pokud ale proudí z klimatizace příliš studený vzduch, lidé nachladnou a postihnou je letní angíny. 

,,Celý den je vám zima a venku se zatím všichni opalují. Občas mám pocit, že omdlím ve chvíli, kdy pak ještě nastoupím do rozpáleného autobusu,“ dodává Martin.

Žádnou pomoc v podobě větráků a klimatizací však nemají lidé, kteří pracují na stavbách a v terénu. Dělníci jsou vystaveni přímému sluníčku několik hodin. Ve Francii se již sešel ministr-zmocněnec pro pracovní vztahy se zástupci stavebního průmyslu a diskutoval s nimi o možnostech ochrany zaměstnanců, včetně úpravy pracovní doby tak, aby pracující nebyli vystaveni největší sluneční výhni. Nejspíš především proto, že právě ve Francii vedra zabila již šedesát čtyři lidí.

U nás se zatím žádná opatření nepřipravují. Jen některé úřady pražských městských částí přistupují k úpravě pracovní doby pro své zaměstnance. A my ostatní? Snad se brzy dočkáme deště.

Dejte mi vědět, jak je u vás v práci?
Vychází zaměstnavatel vstříc vašim požadavkům?
Rozhodl se snížit pracovní dobu nebo vysoké teploty ignoruje?
   
28.07.2006 - Společnost - autor: Iveta Šafránková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [66] karolina78 [*]

    Je pravda, že s klimatizací ani člověk to vedro nevnímá. Nemám ráda, když se potím, tak jsem do kanceláře objednala klimatizace.

    superkarma: 0 12.06.2014, 13:42:13
  2. avatar
    [65] Ťapina [*]

    Není náhodou trošku rozdíl mezi topením, které běží dobrých 6 měsíců v kuse, a klimatizací, která se v našich podmínkách použije jeden měsíc za dva roky? Fakt, jestli budu mít někdy zaměstnance, tak na dobu určitou a nezbytně nutnou a pak zase sbohem

    superkarma: 0 31.07.2006, 17:40:52
  3. avatar
    [64] pajda [*]

    a....: kdybys četla všechno a pořádně, tak bys pochopila stejně, jako mnoho jiných, že oni nechtěli po zákazníkovi vůbec žádné nápoje, natož pak chlazené. Prostě je nenapadlo, že když napouštějí do bazénu x litrů pitné vody (studené), tak že si nebudou moct odtočit do lahve trošku vody na pití - úplně stejně, jako by tě nenapadlo, že když někde pouštíš vodu z hadice na zem, tak si v ní nebudeš moct opláchnout ruce. To, že nedokázali vysvětlit někomu v tomhle vedru, že NECHTĚJÍ alkoholický nápoj, protože potom nemůžou dělat na slunku, je věc docela drsná...

    superkarma: 0 28.07.2006, 20:38:53
  4. [63] a.... [*]

    pajda: man-mimo: No nevím, s čím je problém...jen se pozastavuju nad tím, že zřejmě předpokládáte, že zákazník nedal svým objednaným řemeslníkům, které si zaplatil,chlazené nápoje/viz 31/. To opravdu myslíte vážně, že to patří k jeho povinnostem? Asi žijete v zajetí komunistických přežitků.

    superkarma: 0 28.07.2006, 20:13:55
  5. avatar
    [62] pajda [*]

    a....: a jé, ty jsi se ještě pořád nenaučila číst???? Určitě je spousta serverů, kde se to dá naučit bez problémů s okolím...

    superkarma: 0 28.07.2006, 20:08:32
  6. avatar
    [61] man-mimo [*]

    a....: problém s pochopením psaného textu, nebo jen snaha být za hrdinku i za cenu toho, že ze sebe uděláš blbku?

    superkarma: 0 28.07.2006, 19:58:36
  7. avatar
    [60] átéčko [*]

    A mně se tohle teplo líbí!!!

    superkarma: 0 28.07.2006, 19:55:30
  8. [58] a.... [*]

    pajda: Ty máš pocit, že když si zákazník objedná řemeslníky, tak kolem nich má poskakovat s vděčností s občerstvením?? To možná bejvávalo...ale dnes jsme už jsme někde jinde. Oni ti vaši zaměstnanci jsou malé, nesvéprávné děti, že se o sebe nedokážou postarat a zařídit se podle počasí?

    superkarma: 0 28.07.2006, 18:04:01
  9. avatar
    [54] pajda [*]

    man-mimo: tím chceš říct, že nejsou pro srandu králíkům? Nebo králíkovým?

    superkarma: 0 28.07.2006, 14:19:04
  10. avatar
    [53] man-mimo [*]

    králíková: místní zákony nejsou sranda, ale tragedie
    Jo, vím o čem je řeč. Tak patnáct let se různě pohybuju kolem hrany zaměstnanec/zaměstnavatel

    superkarma: 0 28.07.2006, 14:16:59
  11. avatar
    [52] Vivian [*]

    králíková: a není to diskriminace nebo tak něco?

    superkarma: 0 28.07.2006, 14:13:13
  12. avatar
    [51] Lesana [*]

    pajda: tak to jo, my máme naopak zaměstnance na stavbách pořád, takže ty chladící tašky jsou fakt nutnost

    superkarma: 0 28.07.2006, 14:11:54
  13. avatar
    [50] pajda [*]

    Vivian: můj bývalý šéf dělal někde v Egyptě nebo tam, ale ne v takových těch "turistických oblatech", ale pěkně na poušti - a pracovní dobu prý měli podle teploty: večer, jak se poušť ochladila, tak od 25°C do 16 °C mohli dělat a pak holt zase čekali, až se začne ráno oteplovat...vycházelo to prý zhruba na dvakrát tři hodiny denně.

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:59:54
  14. avatar
    [47] Vivian [*]

    králíková: tak to bych fakt chtěla vidět, jak se budou zajišťovat ty "mikroklimatické podmínky" třeba pro dělníky ve výkopech nebo na stavbách a na polích
    Moje máma je zahradnice a i v těchhle vedrech dělává na poli. A o mikroklimatu si může nechat zdát. Na hlavu klobouk, občas se pokropit z hadice... Ovšem příští rok už možná bude mít pole povinnou klimatizaci Přála bych jí to, fakt že jo.

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:50:53
  15. avatar
    [46] pajda [*]

    Lesana: oni normálně jednak na montáže nejzdí (mají na to firmu), jednak většinou jedou na noc, nachystají lože, pak se vyspí a ráno ve čtyři nebo nejpozději v pět to dodělají - jezdí takhle do Německa, do Polska a leddaskam jinam, ale to Rakousko je jednak dost blízko, jednak je to opravdu nenapadlo, protože s vodou vlastně dělají - není to tak, že by si o ni extra říkali. On prostě trval na tom, že u něj se voda nepije, že je to ostuda...

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:48:57
  16. avatar
    [45] Vivian [*]

    Pracuju jen ráno, kdy je v místnosti ještě relativně přijatelná teplota (asi 28 stupňů ). Okolo poledne se to vyšplhá ke třicítce a to už se nedá Ale je fakt, že už jsme si na ty vysoké teploty možná i zvykli, aspoň mně už to tak nevadí jako dřív. V prvních dnech jsem byla polomrtvá, teď už to zvládám celkem v pohodě.
    Ale stejně se už strašně těším na sníh...

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:47:56
  17. avatar
    [44] man-mimo [*]

    králíková: ve světě je i normální např. dolar za den práce při 16+ hodinách

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:42:06
  18. avatar
    [43] Lesana [*]

    pajda: ještě - on už se manžel naučil preventivně počítat s tím, že zákazník je cvok To, že nedá vodu, je lepší varianta toho, že vodu dá, ale potom manželovi "naúčtuje" astronomickou částku za to, že mu napájel dělníky

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:34:17
  19. avatar
    [42] Amálie [*]

    man-mimo: taky si myslim

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:31:26
  20. avatar
    [41] Lesana [*]

    pajda: aha. Tak manžel kdysi pořídil chladící tašky s chladivíma vložkama, ve kterých voda docela i vydrží v pitelném stavu. Plánuje koupit i nějaké elektrické miniledničky do auta (na zapojení do autobaterií, nebo jak to funguje... jsem nemotorista :o) ), ale k tomu se letos nedostal, momentálně jsme ve finančním průseru, takže co není NEZBYTNĚ nutný, to nekupujem, ani kdyby to měla být kalkulačka za stovku... Snad příští rok

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:31:20
  21. avatar
    [39] Meander [*]

    pajda: Taky zajímavý způsob sebedestrukce

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:26:55
  22. avatar
    [38] pajda [*]

    A teď se přidal ještě další problém - i když ten je spíš soukromý: kamarád dneska do práce prostě vůbec nedošel...důvod? Zaspal...dýl jak čtrnáct dní vstává o půl páté ráno do práce, končí ve dvanáct, dělá s chemikáliemi na přímém slunku, v dílně jim neteče voda, tam ani sprcha nepadá v úvahu, takže pak zpravidla odpadne, od tří do šesti se stará o děcka v místním jezdeckém oddíle a obden je od sedmi do deseti večer na poli, odkud vozí slámu pro koně...jinými slovy ráno dělá v práci, odpoledne a večer na obecním...divím se, jak to vůbec může vydržet. Musím ale přiznat, že jeho zaměstnavatel se zachoval jako grand a dal mu to jako mimořádnou dovolenou...

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:24:39
  23. avatar
    [37] pajda [*]

    Lesana: tomu bych celkem rozuměla - jeli 80 km v nákladním autě a voda, i kdyby si nějakou vzali, by byla dávno horká. Vzali tu minerálku s tím, že si při napouštění bazénu odlijou do flašky studenou vodu a nenapadlo je, že ten cvok je nenechá...

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:19:04
  24. avatar
    [36] man-mimo [*]

    králíková: koukám, že každý by měl zkusit dělat zaměstnavatele To by bylo překvapených

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:17:34
  25. avatar
    [35] Lesana [*]

    králíková: copak, máme příliš malou nezaměstnanost?

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:06:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [34] Lesana [*]

    pajda: Manžel má stavební firmu, takže vím, o čem mluvíš. V posledních dnech se značná část jeho telefonátů točí kolem toho, že jeho zaměstnanci opravdu nemůžou v těhle vedrech pracovat víc a rychleji. Tam, kde to jde, zaměstnanci chodí do práce už třeba ve čtyři ráno a kolem deváté-desáté končí. A v zimě to bylo to samé - venku mínus hodně, zaměstnanec musí mít na sobě pouze LEHKÉ pracovní rukavice, protože potřebuje mít v prstech cit... a zákazník řve, že pracuje jenom 6 hodin denně (přitom stanovený termín jsme stíhali, v tom problém nebyl)

    Jinak ale nechápu, proč "chlapi od vás" s sebou neměli dostatek pití? Manžel našim zaměstnancům vtlouká do hlavy - od zákazníků nic nebrat, jídlo + pití si vozit s sebou.

    superkarma: 0 28.07.2006, 13:04:51
  2. avatar
    [32] Amálie [*]

    Gabi:

    superkarma: 0 28.07.2006, 12:23:32
  3. avatar
    [31] pajda [*]

    Amálie: ale představit si, že si sjednáváš schůzky převážně na ráno nebo večer a ne na nejvtěší pařák, to umíš, že? A že se napiješ kdy chceš nebo že si nedomlouváš jednání na přímém sluníčku, to taky, viď? Tak si nevymýšlej...a nekritizuj věci, které nezažíváš.

    Teď jsem vyslechla bezvadnou debatu - chlapi od nás byli v Rakousku instalovat bazén. Samozřejmě co nejrychleji, pan majitel to zaplatí, ale přece nebude ráno vstávat - takže o pěti ráno do práce, všechno nachystat, odvézt na dohodnutou desátou, přes ten největší pařák instalovat. Zákazník samozřejmě seděl za svým psacím stolem, v místnosti klimatizaci, a koukal oknem. Nakonec mu to asi bylo blbý, tak chlapům nabídl na pití - teplé pivo!!! A protože dotyčný nechápal, že si opravdu v pravé poledne nikdo z nich pivo nedá a nepustil je ani ke kohoutku s vodou, tak jim musel stačit litr a půl minerálky, který si dovezli s sebou...zaměstnavatel s nimi samozřejmě nejezdí. taky zážitek - právě se v hospodě doahdují co s tím, že mají všichni úpal...

    superkarma: 0 28.07.2006, 12:09:43
  4. avatar
    [30] Meander [*]

    gerda: Mumifikovaný

    superkarma: 0 28.07.2006, 12:00:25
  5. avatar
    [29] Hysteria [*]

    U nás v práci je to stejné,metrové zdi sálají teplo i v noci,hrůůůza.

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:57:43
  6. avatar
    [28] marcellina* [*]

    pokrovni kancelar, kam odpoledne prazi slunicko, i pres vetrak a stazene zaluzie je tu vetsi horko nez venku , napoje si musim kupovat sama, takze dneska to balim driv, neb tu nechci chcipnout

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:42:49
  7. avatar
    [27] gerda [*]

    Meander: prosím tě, zvěř rozumně zaleze do chládku a počká, až se to přežene. To jenom lidi blbnou a zkoušejí, co vydrží. Když ho klepne pepka , zůstane tam aspoň ostatním podobným užitečně pro výstrahu .

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:24:47
  8. avatar
    [26] Meander [*]

    gerda: Ve škole má skvělý chládek. Je to holt extrémista. Ale mám strach, že ho někde klepne pepka a sežere ho lesní zvěř.

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:19:31
  9. avatar
    [25] Janinas [*]

    V kanceláři je určitě lépe než venku. Každý den ráno jezdím na poštu a na úřady. Zpátky se vracím vyřízená z tepla a těším se na své místečko u počítače, kde je příjemný chládek.
    Jinak odpoledne už nejsem schopná pracovat ani myslet. Jenže dneska se těším na dovolenou, která mi zítra začíná, takže mám radost a práce mi nevadí.

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:17:58
  10. avatar
    [24] gerda [*]

    Meander: třeba má doma strašlivé klima a říká si tady mě nedožene

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:13:28
  11. [23] Mončí [*]

    My máme v práci klimošku, po ránu je tu až zima a musíme si brát svetry. Nápoje máme celoročně od zaměstnavatele zdarma.
    Asi jsme trošku rozmazlený zaměstnanci.

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:12:56
  12. avatar
    [22] Meander [*]

    Máme studio v přízemí domu s metrovými zdmi a na stole větrák. Přesto se tu pomalu rozpuštím. Nechápu, jak v tomhle krematoriu může můj drahý chodit lézt na skálu...

    superkarma: 0 28.07.2006, 11:06:25
  13. avatar
    [21] gerda [*]

    já mám dost nesnesitelně spíš doma, v paneláku. Přišla jsem na to, že je nejlepší rozvěsit na šňůry na lodžii velké froté osušky, namočené do studené vody, neždímat a nechat to po celé okenní frontě, s otevřenými balkonovými dveřmi. Ochladilo to o 3 stupně!!! V pokoji bylo dá se říct příjemně. Když jsem byt zavřela a stáhla rolety, vzduch tam moc nebyl.

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:52:31
  14. avatar
    [20] jull [*]

    souhlasím s Rikinou, já mám v kanclu při otevřených oknech a puštěném větráku 32, nestěžuji si,ale co chudáci dělníci? U nás v provozu musí chlapi pracovat u pecí do kterých lezou s kleštěma pro materiál. Ruku tam strčí až po loket a to je v peci přes 500 stupňů!!! Tam by určitě měl zaměstnavatel něco pro ně udělat !

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:52:05
  15. avatar
    [19] Gabi [*]

    Koho jsem fakt litovala, byli dělníci pokrývající plechem střechu kostela, ale my kancelářské krysy, máme nárok snad jen na ten přísun nápojů.

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:50:51
  16. avatar
    [18] Kocicka [*]

    já se mám super v práci klimošku, pití dostatek co si seženu ...ale taky někdy to přeženou a je mi tu zimina

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:39:29
  17. avatar
    [17] cmelda [*]

    Amálie: vyjit vstric zamestnancum se da i jinak nez klimatizaci nebo zkracenim doby ...ne? napr. pokud to jde, mohou zamestnanci chodit do prace treba vecer, pokud chteji a povaha jejich prace to umozni ... nebo nakoupi dostatek tekutin na firemni - byt neuznatelne - naklady (to snad zamestnavatele neubude, ne?)

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:29:30
  18. avatar
    [16] Enya [*]

    Landriel: zavřít okna a zatáhnout žaluzie, určitě bude líp

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:29:24
  19. [15] Kytara [*]

    Rikina: no jo, jenže někteří dělníci pracují tak, že je na stavbě v 7 ráno a v 16 h nevidíš. a když se blíží konec opravy, jsou samozřejmě ve skluzu, tak se maká celý den. kdyby začli tak jak mají, tak by teď v těch hicech nemuseli makat tak moc. ale neříkám, že takoví jsou všichni, je mi líto všech, ptž venku to je hrůza!
    Např. moje mamka pracuje v drogerii, vzduch se jim tam ani nehne, běžná teplota 34 st. a musí tam být celý den...

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:26:27
  20. avatar
    [14] Landriel [*]

    Máme v kanclu už dopoledne 35 stupňů - se zapnutým větrákem a otevřenými okny...jen doufám, že už se brzo trochu ochladí...

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:20:16
  21. [13] Matelka [*]

    Amálie: Já tady nelelkuju, doplňuju si vědomosti

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:19:56
  22. avatar
    [12] Gabi [*]

    Sedím si u kompu bez klimošky (ta mi stačí v autě) a větráku (ten nesnáším létající papíry a kontinuální průvan) a hezky se potím. Budova je špatně izolovaná, okna musí bý přes noc zavřená, ale že bych z toho měla trauma - to tedy NE .
    Jinak, ač v současné době zaměstnanec, souhlasím s Amálií
    Na horka si nestěžuji, loňské léto bylo děsné.
    P.S.: Když v tomhle počasí zvládnu jezdit na kole, bruslit a chodit na túry, tak zvládnu i pracovat.

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:18:33
  23. avatar
    [11] Zuzana N. [*]

    My v práci také nemám klimatizaci, ale máme větřáky a denně zkrácenou pracovní dobu o 1,5 hod.

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:18:10
  24. avatar
    [10] Amálie [*]

    traxina: měly by se zákony dodržovat, souhlasim (až na některé paskvily, ale to je na jinou diskuzi).

    Jak na straně zaměstnavatele, který je povinen vytvořit podmínky v extrémních provozech (co jsou extrémní podmínky též vymezuje zákon),

    tak na straně zaměstnance - pracovat celou pracovní dobu na plný výkon, netahat si domu "pracovní přebytky" (papír, tužky, výrobky,...), nelelkovat u netu (vždyť je to v práci zadarmo, že a nikdo na to nepřijde, že), atd...

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:15:55
  25. avatar
    [9] gerda [*]

    ať se tady nedohadujete - přímo od zdroje: http://www.bozpinfo.cz/rady/nejcastejsi_dotazy/teplota_castII060728.html

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:11:00
  26. [8] Matelka [*]

    Nám ředitel slíbil klimatizaci, ale už je to měsíc a zatím tu byl jenom jeden chlápek obhlídnout místo, kam by se nainstalovala. Je mi úplně jasný, že ji namontujou a druhý den začne podzim.

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:08:03
  27. [7] Rikina [*]

    My kancelářské si v podstatě nemáme na co stěžovat. Mám tu lednici, tudíž když si do ní donesu tekutiny, mám co pít. Můžu se kdykoliv zvednout a jít se osprchovat. Mám tu větrák - ode dneška, protože jsem si ho včera došla koupit, a když budu mít trochu štěstí, uzná mi to zaměstnavatel za nutný výdaj a proplatí. Co mají říkat stavební dělníci, co fyzicky pracují na přímém slunci i za největšího poledního vedra? Nebo dělníci v rozpálené plechové hale bez jakékoli izolace, kde je kolem 40°C? Vůbec jim to nezávidím a dost se divím, že jsou schopni nějaké aktivity.

    superkarma: 0 28.07.2006, 10:05:59
  28. avatar
    [4] Amálie [*]

    Jeden den se tu mluví o potřebě šetřit elektrickou energií, druhý den se volá po klimatizacích a větrácích?


    A čím tedy zaměstnavatel vyjde vstříc svým lidem?
    Klima je špatná – někdo nesnese ani těch max 7stupňů rozdílu uváděných lékaři,
    větrák je špatný – proud vzduchu způsobuje letní angíny a virózy,
    budova stojí na blbém místě – slunce se během dne kupodivu „stěhuje“,...

    Kdo chce si chce stěžovat, důvod si vždy najde.

    superkarma: 0 28.07.2006, 09:38:36
  29. avatar
    [3] Amálie [*]

    hancze: jedu na vlastní triko a neumim si představit, že bych klientovi či obchodnímu partnerovi řekla "sorry, je mi horko, jsem u bazénu.."

    superkarma: 0 28.07.2006, 09:37:44
  30. avatar
    [1] Amálie [*]

    Zaměstnavatel může za to, že se střídají roční období? A zaměstnanec se čílí, že ho zaměstnavatel neochrání před počasím? No toto... Tak v horku/mrazu/větru nepracujte Vše je otázkou priorit.

    Myslící člověk ví, že je v létě horko a že to musíme "zvládnout" všichni

    superkarma: 0 28.07.2006, 00:32:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme