Zdraví

Práce, nebo rodina?

Ahoj, jako pravidelnou čtenářku Ženy-in mně napadlo podělit se s ostatními o brouka, který mi vrtá v hlavě.
Pěkně od začátku: nikdy jsem nevěřila na horoskopy u svého znamení (rak). Jsem prý žena-matka, žena-ochránkyně rodinného krbu, žijící pro rodinu a přátele, uctívačka domova. Ale asi nějak stárnu :o) a ono to tak je. Za rok skončím studia, to mi bude čerstvých 24. Ze všeho nejradši bych někam nastoupila tak na rok, maximálně dva, mezitím stihla svatbu a pak hned mimčo. Ale...
...copak mně někde přijmou, když na pohovoru řeknu pravdu? A tak řeším problém – mlžit, nebo být upřímná? Vymyslet si babičky v důchodu, hlídací tety a tatínka na mateřské? Prohlašovat, že dítě až tak kolem 30 nebo i později? A další otázka: co vůbec dělat za práci, abych tam stihla za ten rok-dva aspoň něco poznat a pak mateřskou naprosto nevypadla z oboru? (Bude ze mne inženýrka ekonomie a kromě světové ekonomiky mi nevadí žádná práce v oboru.)
Je ještě někdo, kdo řeší, nebo ještě lépe už vyřešil takový "problém"?

Račice
   
30.01.2003 - Zdraví - autor: Čtenářský příběh

Komentáře:

  1. avatar
    [66] Ťapina [*]

    Pravdu neříkej, však to nemusí nikoho zajímat. Řekni, že teď zrovna rodinu neplánuješ - a to bude přece taky pravda.

    superkarma: 0 09.12.2003, 12:24:48
  2. avatar
    [55] Léthé [*]

    superkarma: 0 30.01.2003, 17:31:21
  3. avatar
    [50] sarobrouk [*]

    Petře, kolik máš roků? Já tě beru.

    superkarma: 0 30.01.2003, 13:57:10
  4. avatar
    [47] Barunka [*]

    Já bych se zachovala jako Marry. Jestli to někdo zvládne líp - třeba lara - tak jim tleskám, ale pokud bych o to místo stála, tak bych lhala, pokud se týká rodiny. A koukám, že jste mi rozšířily obzory, takže případně budu lhát i o tom, co umím. Já truhlík myslela, že pravda vítězí

    superkarma: 0 30.01.2003, 13:48:08
  5. avatar
    [42] artepa [*]

    Debata na témav jakém stavu se lépe shání práce mě uprímě pobavila- Z vlastní zkušenosti jsem zjistila že nejlépe:věk 25 , odrostlé děti a VŠ.

    superkarma: 0 30.01.2003, 13:09:15
  6. avatar
    [37] Jeremi [*]

    Ťapina: Podle zkušeností mých kamarádek spíš jako svobodná bezdětná. Oni jsou zaměstnavatelé většinou strašní zabedněnci a nedochází jim, že z neprovdané bezdětné může být za tři měsíce vdaná těhulka velmi snadno.

    superkarma: 0 30.01.2003, 12:50:44
  7. avatar
    [36] Toniniella [*]

    Petr: Rychle sem!

    superkarma: 0 30.01.2003, 12:45:20
  8. avatar
    [33] Ťapina [*]

    Taky už pomalu začínám pomýšlet na takové věci. Že budu zaměstnavateli mlžit, abych dostala místo, které chci, na to jsem celkem připravená. Jenom nevím, jestli má větší šanci na zaměstnání vdaná bezdětná, nebo svobodná bezdětná - nevíte někdo? S přítelem už žiju několik let ve společné domácnosti a po škole se vzít chceme, takže tohle by se snad naplánovat dalo.

    superkarma: 0 30.01.2003, 12:20:10
  9. avatar
    [32] lucis [*]

    Ahoj,
    chápu, že máš z pohovoru obavy. ALE...... nemají právo se tě ptát na zakládání rodiny, to je jenom a pouze tvá věc, nakonec mužů by se při pohovoru přeci neptali. A dnes už přece i muž může jít na mateřskou.Tudíž tato otázka : " Máte přítele? A kdy si hodláte založit rodinku?" je sexistická a pokud vím, tak v západních zemích naprosto nepřípustná.

    superkarma: 0 30.01.2003, 12:02:54
  10. avatar
    [28] Bella [*]

    Kamila:

    superkarma: 0 30.01.2003, 11:17:29
  11. avatar
    [23] Kocicka [*]

    sama nevíš kdy otěhotníš a to neví nikdo a vdát se to myslim, že by mu vadit nemuselo...

    superkarma: 0 30.01.2003, 10:45:13
  12. avatar
    [22] Dickie [*]

    Elis:
    Elinko, pracovní smlouva, ve které se účastník předem vzdává svých práv, je v této části neplatná. Takže smlouva-nesmlouva může otěhotnět (ačkoliv se zavázala, že ne), může na marodění využívat neschopenky (ačkoliv podepsal, že si na to bude brát dovolenou), může požádat o úpravu pracovní doby z důvodu péče o dítě mladší než (ačkoliv ve smlouvě bylo, že nepožádá)... A nelze to posoudit jako porušení smlouvy nebo porušení pracovní kázně atp. Smlouva v tomhle bodě prostě neplatí. Modelky ale pravděpodobně nemají klasickou pracovní smlouvu, ale jiné typy smluv, kde se lze k něčemu takovému platně zavázat.
    Já věřím, že obavy potenciálního zaměstnavatele plně chápeš, ale nemá právo se Tě na to zeptat a Ty mu nemusíš odpovídat. Už jenom to, že se zeptal, je napadnutelný - chlapů se určitě při pohovoru neptá, jestli se hodlaj ženit a mít děti a popř. kdy, takže ta otázka je porušením rovnosti v pracovněprávních vztazích, mohla by zakládat diskriminaci na základě pohlaví a na základě rodinné situace. V podstatě už jen na to, že Tebe se zeptal a mužskýho ne, by sis mohla oprávněně stěžovat (nebudeme ale řešit, jestli by ti to bylo co platný).

    superkarma: 0 30.01.2003, 10:17:45
  13. avatar
    [21] Denča [*]

    Holky, proč ji odsuzujete? Ona přee nic neplánule, jen se ptá, hledá, to je snad normální!
    Milá Račice, v klidu dodělej školu, jestli toužíš po mimi tak moc, tak stejně uvidíš, za rok a jestli tomu tak bude, tak nastup do práce, šéfovi řekni, (normálně lži) že dítě ano,ale až ve 30 a později. Na tom nic není. Já jsem po střední škole, mám krásnou práci, ale jsem na dobu určitou, takže stejně za rok odejdu a mimčo chci už od 20. Je mi 23 a letos bysme ho chtěli "počít" a jestli to někomu připadá jak z Básníků tak ať! Já se na mimčo moc těším s manželem a taky říkáme "šak nebudeme nic plánovat" ale ono to dodá takový klid, no asi to nepotřebuje každý, já ano a nepřipadá mi to divné, tak ji neodsuzujte!

    superkarma: 0 30.01.2003, 10:12:29
  14. avatar
    [20] medved [*]

    ja myslim, ze nez aby si badala o nesmyslech (jak uz tady napsalo hodne lidi) by ses mela ted ohlednout po nejake praci na castecny uvazek. bude pak pro tebe snazsi najit si stale zamestnani kdyz uz budes mit nejakou praxi...ekonomku jsem studovala a moc dobre vim, ze pracovat se pri ni uplne pohodlne da...pak jsem jen zmenila castecny uvazek na plny a mela jsem praci.

    superkarma: 0 30.01.2003, 10:07:46
  15. [17] Radka JS [*]

    Opravdu se mi zdá, že řešíš tuto otázku předčasně! Taky jsem chtěla miminko tak ve 22. Teď mi bude 25 a ještě se na to zdaleka necítím. Myslím, že až naskočíš do pracovního procesu, tak první 2-3 roky nebudeš mít pomyšlení na rodinu. Nech tomu volný průběh! Zaměstnavateli bych řekla, že zatím rodinu neplánuješ! Jinak totiž můžeš jít na mateřskou rovnou, protože zřejmě budeš mít problém práci najít. Je to vůči zaměstnavateli trochu nefér, ale tak to rpostě chodí!

    superkarma: 0 30.01.2003, 09:21:46
  16. avatar
    [16] megrin [*]

    Člověk míní, život mění... souhlasím s ostatními. Plánované rodičovstní je krásná věc, ale všechno může být nakonec jinak. Já bych to neřešila. A navíc si myslím, že o tomhle by si se se zaměstnavatelem vůbec neměla bavit. Do toho nikomu nic není... takže neblbni, vklidu si dostuduj, najdi si praci a pak uvidíš Hodně stěstí

    superkarma: 0 30.01.2003, 09:12:47
  17. avatar
    [15] Lenule [*]

    Zaměstnavatel nemá právo se tě na to ptát, byla by to diskriminace. Takže mu klidně můžeš namluvit, co chceš.

    superkarma: 0 30.01.2003, 09:01:24
  18. avatar
    [9] sarobrouk [*]

    Ve svých 23 letech jsi ještě velmi nevyzrálá, když nechápeš pomíjivost všeho v životě. Vždyť jak už tu bylo řečeno, za rok s tebou nemusí být tvůj přítel nebo se rozejdeš ty s ním. Najdeš zajímavou a práci a poznáš zajímavé lidi a možná vyspěješ myšlenkově natolik, že si řekneš že do 30ti není kam spěchat. Dopřej si trochu zábavy, poznej svět, rozšiř si obzory a pak uvažuj o dítěti, s ním už to nebude tak jednoduché.
    Mysli !!!

    superkarma: 0 30.01.2003, 08:32:54
  19. avatar
    [8] Bella [*]

    Bobatko, taky me ty Basnici napadli . Racice asi hodne rada planuje. Souhlasim i s ClarCou. A Racice? Jsi si vubec jista, ze takhle naplanovano to ma i Tvoje draha polovicka?Treba ne a

    superkarma: 0 30.01.2003, 08:29:45
  20. avatar
    [7] sarobrouk [*]

    Souhlasím s ClarCou, příliš předbíháš událostem.

    superkarma: 0 30.01.2003, 08:29:12
  21. avatar
    [6] bobatko [*]

    Mankote, z čeho se dneska dělají přijímačky na VŠ. Tvrdí, že na VŠ se dá člověku obecný rozhled, přehled, pochytá nějajká ta moudra, což se o tobě nedá říct. Jak můžet tak primitivně uvažovat. Řešíš něco co možná jednou bude. Proč si v klidu nedokončíš školu, nenajdeš práci, nebo rovnou nepořídíš dítě, když máš tu potřebu roztrubovat do světa, že za tři rok budeš mít dítě (vůbec nemusíš tak dlouho čekat-pusť se do roho hned, na školu se vykašli, na praxi taky) Kde jsi na to přišla? připadáš mi jako z básníků - první dítě, první dovolená, druhé dítě - všechno pünktlich. Ale kde je skutečnost? Když tak přesně víš co bude, tak bys aj měla vědět, co řekneš snad zaměstnavaateli.

    superkarma: 0 30.01.2003, 08:04:25
  22. avatar
    [4] muflonka [*]

    Hlavně neplánuj . Stejně to nakonec bude všechno jinak. A když už, tak zaměstnavateli řekni, že dítě zatím neplánuješ a i kdyby jsi otěhotněla třeba hned další měsíc, tak na to má snad každá žena právo a vyhodit tě za to stejně nemůžou.

    superkarma: 0 30.01.2003, 06:31:10
  23. avatar
    [1] clarCa [*]

    milá račice, a napadlo tě třeba, že až si za rok za dva řekneš, že chceš svatbu a dítě, že třeba rok dva, tři, osm budeš na to otěhotnění čekat???? Že se mezitím můžeš třikrát rozejít se svým současným partnerem, že můžeš zjistit, že tě tvoje práce vůbec nebaví a začít dělat něco úplně jiného???
    Prostě mi přijde že stahuješ kalhoty, když to máš k brodu ještě zatra daleko....

    superkarma: 0 30.01.2003, 03:50:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme